Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 00:16
Verwijderd
ik vind van wel, mn vorige heeft bijna 1,5 jaar goed gewerkt. Heb er nu sinds kort weer 1 (alphen a/d rijn - maastricht, iets van 150 km ofzo schat ik) en hoop dat die minstens net zo goed gaat lukken

denk dat het slagen afhangt van elkaar elkaar niet teveel te zien maar ook niet te weinig.moet precies een goed evenwicht komen. en tja, das moeilijk denkik, want al ben je net verliefd wil je elkaar natuurlijk liefst elke dag zien maar denk dat dat een dooddoener is , helemaal in een afstandsrelatie omdat, als je komt, je vaak meteen een hele dag komt. je kan niet ff een uurtje langskomen zoals kan als diegene in de buurt woont. En als je dan van begin af aan elkaar te vaak ziet krijg je dat je elkaar echt claimt waardoor je verder geen leven ernaast kan hebben, wat natuurlijk niet goed is.

dus komt neer naar mijn mening op ja, het kan zeer goed werken maar zorg dat je elkaars aandacht niet zo opslokt (dus niet verwachten dat je nog 10 smsjes krijgt voordat de ander gaat slapen enzo (zelf beetje last van ))dat je er geen leven naast kan hebben.

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 00:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 09:54
malibubarbie
malibubarbie is offline
Natuurlijk werkt dat niet
Oud 05-04-2003, 10:30
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
malibubarbie schreef op 05-04-2003 @ 10:54:
Okeeeeeeeeeee..... en waarom zou het dan niet werken volgens jou?
Oud 05-04-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
malibubarbie schreef op 05-04-2003 @ 10:54:
*klap klap*
Ok, dit is dus duidelijk iemand die zich er nog nooit in heeft verdiept en zomaar onbeargumenteerd iets suggereert...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:39
malibubarbie
malibubarbie is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-04-2003 @ 11:32:
*klap klap*
Ok, dit is dus duidelijk iemand die zich er nog nooit in heeft verdiept en zomaar onbeargumenteerd iets suggereert...
Goedenmiddag! Ik dacht dat het wel erg duidelijk was dat er tussen Spanje en Nederland heel erg veel kilometers zitten. En als je nou op je 30 bent; ok. Dan heb je vast zo'n gevoel van
"Als ik nou geen man vind, dan krijg ik nooit kinderen. Desnoods maar in Spanje." Maar op je 16 komen en gaan de vriendjes nog gewoon.En bovendien; hoeveel geld heeft iemand van 16 nou? Niet genoeg om eens in de zoveel tijd naar Spanje op en neer te vliegen. Ik in iedergeval niet.
Oud 05-04-2003, 11:30
Verwijderd
Tis trouwens maar precies de vraag wat je verstaat onder 'het kan werken'.

Natuurlijk kan een 'relatie' tussen iemand in Nederland en iemand in Spanje werken, als je elkaar eenmaal per drie maanden ziet omdat dan pas één van de twee voldoende gespaard heeft om een vliegticket te betalen. Als je daarmee tevreden bent, drie maanden zonder lichamelijk contact met alleen SMSen, mailen en/of bellen: be my guest. Maar ik verwacht van een relatie toch iets meer dan dat. Ik hoef haar niet élke dag te zien, maar áls ik haar wil zien, of zij mij, dan moet het ook mogelijk zijn binnen redelijke tijd zonder al te veel afspraken te maken vantevoren.

Al het geld wat het kost, al de tijd die er in gaat zitten...mij niet gezien, maar als iemand anders dat relatie noemt en er tevreden mee is...why not?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
malibubarbie schreef op 05-04-2003 @ 11:39:
Goedenmiddag! Ik dacht dat het wel erg duidelijk was dat er tussen Spanje en Nederland heel erg veel kilometers zitten. En als je nou op je 30 bent; ok. Dan heb je vast zo'n gevoel van
"Als ik nou geen man vind, dan krijg ik nooit kinderen. Desnoods maar in Spanje." Maar op je 16 komen en gaan de vriendjes nog gewoon.En bovendien; hoeveel geld heeft iemand van 16 nou? Niet genoeg om eens in de zoveel tijd naar Spanje op en neer te vliegen. Ik in iedergeval niet.
met lange afstandsrelaties wordt ook bedoeld bijvoorbeeld amsterdam - groningen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-04-2003 @ 12:47:
met lange afstandsrelaties wordt ook bedoeld bijvoorbeeld amsterdam - groningen
Nee, de topicstartster had het over Nederland-Spanje.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 05-04-2003 @ 13:05:
Nee, de topicstartster had het over Nederland-Spanje.
ow, domme ik
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:01
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
malibubarbie schreef op 05-04-2003 @ 11:39:
Een bijbaantje kan veel doen.
Maar overigens zijn hier 2 partijen bij betrokken, het meisje van 16 waar je de verklaring van hebt gehoord... maar ook die Spaanse gast die misschien al wel geld heeft.

En de afstan dis inderdaad wel duidelijk, maar de vraag is dus nog maar net of dat uberhaupt wel uitmaakt.

Ik heb een vriendin in Italië, geef ik zeer veel om en we zijn nu alweer 8 maanden samen... ik zie gewoon dat het werkt... heb jij bewijs dat het niet werkt?
Oud 05-04-2003, 13:04
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2003 @ 12:30:
Tis trouwens maar precies de vraag wat je verstaat onder 'het kan werken'.

Natuurlijk kan een 'relatie' tussen iemand in Nederland en iemand in Spanje werken, als je elkaar eenmaal per drie maanden ziet omdat dan pas één van de twee voldoende gespaard heeft om een vliegticket te betalen. Als je daarmee tevreden bent, drie maanden zonder lichamelijk contact met alleen SMSen, mailen en/of bellen: be my guest. Maar ik verwacht van een relatie toch iets meer dan dat. Ik hoef haar niet élke dag te zien, maar áls ik haar wil zien, of zij mij, dan moet het ook mogelijk zijn binnen redelijke tijd zonder al te veel afspraken te maken vantevoren.

Al het geld wat het kost, al de tijd die er in gaat zitten...mij niet gezien, maar als iemand anders dat relatie noemt en er tevreden mee is...why not?
In een normale relatie gaat altijd geld en tijd en moeite zitten... de tijd die je besteed aan een afstandsrelatie is zelfs minder dan aan een relatie dicht bij huis, dus als je dat als een reden opnoemt om het af te wijzen vind ik het vreemd. Dat het meer geld kost... kan kloppen, alhoewel je ook kunt bedenken, dat je wellicht een paar weekjes minder uitgaat, zodat je alweer een vliegticket bij elkaar hebt gespaard.

Het lichamelijke moet je inderdaad wel aardig lang missen... mocht een relatie dus volhouden, dan heb je in ieder geval de zekerheid dat jullie bij elkaar passen, al was het maar, omdat jullie ook zonder de lichamelijkheid voor elkaar lijken te vallen. (dus vallen op elkaars innerlijk en verliefd blijven op dit innerlijk ondanks de afstand)
Oud 05-04-2003, 15:26
malibubarbie
malibubarbie is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 05-04-2003 @ 14:01:
Een bijbaantje kan veel doen.
Maar overigens zijn hier 2 partijen bij betrokken, het meisje van 16 waar je de verklaring van hebt gehoord... maar ook die Spaanse gast die misschien al wel geld heeft.

En de afstan dis inderdaad wel duidelijk, maar de vraag is dus nog maar net of dat uberhaupt wel uitmaakt.

Ik heb een vriendin in Italië, geef ik zeer veel om en we zijn nu alweer 8 maanden samen... ik zie gewoon dat het werkt... heb jij bewijs dat het niet werkt?
Natuurlijk maakt de afstand wel uit. Dat liefde alle afstandenden overwint vind ik onzin. Als je elkaar zo weinig ziet; wat voor band kan je dan met elkaar hebben? Stel; het werkt. Dan hebben ze een jaar een relatie en elkaar maar een paar weken gezien. Ik weet niet of ik dat wel zo prettig zou vinden. Hoe goed leer je iemand dan kennen? Maar ja, wie ben ik..

Nee, ik heb geen bewijs dat het niet werk. Maar toch is er wel een grote kans dat het niet werkt. Er zijn echter altijd uitzonderingen.

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:38
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
malibubarbie schreef op 05-04-2003 @ 16:26:
Natuurlijk maakt de afstand wel uit. Dat liefde alle afstandenden overwind vind ik onzin. Als je elkaar zo weinig ziet; wat voor band kan je dan met elkaar hebben? Stel; het werkt. Dan hebben ze een jaar een relatie en elkaar maar een paar weken gezien. Ik weet niet of ik dat wel zo prettig zou vinden. Hoe goed leer je iemand dan kennen? Maar ja, wie ben ik..

Nee, ik heb geen bewijs dat het niet werk. Maar toch is er wel een grote kans dat het niet werkt. Er zijn echter altijd uitzonderingen.
Je leert elkaar wel degelijk kennen... niet alleen door irl contacten, maar door de contacten over de telefoon, chat of mail. Ik wist waarschijnlijk al meer over mijn vriendin, toen ik haar ontmoette in Italië dan veel mensen zouden weten over hun eigen vriendin/vriend na een paar maanden...

En liefde overwint wel degelijk alles, mits het wel liefde is dat je voelt... en hier ligt dan ook gelijk de clue van het verhaal. Veel afstands relaties gaan volgens mijn mening kapot, omdat er geen echte liefde in het spel is... teveel mensen denken te snel verliefd te zijn... als jij denkt, dat liefde niet alles overwint, vraag ik me af of jij weet wat liefde is.
Oud 05-04-2003, 17:46
malibubarbie
malibubarbie is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 05-04-2003 @ 18:38:

En liefde overwint wel degelijk alles, mits het wel liefde is dat je voelt... en hier ligt dan ook gelijk de clue van het verhaal. Veel afstands relaties gaan volgens mijn mening kapot, omdat er geen echte liefde in het spel is... teveel mensen denken te snel verliefd te zijn... als jij denkt, dat liefde niet alles overwint, vraag ik me af of jij weet wat liefde is.
Mooie clue hoor. Daar heb je misschien nog wel gelijk in ook. Maar het ging in dit geval om dat meisje. En ik bekijk het even puur statistisch (niet dat er statistieken van zijn, maar goed). De meeste lange-afstands relaties gaan kapot. Dus is er een grote kans dat het niet gaat lukken. Puur statistisch...
Ik beoordeel niet of er bij dat meisje 'echte liefde' in het spel is. En misschien weet ik ook wel niet wat liefde is; maar je moet wel realistisch blijven.
Oud 05-04-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef op 05-04-2003 @ 14:04:
In een normale relatie gaat altijd geld en tijd en moeite zitten... de tijd die je besteed aan een afstandsrelatie is zelfs minder dan aan een relatie dicht bij huis (...)
Ja, dat is misschien wel zo. Maar die tijd is wel verplichtender. Je móet op bepaalde tijden met elkaar afspreken, anders zie je elkaar nooit en ís er helemaal geen relatie. Dat vind ik het vervelende eraan, het plannen: je kunt nooit 'ns spontaan langskomen, of even een middagje of avondje..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:20
Grafdansertje
Grafdansertje is offline
Bij mij werkte het al niet met utrecht - schpluiden dusseh k zal over spanje maar geen mening geven....

vlgns mij hebbik teveel aand8 nodig..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten