Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 16:40
joyceie
joyceie is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 18-04-2003 @ 21:28:
Moeten jullie op school douchen na gym?
Op sommige scholen is het zelfs verplicht!

Aan de ene kant vind ik dat stom; je moet zelf kunnen kiezen of je wilt douchen of niet.
Aan de andere kant kan het ervoor zorgen dat klasgenoten zich gedwongen voelen om zich niet te schamen... als ze verplicht zijn te douchen, hebben ze geen keus en moeten ze wel...

Ik vind dat douchen niet verplicht zou moeten zijn. Gewoon deo-dorant spuiten lijkt me ook goed.
heej ik zou zelf niet douchen maar bij onze school is dat ook niet verplicht maar me zusje heeft het wel maar die doen de douches aan en haren nat maken en deo en klaar

XXx joyce
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 12:05
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
In de 1e en 2e klas douchte iedereen zich, in de 3e liep het al terug en in de 4e en 5e doet vrijwel niemand het meer.
Maarja ik heb toch altijd aan het eind van de dag gym en daarna moet ik ook nog eens trainen, dus heeft weinig zin om het nog te gaan doen. Weet niet of ik het zelf wel zou doen als ik aan het begin van de dag gym had...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:17
Liesje2
Liesje2 is offline
Geen douches in onze school en ik heb toch 2 uur gym op de laatste uren Ik heb geluk dit jaar
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:18
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
op de basisschool was 't verplicht, geen problemen mee.
nu, op de middelbare is 't niet verplicht.
we hebben dan ook erg ranzige douches, zitten met 2 klassen in 1 kleedkamer en iedereen kan binnenlopen.
is best klote aangezien we 't 1e en 2e uur gym hebben.
maja, deo kan veel goed maken

we hebben trouwens ook nooit tijd, 2 minuten om je om te kleden BELACHELIJK
maja, aangezien we toch altijd, bij iedere les te laat zijn boeit 't niet

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:02
Marsel
Marsel is offline
Bij ons op school was het in principe 'verplicht' tot en met de 3e klas. Je zou dan aftrek op je cijfer krijgen als ze wisten dat je niet gedoucht had. Heb ik echt een hekel aan, als je die regel hebt moet je hem ook hanteren! En dat gebeurde dus niet, anders had 3/4 een 1 als cijfer ofzo.

Ik heb altijd gedoucht! Ik vind het gewoon smerig om daarna nog in de klas te zitten zonder gedoucht te hebben, voel me gewoon niet lekker dan. En ga daardoor alleen maar meer zweten etc omdat ik me smerig voel. Maja..

Kan begrijpen dat er bepaalde mensen zijn die zich ergens voor schamen, alleen vind dat persoonlijk onzin. Kom op, je bent allemaal 16-17 en ongeveer hetzelfde, boeit het nou.
Maja, ik heb dan ook niet echt iets lelijks waar ik me voor zou moeten schamen, is misschien anders als je een heel groot litteken, vet of dergelijke hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
dummiedegum schreef op 23-04-2003 @ 16:20:
bij ons volgensmij ook die douches worden noooooooooit schoongemaakt! en we krijgen er geeneens de tijd voor, je hebt 5 (!!!) minuten om je om te kleden èn op tijd in het volgende lokaal te komen. belachelijk maarja!
daar had ik dus altijd schijt aan.

"ja je bent te laat; ga je maar melden"

- ok.

en nakomen doe ik niet aan
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 21:19
Verwijderd
Bij ons hoeft dat niet hoor..
en niemand doet t ook..
ik heb nog niemand zien douchen bij ons... we hebben wel douches, maar die worden echt nooit gebruikt.. soms kleden mensen zich wel om in de kleedruimtes, maar verder niet...
vind t ook belachelijk als zoiets verplicht wordt...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:33
Quantes
Quantes is offline
wij hebben wel douches,
ze worden echt nooit gebruikt.
maar dat komt omdat je er oiok niet zo veel aan hebt.
de sproeiers staan zo schuin dat bijna al het water dat er al uitkomt ](echt zo´n pisstraaltje) naast de hokjes spuit.
zre zijn ook nog eens megagoor
en al het warme water is binnen 1 minuut op.
en aangezien de meidendouches op de waterleiding na die van de jongens zitten, hebben wij zoiezo geen warm water.
Oud 29-04-2003, 07:51
Daphne16
Daphne16 is offline
bij ons mag het niet eens......wij delen de gymzaal met een andere sgool..en die mensen staan er zelfs in te zeiken dus mogen wij niet eens douchen....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:44
Breg
Breg is offline
bij mij op school is het niet verplicht (op de basischool ook niet trouwens), gelukkig., want ik heb de laatste twee uur gym op woensdag.
Oud 30-04-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 27-04-2003 @ 15:33:

en aangezien de meidendouches op de waterleiding na die van de jongens zitten, hebben wij zoiezo geen warm water.
goeie zaak

wij zweten meer.
en jullie hoeven vaak toch geen reet te doen tijdens gym.
zoals shuttle run test.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 30-04-2003 @ 18:12:
goeie zaak

wij zweten meer.
zoals shuttle run test.

waar slaat dat nou op????????????
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:11
Verwijderd
op de basisschool hoefde wij nooit te douchen, tenminste niet dat ik me herrinner.
in de brugklas kwam onze lerares altijd controleren, soms of iedereen in de douche was (Dan keek ze dus of de kleedkamer leeg was) en soms kwam ze in de douche kijken(en dan was iedereen uiteraard net klaar)
wij hebben ongeveer 15 12 douches voor de meiden, en 12 voor de jongens, dat zijn dan van die hokjes, zonder deur erin.
wij gingen daar altijd in onze gymkeding heen, en dan tshirtje uit, en armen wassen, en dan tshirtje weer aan,en dan je benen en voeten en gezicht (+haren nat maken) wassen, en dan snel 'laten zien' aan de lerares,en dan weer verder.
in de 2e werd er al veel minder gecontroleerd,en douchte ik eigenlijk nooit meer,omdat iktoch de laatste 2 uur gym had.
nu, in de 3e, zit ik op een andere locatie, waar ze of 4 douches hebben, of 12 (ligt dr aan waar je moet omkleden) en wij gebruiken die hokjes altijd (Soms met deur,soms zonder) om om te kleden. wel zo makkelijk.
omdat het in de kleedkamer altijd helemaal vol is.
dus.
maar toen het verplicht bleke te zijn in de brugkas had ik er ook wel moeite mee, in het begin, mede omdat dat op de basisschool nooit hoefte.
maar goed,iedereen moet gewoon doen wat hij/zij zelf het fijnst vind
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
zoals shuttle run test.
Shuffle.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:58
alpha
alpha is offline
Citaat:

Aan de ene kant vind ik dat stom; je moet zelf kunnen kiezen of je wilt douchen of niet.
Aan de andere kant kan het ervoor zorgen dat klasgenoten zich gedwongen voelen om zich niet te schamen... als ze verplicht zijn te douchen, hebben ze geen keus en moeten ze wel...

Ik vind dat douchen niet verplicht zou moeten zijn. Gewoon deo-dorant spuiten lijkt me ook goed.
Ik vind niet dat je gedwongen moet zijn om te douchen. Ik doe dat gewoon niet. Wat iedereen ook zegt. Het is echt niet zo dat je je niet hoeft te schamen als iedereen doucht. Dan kun je nog wel 'anders' zijn dan de ander.

Bij ons op school moesten we eerder je handdoek laten zien, ze dachten zo te zien dat je wel ging douchen. NIET DUS!!

Gelukkig hadden we bepaalde leraressen niet. Je hebt er leraren tussen die expres bij de leerlingen in de kleedkamer gaat om te controleren. Bah.
Oud 04-05-2003, 14:50
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
goeie zaak

wij zweten meer.
zoals shuttle run test.
wij werken net zo hard, alleen het komt er minder uit
Oud 04-05-2003, 15:10
RayMania
RayMania is offline
Het is niet verplicht.
Er word zelfs nooit naar omgekeken.

In de 1e douchten er een paar wel, alleen omdat op de lijst van spullen een handdoek stond (soort boekenlijst voor gym ).

Daarna nooit gedouced, alleen deo etc...

Op de basisschool was het wel verplicht, maar ook al was het niet verplicht dan ging iedereen uit de klas.
Weet niet waarom, het waren warme douches en als je niet ging werd je een beetje buitengesloten.
Oud 07-05-2003, 20:16
Firestarter
Firestarter is offline
Citaat:

Dus je denkt dat deodorant je weer helemaal schoon maakt.......
Douchen doe je om SCHOOON TE WORDEN, niet om alleen lekker te ruiken...... tggg
Oud 09-05-2003, 01:11
peaceflower
peaceflower is offline
Tggg. Jij misschien. Spreek voor jezelf. Tggg.
Oud 09-05-2003, 09:59
Firestarter
Firestarter is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 09-05-2003 @ 02:11:
Tggg. Jij misschien. Spreek voor jezelf. Tggg.
Hmmmm... easy goin' man...
Oud 09-05-2003, 14:25
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:

mij lijkt deo toch ook wel goed, maar ok, ik douche zelf ook niet op school, niemand doet dat, ik bdoel waarom ik dan wel, ik douche thuis altijd.
Oud 12-05-2003, 19:58
RomeoP
RomeoP is offline
Niemand doucht, en ik heb ook nie echt de behoefte om te gaan douchen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 08:43
rasta_rochelli
rasta_rochelli is offline
wij hoeven niet te douchen en niemand die het doet. Ik heb echt nog nooit gemerkt dat iemand onder de douche stond en ik zit hier nu 5 jaar op school.
Oud 13-05-2003, 12:50
Adrenaline
Adrenaline is offline
Nee, bij ons hoeft en het en ik ga het niet doen ook aangezien de douches eruit zien alsof ze bewoond worden door zwerfers ofzo. Bah
Oud 18-05-2003, 13:26
Levi-B
Levi-B is offline
je moet het zelf weten als je da wilt doen dan ga je toch lekker douche?

Persoonlijk heb ik nooit tijd voor douche en de jongens komen altijd binnen vallen...
Oud 18-05-2003, 13:27
Levi-B
Levi-B is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 13-05-2003 @ 13:50:
Nee, bij ons hoeft en het en ik ga het niet doen ook aangezien de douches eruit zien alsof ze bewoond worden door zwerfers ofzo. Bah
haha die is goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten