Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 18:19
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
et onderwerp zegt et al
wat vind je daarvan?
en wat is precies een lange afstand?!

mijn vriendin en ik wonen namelijk een flink eind uit elkaar, maar het lukt heel goed,
ok we zien elkaar niet elke week maar wel vaak..en we kunnen bij elkaar blijven slapen, ouders willen soms brengen en halen zodat het ons mnder geld kost..We bellen in ieder geval om de 2 dagen (meestal vaker hehe) en msnen/mailen en smsen is natuurlijk erg handig
tussen ons ligt ongeveer een uur reistijd met de auto/bus
wij vinden het die afstand waard, en het gaat heel erg goed..maar hoe staan jullie ertegen over??
Oud 27-07-2003, 18:25
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Als je het de moeite waard vindt en je kan er voor zorgen elkaar wel vaak genoeg te zien lijkt het me wel te doen. Ik zou er zelf alleen echt geen zin in hebben.
Dan zit je meteen zo vast aan die weekenden en vakanties, je kan niet spontaan even langslopen als je je vriend/(in) graag wil zien. Ik zie er geen voordelen in iig... Ben blij dat mijn vriend niet ver woont
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 18:32
DEChengst
DEChengst is offline
Lijkt me persoonlijk niks. Zie je geliefde alleen in het weekend. Door de week mis je de ander. In het weekend gaat alle tijd in je geliefde zitten en houdt je geen tijd over om wat voor jezelf te doen. Ik zie het toch graag wat evenwichtiger verdeeld over de week.
Oud 27-07-2003, 18:42
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het is niet bepaald handig, maar als je echt op elkaar verliefd bent dan boeit afstand niet zo. Maar ik denk als de afstand echt absurd groot is dat je elkaar dan zo weinig ziet dat je niet meer op elkaar verliefd kan blijven. Ik denk dat (zeker bij serieuze relaties) 1 keer per week wel minimaal is. (Licht natuurlijk ook aan de leeftijd.)
Oud 27-07-2003, 18:48
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Maar als je echt gruwelijk verliefd op iemand bent is het wel moeilijk als je niet naar diegene toe kan gaan als je daar behoefte aan hebt. Het lijkt me heel moeilijk, niks voor mij iig.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:15
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
tussen ons is het heel erg seireus, we hadden het natuurlijk graag anders gewild maar ja daar kan je niets aan doen.
En als we behoefte aan elkaar hebben even een belletje en het gaat weer..gelukkig zijn we goed met woorden
Oud 27-07-2003, 20:07
lieve
lieve is offline
Ikzelf vond het idee maar niets, en de jongen die ik heb leren kennen enkele maanden geleden ook niet. We hadden beide heel weinig tijd, nu nog eigenlijk!
Maar nu na enkele maanden heb ik er eigenlijk best wel veel spijt van dat we het niet geprobeerd hebben. En ik hoop ergens dat het er eigenlijk ooit toch nog van zou komen.
Maar ik denk dat dat enkel een droom gaat blijven.

Groetjes Lieve,xxx
Oud 27-07-2003, 20:58
kastdeur
kastdeur is offline
Het maakt het er niet gemakkelijker op, maar het kan wel.

Het kost wel mer geld, energie en tranen.
Wees voorbereid.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:44
Thomas
Thomas is offline
Weet waar je aan begint, maar het is absoluut niet bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:17
Warsocket
Warsocket is offline
kan goed werken maar wees berijd geld af te geven aan de NS en BBA want dat is niet goedkoop
Oud 28-07-2003, 08:10
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Mijn vriend woont ook 3 uur reizen bij mij vandaan, ik zie hem niet elk weekend omdat ik in het weekend ook nog moet werken etc. Meestal zien wij elkaar 1x in de maand, want anders is het ook nog te duur. Maar ik raak er idd ook aan gewend, maar het missen is iets minder (vooral nu omdat hij vandaag voor 2.5/3 weken op vakantie gaat...spreek ik em nog minder..)

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 08:32
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 28-07-2003 @ 09:10:
Mijn vriend woont ook 3 uur reizen bij mij vandaan, ik zie hem niet elk weekend omdat ik in het weekend ook nog moet werken etc. Meestal zien wij elkaar 1x in de maand, want anders is het ook nog te duur. Maar ik raak er idd ook aan gewend, maar het missen is iets minder (vooral nu omdat hij vandaag voor 2.5/3 weken op vakantie gaat...spreek ik em nog minder..)
dat is nog langer!Wij hebben het nog niet een structuur hoevaak we elkaar kunnen zien omdat het nu vakantie is (ik heb gewoon een week bij haar gelogeerd bijvoorbeeld) ze is nu ook op vakantie maar zelfs dan belt ze me nog
maar als school enzo weer begint kunnen we elkaar idd minder zien

ik denk ook, dat als je elkaar minder ziet, en je bent weer bij elkaar, je er meer van geniet dan als je elkaar ongeveer elke dag ziet. En als je een lange afstand relatie volhoud, kan het een hele sterke zijn (ik ken iemand die al drie jaar een relatie heeft met iemand in roemenië..die is ze trouwens nu van et vliegveld halen omdat ze hier komt wonen)
Oud 28-07-2003, 15:51
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 09:32:
dat is nog langer!Wij hebben het nog niet een structuur hoevaak we elkaar kunnen zien omdat het nu vakantie is (ik heb gewoon een week bij haar gelogeerd bijvoorbeeld) ze is nu ook op vakantie maar zelfs dan belt ze me nog
maar als school enzo weer begint kunnen we elkaar idd minder zien

ik denk ook, dat als je elkaar minder ziet, en je bent weer bij elkaar, je er meer van geniet dan als je elkaar ongeveer elke dag ziet. En als je een lange afstand relatie volhoud, kan het een hele sterke zijn (ik ken iemand die al drie jaar een relatie heeft met iemand in roemenië..die is ze trouwens nu van et vliegveld halen omdat ze hier komt wonen)
Wij hebben nu ook geen "structuur". Eigenlijk ook nooit gehad, we zien elkaar wanneer het uitkomt (binnen 5 weken etc.)
Hij is vandaag op vakantie gegaan, en ik voel me heel raar, ik hoop niet dat dat gevoel ook 3 weken blijft... Maar ook hij zou bellen, smsen en internet café zoeken...

Meestal als ik hem zie ben ik hartstikke blij etc, word ik nog verliefder, maar als ik dan weer weg ga, mis ik hem heel erg. Dat duurt dan 2 of 3 dagen en dan wordt het mis-gevoel weer iets minder, en als ik dan weer bijna naar hem toe ga, dan komt dat mis-gevoel ook weer terug... Dat vin ik vervelend..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:14
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 27-07-2003 @ 19:25:
Als je het de moeite waard vindt en je kan er voor zorgen elkaar wel vaak genoeg te zien lijkt het me wel te doen. Ik zou er zelf alleen echt geen zin in hebben.
Dan zit je meteen zo vast aan die weekenden en vakanties, je kan niet spontaan even langslopen als je je vriend/(in) graag wil zien. Ik zie er geen voordelen in iig... Ben blij dat mijn vriend niet ver woont
Oud 28-07-2003, 16:21
Some
Some is offline
Ik heb precies hetzelfde als de topic starter. Wonen uurtje/anderhalf uurtje reizen van elkaar vandaan (met openbaar vervoer) en zien elkaar vaak zat. Bijna elk weekend wel en als we vakanties hebben vaker. Maar zoals black rose 264 al zei: "Dan zit je meteen zo vast aan die weekenden en vakanties, je kan niet spontaan even langslopen als je je vriend/(in) graag wil zien" Daar ben ik het helemaal mee eens en dat is best weleens lastig. Als je elkaar ziet weet je dat van te voren en meestal meteen al hoelang. Het is niet zo dat je tussendoor ff naar je eigen huis loopt of naar je vriendin/vriend loopt en dat is soms best klote. Aan de andere kant kun je ook zeggen: Hoe minder dicht je bij elkaar woont hoe minder je elkaar ziet (bijv. alleen in het weekend) des te leuker het is om elkaar weer te zien.
Verder bellen, sms'en, msn'en ik en me vriendin ook erg veel en hebben van de lange-afstand relatie weinig last alhoewel het soms zoals ik al zei best jammer is.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:22
Some
Some is offline
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 28-07-2003 @ 16:51:
Wij hebben nu ook geen "structuur". Eigenlijk ook nooit gehad, we zien elkaar wanneer het uitkomt (binnen 5 weken etc.)
Hij is vandaag op vakantie gegaan, en ik voel me heel raar, ik hoop niet dat dat gevoel ook 3 weken blijft... Maar ook hij zou bellen, smsen en internet café zoeken...

Meestal als ik hem zie ben ik hartstikke blij etc, word ik nog verliefder, maar als ik dan weer weg ga, mis ik hem heel erg. Dat duurt dan 2 of 3 dagen en dan wordt het mis-gevoel weer iets minder, en als ik dan weer bijna naar hem toe ga, dan komt dat mis-gevoel ook weer terug... Dat vin ik vervelend..
dit had ik met name in het begin van me relatie maar dat wordt later minder hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 27-07-2003 @ 19:32:
Lijkt me persoonlijk niks. Zie je geliefde alleen in het weekend. Door de week mis je de ander. In het weekend gaat alle tijd in je geliefde zitten en houdt je geen tijd over om wat voor jezelf te doen. Ik zie het toch graag wat evenwichtiger verdeeld over de week.
ben ik het in theorie mee eens.

In de praktijk zou ik terwille van een verliefdheid wel 'toegeven', zeg maar, waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:34
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 28-07-2003 @ 16:51:

nou me vriendin is nu een halve week weg, en het wordt al iets minder (ok, ze smst om de dag en ze heeft al gebeld maar goed) wel baal ik ervan dat ze jarig is, en an op vakantie..want ik wilde et cadeau gelijk geven...
ik wordt ook heel de tijd steeds verliefder, en dat missen is ook heel erg..afentoe kan ik er gewoon niet van slapen..das wel kut
Oud 28-07-2003, 18:12
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 18:34:
nou me vriendin is nu een halve week weg, en het wordt al iets minder (ok, ze smst om de dag en ze heeft al gebeld maar goed) wel baal ik ervan dat ze jarig is, en an op vakantie..want ik wilde et cadeau gelijk geven...
ik wordt ook heel de tijd steeds verliefder, en dat missen is ook heel erg..afentoe kan ik er gewoon niet van slapen..das wel kut
Hij zou elke dag 3 smsjes sturen ongeveer, (smsen in spanje is duur, 75 eurocent..) maar ik zit de hele tijd te wachten tot hij gaat smsen, en dat is niet echt goed..
Ik hoop dat dit gevoel ook snel over gaat, morgen heb ik geen afleiding, maar ik moet woensdag tot en met zaterdag werken, afleiding , en wat ik volgende week ga doen weet ik nie (ook een paar dagen werken..)
En ik hoop dat ik vannacht kan slapen, ik ga gewoon vroeg op bed..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:13
Verwijderd
heb nu langer dan een half jaar een lat-relatie
het gaat supergoed. Tuurlijk mis je elkaar heel erg en zijn sommige dingen heel lastig. Maar dat weet je van te voren.
zoals ruzies: niet verstandig om via msn, mail, sms of telefoon te doen. Dan komen er veel misverstanden en loopt t alleen nog maar slechter. Het is moeilijk soms (voor mij) om het dan te laten voor het weekend, maar als het dan eenmaal aan bod komt is t ook meteen over.
Voor ons is t half uur met de auto, maar met openbaar vervoer zeker toch een uur tot anderhalf.

Vaak heb ik van die momenten dan wil ik bij m zijn. Of gewoon een knuffel, maar er voor hem zijn en soms op momenten (zoals nu ) heb ik m heel erg hard nodig, maar kan ie niet bij me zijn. That sucks...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:13
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
Some schreef op 28-07-2003 @ 17:22:
dit had ik met name in het begin van me relatie maar dat wordt later minder hoor.
We hebben nu ook al 1 jaar en 15 maand. Maar het missen heb ik nog steeds als ik weg ga en als ik bijna naar hem toe ga. Maar ik zie hem meestal 1x in de maand. Omdat we het beide druk hebben, maar dat vind ik niet super erg, want als je elkaar dan weer ziet is het ook weer erg gezellig..

Nog 19 dagen, *zucht*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 28-07-2003 @ 19:13:
We hebben nu ook al 1 jaar en 15 maand. Maar het missen heb ik nog steeds als ik weg ga en als ik bijna naar hem toe ga. Maar ik zie hem meestal 1x in de maand. Omdat we het beide druk hebben, maar dat vind ik niet super erg, want als je elkaar dan weer ziet is het ook weer erg gezellig..

Nog 19 dagen, *zucht*
*bedankt dr moeder dat ie altijd mag blijven enzo*

gelukkig zie ik m elk weekend. is 1 weekend geweest dak zonder m was en toen was ie op vakantie.. it was like hell..

en ja, t missen.. is erg kut..
en t afscheid ook telkens.. probeer altijd op een of andere manier langer bij elkaar te blijven
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:19
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-07-2003 @ 19:16:
*bedankt dr moeder dat ie altijd mag blijven enzo*

gelukkig zie ik m elk weekend. is 1 weekend geweest dak zonder m was en toen was ie op vakantie.. it was like hell..

en ja, t missen.. is erg kut..
en t afscheid ook telkens.. probeer altijd op een of andere manier langer bij elkaar te blijven
We blijven dan wel een weekend bij elkaar hoor . Anders had ik het niet volgehouden
Naja als ie terug komt van vakantie, ga ik meteen naar hem toe.. Nog even geduld hebben. (en helaas heb ik dat niet..)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:21
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
onze ouders zijn ook al zo lief!
ze willen zelfs brengen en halen enzo..en we mogen altijd blijven slapen..
der moeder heeft me zelfs uitgenodigd voor een week
met als voorwaarde dat ik een taart bak
Oud 28-07-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 19:21:
onze ouders zijn ook al zo lief!
ze willen zelfs brengen en halen enzo..en we mogen altijd blijven slapen..
der moeder heeft me zelfs uitgenodigd voor een week
met als voorwaarde dat ik een taart bak
wat leuk.
ik mag daar altijd komen en hij mag altijd bij mij thuis komen. het liefst zou mijn moeder hem hier laten wonen. ze is zo gek op m! (tis dan ook in mn moeders woorden: een lekker joch ).
volgende week ben ik op vakantie, maar ga van zondag tot zaterdag dus hij brengt me weg en haalt me ook weer op en dan blijft ie nadat ie me opgehaald heeft een hele week en dan dat weekend ga ik weer een heel weekend daarheen..
zo'n zin in!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2003, 18:27
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Ik kon deze 3 weken met hem mee op vakantie. Zijn moeder had me uitgenodigd enzo. En ik heb nee gezegd, misschien dat iedereen dat dom vind. Maar aan de ene kant vind ik toch dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Want ik ben al een week met hem op vakantie geweest, en 3 weken met hem en zijn ouders vond ik toch een beetje lang. Ook omdat hij helemaal gek is van kitesurfen en waar hij heen gaat ook perfect kan surfen, had ik zoiets van, laat hem daar maar lekker surfen dan zie ik hem daarna wel. Omdat surfen daar toch iets belangrijker is dan mij, wat ik helemaal niet erg vind, heeft hij minder aandacht voor andere meiden (Ik ben ook aan het leren surfen, maar als ik mee ging had hij weinig tijd om zelf te surfen...). Aan de andere kant vind ik het toch jammer dat ik nie mee ben gegaan, maar dat komt vooral omdat ik hem erg mis. Ook al is dat over een paar dagen weer minder, en hopelijk zijn de komende 3 weken zo voorbij..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:31
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
ja haar moeder zei ook al dat ik wel mee mocht op vakantie..maar zo ontzettend gesetteld is onze relatie nog niet..en ik ben bang dat je dan ruzie kan krijgen enzo(ik kan et me niet voorstellen maar goed)
overigens hebben wij ontdekt dat we heel goed samen kunnen leven, zonder heel de trijd bij elkaar te zijn

(wordt ik wakker zit ze al beneden voor de tv met een boterham )
Oud 28-07-2003, 18:34
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 19:31:
ja haar moeder zei ook al dat ik wel mee mocht op vakantie..maar zo ontzettend gesetteld is onze relatie nog niet..en ik ben bang dat je dan ruzie kan krijgen enzo(ik kan et me niet voorstellen maar goed)
overigens hebben wij ontdekt dat we heel goed samen kunnen leven, zonder heel de trijd bij elkaar te zijn

(wordt ik wakker zit ze al beneden voor de tv met een boterham )
Jah op onze vakantie heb ik dat ook gemerkt, kunnen best goed leven met elkaar.
Maar als ik mee ging op vakantie, dan is dat voor 3 hele weken, stel dat we ruzie krijgen, dan kun je ook niet echt naar huis
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:38
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
Punkiej-Fish schreef op 28-07-2003 @ 19:34:
Jah op onze vakantie heb ik dat ook gemerkt, kunnen best goed leven met elkaar.
Maar als ik mee ging op vakantie, dan is dat voor 3 hele weken, stel dat we ruzie krijgen, dan kun je ook niet echt naar huis
3 weken is idd heel erg lang
dit jaar 1 week
volgend jaar 2 weken
enzovoorts

iig gaan mijn vriendin en ik een lang weekend naar londen (pas als we weer geld hebben ghehehe)
ook erg leuk
Oud 28-07-2003, 19:30
ekki
ekki is offline
Ik heb 2 jaar lang geloof ik een 'lange afstand relatie' gehad. We woonden 2,5 uur reizen van elkaar vandaan. Inderdaad komt het missen me heel bekend voor. En dat je echt gebonden bent aan dat weekend en als je elkaar dus een weekend niet ziet, dat je elkaar dan vreselijk mist. Ik ken het allemaal. Het heeft z'n leuke en niet-leuke kanten.

Nu woon ik met 'm samen. Is dus de meest korte afstand relatie die je je kan verzinnen geloof ik. Het verschil is groot. Ik heb nu veel meer tijd voor mezelf en ook voor mijn vriend. Ik vind het heerlijk zo en als ik nu een paar daagjes weg ben, is het veel minder erg dan een jaar ofzo geleden.

Ik vind het wel leuk dat ik het beide heb leren kennen. Ik waardeer onze relatie daardoor nu des te meer en dat is erg tof!
Oud 28-07-2003, 19:34
LilDushi
LilDushi is offline
Alsz jullie egt vanelkaar houden..en het goed gaat, en het gewoon kan dang isz t tog goed....? Ik bedoel mijn sis had ook een hele lange afstand met dr vriend en se sijn nog gelukkig, dus alsz je het aan mij vraagt kan allesz solang je vanelkaar houdt
tog.... ........
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:42
ekki
ekki is offline
ohja en ik ben eigenlijk al direct met 'm op vakantie gegaan. ging heel goed, lekker relaxed, niks mis gegaan, was gewoon ok .
Oud 28-07-2003, 19:51
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-07-2003 @ 20:42:
ohja en ik ben eigenlijk al direct met 'm op vakantie gegaan. ging heel goed, lekker relaxed, niks mis gegaan, was gewoon ok .
ik ga jou tot voorbeeldfunctie bombarderen (ook door je andere verhaal hehe)
ik wil ook samenwonen met mijn meisje(ja nu al )
Oud 28-07-2003, 19:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 20:51:
ik ga jou tot voorbeeldfunctie bombarderen (ook door je andere verhaal hehe)
ik wil ook samenwonen met mijn meisje(ja nu al )
haha, ok .

niet alles gaat altijd supergoed, hoor. maar je mag me altijd mailen/pm'en .

samenwonen rulez!
Reageren

Regels voor berichten