Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() *ben jin toevallig Twan? kzie ineens dat je ook uit breda komt en ik kan me herinneren van een foto dat ik je herkende ofso ![]()
|
Ik vind een harde g veel mooier en sexier. Het klinkt naar mijn idee ook beschaafder, meer ABN.
Maar ik denk dan aan het Brabants dat ik dagelijks hoor hier in Brabant in de trein, in de winkels e.d. (dat meestal met dialect is) en dat vind ik ontzettend laag klinken. Ik kan me voorstellen dat mensen uit het noorden Brabanders maar boeren vinden. ![]()
Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 18:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*woont bij tilburg in de buurt* *zit op school in eindhoven*
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Een zachte G en een zachte R klinken veel aardiger. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik kom uit Tilburg maar woon sinds een jaar in Huizen ('t Gooi).
Het was een heel groot verschil maar het lijkt eindelijk een beetje te wennen. Helaas ben ik al heel snel het Goois over gaan nemen maar sinds een paar maanden probeer ik het mezelf weer af te leren.
|
Verwijderd
|
de ouders van mijn vriend praten echt plat limburgs ofzo. Soms niet echt te verstaan maar ik kan het nu allemaal wel gewoon volgen. Mn vriend zelf praat wel met een zachte g maar niet plat.
In mijn klas zitten 3 mensen uit breda an eerlijk gezegd vind ik dat accent irritanter dan die van mn vriend. Van hem klinkt zachter, hoe zij praten is gewoon..vaag. Ik erger me er soms aan. |
![]() |
|
![]() |
Mijn collega komt uit Limburg, woont hier nu al 1 1/2 jaar (Rotterdam) en
zegt nog steeds iedere keer als ze weggaat:"haje" Mega irritant vind ik dat. Ik moet nog iedere keer lachen als ze na het einde van haar dienst zegt:"Ik ben afgewerkt" ![]() Maar goed, zij heeft dus ontzettend veel moeite om zich aan te passen aan de Rotterdamse mentaliteit. Vooral conflicten zijn heel erg moeilijk voor haar en zij zegt dat dat komt, omdat Limburgers doeners en geen praters zijn...klopt dat? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Brabantse respondenten gezocht! jnicolai | 1 | 17-10-2016 11:27 | |
Studeren |
Brabantse respondenten gezocht! jnicolai | 2 | 17-10-2016 11:10 | |