Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 16:01
Mysterons
Mysterons is offline
Ik vind Slipknot echt vreselijk. Stone Sour vind ik nog wel gaan.. Corey kan best mooi zingen, jammer dat ie zo vreselijk krijst bij Slipknot.
Oud 16-02-2003, 19:51
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Ik heb Slipknot tot in den treuren toe moeten aanhoren, en er zit totaal geen oprechte aggressie in. Ze spelen een beetje de boze mannen, die boos zijn op de wereld, want daar is zoveel slechts aan de gang. Ongelovelijk veel inspiratieloos gejengel, kan ik trouwens ook geen creativiteit noemen. Slipknot is gewoon niet oprecht genoeg om agressief en creatief te zijn.
geen oprechte agressie? Die denk jij zo te kunnen horen? Ik heb de achtergronden gehoord, op iowa bijvoorbeeld, over de zelfmoordpogingen van corey en dat hij steeds meer op zijn vader lijkt wat hij zelf klote vind, die songs hakken er behoorlijk in vind ik.
Inspiratieloos gejengel, sjongejonge. Ik vind het vrij creatief om met 9 mensen muziek te maken waar ook nog orde en structuur in zit en nog enigzins toegankelijk tegelijk is.
Oud 16-02-2003, 19:59
Vice
Vice is offline
Ik ben niet zo bekend met Slipknot.
Stone sour en Down the Sun ken ik alleen van naam en Murderdolls is wel grappig
Oud 16-02-2003, 19:59
capibara
capibara is offline
Dankudanku allen. Maar corpsepaint zit toch iets meer achter dan een masker op doen.
Maarja dit zal weinigen van jullie wat schelen, dus dan laat ik t hier maar bij

Oja, slipknot zuigt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:02
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
geen oprechte agressie? Die denk jij zo te kunnen horen? Ik heb de achtergronden gehoord, op iowa bijvoorbeeld, over de zelfmoordpogingen van corey en dat hij steeds meer op zijn vader lijkt wat hij zelf klote vind, die songs hakken er behoorlijk in vind ik.
Inspiratieloos gejengel, sjongejonge. Ik vind het vrij creatief om met 9 mensen muziek te maken waar ook nog orde en structuur in zit en nog enigzins toegankelijk tegelijk is.
Het is erg jammer voor Corey dat hij zijn pappie niet zo mag en dat hij niet zo goed is in zelfmoord plegen. Hij kan dat dan ook niet zo goed in de muziek over brengen.
En het mag dan knap zijn dat hij het voor elkaar krijgt om met nog 8 anderen en met potten en pannen leuk klinkende muziek eruit te krijgen, dat zegt verder helemaal niets over de inspiratie.
Oud 16-02-2003, 20:22
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Het is erg jammer voor Corey dat hij zijn pappie niet zo mag en dat hij niet zo goed is in zelfmoord plegen. Hij kan dat dan ook niet zo goed in de muziek over brengen.
En het mag dan knap zijn dat hij het voor elkaar krijgt om met nog 8 anderen en met potten en pannen leuk klinkende muziek eruit te krijgen, dat zegt verder helemaal niets over de inspiratie.
maar wel over de creativiteit die jij bekritiseerde.

En jij vind dat hij dat niet kan, het is niet zo. Wat jij zegt zijn (helaas voor jou) geen feitenoordelen, maar slechts subjectieve beweringen. het mag jouw mening zijn, maar het slaat nergens op vind ik. Dit is het bekende halo effect. Je vind die band kut, dus schrijf je maar meteen alles van die band naar het negatieve toe. Zinloos dus.
Oud 16-02-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
fulgrim schreef:
Dankudanku allen. Maar corpsepaint zit toch iets meer achter dan een masker op doen.
Maarja dit zal weinigen van jullie wat schelen, dus dan laat ik t hier maar bij
we hebben wel genoeg black metal-discussies gehad
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:24
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
fulgrim schreef:
Ja precies. Corpsepaint is debiel en afgezaagt. Maskers is alleen debiel .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:46
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
maar wel over de creativiteit die jij bekritiseerde.

En jij vind dat hij dat niet kan, het is niet zo. Wat jij zegt zijn (helaas voor jou) geen feitenoordelen, maar slechts subjectieve beweringen. het mag jouw mening zijn, maar het slaat nergens op vind ik. Dit is het bekende halo effect. Je vind die band kut, dus schrijf je maar meteen alles van die band naar het negatieve toe. Zinloos dus.

Ik kijk gewoon objectief naar de muziek van de band, de expressie van de artiest staat bij mij voorop en die ontbreekt bij hun. Daarom vind ik het bagger. Ik schrijf helemaal niet alles automatisch naar het negatieve toe. Ik heb Iowa ook een serieuse luister beurt gegeven, terwijl ik de 2 eerdere releases al zwaar vond zuigen.
Omdat Corey zich niet goed kan uitdrukken in muziek is het ook niet creatief. Iedere mongool kan met een aantal mensen op het podium leuke liedjes maken (zie de jostiband), er is een creatieve geest voor nodig om er ook nog wat mee te zeggen.

O ja, we leven in Nederland. Sorry dat ik vergeten was overal 'ik vind' voor te zetten, want nu zijn we natuurlijk allemaal beledigd.
Oud 16-02-2003, 23:54
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Ik kijk gewoon objectief naar de muziek van de band, de expressie van de artiest staat bij mij voorop en die ontbreekt bij hun. Daarom vind ik het bagger. Ik schrijf helemaal niet alles automatisch naar het negatieve toe. Ik heb Iowa ook een serieuse luister beurt gegeven, terwijl ik de 2 eerdere releases al zwaar vond zuigen.
Omdat Corey zich niet goed kan uitdrukken in muziek is het ook niet creatief. Iedere mongool kan met een aantal mensen op het podium leuke liedjes maken (zie de jostiband), er is een creatieve geest voor nodig om er ook nog wat mee te zeggen.

O ja, we leven in Nederland. Sorry dat ik vergeten was overal 'ik vind' voor te zetten, want nu zijn we natuurlijk allemaal beledigd.
Tja, maar 'is' komt nogal statisch over.

En bij mij staat artistieke expressie ook voorop, maar die hoor ik wel degelijk bij slipknot. Ik vind zijn teksten goed en de manier waarop hij ze brengt vind ik ook goed, ik vind het ook echt toewijding wat hij doet met slipknot. Daar verschillen we van mening, maar ik vind het onterecht om ze af te doen als een inspiratieloos klotezooitje wat er niets van bakt, want die gitarist bijvoorbeeld, is technisch behoorlijk begaafd.

En ze hebben daarnaast een nieuwe draai en impuls aan metal gegeven.
Oud 17-02-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Wait and bleed is mooi, voor de rest vind ik slipknot en alles eromheen zwaar kut.
Juh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten