Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Prime Evil schreef op 22-12-2003 @ 14:46:
Ik ben bang dat je hier een soort van denkfout maakt. Het is geen simulator, maar een beat 'em up. In OMF:2097 waren het ook gigantische robots, dat is gewoon het concept. Dat wil niet zeggen dat de besturing, en daarmee eigenlijk de gameplay, aan moet voelen als een plank. Het is van oorsprong een vlotte en soepele game, en dat is hier totaal niet terug te vinden in Battlegrounds.. het is traag en stijf.

Ik vind de implementatie van 3D in dit spel dus gewoon mislukt. Het concept is echt wel goed, op papier, maar de uitwerking niet. Ik heb 2 tournaments uitgespeeld, en dat gaat als volgt: ik ren naar een tegenstander, geef hem een beuk, en ren een rondje. Nou ja, rennen.. zo goed als het gaat. Na een tijdje is de AI een beetje uitgeragd op elkaar en gooi ik me in de strijd. Ik druk razendsnel op WASDSDAWASDSAWSDSWSA en ik tover allemaal kunstjes uit mijn robot waarvan ik geen idee heb hoe ze precies in elkaar zitten. Gewonnen. Hoera. Nee, als je ook maar een beetje genoten hebt van OMF:2097 zul je gewoon kunnen toegeven dat dit er totaal niet op lijkt qua spelplezier.
Je vergeet dat dit geen rasechte beat em up is als in de oude zin van het woord, waarbij je allebei recht tegenover elkaar stond, en dat eigenlijk nooit veranderde. Waarbij je niet hoeft te draaien, omdat je vrijwel automatisch tegenover elkaar stond. En als je met een robot speelt, hoe kun je dan verwachten dat ze bewegen als superlenige acrobaten? Het zijn tenslotte robots. In OMF: 2097 beweegden de robots ook op zich vrij stijf. Maar daar hoorde je niemand over, omdat het toch maar gewoon robots zijn, en ze recht tegenover elkaar staan. En wat is er mis met de besturing? In OMF:2097 waren de knoppen ook zo ingedeeld. Je had een knop voor elk ledemaat. Dat klinkt toch ook gewoon logisch? Logischer dan hoge of lage schop, want met welk lichaamsdeel doe je dat dan in hemelsnaam? Je linker- of rechterbeen? En is het fout als er realisme in een vechtspel zit? Lijkt mij toch niet. Iedereen wil toch zien dat de figuren zich toch min of meer realistisch gedragen? En omdat je nu in 3D zit, heeft de besturing wat meegekregen van een 3rd Person Actiegame a la Tombraider. Alleen dan anders. Hoewel ik wel van mening ben dat een knop (of knoppencombinatie) om snel 90 graden te draaien o.i.d een meer dan gewenste toevoeging had geweest.

Je neemt nu als voorbeeld de singeplayer-modus. De tournaments zijn misschien op die manier te doen. Maar waag je maar eens aan de speciale toernooien waarbij je een HAR + personage toegewezen krijgt. Dan kom je er niet zo makkelijk mee weg, dan moet je precies weten hoe je HAR op alles reageert, anders wordt je genadeloos afgemaakt. Overigens raad ik je aan om toch wat tijd te besteden aan de Multiplayer-modus. Die zorgt voor zoveel meer plezier. Voornamelijk omdat het (volgens mij) juist daarvoor gemaakt is. Dat zit namelijk gewoon goed in elkaar op deze manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 16:20
Prime Evil
Prime Evil is offline
Klopt, het is geen zuivere beat 'em up meer. Maar dan vraag ik me af, of dat ook de bedoeling is. De besturing an sich klopt wel met de 3D-formule, maar mijn bezwaar is dus dat het allemaal zo statisch en traag is. En dat was in OMF:2097 lang niet zo erg als nu in OMF:BG. Sterker nog, de actie was behoorlijk vlot en je kon, met wat oefening, de sterkste combo's uit je hoed toveren. Wil jij serieus beweren dat deze besturing, per ledemaat, beter is dan de twee knoppen voor armen en benen? Voor 3D misschien, maar dat is irrelevant. Voor 2D was twee knoppen prima, in 3D zijn vier knoppen, imo, gewoon kut. En misschien denk ik wel teveel terug aan OMF:2097, maar dat is niet zo gek als het dezelfde naam draagt. En zelfs als het dat niet had gedaan, had ik het waarschijnlijk nog bijzonder matig gevonden. Het is nu gewoon log beuken geworden, in plaats van doordacht je moves planten op de schedel van je tegenstander.

Dat jij het leuk vindt, mij best. Gelukkig hoor ik van zat andere mensen dat ze het ook übermatig vinden. Als ik met logge robots wil knokken speel ik MechWarrior, en geen BattleGrounds. Jammer maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:43
Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik heb net de Master HAR met de Jaguar gedaan. Ik startte het op en ik had gelijk gewonnen *?* Bug zeker. Toen Redemption met Raven, maar het kon me nog steeds niet bekoren.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:53
Verwijderd
Hoe kun je zeggen dat de besturing voor 3D misschien wel goed is, maar dat het irrelevant is? Het spel is in 3D, dus is de besturing logisch. En met wat oefening kun je nog steeds geweldige combo's uit de kast halen. Het vereist echter méér oefening en precisie, door de overstap naar 3D. En dit kan vele mensen niet bekoren. En het is nog steeds zo dat de key to succes op een hogere moeilijkheidsgraad, het maken van lange combo's is. En dat was ook in OMF: 2097. Probeer het maar eens op een hoge moeilijkheidsgraad, en je zult zien dat je het niet meer red met log beuken. Daar zul je wat tijd in de trainings-room voor moeten hebben genomen.

Het valt mij tegen hoe weinig mensen de overstap naar 3D kan bekoren. Deze overstap zorgt voor een extra graad in realisme, en tevens in moeilijkheid. Vele mensen haken hierdoor al gauw af. Tevens kun je Mechwarrior en OMF:Battlegrounds niet echt vergelijken. Mechwarrior gaat voornamelijk om logge trage robots die elkaar verrot schieten. Dit is toch wel een tikkie anders.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:12
Prime Evil
Prime Evil is offline
Het is irrelevant omdat het een andere dimensie is. Het is dan waarschijnlijk logisch dat er een andere besturing bij komt kijken. Ik vind het echter een slechte besturing, en die in 2097 dus niet. En nee, de overstap kan me niet bekoren. Ik speel nog liever de oude OMF moet ik eerlijk zeggen. Gewoon, de logge besturing maakt het voor mij een middelmatig spel. De 3D in PoPoT, dat is goede 3D. Soepele bewegingen, en ook animatie na animatie. Niet dat er één animatie afgelopen moét zijn voor de andere begint. Dat maakt het erg traag en star. En misschien hóórt dat bij robots, maar gameplay-wise mag je wel eens concessies doen imo. Nu is het "slaan,.. schop,.. schop,.. slaan,.."

En over MechWarrior, dat was natuurlijk een erg gedramatiseerde vergelijking en behoeft geen uitleg :>
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:39
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zit er in die nieuwe trouwens een tournament mode?
Oud 23-12-2003, 16:37
Verwijderd
Ik heb de beta een maand of wat geleden enige tijd gespeeld en moet zeggen dat ik best tevreden ben, in het achterhoofd houdend dat er nog verbetering nodig was (maar goed, het was een beta). Multiplayer is veel leuker dan de tournaments inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-12-2003 @ 01:39:
Zit er in die nieuwe trouwens een tournament mode?
Een Tournament mode als in OMF: 2097 is niet aanwezig voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 18:54
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
OMF 2097 was zooo vet. Kspeelde laatst de vol goede hoop de demo van Battleground en het was meteen een van de slechtste sequels van het jaar.
Oud 27-12-2003, 03:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
MagicGotenks schreef op 23-12-2003 @ 20:26:
Een Tournament mode als in OMF: 2097 is niet aanwezig voor zover ik weet.
O, dan hoef ik het niet te spelen.
Oud 02-01-2004, 15:39
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Ik heb One Must Fall Battle Grounds nu zo`n 4 dagen geleden gedownload (ja, als die makers niet eens een fatsoenlijke internet site kunnen maken ga ik het spel niet kopen). Wat een verschrikkelijk K*T spel is dat zeg.

Ik had hoge verwachtingen van het spel toen ik hoorde dat het gemaakt werd. Maar na een aantal bezoekjes aan de site van OMF battle grounds verwachtte ik het ergste: Een door de 3d mode onspeelbaar spel . Deze verwachting kwam een aantal dagen geleden uit

Ik startte het spel op, koos m`n oude vertrouwde jaguar en kreeg de schrik van m`n leven. Niets van wat ik zo goed vond aan OMF 2097 was hierin terug te vinden (Geen goede gameplay, absoluut geen snelheid, je kunt niet eens meer je robot aanpassen en upgraden en de graphics zijn in al die jaren alleen maar slechter geworden)

Een dikke onvoldoende krijgt het van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten