Advertentie | |
|
![]() |
|
Fijn om te weten dat ik alles fout heb gedaan wat maar fout kon gaan. Maar ik zal je ffkes helpen.
Nee, het was geen wanhoopsdaad, zoals jij suggereert. We hebben dit afgesproken, en juist omdat zij moest werken, ben ik naar haar toe gegaan, omdat ze anders vrij vroeg wegmoest, en dat vond ze zelf ook niet zo leuk. En van tevoren had ik zelf mijn twijfels juist over haar, of zij wel iets voor mij was, maar ik wilde het graag uitzoeken of het wat was, ik wilde het kans gunnen. Het viel voor mij goed uit, maar oke. Daarnaast werd ik niet boos, ik vond het gewoon jammer, dat ze niet kon komen. Maar dat had ook te maken omdat sowieso alles al tegenzat die dag, het leek een eenzame verjaardag te worden. Ik weet niet wie daar wel zin in heeft, maar goed. Was niet netjes om dat op haar te botvieren -wat ik overigens ook niet deed, ik zei alleen dat ik het jammer vond - maar goed. Ten slotte: geen indicatie dat zij mijn gevoelens deelt? Zij begon over een droom, dat ze wel wat zag in iets tussen haar en mij ... dus ik zou niet zeggen dat er geen enkele indicatie was. Maar goed, nou ja, dan kan ik maar weinig anders doen dan het vergeten, aangezien ik toch al ALLES fout heb gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat maakt het uit wat ze gezegt heeft? je kan er niks mee als er geen acties aan verbonden zijn. Bovendien was dat allemaal voor dat je op date ging, en na die date werd dit van haar kant juist minder, terwijl jij extra gas begon te geven. Stel jullie hadden een aantal keer afgesproken, gezoend en het is supergezellig, en ze zegt dan iets dergelijks, dan zegt dat veel meer. Maar dit is niks, omdat er geen enkele significante, tastbare real-life actie mee verbonden is. Het enige wat voor mij zeker is uit jou verhaal is dat ze enige interesse in je had. Maargoed, vertel me dit. Waarom denk jij dat je punten scoort als je naar haar toefietst (terwijl je ziek bent en zij vrij snel moet werken)? |
![]() |
|
Door in ieder geval niet de asociale zak uit te hangen door te zeggen dat ik niet dat hele eind wilde fietsen. En bedankt dat je me ziek noemt, ik zal het onthouden. Wat had ik dan moeten doen? Zeggen dat ze erin kon blijven, en dat ik nooit zou gaan fietsen? Je moet toch zeker wat om elkaar eens te spreken, of niet soms? Als jij dat dan een teken vind dat ik te graag wil, dan mag je dat vinden. Ik noem het eerder nieuwsgierigheid of iets dergelijks. Als jij dan vind dat ik ziek ben ofzo, dat ik dat doe, vind dat gerust. Dat boeit me niks. Ik kies toch zeker ook niet zelf uit waar degene woont die mij aantrekt? Jezus christus zeg.
En nogmaals, ze wilde zelf ook dat ik kwam, of ze moest werken of niet. dat maakte haar niks uit. Nee, dit wordt waarschijnlijk maar een eindeloze discussie. Ik geef je maar gelijk, ik ehb het allemaal fout gedaan, voor de rest, smijt er dan maar een slotje op. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Wat ik wil zeggen, niet persé subtiel, is dat je kan communiceren dat je iets (te graag) wil, zonder dat dat op het eerste gezicht zo lijkt. Ik ben er voorstander van om in eerste instantie niet bepaald veel moeite te doen voor een meisje, want dat geeft een verkeerd signaal, zeker als ze mooi en leuk is. |
![]() |
|
Luister niet naar Smokin', hij kraamt onzin uit.
Maar het lijkt er wel op dat haar interesse wat is bekoeld. Jammer, maar niet echt wat aan te doen. Ik zou proberen niet te veel aandacht aan haar te besteden en je op andere dingen te richten. Op haar wachten heeft iig geen zin, je hebt genoeg signalen gegeven, dus als zij er dan niet op ingaat zegt dat genoeg.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Logischer lijkt mij dat die date haar toch niet zo bevallen is, of dat ze misschien iemand anders is tegengekomen ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Los daarvan, ik heb ook van wat meer mensen in mijn omgeving gehoord dat ik het moet laten schieten. Dat lijkt ook het meest makkelijke. Misschien wel té makkelijk. Ik weet niet, ik heb ook geen zin om mijn zin door te drijven. Op dat punt snap ik de redenatie van Smokin' wel, dat ik misschien het té graag wil. Misschien wil ik dat ook wel. Het is niet dat ik haar stalkerig achterna loop, of als ik na een uurtje nog niets terug gehad heb, meteen er bovenop zit. Anyway, ik denk inderdaad dat het misschien wel wat te maken heeft met het te graag willen. Ik kan nu niet echt zeggen dat het altijd even makkelijk gaat bij mij, dus elke keer als er iemand mij leuk vind, dan probeer ik het ook gewoon, totdat het echt duidelijk is dat er niets uitkomt. Dat is waarschijnlijk een hele slechte instelling, maar ik wil gewoon graag gaan voor zoiets dan, gewoon graag 100% inzet tonen en ervoor gaan. Tenzij het werkelijk vanaf t begin af aan al uitzichtloos is, maar dit leek daar in eerste instantie niet op ... |
![]() |
|
![]() |
Dat klopt.
Daarnaast; Naar mijn idee is het zo dat je altijd moet letten op wat iemand daadwerkelijk doet, in combinatie met wat deze persoon zegt. Dit om twee redenen; een daadwerkelijke actie bied veel meer houvast en een betere indicatie van interesse dan woorden alleen. Daarbij komt dat mensen woorden allemaal op een verschillende manier kunnen interpreteren alsook dat mensen heel vaak 'in het moment' iets zeggen. Daarmee is niet gezegt dat dat dan niks betekende, enkel dat je pas zekerheid hebt over de betekenis ervan als daar een bepaalde actie mee gepaard gaat. Het is daarnaast een misvatting om ervan uit te gaan dat interesse van een meisje gekoppeld is aan de mate waarin de jongen 'ervoor gaat' of moeite doet. Ik snap wel welke redenering er achter zit, maar deze gaat niet op. Ga maar eens na Thommos. Toen je vernam dat dit meisje je leuk vond, was je daar enigzins door verrast. Je had er, zoals ik het hier lees, geen speciale moeite voor gedaan. Blijkbaar waren het jou eigenschappen, niet de mate van moeite doen, die jou voor haar interessant maakten. Daarnaast vertel je dat als een meisje jou ziet zitten, je het dan gewoon probeert. Een aparte redenering wederom, want waarom zou je je gedrag nog eens gaan veranderen en 'moeite gaan doen' terwijl ze je al leuk vind. Veel lui denken dat ze het meisje moeten tonen hoe speciaal ze is, en hoe leuk ze haar vinden, maar dat heeft maar weinig invloed op haar interesseniveau. De mate van commitment is vooral relevant als je echt aan een relatie begint, en niet op het moment dat je pas net begint elkaar te leren kennen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Smokin' heeft wel een punt. Voor een meisje (maar ook voor een jongen) gaat de spanning eraf als de ander verbaal of non-verbaal (bewust of onbewust) duidelijk maakt dat hij/zij te graag de ander 'wil'. Immers, het spannende van interesse/verliefdheid is juist die constante vraag of de ander jou (nog) wel zo leuk vindt. Wat dat betreft is het gewoon een 'spelletje' van aantrekkingskracht, in zo'n vroeg stadium althans. Dat ze begint over 'dromen en een toekomst' met hem erin, is daar gewoon onderdeel van, maar dat was gedroom van haar kant, en betekent niet per definitie dat een relatie met de TS realiteit zou worden.
Ook dat teleurgesteld reageren en daarna excuses aanbieden (??!) vind ik wat raar klinken, en ook 'zwak'. Waarvoor moest jij je excuses aanbieden? Ook dat je blijkbaar met haar hebt besproken dat jij je 'van je slechte kant hebt laten zien', is niet aantrekkelijk voor haar. Overanalyse van je momenten bij haar haalt de 'magie' weg van de avond (voor zover die er al was), helemaal als je dat met haar gaat bespreken. Zulke dingen kun je beter met vrienden bespreken als je erover wil praten, maar niet met haarzelf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De algemene misvatting is dat een jongen (veel) moeite moet doen om een meisje voor zich te 'winnen'; denk aan haar oppikken, deur openhouden, rekeningen betalen, het klassieke plaatje. Maar als een jongen voor een eerste date 100 km naar haar huis fietst en weer terug (ik zeg maar wat), wordt hij daardoor niet leuker voor het meisje. Tot zover Smokin's punt over 'interesse meisje gekoppeld aan moeite'. En daarnáást is er nog de megavalkuil: door teveel moeite te doen laat hij blijken te graag te willen, en daardoor verdwijnt de spanning, eindigt de 'jacht', en krijgt het meisje de jongen in haar schoot geworpen. Net zoals een kat graag achter een muis aanzit, maar zo gauw -ie hem te pakken heeft, laat ie hem ongeïnteresseerd achter. Simpelweg omdat de muis geen uitdaging meer biedt (omdat ie dood is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En goed, de term jacht moet je ook niet letterlijk nemen, en ik heb het bewust tussen ' ' gezet omdat niemand bewúst aan jagen denkt. Maar toch, er is wel enigszins sprake van. Je denkt alleen nog maar aan diegene, je probeert bij diegene te zijn, hem of haar misschien te verleiden (of juist niet als je verlegen bent) en zodoende bevestiging te krijgen. Je hebt je zinnen op de ander gezet, maar je laat niet teveel merken uit angst dat je diegene afschrikt. En dat alles is heel spannend omdat er voor jouw gevoel (op dat moment) veel vanaf hangt. Pas als de ander laat blijken jou ook leuk te vinden, is de 'jacht' afgelopen, en dan (als je elkaar oprecht leuk vindt en het niet zomaar kalverliefde is) ga je elkaar leren kennen en samen plezier maken. Kanttekening: dit is natuurlijk één mogelijk scenario. Het kan ook zo zijn dat jij en de ander elkaar al langer goed kennen en dat het meer van beide kanten tegelijk komt. In dat geval zou er van 'jacht' minder sprake zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, iedereen heeft het hier over teveel moeite doen. Misschien, sommigen vinden zelfs een eindje fietsen al moeilijk doen. T was opzich maar 40 minuutjes, dus dat valt voor mijn doen nog mee (school was 30 minuten fietsen). Verder heb ik haar echt niet elke dag lastig gevallen met 300 smsjes en steeds echt gedaan alsof ik het zó graag wilde. Het enige wat ik heb laten weten, wat dat ik aan het einde van mijn vakantie haar opzich wel gemist had, omdat ik haar ook al lang niet meer gezien had (ik zag haar daarvoor nog wel met meer regelmaat, met uitgaan en examenfeestjes enzo) ... maar als zelfs dát al teveel moeite is? Hoe weinig had ik dan moeten doen eigenlijk? Het is niet alsof ik elke dag dat eind gefietst heb om vervolgens met een bos rozen voor haar deur te staan en haar vervolgens alleen maar verliefd aan heb staan kijken of iets dergelijks .. |
![]() |
|
Jezus, jullie doen net alsof jongens maar de ongeïnteresseerde klojo uit moeten gaan hangen en dan komt alles wel goed
![]() Ik geef jullie wel gelijk dat teveel moeite doen kán afschrikken, maar dat is volgens mij nu echt niet het geval. Dan moet je idd (zoals Thommos als zei) 300 smsjes per dag gaan sturen, na twee dagen al zeggen dat je van haar houdt, boeketten laten bezorgen, dat soort dingen. En dat heeft de TS niet gedaan Een béétje moeite doen is wel handig, zelfs noodzakelijk. Als je dat namelijk niet doet zal het meisje al snel denken dat je haar niet leuk vind, en dan waarschijnlijk de boot afhouden omdat ze niet gekwetst wil worden. En dingen als naar haar toe fietsen omdat zij moet werken vind ik onder dat beetje moeite vallen.
|
Ik ben blij dat tenminste iemand zegt dat naar haar toefietsen niet overdreven is. Blijkbaar vinden de meeste zelfs dat al erg ver gaan. Ik weet niet, ik hoop tenminste niet dat ik in die categorie van "ongeïnteresseerde klojo's zou vallen nu? .. maar ik weet niet, ik ben nu al gauw bang dat ik mezelf opdringerig ga vinden ofzo, omdat ik graag wil weten wat en of zij nog iets verder wil. Zou ik er toch goed aan doen gewoon eens wat afwachten en wellicht over n dag of twee, drie weer wat te peilen?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je bent in de eerste paar posts heel duidelijk over wat je voelde en wat er gebeurd is. Maar na die reacties van Smokin' schiet je in de verdediging. Op zich wel begrijpelijk, want het komt voor jou heel hard over, omdat het over jou gaat.
Het zit 'm niet in een keertje naar haar toe fietsen of niet. Daar hoef je je niet druk om te maken, dat maakt het grote verschil niet. Het gaat sowieso om het totaalplaatje. Als zij hetzelfde voor jou had gevoeld als jij voor haar voelde, dan was het allemaal perfect en leuk geweest. Het punt is.. het komt weleens voor dat een meisje denkt van "hey, dat is wel een leuke jongen". Maar dat bij nader inzien toch blijkt dat die "klik" er van haar kant niet is. Dus dat die gevoelens die bij jou zijn ontstaan, bij haar gewoon niet zijn ontstaan. Ookal vond ze je wel leuk en liet ze dat merken. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je iets verkeerd hebt gedaan. Wat Smokin' zegt, daar zit wel een kern van waarheid in.. maar ik weet niet of het nou echt van toepassing is op deze situatie. Als je iemand leuk vindt, dan vind je diegene leuk, ongeacht wat iemand doet. (Tot op zekere hoogte dan he ![]() Het is net zoiets als je druk maken om een goede versiertruc of openingszin. Als iemand jou leuk vindt dan maakt het weinig uit wat je zegt. En als iemand je niet leuk vindt, dan kun je nog zulke geweldig doordachte dingen zeggen, je zal er niks mee bereiken. Maar uit jouw eerste posts kan ik wel opmaken dat je haar gewoon heel erg leuk vond en dat dat voor haar echt wel te merken was. Ze had misschien wel vrij snel door dat jij al snel gevoelens begon te krijgen die zij (nog) niet had. Maargoed, of dat nou de oorzaak is, ik weet het niet. Het heeft ook weinig zin om daar verder bij stil te staan. Probeer het een beetje los te laten. Wat Smokin' zegt kun je zeker wel in gedachten houden voor een volgende keer. Je hoeft dan echt niet te veranderen, maar je kunt dan een beetje letten op wat je laat merken en of je niet te hard van stapel loopt. Enne.. met moeite voor een meisje doen is natuurlijk niks mis ( ![]() ![]() Heeft ze je trouwens nog teruggebeld? Want daar had je het in je tweede post over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus waarom probeer je het dan altijd als iemand jou leuk vindt? Doe dat alsjeblieft niet.. probeer het alleen als jij echt iemand leuk vindt! |
![]() |
||
Citaat:
Maar nee, ze heeft me niet teruggebeld ... waarschijnlijk zal ze t wel erg druk hebben denk ik, aangezien er trouwens ook meerdere zijn die zeggen dat ze amper wat van haar horen. En volgens mn vriend kwam het toendertijd bij hem ook wel eens voor dat ze t ene moment niets liet horen, en daarna weer veel. Maar goed, ik probeer t al weer los te laten. K ga maar extra werken, om in ieder geval iets te doen te hebben ^^ Bedankt in ieder geval voor jullie reacites allemaal, t heeft me wel geholpen! |
![]() |
||
Citaat:
You fucked up in many ways, ik zal ze opsommen zodat je ze nooooit meer maakt, ooit! ze wilde JOU aan telefoon enz, dus laat HAAR naar JOU komen, DUH. Welke man steekt moeite in iets wat hij niet wilt, het feit dat je naar haar ging d8 ze, ok hij ziet mij ook zitten ![]() VERONTSCHULDIG JE NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT VOOR JE GEDRAG TOV haar ( in een raltie uiteraard wel he ) maar nooit in pre-relatie. Damnn! xD Door die dingen te doen ben je zwaar geakt in haar ogen en ben je niet meer de moeite waard om achterna te zitten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me wel of niet leuk? Wat moet ik doen? Jongen13jaar | 12 | 24-07-2016 15:10 | |
Liefde & Relatie |
Vragen of ze mij leuk vond. Iemand26 | 5 | 06-08-2013 18:52 | |
Liefde & Relatie |
Ze vond me leuk, heeft nu een vriend, ik twijfel/hoop Worteltjes | 25 | 18-08-2011 20:56 | |
Liefde & Relatie |
Ik krijg het maar niet uit mn hoofd Thommos | 5 | 19-05-2009 07:30 | |
Liefde & Relatie |
Love.. but? Jaccow | 22 | 23-08-2008 14:18 | |
Liefde & Relatie |
Waarom GVD! Super Vegeta | 32 | 06-01-2003 12:21 |