Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zie daar walgelijke beelden die je hier nooit ziet. Wel logisch, maar toch jammer. |
![]() |
||
Citaat:
verdomme baron ik heb het zo vaak gezegd, ik stem: NCPN
|
![]() |
Premier Balkenende zei dat de ontwikkelingen in Irak diepe indruk op hem hebben gemaakt. "Dit lijkt het moment waaropde Iraakse bevolking en de hele wereld met hen te lang heeft moeten wachten." Balkenende zei verder dat hij hoopt dat er nu een einde komt aan het lijden van het Iraakse volk.
Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken noemde het neerhalen van het standbeeld van Saddam Hussein, op het centrale plein van Bagdad, een symbool voor het einde van een regime dat jarenlang zijn eigen volk heeft gemarteld. De minister zei ook dat hij zich realiseert dat de oorlog nog niet helemaal voorbij is en dat het winnen van vrede en stabiliteit nog een hele opgave zal zijn. Hij herhaalde dat hij vindt dat Nederland bereid moet zijn "onder de juiste voorwaarden" een bijdrage te leveren aan een stabilisatiemacht van blauwhelmen in Irak. PvdA-leider Bos noemde de gebeurtenissen in Bagdad "de eerste stap op een lange weg naar de teruggave van de macht aan het volk, dat jarenlang gegijzeld is geweest door dictatuur''. Egypte De Egyptische president Hosni Mubara vindt dat de Irakezen zo snel mogelijk de regering van hun land ter hand moeten nemen. Hij zei in een reactie op de val van de Iraakse hoofdstad dat stabiliteit in het land vereist dat de zonen van Irak hun land snel zelf besturen. Jordanië De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marwan Moasher, beklemtoonde dat het Iraakse volk zijn leiders moet kiezen. Hij waarschuwde dat uiteenvallen van het land ernstige consequenties zal hebben. Duitsland Bondskanselier Schröder heeft met instemming gereageerd op de gebeurtenissen in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Hij voorziet nu een snel einde van de oorlog.Schröder zegde Duitse hulp toe bij de beveiliging en de wederopbouw van Irak in VN-verband. Israël Een medewerker van de Israëlische premier Sharon, Zalman Shoval, zei in een reactie op de ontwikkelingen in de Iraakse hoofdstad dat de Palestijnen zouden moeten leren van de val van het regime van Saddam Hussein. Shoval hoopt dat het terrorisme in de regio daardoor afneemt. Amerika De Amerikaanse minister van Defensie, Rumsfeld, reageerde verheugd op de successen in Bagdad. Maar er is nog veel te doen, waarschuwde hij. ''We weten bijvoorbeeld nog steeds niet water met Saddam Hussein,zijn zoons en de rest van de Iraakse leiders gebeurd is''. www.fok.nl |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb de thread niet gelezen, maar ik wil toch even kwijt dat ik me afvraag of het echt wel zo goed en geweldig wordt zoalsd het nu lijkt.
Ik heb namelijk laatst een docu gezien over Afghanistan na de Taliban en het blijkt dat de mensen (vooral vrouwen) daar het nu erger hebben dan onder de Taliban. Toen werden ze voornamelijk met rust gelaten, nu hebben ze last van rondtrekkende groepen soldaten (oid) die vrouwen verkrachten ed en zich overal mee bemoeien. Is ook niet echt een vooruitgang lijkt me, dus ik vraag me af in hoeverre ze dat soort dingen bij Irak in de gaten gaan houden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Fijn, maar laat die Israëli's dan toch ook vooral naar zichzelf kijken...ze zijn zelf minstens net zo erge terroristen... Ik ben erg blij voor de Irakezen die nog in leven zijn, maar ik blijf van mening dat deze oorlog nooit zonder VN-resolutie gevoerd had mogen worden. Laten we hopen dat de VN wel een grote rol krijgt bij de wederopbouw van Irak.
||
Citaat:
sinds het koerden zijn ![]() ik bedoel ik woon hier als koerd in nederland, dan ben ik toch ook niet gelijk een nederlander???
||
Citaat:
![]() Wel DUH! Natuurlijk willen die van Saddam af. Dat zijn dan ook vaak de vluchtelingen die het niet met saddam eens zijn de gewone irakees of aanhanger van Saddam woont dan ook in *suprise suprise* Irak Ten tweede is het erg simpel om pro-oorlog te zijn, ook voor een irakees, als de bom niet op jouw kop valt maar op een land waar je niet in woont. *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
om maar ff een voorbeeld te noemen
||
Citaat:
jaaaa dat heb ik gezien, maar daar wordt niks op uitgedaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
En Koerdistan (of hoe ze het willen noemen) mag van mij ook wel opgericht worden, mag Turkije ook meteen wat land inleveren. Als de Koerden dat willen.... |
![]() |
||
Citaat:
kijk ik heb wel de nederlandse nationaliteit op paspoort, maar mensen zien mij niet als nederlander, als ze mij zien denken ze oh een buitenlander en niet: oh een nederlander. en ik voel ook me ook niet nederlands ![]() ja koerdistan ja, nou kijk ikzou het heeeeeeeeeelll mooi vinden maar euh atje85 en craigdavid vinden dat niet zo leuk ![]() ![]() xxdelal
|
Je kunt na deze uitzending van het NOS-journaal (veel tijd voor een Al-Jazeera journalist, etc.) iig niet meer beweren dat de NOS teveel pro-VS is. Nu niet lachen Baron, maar dat heb ik dus een aantal mensen zien doen.
||
![]() |
Citaat:
en al die zakken over hun hoofd en die plastic boeien ofzo die vet strak vastgebonden waren. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mij boeit t persoonlijk geen fuck. ik zeg alleen maar dat een land heus niet zomaar een deel weggeeft ![]() trouwens, een aantal gebieden in Noord-Irak zijn Turks geweest voordat de VS zich daar in die regio kwamen bemoeien in 1991. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lees 2 replies hiervoor maar eens en dat is maar 1 van de vele voorbeelden. Ik zei NIET dat de NOS pro-vs is, maar ik zei dat ze de ECHTE wrede kanten van de oorlog niet laten zien, en dan vooral de wrede dingen die de amerikaanse soldaten doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alle Irakese vluchtelingen zijn geen echte Irakezen, het zijn ongewone Irakezen volgens jou? Ze zijn niet uit Irak gezet omdat ze het niet eens waren met Saddam, meeste zijn gevlucht of zonder reden uit Irak gezet. - Meeste Irakezen die pro-oorlog zijn hebben ook nog familie in Irak... |
![]() |
||
Citaat:
zelfbeschikkingsrecht voor volkeren. blargh. Dat wil dus zeggen dat er per regio (hebben ze in Irak iets als gemeente?) ze bijvoorbeeld mogen stemmen of ze bij een vrij Koerdistan of Irak, of een vrij Turkmenistan twee willen horen. Netzoals in Turkije of elk ander land zou moeten. Bij geen doorslaggevende beslissing (66,67%) blijft de huidige situatie bestaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dit roept bij mij toch nog niet meteen enthousiasme op. Er zijn nog een aantal steden in handen van het regime van Saddam Hoessein. Eerst maar eens zien dat ook die bevrijd worden, voordat ik de Amerikaanse overwinning een feit durf te noemen. Maar 't is natuurlijk geweldig voor de burgers van Bagdad.
![]() Ik zal Al-Sahaf wel missen *snif*. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mr ontkenning, hij roeleert!
|
Verwijderd
|
wel leuk als je voorspellingen uitkomen
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1 kirkuk is nu ook gevallen, alle soldaten zijn gedeserteerd, mensen, de oorlog is voorbij ![]() en ja, ongelijk bekennen of zeggen dat je geindoctrineerd was door marijnissen is moeilijk hé ![]() ![]() ![]() ![]() (en atje mag best wel wat blijer wezen, tenslotte hebben de koerden nog geen eigen staat uitgeroepen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
burgerslachtoffers na de vorige golfoorlog door sadam: +/- 100.000 (sjiiten) burgerslachtoffers deze oorlog: 1200 kzal er een mooie bron bijzoeken, maar dit geeft al goed aan waarom mensen staan te feesten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|