Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 16:57
Talon
Talon is offline
Citaat:
ADHD schreef:
Culturen leren kennen en ze begrijpen vind ik een van de mooiste dingen van het leven. Ik heb heel veel interesse in andere culturen, en zo ben ik gelukkig opgevoed door mijn ouders. Het vergroot je kennis en inzicht van de wereld. Maar goed, jij ziet dat blijkbaar anders. Jij hebt liever oogkleppen op, ook goed, jouw goed recht...
Niks mis met culturen leren kennen, maar dan wil ik wel zelf de keuze hebben wélke culturen.
Dan ga ik wel op vakantie naar zo'n land.
Zoals het nu is, word het een beetje opgedrongen. Geen idee waar jij woont, maar hier is het in iedergeval wel zo.

En als jij het wil zien als oogkleppen ophebben, zo zij het
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 17:00
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Talon schreef:
Niks mis met culturen leren kennen, maar dan wil ik wel zelf de keuze hebben wélke culturen.
Dan ga ik wel op vakantie naar zo'n land.
Zoals het nu is, word het een beetje opgedrongen. Geen idee waar jij woont, maar hier is het in iedergeval wel zo.

En als jij het wil zien als oogkleppen ophebben, zo zij het
Ja hoor...op vakantie!! Natuurlijk joh, Salou is ECHT Spanje! Salou is nog Nederlandser dan Amsterdam
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
ADHD schreef:
Ja hoor...op vakantie!! Natuurlijk joh, Salou is ECHT Spanje! Salou is nog Nederlandser dan Amsterdam
ja uhm, dat jij iemand bent die naar salou gaat..
ik probeer er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:05
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Talon schreef:
ja uhm, dat jij iemand bent die naar salou gaat..
ik probeer er zo ver mogelijk vandaan te blijven.
Ik bedoelde het als figure of speech. Maar goed, beetje jammer dat je dat niet door hebt. En ik ga gelukkig niet naar Salou. Ik zit 3 maanden per jaar in de USA. Heel ver weg van Nederland gelukkig....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:18
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
ADHD schreef:
. En ik ga gelukkig niet naar Salou. Ik zit 3 maanden per jaar in de USA. Heel ver weg van Nederland gelukkig....
Dat zit ik liever in salou
Oud 18-02-2003, 17:22
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik ken een meisje. 16 jaar. Ze is nu ongeveer 2.5 jaar in Nederland. Ze spreekt perfect Nederlands en komt uit Roemenië.

Haar vader komt uit Irak, is Koerd en al op jonge leeftijd naar Iran gevlucht, omdat hij in zn eigen land werd gediscrimineerd en zo. Hij is Iranese staatsburger geworden. Toen ging hij naar Roemenië. Daar werd hij verliefd. Ze mochten niet trouwen, omdat hij een buitenlander was. Het communisme viel en het mocht wel, dus ze trouwden. Ze hadden dat meisje toen dus al. Toen moesten alle buitenlanders het land uit. De vader vertrok naar Zweden, en vervolgens naar Nederland, waar 'gezinshereniging' plaats vond. Het meisje waar ik het over heb is perfect geintegreerd. Is eerst naar 3 havo gegaan, maar deed het zo goed dat ze naar 4 vwo mocht.

Ze heeft ook nog een zusje, die een stukkie jonger is en het Roemeens zelfs al begint te verleren. Waarom deze mensen niet terug kunnen? Zowel Moeder-meisje-zusje als Vader kunnen veilig terug. Maar niet samen, want de vader moet terug naar Iran en mag niet naar Roemenie. het gezin zou dus moeten worden gescheiden. Daar komt nog bij dat beiden meisjes hier totaal geintegreerd zijn en hier hun vrienden, school etc. hebben.

Ze zijn al verschillende keren uitgeproduceerd, maar telkens gaan ze in beroep.

En zulke mensen, zulke fatsoenlijk geintegreerde mensen, willen ze terugsturen?!?!

Ik vind het onvoorstelbaar.

Ken jij ook zulke verhalen van mensen en vind jij dat het goed is dat ze mensen als hierboven terug sturen?
Nee zulke verhalen ken ik niet.
Maar k vind het ook dat je zulke geintergreerde mensen niet zomaar het land uit kunt zetten.
Maarja...een volgend probleem is: Waar trek je de grens(zal al vast ergens genoemd zijn red.)
Maar toch, ik denk( lees zo half vind)dat als je veilig terug kunnen(k let ff niet op scheiding van gezin) ze terug mogen gestuurd. Maar in dit geval is het ietwat moeilijk.

Ik denk dat ik hier geen goed oordeel over kan vellen...het heeft 2 zijden...
Oud 18-02-2003, 17:30
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Dat zit ik liever in salou
Dat snap ik best, Tweety2k, ik had ook niet anders verwacht van mensen die met friet gooien in de McDonalds tijdens forummeets...*busted* Nou ja, ik neem het je niet kwalijk hoor....ik vind het alleen diep triest
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:32
Talon
Talon is offline
Citaat:
ADHD schreef:
Dat snap ik best, Tweety2k, ik had ook niet anders verwacht van mensen die met friet gooien in de McDonalds tijdens forummeets...*busted* Nou ja, ik neem het je niet kwalijk hoor....ik vind het alleen diep triest
ik vind het wel een grappige actie

als tweety het echt gedaan heeft: go tweety
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:24
Verwijderd
Jullie scheren mensen over 1 kam. (Jullie==> asielzoeker'haters')

Niet alle asielzoekers zijn crimineel. En ook niet 90% van hun. Ik geloof zoiets pas als je me bewijs kunt tonen. En zolang er geen bewijs is, geloof ik daar helemaal niets van.

Kijk eens kritisch naar jezelf. Naar je Nederlandse medemens. DURF kritisch te kijken. En kijk dan eens naar onze buitenlandse medemens. Waarin zijn zij zo anders dan wij? Ze hebben misschien een ander geloof, maar ook wij als Nederlanders hebben niet allemaal hetzelfde geloof. Ze eten misschien ander voedsel, maar wat maakt dat nou weer uit. Ze hebben andere normen en waarden, spreken een andere taal, maar met wederzijds respect en begrip is ook die afstand te overbruggen.

Wat ik maar probeer te zeggen is dat het niet allemaal hun schuld is. Jullie, wij, als Nederlanders, moeten net zo goed mee werken en welwillend zijn als het gaat om een goede integratie.

Het is oh zo makkelijk om maar die ander de schuld te geven. Om de problemen van je af te schuiven. Maar kijk ook eens naar jezelf.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:25
Talon
Talon is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Jullie scheren mensen over 1 kam. (Jullie==> asielzoeker'haters')

Niet alle asielzoekers zijn crimineel. En ook niet 90% van hun. Ik geloof zoiets pas als je me bewijs kunt tonen. En zolang er geen bewijs is, geloof ik daar helemaal niets van.

Kijk eens kritisch naar jezelf. Naar je Nederlandse medemens. DURF kritisch te kijken. En kijk dan eens naar onze buitenlandse medemens. Waarin zijn zij zo anders dan wij? Ze hebben misschien een ander geloof, maar ook wij als Nederlanders hebben niet allemaal hetzelfde geloof. Ze eten misschien ander voedsel, maar wat maakt dat nou weer uit. Ze hebben andere normen en waarden, spreken een andere taal, maar met wederzijds respect en begrip is ook die afstand te overbruggen.

Wat ik maar probeer te zeggen is dat het niet allemaal hun schuld is. Jullie, wij, als Nederlanders, moeten net zo goed mee werken en welwillend zijn als het gaat om een goede integratie.

Het is oh zo makkelijk om maar die ander de schuld te geven. Om de problemen van je af te schuiven. Maar kijk ook eens naar jezelf.
heb je dat uit je schoolkrant overgetypt?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
heb je dat uit je schoolkrant overgetypt?
Je kunt je er met een zogenaamd grapje vanaf maken, maar je kan ook eens serieus lezen wat ik geschreven heb en die halsstarrige houdig veranderen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:29
Talon
Talon is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Je kunt je er met een zogenaamd grapje vanaf maken, maar je kan ook eens serieus lezen wat ik geschreven heb en die halsstarrige houdig veranderen.
hallooo.. kantine..?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
hallooo.. kantine..?
Van onzin kan je zulk gedrag verwachten, maar de kantine neem ik toch wel iets serieuzer..

Als je hier al niet meer een fatsoenlijke topic kunt posten, dan kan het nergens meer...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:49
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Talon schreef:
hallooo.. kantine..?
Jezus, dat is pas echt diep triest......jezelf dom gedragen omdat je op de Kantine zit....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:24
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Open grenzen mijn reet ja.
Wat heb je ermee?Je krijgt al dat krapuul binnen.
Oud 18-02-2003, 23:12
Verwijderd
ja hoor mensen laten we ze lekker integeren in ons landje .. en hoelang zijn we daar al mee bezig?

Te lang ! ondertussen is er een derde generatie hier in nederland , en die begrijpen er nog nix van . nee hoor ! ze zijn lief! ze fokken door als konijnen .. , maar regels lappen ze aan hun laars..

achmed.. is ali daar? kom op zeg ! na 30 , 40 ,50 jaar leren ze nog geen nederlands . Punt ze willen niet ? wij willen ook niet! Deruit! exit movuh opsouten wie niet luisteren wilt moet op pleuren !

trouwens je heb ook lieve mensen hoor! en die zijn lievig en schatig en troetelig , en die zijn niet geboren met agressie en anderen ongein!

neeee... laten wij het allemaal goed praten! back to the flowerpower tijd! intresseert ons het? nee , neuken ,blowen en relaxen!

Mazzl..

ow en begin me niet tegen te spreken ! want dat heeft geen nut

En natuurlijk is er wel een groep die het wel begrijpt , die een vak leert, die wat maakt van hem/haar leven . Die zijn er zonder meer., maar de Grote groep.. die willen niet ., en die verneuken het ook voor de rest.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 23:21
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Citaat:
siNix schreef:
ja hoor mensen laten we ze lekker integeren in ons landje .. en hoelang zijn we daar al mee bezig?

Te lang ! ondertussen is er een derde generatie hier in nederland , en die begrijpen er nog nix van . nee hoor ! ze zijn lief! ze fokken door als konijnen .. , maar regels lappen ze aan hun laars..

achmed.. is ali daar? kom op zeg ! na 30 , 40 ,50 jaar leren ze nog geen nederlands . Punt ze willen niet ? wij willen ook niet! Deruit! exit movuh opsouten wie niet luisteren wilt moet op pleuren !

trouwens je heb ook lieve mensen hoor! en die zijn lievig en schatig en troetelig , en die zijn niet geboren met agressie en anderen ongein!

neeee... laten wij het allemaal goed praten! back to the flowerpower tijd! intresseert ons het? nee , neuken ,blowen en relaxen!

Mazzl..

Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 07:41
Talon
Talon is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:05
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
siNix schreef:

Mazzl..

En natuurlijk is er wel een groep die het wel begrijpt , die een vak leert, die wat maakt van hem/haar leven . Die zijn er zonder meer., maar de Grote groep.. die willen niet ., en die verneuken het ook voor de rest.
Idem Ze komen alleen hier maar wat ruzie maken en ruiten in meppen enzo. Maar zeg je er iets van dan ben je een racist. Zeggen zij iets tegen jou dan heeft hij zichzelf verdedigt.Is dat nog normaal? Geen meer toe laten in onze landen.
Reageren

Regels voor berichten