Oke dan..
Maandag middag, rond 6 uur rijden we met zijn 3en weg naar frankfurt.
te weten mijn toekomstige chef, een monteur van me, en ikzelf.
omdat de 'chef' mee gaat hebben wij al bij voorbaat geen zin, aangezien we hem wel kennen...
Toch maar besloten dat we ons niet ziek melden, en ergens ook wel wat nieuwsgierig naar wat ons te wachten staat.
We stappen in, en het begint al goed.
De geflipte chef heeft namenlijk een soort houder voor zijn 2l fles cola aangebracht in zijn auto

Aangezien ik nogal lomp de auto instap, breekt dat ding af.
Hij dus helemaal over de zeik, en ik kom met het commentaar: "zet er een schroefje in en het is weer heel" iets dat ik beter niet had kunnen zeggen, denk ik achteraf

Hij dus helemaal in een kutbui, en mijn andere collega ligt in een deuk.
Maar goed, we rijden met een sneltreinvaart weg, en racen met 190km/uur over de donkere autobahn richting frankfurt.
Na herhaaldelijke opmerkingen dat hij niet zo asociaal moet rijden geven we het maar op, en leggen ons leven maar in zijn handen...
Na een paar uur besluiten we te stoppen bij een plaatselijk eetschuurtje ofzo.
Wij lopen naar binnen, zitten er allemaal bejaarden te yahtzee-en..

Foto's hangen er aan de muur van maffe mensen met rare witte mutsjes op,
het lijkt wel een reunie van oud-yostieband leden..
Maar oke, hongerig als we zijn laten we toch maar de kaart brengen en bestellen wat te eten. Even later word er een aantal schnitzels gebracht die voor duitse maatstaven toch wat aan de kleine kant is.
Op de smaak was verder niks aan te merken.
Zonder al teveel rare dingen gaan we later weer op pad.
Binnen het uur hadden we het hotel al gevonden!!
Blijkt dat de reservering op de een of andere manier niet goed is doorgekomen..?!
Alsnog toch nog 3 kamers weten te bemachtigen. Besloten word om nog even wat na te drinken en daarna te gaan slapen. Om 7 uur worden we namenlijk weer aan het ontbijt verwacht..
Na een nacht waarin ik dus om het uur wakker werd, omdat ik bang was dat ik me versliep.. (en omdat we vlakbij de luchthaven van frankfurt zaten..) zat ik 's ochtends weer fris, maar toch slaperig, als eerste beneden aan het ontbijt.
Na een kwartier kwam de monteur opdagen, en na een half uur meneer de chef..

Meneer met de grote mond, van we moeten vroeg op..
Wij eten dus lekker verder, komt daar opeens de rest van de groep binnen.
Een aantal zwitsers, oostenrijkers en duitsers.
Druk pratend gaan ook zij aan het ontbijt zitten.
Na heel wat "gute morgen" 's enz te hebben gehad, horen we dat we niet om 8 uur, maar om half 9 worden verwacht!!
*zucht*
Wij hadden dus echt totaal geen zin meer om nog een minuut met die mafkees door te brengen.. zoals wel te begrijpen is.
Maar goed.. om half 9 waren we aanwezig, en kon de erfahrungsaustausch (geen idee hoe je het schrijft) beginnen.
Na een korte introdukte en het formeel voorstellen van iedereen gaan we aan de slag. Eerst een inleiding om te vertellen waarom we bij elkaar zijn gekomen.
Daarna gaan we op wat specifiekere dingen in die ik hier verder niet zal en kan noemen.
Wat wel apart nog is, is dat 'meneer' de chef om half 11 in zijn stoel ligt te knikkebollen om even later in slaap te vallen...
Iedereen kijkt hem raar aan, en zij die ons toch al kapot schamen vanwege hem zitten er maar een beetje bij te kijken en onze schouders op te halen.
Goed, na heel wat gedoe later is het inmiddels half 6.
Het zit er weer op, tot grote opluchting van ons.
Alleen wat doet hij nou, hij begint een gesprek met 1 van die rare gasten, dat nog wel weer een uur duurt.
Wij hebben honger en lopen alvast naar de auto.
Even later komt ie kwaad aangehobbeld maar zegt niks.
Het liefst had hij namenlijk dat we zijn knechtjes spelen ofzo ?!
We stappen dus in en gaan terug naar het hotel, na ons te hebben opgefrist gaan we op zoek naar een leuke eettent.
We komen een grieks restaurant tegen, ziet er goed uit dus we gaan naar binnen.
Lekker aan de giros enz, smaakt goed.
Alleen dan begint die mafkees over dat de consumpties voor eigen rekening zijn..
Uhm ja. dacht het niet he..
Hij heeft alles netjes betaald

Wij daarna weer opweg naar het hotel, drinken daar weer wat na en raken steeds geirriteerder door de rake uitspraken van die mafketel.
Ook krijgen we nog zijn hele jeugd te horen enz.
Eindelijk was het dus weer bedtijd, en we werden weer 7 uurtjes verlost van dat gezwets. De dag erna, weer hetzelfde tafereel wat betreft het ontbijt..
Maar goed, om 8 uur waren we klaar voor de terugtocht.
Het was de bedoeling om om 12 uur weer op de zaak te zijn, dus de vaart zat er lekker in.
Komen we alleen na een half uur in de file, hehe..
Dat heeft dus 2 uur geduurd, er was een zwaar ongeluk gebeurd.
Hij raakt helemaal geflipt, omdat hij weer terug wilde, zodat wij konden werken.
Toen de file dus weer voorbij was, kon hij weer beginnen met ons leven in gevaar brengen.
En zigzaggend vlogen we door het verkeer...
Onderweg nog ff met zijn 2en een kop koffie gehaald, (wij hadden namenlijk geen haast, hehe) terwijl hij in de auto bleef wachten..
NA 5 minuten komt hij al binnen met de mededeling dat we gaan.
Nou wij drinken dus die koffie haastig op, en hup we gaan weer op weg.
Inmiddels is het al half 12

Na een tijd nog gereden te hebben, zien we de grens.
Ook zien we dat de douane zich klaarmaakt om te gaan controleren.
Wij balen dus dat we niet een kwartiertje later kwamen...
Maar goed, bij venlo kwamen we het land geloof ik weer binnen, en toen
weer omhoog geklommen langs venray, richting cuijk waar we nog even bij de Mac Donalds door de macdrive zijn gescheurd.
Met schrikbarende snelheid reden we vervolgens richting nijmegen.
En het eten gaat best moeizaam met die snelheid..
Maar na een tijdje boeit het je niet meer, tis toch zijn auto, laat maar lekker lopen die milkshake, mac-saus, en de sla die van de big mac valt

Rond 2 uur komen we aan bij de zaak, gaan dan nog ff wat staan te lullen tot half 4 met iemand anders.
En dan gaan we weer langzaam aan aan het werk.
De monteur richting huis, die heeft namenlijk nog 1,5 uur voor de boeg, en ik op naar mijn pc om te kijken of er nog wat mail binnen is gekomen.
Zo nog ff 2 uurtjes volgeprutst en op naar huis!
Al met al was het toch nog wel aardig, alleen zater er veel minder leuke situaties bij..
Misschien een beetje negatief beeld dat ik schep, het is echt geen satan ofzo die man, alleen je moet er niet mee samen hoeven te werken.....
Dit was mijn maandag t/m woensdag tot nu toe..