Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 19:47
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Wha! Dat meisje is gewoon koel. Die is nu over de hele wereld bekend omdat ze een grapje met de leraar uithaalt.

Hoop ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 20:18
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Te triest gewoon...
Zelfs in smsjes schrijf ik niet met dat soort taal!! Daar hebben Nokia's een woordenboek voor
Oud 10-03-2003, 20:21
mar87
mar87 is offline
Ik vind het triest.
Je kan smsen zo je wilt maar de gewone taal kan echt niet worden veranderd in die taal. dat is gewoon te belachelijk voor woorden.
Ik sms zelf ook heel beroerd, mijn vrienden snappen het maar een buitenstaander zal het niet snappen omdat het gewoon verschrikkelijk is zo we alles afkorten enz. enz.
maar voor de rest gebruik ik gewoon het ABN
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee doe maar liever niet. Ik kan veel sneller typen en schrijven dan dat ik alles moet gaan intoetsen op mijn mobieltje. BTW: ik kan maar 459 tekens gebruiken.
Oud 12-03-2003, 09:09
Black Bird
Black Bird is offline
Gewoon triest.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Feit is dat vooral in Amerika steeds meer studenten essays inleveren die vol met acronymen. Het mag duidelijk zijn dat hier hard tegen opgetreden moet worden.
Oud 12-03-2003, 16:29
Dminor
Dminor is offline
bllsht, wie prt r n zo?
k dnkk dat spreektl áltd d digi-tl zl ovrmstrn.

Dit leest toch geen hond makkelijk?
Oud 12-03-2003, 21:53
22B
22B is offline
Ik vind t gwoon triest. Als smsje is t wel handig, maar in n opstel kan t echt niet.
Oud 13-03-2003, 17:38
Verwijderd
Nog even een vraag aan iedereen:

Ook andere afkortingen zoals t.z.t. en i.v.m. Wanneer gebruiken jullie die? In sms-jes, mails en ook verslagen, hoe zit dat bij jullie?

In sms-jes en emails gebruik ik vaak afkortingen waar ik deze kan gebruiken. Deze middelen zijn ook bedoeld voor een snelle communicatie, zoalng het niet storend is zal ik deze dan ook gebruiken. anders wordt het weer in emails met een langer verhaal, dan vervalt het idee van effiecientie.

In rapporten en dergelijke gebruik ik zo min mogelijk afkortingen. Soms kan het helderheid verschaffen , maar vaak is het toepasselijke om in zulke gevallen alles voluit te schrijven, vind ik.

voorbeeldjes:

- hoogveresterde pectine zal ik voluit schrijven HMP (de afkorting dus) zal ik proberen te vermijden.
- e-mail zal ik afgekort gebruiken, electronische mail zal ik niet schrijven. dit is gebruikelijk, het zal juist hinderlijk zijn als je het voluit gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:51
Def.P
Def.P is offline
niet te lezen die sms taal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten