Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof zelf absoluut niet in God en ga ook niet uit mezelf naar de kerk. Een vriendinnetje van mij is echter zeer gelovig (ze is gereformeerd en dat klinkt heel streng maar ze mag doen en laten wat ze wil) en had laatst haar belijdenis (bevestigen dat je in God gelooft) en toen had ze mij en nog een aantal andere vriendinnen uitgenodigd terwijl wij allemaal niet gelvig zijn. We weten ook niks ervan af en de vriendin waarmee ik samen daar naartoe was vond het zelfs eng omdat ze niet wist wat ze aan moest (moet je een rok aan etc? nee dus) en wat ze moest doen (wanneer opstaan en zitten? gewoon als de rest het ook doet). In de kerk kreeg ik ineens een heel vredig gevoel. Het kerkje was klein en wit van binnen, er stonden veel bloemen en de zon scheen naar binnen (het was een zonnige zondagochtend). Ik vond het ineens heel mooi wat die mensen hier deden en fijn voor hen dat ze zo sterk in iets geloofden en dat fijn vonden. Niet dat ik mij nu tot God bekeerde maar ik heb zeker veel respect gekregen voor die mensen die daar iedere zondagochtend zitten. Het was heel mooi wat er werd gezegd ookal vond ik het onzin. Als zij dat geloven, prima toch?
Het was dus een zeer mooie zondagochtend en ik respecteer het als mensen naar de kerk gaan en in God geloven omdat ik nu weet wat het inhoudt en weet dat die mensen helemaal niet anders zijn als ik. Ikzelf geloof dus nog steeds niet in God en ik weet bijna zeker dat dat ook nooit meer zal komen. |
![]() |
|
atheďst. en ik vind niet dat alle invloeden van godsdiensten uitgebannen moeten worden, maar ben wel tegen de censuur, de indoctrinatie van kinderen en het dopen bij het geboren worden (een mens moet er zelf voor kunnen kiezen om in de gelovige gemeenschap stappen) wat vaak gebeurd bij streng gelovigen. ook ben ik tegen de gruwelijk irritante geloof in jezus bandjes in steden en mensen die je lastigvallen om je te bekeren.
|
ja ben idd ook tegen het dopen bij geboorte, ik ben ook gedoopt ben naar een openbare en een katholieke basisschool geweest alhoewel we niet moesten bidden ofzo op school... heb er nie veel van gemerkt dat die school katholiek was.. thuis ook niet dus ik kan nie zo veel over zeggen eigenlijk.. ik geloof niet in een god die je verplicht dingen op een bepaalde manier te doen... ik maak zelf uit ofdat ik 5x per dag bid of nooit.. niet omdat god dat nou wil ga ik dat doen.. maar goed misschien is er wel iets.. ik vind het ook mooi om te zien datm ensen zoveel hoop uit een geloof kunnen halen, maar vind het ook belachelijk dat er wereldwijd zo veel leed word veroorzaakt door zoiets ongrijpbaars als religie..
|
jah ik geloof wel in een god. er gebeuren rare dingen (met mij) hele vreemde toevalligheden. en daarom geloof ik erom.
maar het is niet de god die iedereen regeltjes oplegt zoals geen vlees op vrijdag. dat heeft niks met god te maken. dus niet de god van de bijbel. maar wel iets.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|