Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een maagzweer werd vroeger geacht door spanning te komen, tegenwoordig weet men dat het een infectie is door de heliobacter. Jarenlang hebben mensen op de divan gelegen om hun maagzweer weg te praten, terwijl je er nu na een kuurtje vanaf bent.
Dus nogmaals: wat versta jij onder ziekte? Welke ziektes komen door de energieverstoring? Hoe zit het met aangeboren defecten?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
4vwo, vlak na een klassenuitje, 5vwo, vlak voor het begin van het nieuwe schooljaar, 6vwo, vlak na een regenachtige stuntdag ... dat ik liever niet vertoef in grote groepen mensen moet toch wel heel diep in me zitten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, heel diep... maar je vertoeft liever in een ander wereld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leeggetrokken, of schoolziek?Of gewoon slecht weer, weinig geslapen van de spanning, en ook nog een inspannende dag?
||
Citaat:
![]() die ene keer kreeg ik de dag voor het begin van het schooljaar een vervelende ontsteking in mijn gezicht, wat nogal duidelijk te zien was...ik ben wel gewoon gegaan maar toch ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Depressiviteit is een echte ziekte, je bedoeld de meer via virus-werkende ziekten...
||
![]() |
Citaat:
Jullie redenering van reincarnatie en keuzes voor elk nieuw leven volgend kan ik hier niet anders op reageren dan door te stellen dat hij, hoe spiritueel hij ook moge willen zijn, blijkbaar toch gekozen heeft om nog een keertje te leven. Doe het dan ook goed, en leef!
|
Poesifox, ik begrijp dat je het weiger te accepteren. Je bent heel geleerd in je eigen begrippen. Je hebt heel veel geleerd over ziektes via een wetenschappelijke verklaring, om nu te moeten beseffen dat zoveel ervan gewoon niet een verklaring voor alles is moet inderdaad vervelend zijn want uiteindelijk willen we alles proberen te begrijpen.
Ik stel voor dat we nu iedereen laten geloven wat hij of zij wilt geloven, het is hun keuze om dit of dat te geloven. Wij (ik, ranonkel, kenny, Riconoscente) willen heel graag dat jullie ook beginnen in te zien wat wij al weten. Universele waarheid. Maar er is no way dat ik met jou vrije wil wil fucken, en als je het echt niet wilt accepteren. Dan is dat ook jou keuze, en je zult er zelf de vruchten van plukken. Iedereen die meer over energien wilt weten, en meer over universele kennis. Vraag maar raak, ik ben hier om ze te beantwoorden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 06:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1) Zou het niet zo kunnen zijn dat het energiebanen-en-chakra-idee alleen te rijmen valt met de werkelijkheid voor mensen die slechts een enorm abstract idee hebben van de dingen die de mensheid als geheel inmiddels heeft ontdekt over de natuurkunde, scheikunde en biologie?
2) Waarom worden de argumenten dat de door dogma's beheerste niet logisch nadenkende mensen vroeger niet geloofden dat de aarde bolvormig was terwijl enkele wetenschappelijk ingestelde mensen dat wel wisten en het argument dat Galilei ook al niet begrepen werd NOU ALTIJD AANGEVOERD DOOR MENSEN DIE ZOMAAR DE KLOK HEBBEN HOREN LUIDEN EN ER EEN SIMPLISTISCH MODELLETJE OMHEEN HEBBEN GEBOUWD? Is dat niet ontzettend ironisch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat mij in jullie karmische versie tegenstaat is het fatalisme, het accepteren van allerlei narigheid omdat je daar nu eenmaal voor gekozen hebt. Laat jij jezelf van alles als een mak schaap overkomen? Blijf jij zitten als Job op de mestvaalt? Laat jij je naaste zitten? Jeuken jouw handen dan niet om het lijden van iemand anders te verlichten?
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk, ik ben overtuigd hedonist. Binnen zekere grenzen, mijn plezier en dat van anderen moet wel met elkaar in evenwicht zijn. Kijk, een pareto-optimum hoef ik niet te bereiken, ( dat is als de som van alle delen zo optimaal is dat iedere verandering alleen een vermindering van de totale hoeveelheid nut leidt), het gaat er mij om dat er een gelijkmatige verdeling is van nut. Ik stel mezelf niet buitensporig boven anderen, ik wens mezelf ook niet achter te hoeven stellen. Ieder het zijne.
||
![]() |
Citaat:
Het iets doen voor je medemens wordt beschouwd als een deugd, en is misschien goed voor jezelf, maar houdt dus een verstoring in van hun karma. Lekker, moeten zij weer terugkomen omdat jij hun leerproces versjteerd!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je kan niet stuk met karma! En als iemand jouw keuze voor gelaten lijden even ongedaan gaat maken door je aan alle kanten te helpen omdat dat zo goed is voor zijn karma, dan is dat toch ook weer goed, maar waarom, dat snap ik nog even niet. Go Karma!
|
Lijden is onze eigen keuze. Nare dingen kunnen ons overkomen, maar we kunnen daarvan leren, en als we ondanks nare dingen goede dingen doen, lossen we op die manier ons slechte karma in. Ik denk niet dat je nare dingen kunt stoppen, totdat je de aard van de dingen probeert te doorzien.
Ik heb ook wel vervelende dingen meegemaakt, maar ik houd van die dingen omdat ze me op een juiste manier gevormd hebben! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pas als je later wat meer zelf je groepen kunt kiezen, ga je je er wat meer bij op je gemak voelen. Ik kom nog steeds niet graag in een drukke winkelstraat. De gemiddelde supermarkt is een marteling. Het is dan humor en spot die je er bovenuit kan tillen. Als ik vroeger door een winkelstraat moest rond sinterklaas kreeg ik moordneigingen, nu denk ik aan een verhaaltje van Levi Weemoedt, die treffend de lugubere kinderstemmetjes die Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht ten gehore brengen wert te beschrijven. Van half november tot 5 december lag de schrijver gezellig samen met de hond onder de bank met koopavond. Moet je proberen, troostrijk en hilarisch proza. Beter dan Prozac!
||
Citaat:
Er is niet echt een groep waar ik me wel bij me op mijn gemakt voel hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ligt eraan, als het allemaal mensen zijn die je kent, met wie je je individueel best op je gemak voelt of zou kunnen voelen. De groep die ik bedoel is niet een random club volk die bij elkaar in een beperkte ruimte vertoeven. Daar krijgt volgens mij bijna iedereen wel de kriebels van, of je moet zo'n groepstijger zijn.( die heb je ook) die er juist van geniet. Ik bedoel een groep mensen die je zelf uitzoekt, waar je iets mee gemeen hebt. Jij redt het toch best met je moeder en ranonkel in een kamer?
Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 11:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naarmate je dichter bij jezelf komt,voel je je meer en meer verbonden met iedereen. Je bent niet meer afgescheiden. Als je de eenheid bereikt voel je je een met iedereen.Het is niet meer op je gemak voelen of niet; er bestaat geen polariteit meer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daar wil ik ook naar toe |
![]() |
|
Er is geen goed
Er is geen slecht Er is Ik ben. Alles is. Alles bijelkaar is de omni-prescense. Wij zijn slechts invidiuele punten van bewustzijn in deze enorme cosmic void. Compassie voor diegene die het "slechte" doen. Compassie voor moordenaars, pas als je je eigen "zwarte kant" accepteert zul je je "true-self" kunnen accepteren. Nu zul je de hele cosmic awareness kunnen accepteren. Er zal geen onderscheid meer zijn tussen goed, kwaad, licht, donker. Alles is, en je zult alles accepteren zoals het is. Unconditional love voor alle creatie. Voor alle expressie. Je zult alles liefhebben, alles is een expressie van het gehele. We gaan terug naar de void. Onze inviduele erkenning zal langzaam wegsmelten totdat we ons verbonden voelen met het complete geheel. Met alles wat er is. Buddha, Jezus christis, hebben dit niveau al bereikt. En uiteindelijk volgt iedereen. Er is geen goed Er is geen slecht Er is Heb geen vooroordelen over deze informatie. lees het eens, en denk er wat langer over na. Klinkt het niet logisch ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iedereen heeft die eenheid in zich. Ik ben het helemaal met je eens! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ze vond me leuk, maar ... Thommos | 33 | 22-08-2008 04:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homeopathie en andere bullshit Drs. M | 62 | 03-01-2005 15:34 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen spaarvarken | 84 | 14-03-2004 18:54 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kan iemand helpen met de verbetering van mijn franse boekbespreking? vedetje | 6 | 06-01-2004 17:03 | |
Psychologie |
emoties die je lichamelijk voelt? (pijn) Steleto | 42 | 11-07-2003 22:15 |