Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 13:36
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 02-05-2003 @ 10:52:
PC GAMEPLAY wel een belgisch blad, maar toch beter dan de nederlandse pc games bladen!!
En wat is het nut hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 14:44
Frank
Frank is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 02-05-2003 @ 10:52:
PC GAMEPLAY wel een belgisch blad, maar toch beter dan de nederlandse pc games bladen!!
[flame mode] belgen zijn dom !
[/flamemode]
Oud 02-05-2003, 21:17
Psychedelic
Psychedelic is offline

Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:28
Verwijderd
Shit.

Deze screenshots ademen zoveel sfeer uit.. dat spel MOET ik hebben.. *zucht* dan maar mn spaarcentjes uitgeven aan 'n pc upgrade..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 23:37
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-05-2003 @ 22:28:
Shit.

Deze screenshots ademen zoveel sfeer uit.. dat spel MOET ik hebben.. *zucht* dan maar mn spaarcentjes uitgeven aan 'n pc upgrade..
Idd, ik ben blij dat ik mijn upgrade net gedaan heb , voor dit soort spellen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 09:06
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-05-2003 @ 22:28:

Ik ook. Deze zomer gaat mijn Geforce 2 er sowieso uit, wat dan het nieuwste is koop ik gewoon of het duur is of niet. Als het enigzins kan doe ik er daarna ook nog wat RAM bij.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 14:16
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
HL 2 gaat zeker vet worden, ik wil die GF FX 5600 Ultra nou eens kopen, maar waar? (Of Radeon 9800 natuurlijk )
Oud 04-05-2003, 00:55
Verwijderd
Ja maar ik ben altijd erg laat met pc upgrades.. mijn geforce 2 zit er ook nog maar urm 2 jaar ofzo in. Daarvoor altijd Voodoo 2

Die screenshots..

*zucht*

En 't uiteindelijke spel wordt uiteraard nog mooier... dat effect in het water is echt breathtaking.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 02:02
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 01:55:
Ja maar ik ben altijd erg laat met pc upgrades.. mijn geforce 2 zit er ook nog maar urm 2 jaar ofzo in. Daarvoor altijd Voodoo 2

Die screenshots..

*zucht*

En 't uiteindelijke spel wordt uiteraard nog mooier... dat effect in het water is echt breathtaking.

Idd, pixel-shading kicks ass, ik vond het bij Morrowind al mooi, maar dit slaat wel alles, ze zullen bij ID nu wel zweten, nu ze zien dat er toch wel enorme concurentie is, en dat is mooi .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 02:36
Verwijderd
Ik veracht alles wat met Half-Life te maken heeft (komt vooral door CS) Maar de graphics van HL2 zijn wel SICK SICKSICK geil uit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 02:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 03-05-2003 @ 15:16:
HL 2 gaat zeker vet worden, ik wil die GF FX 5600 Ultra nou eens kopen, maar waar? (Of Radeon 9800 natuurlijk )
Radeon dus.

Maar nog even wachten totdat het goedkoper wordt.
Oud 04-05-2003, 03:28
Blizz
Blizz is offline
nv35 (das toch die nieuwe van nvidia ) schijnt ook superbruut te zijn, ik las gister nog dat hij bij tests 2x zo goed was als de beste geforce fx out now , das natuurlijk onder voorbehoud allemaal.

Citaat:
Black Rainbow schreef op 04-05-2003 @ 03:02:
Idd, pixel-shading kicks ass, ik vond het bij Morrowind al mooi, maar dit slaat wel alles, ze zullen bij ID nu wel zweten, nu ze zien dat er toch wel enorme concurentie is, en dat is mooi .
ja leuk maar toch vind ik opengl nog beter als die directx zooi, ik heb met 9/10 directx spellen (bf1942 / aom / jurassic park .. etc etc bijna alles behalve quake3 engine ) gezeik met het geluid (soundblaster live! 5.1), en met opengl (rtcw, q3, mohaa, sof2, et) nergens last van...

dit ligt natuurlijk aan de videokaart / geluidskaart combinatie ofzo nee dat kan niet, ik heb namelijk geen problemen met een 5.1 op een bijna gelijk systeem, het enigste verschil is zowat intel cpu ipv amd cpu. daar doet alles het prima enzo .

over halflife 2 , halflife 2 ziet er natuurlijk superbruut uit, maar ze moeten wel oppassen voordat ze van die unreal2 effecten krijgen; de gemiddelde gamer heeft nog steeds een vrij slechte pc (vaak geforce 2 mx of geforce 4 mx), lets say, 80 procent van de gamers heeft een vrij langzame pc. Als je dan een game maakt die veel vraagt, zoals bijv. unreal 2, dan kan je nog zo'n goede naam hebben, je mist zoiezo al veel van de niet-reviews lezende gamer die gewoon spelletjes koopt die hij kan spelen.

ik werkte nl. destijds bij de frs en ik heb echt veel mensen naar unreal 2 zien kijken (vooral kinderen van rond de 14/15/16) maar die vervolgens bij de system requirements afhaakten. ok de game is slecht, maar dat wisten die kinders niet, die wilden het kopen maar kwamen erachter dat hun pc het niet trok, dus gingen met lege handen naar huis, of kochten een ander spel.

dus ik hoop dat bij hl2, ondanks het grafisch geweld dat het laat zien, ook nog mogelijk is om alles flink te downgraden, zover zelfs dat een pIII600 met een mx400 het kunnen draaien.

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 03:31.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:33
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-05-2003 @ 03:37:
Radeon dus.
Geforce FX maakt echt een enorme herrie, net een opstijgende boeing ofzo
Ik heb altijd al wat hegad [Edit: Gehad] met Nvidia, maar ik nu toch maar een radeon kopen dan.. [Edit: Deze zin gaat nergens heen.. | Maar ik koop nu toch maar een Radeon]
Wachten tot welke prijs?

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:43
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Blizz schreef op 04-05-2003 @ 04:28:

ja leuk maar toch vind ik opengl nog beter als die directx zooi, ik heb met 9/10 directx spellen (bf1942 / aom / jurassic park .. etc etc bijna alles behalve quake3 engine ) gezeik met het geluid (soundblaster live! 5.1), en met opengl (rtcw, q3, mohaa, sof2, et) nergens last van...
Bij mij doet alles het in Directx het prima, en juist minder in OpenGL (vastlopers). Zal ook wel aan de drivers liggen in combo met m'n hardware config. Maar de laatste tijd kies ik steeds vaker voor Direct3D ipv OpenGL.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:52
Belphegore
Belphegore is offline
*Ziet water*
*Kijkt naar zn GF4TISE 64MB*
*Roept "DAT KAN JIJ NOOOOOOIT"*

.. Wat een SCREEENS .. Sfeer met een grote S
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Blizz schreef op 04-05-2003 @ 04:28:
nv35 (das toch die nieuwe van nvidia ) schijnt ook superbruut te zijn, ik las gister nog dat hij bij tests 2x zo goed was als de beste geforce fx out now , das natuurlijk onder voorbehoud allemaal.
NV30 is een grote tegenvaller voor nVidia. NV35 moet daar verandering in brengen. De naam is al bekend: GeForce FX 5900. De kaart wordt waarschijnlijk bij de op 14 mei gehouden E3-beurs gepresenteerd. In Juni zal hij denk ik, in meer of mindere mate, beschikbaar zijn.

En naar eigen zeggen is de NV35 2 keer zo snel dan dan NV30. Dit echter alleen bij gebruik van FSAA en anisotropic filtering en op hoge resoluties. De kaart zal denk ik zo'n 5 tot 10% sneller zijn dan de Radeon 9800.
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 04-05-2003 @ 13:33:
Geforce FX maakt echt een enorme herrie, net een opstijgende boeing ofzo
Ik heb altijd al wat hegad [Edit: Gehad] met Nvidia, maar ik nu toch maar een radeon kopen dan.. [Edit: Deze zin gaat nergens heen.. | Maar ik koop nu toch maar een Radeon]
Wachten tot welke prijs?
Leadtek heeft een stille versie van de GeForce FX gemaakt, kost wel €600.

Wachten tot de prijs van de Radeon 9700/9800 zakt. Mensen snappen niet dat je moet wachten tot de concurrent met de NV35 komt, om daarna de Radeon 9700 of 9800 te kopen. De reden is echter simpel: door de verhoogde concurrentie zal dan de prijs van de topkaarten van ATi omlaag gaan.

On-topic:

Ik moet toch even zeggen dat ik die laatste screenies echt heel mooi vind. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan deze game, en niet alleen aan de graphics maar zeker ook aan het design. En mits Valve ook aan de gameplay gedacht heeft, denk ik dat dit echt een topper wordt voor eind 2003.

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:12
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Leadtek heeft een stille versie van de GeForce FX gemaakt, kost wel €600.
:wow: [Edit (ja, lekker irritant): ]

Te gekke screens trouwens
G-man is cool
Ik denk dat ik rond 2004 een compleet nieuwe PC ga kopen (krijgen van mijn vader )
Dan maar wat oudere spellen draaien op mijn GF 3800..
Oud 04-05-2003, 15:44
`CrazY G
`CrazY G is offline
Ik vind die aliens en die mitrailleur van die soldaat op de laatste screen er toch wat minder uitzien
en ik zie nergens gordon
Oud 04-05-2003, 16:17
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
`CrazY G schreef op 04-05-2003 @ 16:44:
Ik vind die aliens en die mitrailleur van die soldaat op de laatste screen er toch wat minder uitzien
en ik zie nergens gordon
Er zijn nog wel meer dingen die niet helemaal kloppen of mooi zijn, dat komt omdat het spel nog in ontwikkeling is, en dit dus niet representatief is voor het uiteindelijke spel, het zal er alleen nog maar mooier worden. En dus ook minder bugs en geen tijdelijke low-poly models.

En dat je gordon niet ziet is niet zo gek, je speelt als gordon, en over het algemeen zie je jezelf dus niet in het spel, alleen in eventuele spiegels of filmpjes.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:34
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 04-05-2003 @ 17:17:
spiegels.
Ik hadf laatst nog ergens gelezen dat spiegels moeilijk zijn, maar ben vergeten waarom
Oud 04-05-2003, 18:45
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 04-05-2003 @ 19:34:
Ik hadf laatst nog ergens gelezen dat spiegels moeilijk zijn, maar ben vergeten waarom
Het is niet zozeer moeilijk als wel zwaar voor je systeem, maar ik denk dat het tegenwoordig ook wel meevalt, tenzij je spiegels in spiegels kan zien. (nog nooit een spel gezien dat dat kon).

Ik denk ook niet dat je veel spiegels tegen zal komen, ze zijn vrij nutteloos en voegen eigenlijk weinig toe, behalve dan dat je om een hoekje zou kunnen kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:50
Koen
Koen is offline
Half Life valt of staat niet op graphics, want dat was met 't vorige deel ook niet zo. Al waren de graphics voor die tijd niet onaardig, ze waren niet súper. Half Life moet 't hebben van sfeer, en die haal je moeilijk uit screenshots. Ik heb wel vaker hele gave screenshots gezien van een game die uiteindelijk nogal tegenviel. (Ik noem een Unreal 2)

Alhoewel ik vermoed dat ze daar bij Valve heus wel over nadenken, vind ik niet dat je een spel al moet gaan beoordelen op basis van een tiental screenshots. Ik heb ook hoge verwachtingen, maar spreek die niet uit aan de hand van een paar screenies.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:09
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Hier kan je een in game filmpje downloaden van HL2, en als je de screenie's al mooi vond, dan ga je dit zeker mooi vinden, want damn, dat ziet er goed uit

tis btw een divx5.0.5 filmpje
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 17:01
Koen
Koen is offline
Ik weet niet welk filmpje dit is, maar ik zag vannochtend eentje waarbij een kerel wat commentaar geeft op de omgeving ed, en dat zag er zeer strak uit. Real time random gerenderde omgevingen, flexibele objecten, objecten met zoveel raakvlakken dat je een stuk hout echt op elke centimeter kon raken waardoor ie steeds op een andere manier stukging, werkelijk geweldig.

Muren met fantastische bumb-mapping, water dat voorwerpen onder water heel natuurlijk laat rimpelen, 't zag er allemaal prima uit. Maar wel op een Radeon 9800 Pro, dat wordt weer upgraden tegen de tijd dat ie uitkomt vrees ik
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 17:04
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 16-05-2003 @ 17:09:
Hier kan je een in game filmpje downloaden van HL2, en als je de screenie's al mooi vond, dan ga je dit zeker mooi vinden, want damn, dat ziet er goed uit

tis btw een divx5.0.5 filmpje

File(notfound)planet die in een keer een te downloaden bestand kan vinden bij mij...
Oud 16-05-2003, 18:55
Big Brother
Big Brother is offline
heb nu 10 minuten hl2 footage gezien en ben echt verkocht, té goed gewoon
Oud 16-05-2003, 19:59
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Nog een paar screenies:

Kan zijn dat sommigen al geweest zijn
Voor wie het niet uit fileplanet wil halen:
Oud 17-05-2003, 20:21
p-chez
p-chez is offline
HL2 wordt dope!
Oud 17-05-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 02-05-2003 @ 10:46:
Is GF 4 MX zo goedkoop? Lijkt me sterk hoor..
Je heb idd gelijk, draait HL 2 op de opgevoerde engine van HL?

Download de bèta versie, kun je fijn zo'n schild kopen
gf4 mx is idd spotgoedkoop.

alleen si het eerder een opgevoerde gf2 mx.

ik denk dat ik liever tf2 heb dan half life 2.

btw. fuck off met je counterstrike; echte mannen spelen soldaatje in grote bossen; en niet een een blokhut-level.

zie operation flashpoint
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:10
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Hier kan je een film van 500 MB downloaden, Ik ben zelf nog bezig, maar dit is alles wat ze hebben laten zien op E3, dus zal wel een hoop moois zijn. Ik heb nog 4 uur te gaan, maar ik ben heel erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:23
CrazY G
CrazY G is offline
en hier kan je kleinere clips(30mb) van halflife downloaden
http://gamefiles.blueyonder.co.uk/bl...ers/halflife2/

hier zit ook de 500mb bij en doom3 movie
http://www.ntnu.no/~andersmo/e3/

nog een mirror
http://mostlycloudy.net/~dnl2ba/mult...0game-related/

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:00
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ben spontaan klaargekomen na het zien van al die filmpjes.

oke, dat was misschien een beetje overdreven

Ik heb een Ati Radeon 9700 128mb... hij zegt tegen mij: Zie je dat mooie watereffect? Dát kan ik ook!

Oud 23-05-2003, 12:29
tappy
tappy is offline
net dat 500 mb filmpie gekeken...sssssssjesus wat MOOI!
Oud 23-05-2003, 12:49
Infaustus
Infaustus is offline
mijn pc gaat dit echt niet trekken.....
Oud 23-05-2003, 15:52
Verwijderd
Ziet er vet uit, maar het uiteindelijke spel zal er wel anders uitzien. Toen Unreal Tournament 2003 werd aangekondigd circuleerden ook ultiem vette screenshots van het hoogste detail: de optie voor het allerhoogste detail is nu niet eens meer opgenomen in de in-game-menu's omdat toch niemand dat kan draaien, je hebt er namelijk een kaart met zo'n 180Mb videogeheugen voor nodig.

Denk dat de uiteindelijke graphics in een normaal detail ook wel vet zullen zijn, maar zo geil als dit eruit ziet is ook helemaal niet nodig voor harde actie. Zoals Koen zegt: het concept van Half-Life staat of valt niet met graphics en Half-Life is ook niet zo'n succes geworden vanwege de graphics. Ik hoop dat ze dat bij HL2 ook ter harte hebben genomen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat klopt. Half Life had ook een intelligent en spannend verhaal, straalde echt sfeer uit. Ik hoop dat dat in HL2 ook terug te vinden is.

Maar ik hoop toch wel dat ze ook een erg mooi spel hebben weten te maken. Dan heb ik het vooral over de engine, die gewoon veel kan, qua bewegingen van de models etc. Realistische graphics en vooral ook geluid, maken een spel gewoon een enorm leuke ervaring.

Ik hoop dat dit een spel wordt waarmee de kracht van ATi Radeon 9700/9800 en GeForce FX 5900 zal benutten, en goed speelbaar zal zijn op deze kaarten, bij gebruik van FSAA en reso van 1024x768 tot 1280x1024.
Oud 23-05-2003, 19:21
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik dacht dat 1600*1200 nu helemaal hip was bij videogames?
Maar goed, Half-Life was spannend, sommige mods erbij ook, Azure Sheep (onofficiële mod) vond ik trouwens niet beter dan Blueshift, hoewel deze wat te kort was.

Maar met een GF 4200 ofzo zou het toch wel lukken om dat hem te draaien? [SIZE=0.5]Mijn videokaart is dan nog wat slechter [/SIZE]
Oud 23-05-2003, 19:23
Azathoth
Azathoth is offline
Zucht...... voor dit soort spellen koop je een nieuwe PC
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:59
wilco984
wilco984 is offline
Dat filmpje van de E3 is ook ergens via www.gamespot.com te streamen.. Urls stonden onlangs nog ergens op het scholieren forum, opgeknipt in meerdere stukken WREED!!!

En alles kan kapot en reageert superrealistisch op schoten!
Oud 26-05-2003, 15:18
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
Shitfly schreef op 16-04-2003 @ 21:16:
Bericht:
[i]Al een tijd lang zijn er geruchten over een Half-Life 2, een TFC 2 en misschien ook nog wel een CS 2. Jammer genoeg is er tot nu toe nog nooit één screenshot, filmpje of zelfs render van één van deze 'opvolgers' uitgekomen.
ze moeten HL2 TFC2 en CS2 in een doosje stoppen en niet apart verkopen.
Hoe groot is deze kans?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:03
Frank
Frank is offline
Citaat:
tappy schreef op 23-05-2003 @ 13:29:
net dat 500 mb filmpie gekeken...sssssssjesus wat MOOI!
gruwelijkste wat ik ooit kwa game heb gezien.. zo gruwelijk goed.. elk object is nu echt levend

(stukkie met die lange "spiders" ownz imo)
Oud 26-05-2003, 17:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 23-05-2003 @ 20:21:
Ik dacht dat 1600*1200 nu helemaal hip was bij videogames?
Ik vind dat grote onzin. 1280x1024 is mooie reso. Hoger is patserig. Deze reso kun je ook goed draaien icm FSAA en Anisotropic Filtering. Heb je wel een Radeon 9500-9800 of GeForce FX voor nodig.

1280x1024 is ook perfecte reso voor 17" tot 19" TFT schermen, aangezien dit de optische resolutie is van ditsoort schermen.
Oud 26-05-2003, 19:33
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 18:18:
voor 17" tot 19" TFT schermen, aangezien dit de optische resolutie is van ditsoort schermen.
Voelde je de sarcasme nou niet aan?

Weet je wel niet hoe duur die TFT schermen zijn?! voor een 15" betaal je al zo'n 200-300 euro.. Doe mij dan maar een 19" koelkast met ultrascan hoor..

Maar we gaan nu een beetje offtopic
Oud 26-05-2003, 19:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik weet niet waar je naartoe wilt. Maar 17" (en 19") TFT schermen worden steeds meer verkocht. 1280x1024 is dan een mooie reso om te spelen. Als je een dure videokaart hebt, heb je natuurlijk ook een lekker scherm. 17" TFT's heb je vanaf €400. Dus dat valt wel mee.

1600x1200 spelen vind ik echt onzin. Wel op dit moment iig.
Oud 26-05-2003, 19:50
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 20:38:
Ik weet niet waar je naartoe wilt. Maar 17" (en 19") TFT schermen worden steeds meer verkocht. 1280x1024 is dan een mooie reso om te spelen. Als je een dure videokaart hebt, heb je natuurlijk ook een lekker scherm. 17" TFT's heb je vanaf €400. Dus dat valt wel mee.

1600x1200 spelen vind ik echt onzin. Wel op dit moment iig.
even googlen, daar vind ik op een Duitse preisvergleich site de prijzen van een Yakumo 17" TFT scherm: 360,50..
Ik zal dan wel een beetje achterlopen..

1600*1200 is idd een absurd hoge resolutie..
Maar een TFT scherm hoeft voor mij niet hoor, hoewel ik moet toegeven dat het niet lelijk is
Oud 28-05-2003, 12:48
Luke 15
Luke 15 is offline
Tuurlijk komt Half-Life 2 maar bij counter-strike moet er eerst nog 1.6 en 1.7 uitkome!!!
Reageren

Regels voor berichten