Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 22:01
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 16-03-2003 @ 12:25:
Technisch schema voor lussenpalen bij Flitsservice.nl , Dus ze worden wel degelijk gebruikt! En ze worden vaak gebruikt ook nog! Als je die site ook niet geloofd, vraag het maar aan iemand die natuurkunde kent. Of vraag maar aan iemand van de politie ofzo?

Let wel de lussensysteem word zeer VAAK in Duitsland gebruikt, hier word het minder gebruikt, en bij een lussenpaal is een Radardetector dan wel erg stil.
Ok, dat wist ik niet En ik ken wel degelijk mijn natuurkunde, en ik weet ook perfect hoe lussen werken. Maar bij mijn weten is dit een vrij nieuwe methode, omdat tot een paar jaar geleden die lussen vrij onnauwkeurig zijn. Neem als voorbeeld maar die maximumsnelheid-borden op de A9 bij Amsterdam als je bij de A2 komt. Daar is zo'n scherpe bocht, en dan gaan van die borden branden met 'U reed te snel'. Soms branden ze als je de toegestane snelheid rijdt, en soms niet als je er ver over zit. Die borden werken ook met lussen. Wellicht dat daar een verouderde methode gebruikt wordt, die niet zo nauwkeurig is. Je link was in ieder geval overtuigend genoeg Bedankt voor de info!

(ik heb toch geen radardetector, dus ik hoef me er ook niet druk over te maken over hoe die paal werkt. Ik kan alleen maar hopen dat er geen rolletje in zit )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 22:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 16-03-2003 @ 19:31:
op de Autobahn is een adviessnelheid, namenlijk 140 km, maar je mag ook schneller, het is eigen risico, je wordt niet aangehouden als je te hard rijdt.
Ehm, ik wil niet heel vervelend doen, maar ik doe het toch. Als je het topic goed doorleest, weet je dat je niet gelijk hebt. Ten eerste is de advies snelheid 130 km/h, en ten tweede geldt er op steeds meer plaatsen waar het druk is (rondom de steden) wel een maximumsnelheid van 100/110/120/130 km/h.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:01
tictactoe
tictactoe is offline
ja maar niet op de echte Autobahn wat jullie snelweg noemen (toch?) sorry voor het woordeverwisseling
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 17-03-2003 @ 18:01:
ja maar niet op de echte Autobahn wat jullie snelweg noemen (toch?) sorry voor het woordeverwisseling

sommige delen wel
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:59
MissEvil
MissEvil is offline
Op de snelweg zo hard als je wilt en mogelijk is, alleen als de maximumsnelheid aan gegeven staat moet je je daar natuurlijk aan houden..
En rond de grote steden tenminste hier rond bremen staat het meestal aangegeven hoe hard je mag..
Oud 19-03-2003, 19:21
noek1111
noek1111 is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 16-03-2003 @ 19:31:
op de Autobahn is een adviessnelheid, namenlijk 140 km, maar je mag ook schneller, het is eigen risico, je wordt niet aangehouden als je te hard rijdt.
...maar als je een ongeluk krijgt/veroorzaakt en er komt uit dat je harder dan 130 gereden hebt dan ben je a) niet meer verzekerd b) mag je dus alles zelf dokken

boetes in duitsland vallen overigens mee

1e keer: waarschuwingsboete (30 km/h te hard = 45€, peanuts dus)
2e keer: duurdere boete
3e keer: volle mep

al met al moet ik zeggen dat rijden in duitsland een zeer relaxt gebeuren is, je tuurt niet zoals hier in NL uren naar je km/h teller omdat je bij 122 km/h al een idioot hoge boete krijgt

tevens zijn de wegen in duitsland breed, lang, zonder bochten en met duidelijke wegmarkeringen. Hard(er) rijden op deze wegen is dus verantwoord. In tegenstelling tot NL waar je soms uren achter iemand moet rijden die maar niet harder dan 119 wilt rijden op de linkerbaan --> jij bumperkleeft --> 300+ euro's boete

edit: ook de borden zijn uitermate duidelijk in der Bundesrepublik, wil je verkeerd rijden dan moet je toch al aardig je best doen....
Oud 21-03-2003, 08:00
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
in duitsland mag je op de autobahn onbeperkt rijden, er is geen snelheidslimiet. alleen als het aangegeven staat natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten