Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 12:08
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Roos schreef:

Dingen als rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst kan een mens anders heel goed aan hoor
ja allicht dat er bepaalde vormen van vlees zijn waarmee je geen problemen hebt.
Oud 02-03-2003, 12:10
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef:
Niemand verplicht je om te lezen en/of te reageren.
Vlees eten noem ik geen 'luxe', als je zo gaat redeneren kun je jezelf maar beter van kant maken dat is nog altijd het beste voor je omgeving.
wat een bullshit, vlees eten is niet nodig en het bendeeld anderen de enige reden die je kan aandragen om vlees te eten zijn gemakszucht en dat het lekker is ---> luxe
Oud 02-03-2003, 12:14
Roos
Roos is offline
(reactie op strafcorner 2 berichten terug)

Dat is allemaal rauw vlees dus
En natuurlijk kan je geen rauwe biefstuk eten, maar dat konden we duizenden jaren geleden ook niet. Evolutie. Maar dat is toch geen reden om bereid voedsel ook te laten staan?
Ik bedoel: witlof of bloemkool kook je toch ook, dat eet je toch ook niet rauw op. Of heb je wel eens rauwe spinazie geprobeerd. Rauwe sperziebonen. Dat is ook niet echt smakelijk en volgens mij lig je na een bord rauwe peultjes ook krom.
Oud 02-03-2003, 12:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
wat een bullshit, vlees eten is niet nodig en het bendeeld anderen de enige reden die je kan aandragen om vlees te eten zijn gemakszucht en dat het lekker is ---> luxe
Wat is er dan mis met luxe? Internet is ook een luxe. Zo blijf je bezig.
Oud 02-03-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:
Je woont in 'n huis (aanname) wat op de plek staat waar ook diertjes kunnen leven. Zo'n huis neemt 20x zoveel ruimte in dan je werkelijk nodig hebt. Waarom woon je niet in het bos? ---> luxe
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:21
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Roos schreef:
(reactie op strafcorner 2 berichten terug)

Dat is allemaal rauw vlees dus
En natuurlijk kan je geen rauwe biefstuk eten, maar dat konden we duizenden jaren geleden ook niet. Evolutie. Maar dat is toch geen reden om bereid voedsel ook te laten staan?
Ik bedoel: witlof of bloemkool kook je toch ook, dat eet je toch ook niet rauw op. Of heb je wel eens rauwe spinazie geprobeerd. Rauwe sperziebonen. Dat is ook niet echt smakelijk en volgens mij lig je na een bord rauwe peultjes ook krom.
dat sloeg op het feit dat men over slagtanden (hoektanden) ging zanniken die zijn er om rauw vlees aan gort te bijten.. dus dat je die zou hebben maakt je nog geen antuurlijke vleeseter...
Oud 02-03-2003, 12:21
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Roos schreef:
Wat is er dan mis met luxe? Internet is ook een luxe. Zo blijf je bezig.
door het internet te gebruiken die ik niemand kwaad pijn.. echt jezus wat een vergelijking
Oud 02-03-2003, 12:23
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef:
Je woont in 'n huis (aanname) wat op de plek staat waar ook diertjes kunnen leven. Zo'n huis neemt 20x zoveel ruimte in dan je werkelijk nodig hebt. Waarom woon je niet in het bos? ---> luxe
de diertjes hebben allemaal al een plek en hoeven dus helemaal niet op de plek van mijn huis te wonen dat doen sommige zelfs wel (stadsvogels muzien etc). bovendien ben ik ook gewoon een dier dat een plek nodig heeft. ik doe er niets en niemand pijn mee laat staan dat ik er voor laat moorden om in een huis te kunnen wonen. weer echt een vergelijking die nergens op slaat
Oud 02-03-2003, 13:49
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
dat mensen zo makelijk doen over andere levens alsof ze een fucking god zijn. dieren hebben ook een recht op leven
Inderdaad, wie heeft het toch eigenlijk in de naam van Christus verzonnen dat mensen dieren 'eigen' kunnen maken. Waarom vinden wij het zo leuk om een leuk hondje in huis te hebben, of een lieve, spinnende kater, of een tsjilpend vogeltje?

Mensen met huisdieren zijn echt niet goed snik.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:25
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Dat het natuurlijk is dat is geen argument btw. Want wat is er nog natuurlijk in onze samenleving. Het is eerder een tegenargument
Oud 02-03-2003, 16:34
Verwijderd
wel. vin dattut gewoon natuurlijk is. mensen eten vlees en als geen enkel mens meer vlees eet krijg je een dik overschot aan koeien....ook niet alles dan moeten we ze nog gaan afschieten en dan kan je ze net zo goed opeten
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:
de diertjes hebben allemaal al een plek en hoeven dus helemaal niet op de plek van mijn huis te wonen dat doen sommige zelfs wel (stadsvogels muzien etc). bovendien ben ik ook gewoon een dier dat een plek nodig heeft. ik doe er niets en niemand pijn mee laat staan dat ik er voor laat moorden om in een huis te kunnen wonen. weer echt een vergelijking die nergens op slaat
Jah en ik ben 'n dier dat vlees nodig heeft. Je leven om het wel en wee van de arme beestjes laten draaien is domzinnig imho.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:20
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef:
Jah en ik ben 'n dier dat vlees nodig heeft. Je leven om het wel en wee van de arme beestjes laten draaien is domzinnig imho.
ten 1ste je hebt GEEN vlees nodig absolute pure bullshit.

ten 2de : ik laat mijn leven er niet om draaien het is erg simpel om diervriendelijk te leven.
Oud 02-03-2003, 18:23
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
eXo schreef:
domzinnig??

en is het nou zo moeilijk om es een keer respect op te brengen voor een niet vlees-eter?

sjiez...

en nee, ik ben geen vegetariër
Oud 02-03-2003, 18:34
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
geen vlees
-> argumenten staan op f&f
Oud 02-03-2003, 19:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
wat ik weet is dat we hier een voedseloverschot hebben doordat de boeren hier te veel produceerden doordat dat te veel gestimuleerd werd. dit hebben ze volgens mij wel iets terug gedrongen.

maar mensen eten al sinds weet ik veel voor christus vlees. nu ben ik niet gelovig, maar jezus at ook vlees

en dieren eten elkaar toch ook op? er zijn zelfs dieren die mensen eten... ik zie het gewoon niet waarom ik het niet zou doen hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
domzinnig??

en is het nou zo moeilijk om es een keer respect op te brengen voor een niet vlees-eter?

sjiez...

en nee, ik ben geen vegetariër
Hmm misschien is het niet duidelijk maar ik heb wel degelijk respect voor jaap en vegetariers in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:33
the exploding boy
the exploding boy is offline
Geen vlees. Geen zin om helemaal uit te leggen, maar het komt er op neer dat het gewoon niet zo een grote moeite is om die dieren te laten leven. Natuur lost zelf overschot aan dieren wel op.

Ik snap überhaupt niet waarom mensen wel vlees willen eten, maar zodra er een verhaal in de krant staat over een man die een andere man heeft opgegeten, dan is het ineens vies en banaal ( afgezien van het feit dat je gewoon gek bent als je je vrijwillig laat opeten ) maar feitelijk zit er geen verschil tussen. Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dus dat mensen zichzelf superieur menen te vinden aan dieren, omdat ze vinden dat ze gewoon andere wezentjes mogen doden. Ik snap dat gewoon niet...

naja...punt is duidelijk
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:50
Verwijderd
Nu ik erbij nadenk: Ja, ik voel me wel degelijk superieur boven vee. Ben ik nu slecht?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:54
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Mensen staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen. of je het wil of niet. Je kan jezelf wel vlees gaan ontzeggen, maar daarmee haal je de mensheid niet naar beneden in de voedselketen. Mensen horen vlees te eten, dat doen ze al sinds ze op aarde zijn. Dieren doden elkaar ook om te eten, en dat vind jullie dan ook arrogant? Een carnivoor moet wel. Maar is het bij een omnivoor ook arrogant om het te doen?

Ik begrijp best dat mensen moeite hebben met de bio-industrie, maar geen vlees eten omdat je vind dat mensen geen vlees mogen eten vind ik onzin.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Mensen staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen. of je het wil of niet. Je kan jezelf wel vlees gaan ontzeggen, maar daarmee haal je de mensheid niet naar beneden in de voedselketen. Mensen horen vlees te eten, dat doen ze al sinds ze op aarde zijn. Dieren doden elkaar ook om te eten, en dat vind jullie dan ook arrogant? Een carnivoor moet wel. Maar is het bij een omnivoor ook arrogant om het te doen?

Ik begrijp best dat mensen moeite hebben met de bio-industrie, maar geen vlees eten omdat je vind dat mensen geen vlees mogen eten vind ik onzin.
Mee eens, ik ben ook falikant tegen legbatterijen en genetisch gemanipuleerde koeien enzo. Ik gun die beesten wel degelijk een leven.

Ik kan het alleen maar moeilijk behappen dat sommige fanatieke vegetariers vleesetende mensen als 'n soort gemene massamoordenaars omschrijven.

Overigens, ik eet geen kalfs- of lamsvlees uit principe. Sommige mensen vinden dit hypocriet, [size]die mensen krijgen 'n vinger van me.[/size]

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:05
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
eXo schreef:
Nu ik erbij nadenk: Ja, ik voel me wel degelijk superieur boven vee. Ben ik nu slecht?
en ik boven vleeseters
Oud 02-03-2003, 20:07
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
maar zodra er een verhaal in de krant staat over een man die een andere man heeft opgegeten, dan is het ineens vies en banaal ( afgezien van het feit dat je gewoon gek bent als je je vrijwillig laat opeten ) maar feitelijk zit er geen verschil tussen.
Nee hoor, ik vind het niet vies en banaal. Ik ben juist een voorstander van kannibalisme.
Wist je dat in sommige culturen het heel gewoon is om het vlees van een overleden dierbare op te eten? Dat doen ze met de gedachte dat die persoon voortleeft in de lichamen van zijn geliefden. Dat vind ik mooier dan verrotten in een ossarium.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:12
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Nee hoor, ik vind het niet vies en banaal. Ik ben juist een voorstander van kannibalisme.
Wist je dat in sommige culturen het heel gewoon is om het vlees van een overleden dierbare op te eten? Dat doen ze met de gedachte dat die persoon voortleeft in de lichamen van zijn geliefden. Dat vind ik mooier dan verrotten in een ossarium.
Laat dan een orgaan overplaatsen , dan blijft het echt voor eeuwig in je
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Laat dan een orgaan overplaatsen , dan blijft het echt voor eeuwig in je
In plaats van dat je je dierbare weer uit scheit.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
en ik boven vleeseters
Mag.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:53
the exploding boy
Citaat:

Ik zei niet dat mensen niet bovenaan de voedselketen zouden staan, ik zie alleen niet in waarom je ALS je dan toevallig hoger staat, je ook degenen benden je op zou moeten eten. En "omdat het hoort" is zo'n lame excuus, sorry dat ik het zeg.
Ok, vroeger aten je voorouders vlees, is dat een reden om het nu nog te doen? Ik bedoel ik zie niet in waarom je niet kan zeggen van " ok het hoort, maar boeie ik eet geen doodgemaakte dingen"
Dieren die elkaar eten vind ik wat anders; dieren moeten echt vlees eten om te overleven en aangezien dieren volgens jullie toch lager in de voedselketen staan en ook omdat jullie je zeggen superieur te vinden boven dieren, dan snap ik niet dat dan jullie logica ontbreekt om te denken dat dieren doordat ze minder ontwikkeld zijn dan mensen zij het eten van vlees dus wel iets anders ervaren met hun mini hersentjes. Ga dan ook niet het eten van vlees door dieren vergelijken met het eten van vlees door mensen, terwijl je net zelf zegt dat mensen hoger zijn dan dieren.

Maar verder mag van mij iedereen vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:02
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:

Maar verder mag van mij iedereen vlees eten.

gelukkig

en nu stop ik met deze loze discussie waar je toch nooit uit komt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:03
Verwijderd
Goed punt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:04
the exploding boy
oki met mij
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:29
GRRR
GRRR is offline
alleen vrouwenvlees
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:36
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
eXo schreef:
In plaats van dat je je dierbare weer uit scheit.
Ach, niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 09:21
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Waarom vinden wij het zo leuk om een leuk hondje in huis te hebben, of een lieve, spinnende kater, of een tsjilpend vogeltje?

Mensen met huisdieren zijn echt niet goed snik.
Allejezus wat is dit nou weer voor onzin??
Oud 03-03-2003, 10:57
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik eet zo min mogelijk vlees. Het lukt me niet om geen vlees te eten.
Als het kan haal ik mijn vlees bij de slager hier in de straat dan weet ik tenminste dat die dieren van tevoren een prettig leven hebben gehad.
Mijn slager weigert namelijk vlees op de plank te leggen van dieren die het leven zuur is gemaakt zodat wij een iets vetter speklapje hebben.
Het vlees is d'r wel wat duurder en hij heefd lang niet altijd alles maar dat moet je dr maar voor over hebben.
Oud 03-03-2003, 11:03
Gwen.
Gwen. is offline
heeft.
Oud 03-03-2003, 11:05
Steefjuh
Steefjuh is offline
Weet je, ik vind het altijd zo dom, als je zegt:"dat is paardenvlees"."Dan zeggen mensen meestal "ach!" maar als het om koeien of varkens of kippen of wat dan ook gaat, dan is het niet erg meer.

Ik zit er af en toe ook aan te denken vegetarisch te worden, maar af en toe een gehaktballetje vin ik ook wel lekker hoor!!

En die crap uit de derde wereld ofzo, dat is denk ik echt bullshit!!

Zo, nu ben ik ook ff mn ei kwijt!!!

DOEG!
Oud 03-03-2003, 11:07
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
heeft.
Denk dat het me nooit lukt
Oud 03-03-2003, 12:06
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Steefjuh schreef:
En die crap uit de derde wereld ofzo, dat is denk ik echt bullshit!!
NEE DAT IS GEEN BULLSHIT.

Maar wat maakt het uit, wij worden steeds rijker en zij worden steeds armer. 't Is maar goed ook, anders wordt het milieuprobleem nog groter hè?!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:29
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Vlees eten is net zo iets als je lul achterna lopen. Gewoon je lusten bevredigen terweil je er anderen pijn mee doet. In een westerse welvarende samenleving waar we in de supermarkt wel 50 verschillende vleesvervangende producten tegen komen is het absoluut onnodig om nog vlees te eten. Laat dat maar aan de mensen over die het echt nodig hebben. De 3e wereld ofzo. Maar wij horen hier toch boven te staan.
Oud 04-03-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Vlees eten is net zo iets als je lul achterna lopen. Gewoon je lusten bevredigen terweil je er anderen pijn mee doet. In een westerse welvarende samenleving waar we in de supermarkt wel 50 verschillende vleesvervangende producten tegen komen is het absoluut onnodig om nog vlees te eten. Laat dat maar aan de mensen over die het echt nodig hebben. De 3e wereld ofzo. Maar wij horen hier toch boven te staan.
Ach man, lul niet.

(Ja sorry, als jij geen goede feitelijke argumentatie geeft doe ik het ook niet )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik eet geen vlees, om alle bovengenoemde redenen.
Ik ben opgegroeid in een gezin waar geen vlees werd gegeten dus ik weet niet beter, heb er ook intotaal geen behoefte aan.

Een mens hoort niet per definitie vlees te eten, het is een gewoonte.
Een mens kan ook prima zonder vlees.
Het is gewoon luxe, en in mijn geval overbodige luxe.

Argumenten als "je kan net zogoed vlees eten, er word toch wel rustig doorgeslacht" slaan echt op poep, hoe minder biefstukjes er bij de AH en slager verdwijnen hoe minder er word geslacht..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:51
GRRR
GRRR is offline
nee er wordt evenveel geproduceerd, vaak zelfs meer, maar het overschot wordt verbrand of blijft rotten in pakhuizen. als het slecht gaat met de veehandelaren dan springt de regering bij met subsidies zodat ze niet kopje onder gaan. allemaal onder het mom, de economie moet blijven draaien zelfs als er minder vraag is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:14
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
GRRR schreef:
nee er wordt evenveel geproduceerd, vaak zelfs meer, maar het overschot wordt verbrand of blijft rotten in pakhuizen. als het slecht gaat met de veehandelaren dan springt de regering bij met subsidies zodat ze niet kopje onder gaan. allemaal onder het mom, de economie moet blijven draaien zelfs als er minder vraag is.
de vleesindustrie krimpt wel degelijk ikm weet niet waar je die poep vandaan haalt maar de regering heeft niet eens genoeg geld om dat allemaal te financieren... er blijft niet zoveel over bij de bedrijven zelf (wordt geexporteerd) bij de winkels blijft wel vaak veel liggen maar dit komt doordat er teveel wordt ingekocht. feit blijft hoedanook dat hoemeer mensen er vega worden of hun vlees consumptie minderen des te minder er op de lange terwmijn geproduceerd zal worden...

vaag trouwens dat men de beelden van het journaal ivm de pluimveepest verscrikkelijk vinden en het een "masale slaching" oid noemen terwijl die dieren netzogoed op eenzelfde soort manier waren geslacht als zij die pest niet hadden...
Oud 04-03-2003, 19:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
NEE DAT IS GEEN BULLSHIT.

Maar wat maakt het uit, wij worden steeds rijker en zij worden steeds armer. 't Is maar goed ook, anders wordt het milieuprobleem nog groter hè?!
hm tja, weet je, het probleem van de derde wereld zal toch NOOIT opgelost worden! waarom zou ik hiervoor mijn vlees laten staan? dat doneren van geld snap ik nog wel. maar nee, mijn vlees laat ik er toch echt niet voor staan. het is een eindeloos probleem wat nooit een eind zal kennen.

tsja, dit is eigenlijk een zinloze discussie. niemand zal wat toegeven. je bent een vleeseter of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:14
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
hm tja, weet je, het probleem van de derde wereld zal toch NOOIT opgelost worden! waarom zou ik hiervoor mijn vlees laten staan? dat doneren van geld snap ik nog wel. maar nee, mijn vlees laat ik er toch echt niet voor staan. het is een eindeloos probleem wat nooit een eind zal kennen.

tsja, dit is eigenlijk een zinloze discussie. niemand zal wat toegeven. je bent een vleeseter of niet.
Ik ben ook een vleeseter hoor. .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:41
Floosje
Floosje is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:

Ja maargoed, dat vind ik eigenlijk nogal onzin, want als iedereen dat zou denken, verandert er natuurlijk nooit iets.
En ik denk juist dat je als je probeert de cirkel te doorbreken van het probleem, je de mensen in de derde wereld beter helpt...
Oud 04-03-2003, 20:09
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
FIJN! U is hip! Ik sluit mij er bij aan. (u kwam ook op de meet he, mooi)
Oud 04-03-2003, 20:11
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
this is sooooo gay
vind ik onzin...
En wat is dit nou weer voor achterlijke uitspraak?
"Wil die achterlijke meneer NU de topic verlaten? Dank u."
Oud 05-03-2003, 12:50
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik eet uit principe wel vlees. De mens is van nature omnivoor, dat betekent dat wij gebouwd zijn om zowel vlees als groenten, noten etc. te eten. Bovendien smaakt vlees veel beter dan vleesvervangers. Over het algemeen is vlees zelfs het lekkerste onderdeel van mijn maaltijd. Dus IK EET VLEES!!! En vegetariërs kunnen zeggen wat ze willen, ik blijf het ook doen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:57
substantial
substantial is offline
ik eet lekker gewoon vlees
als je bij voorbaat geen vlees gaat eten helpt et ook niet echt veel
kun je beter fondsen enzo steunen
wat ik natuurlijk ook doe

nouja vlees is gewoon ontzettend lekker, het is jammer dat sommige mensen zo ontzettend onterend met dieren omgaan, maar dan kun je altijd nog bio/scharrel vlees eten
Reageren

Regels voor berichten