Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Luister naar Q-music!
Op de RDS van Q-music staan de wegnummers en hectometerpaalnummers waar op dat moment de mobiele flitsers staan. Houd ook andere bestuurders in de gaten, als deze allemaal netjes de maximumsnelheid aanhouden staat er waarschijnlijk een flitser in de buurt. En natuurlijk de hectometerpaaltjes die op 3 pootjes staan, dat deugt ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor je eigen veiligheid ook doen wanneer het mistig is of erg hard regent.
||
Citaat:
rijden met stadslicht is in principe sowieso strafbaar, overigens, maar daar krijg je heus geen boete voor. flitsen voor flitsers (hehe) mag inderdaad niet ![]() mislampen ACHTER mag je alleen voeren als het zicht minder dan 50meter is. (en alleen bij slecht zicht veroorzaakt door mist. niet bij regen of sneeuw. Beste vlep'un, je beweert overigens dat je een MISTachterligt niet zou mogen voeren bij 'mist', dat mag natuurlijk wel. Het is echter niet de bedoeling dat je t ding snachts aangooit 'omdat t donker is'. Juist snachts zien mensen je lampen wel.) mislampen VOOR mag je voeren bij slecht zicht (bij mist, regen en/of sneeuw, en vrijwel alle oorzaken) minder dan 200 meter.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar goed, dat had ik ook wel duidelijker kunnen neerzetten dus bedankt voor de uitwijding ![]() |
![]() |
|
Mistlampen vóór gelden wettelijk inderdaad als groot licht, dus die mag je tegelijk met groot licht aandoen, met als verschil dat ze ook aanmogen bij dichte mist.
Tip om boetes tegen te gaan (als de overtreding niet té is): altijd relax blijven tegen oom agent. situatie 1 (B: burger, P: politie) P: goeiemiddag, rij- en kentekenbewijs aub B: hmz P: zo meneer, heeft u enig id waarom wij u staande houden? B: kan op dit moment ontkennen, of uit zn slof schieten (hebben jullie niet beters te doen/ga boeven vangen of iets in die geest). De agent zal nu niet denken: oh wat zielig, ik laat die meneer wel gaan. Tuurlijk niet. Voor hetzelfde geld stond die agent 2 uurtjes geleden nog iemand een ambulance in te sjouwen, en jij rijdt nu te hard en vertelt hm dat 'ie een 'normale' baan moet gaan zoeken. Right. situatie 2 gaat verder waar 1 gebleven is: B: ja, ik reed te hard (ozd) P: ja blablabla B: ik zal het nooit meer doen - iets in die geest Succes gegarandeerd!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Mensen kijken wel 3 keer om zich heen voor ze de wet overtreden... Praktijkvoorbeeld: Als lekker door aan t trappen ben en er komt een blauwe astra sedan/vectra/focus sw achter me rijden, ga ik vrijwel altijd van het gas af. ff kijken wat er in zit. Wat dat betreft werkt het perfect. Maar je hebt gelijk: 't is wel klote ![]()
|
Mijn tip: ga regelmatig naar de Duitse Autobahn om daar even alle frustraties eruit te rijden. Trap het gas volledig in en rij minimaal 200. Als je auto geen 200 haalt, leen dan een auto die dat wel haalt. Je komt dan helemaal tot rust.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nou ik ben een keer naar Duitsland gereden, richting Duisburg, daar zou je ook voluit mogen wat ik gehoord heb, maar ik heb nergens bordjes gezien dat het ook echt mag, en ten tweede was het nog redelijk druk, dus echt gassen kun je daar niet, heb de 180 niet gehaald, terwijl ik hier in Nederland 225 heb gereden (oeeehhh wat stom).
|
![]() |
||
Citaat:
sowieso mag je in deutschland niet onbeperkt scheuren, alleen als de situatie t toelaat. Maar eh, zoek de volgende keer maar een ander stuk autobahn op dan he.
||
Citaat:
erhhh
|
Verwijderd
|
Parkeer in België niet tegen het verkeer in. Dat is daar verboden. Dus als je aan de overkant van de straat een leuk plekje zou zien, toch even draaien, want gegarandeerd dat je er een flink boete voor krijgt.
Overigens werd ik pas tegengehouden voor een alcoholcontrole en ik voerde mijn mistlichten (ik moet over een ongelofelijk belachelijk klotestuk weg tussen bomen, zonder straatverlichting en met tig bochten rijden en dan helpen die mistlichten echt wel). De agent vroeg me vriendelijk ze uit te doen en ik reageerde heel vriendelijk en verbaasd, oh? En deed ze meteen uit. Dus ze doen niet altijd moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() I'm innocent... ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Altijd leuk zo'n container die ineens langs de n34 staat
![]() ![]() Dus: opletten op containers die op bizarre plekken staan ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
De correctie is 4 km/u. Echter heb je ook te maken met een tellerafwijking, dat kan bij 100 km/p ook zo'n 7 km/u zijn. Verschilt erg per auto. Ga je op de GPS (exacte snelheid) dus 104 km/u rijden, wat zo'n ~110 op je teller is, dan zit je of op of over de grens. Even gokken en hooguit 14 euro boete betalen
![]()
|
Hmm.. Ik rij al maandenlang dagelijks 4x door een trajectcontrole. Bij de ene mag je 120, daar rij ik nét geen 130 op m'n teller. Bij de andere mag je 100, daar rij ik 110 op de teller en vaak nog iets erboven.
Nooit boetes! Overigens, de TC op de A2 tussen Maarssen en Breukelen is al een tijdje buiten werking en mobiel controleren kunnen ze op dat stuk nagenoeg niet. Lekker doorrijden daar dus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.fietslichtaan.nl/: [quote] In het donker, bij slecht zicht moet het licht op je fiets aan. Wit of geel voor, rood achter. En oh ja, niet knipperend! Ook reflectie is verplicht: achter op je fiets, op je trappers en aan de zijkant van je wielen. 20 euro; voor en/of achter geen licht 20 euro; geen reflectie op een van de genoemde onderdelen 30 euro; verwarrende lichtgeving; knipperend, verkeerde kleur, teveel verlichting |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |