Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
De pijn-grens is toch de grens waarop de pijn te groot wordt en een levend wezen erop reageerd? (reactie is trouwens een van de basis kenmerken (5) van leven...) niet?
Dus ze nemen een proefpersoon, even die elektroshoks en drijven het voltage op ofzo? Dan zit je toch met een hoop onnoukeurigheden? iemand die weet dat hij geobserveerd wordt gedraagt zich anders... observeren = beïnvloeden. Ik denk dat mannen en vrouwen dezelfde (persoonlijke) pijngrens hebben, dat enkel bij de geboorte die pijngrens verlecht wordt hoewel pijn een van de grootste redenen is hoe een vrouw het kan opbrengen om een kind te baren... Dus op dat vlak zijn mannen en vrouwen toch zeker gelijk wat mij betreft. Groetjes Sven
||
Citaat:
Daarnaast kunnen de zenuwpulsen onderdrukt worden via epidurale en intraveneuze injecties of via inademing. De stoffen als morfine, chloroform, lachgas en het lichaamseigen endorfine verdoven. Aangenomen is dat endorfines zich aan de pijnreceptoren binden om zo de pijn te dempen. Of de pijngrens van mannen hoger is dan die van vrouwen weet ik niet. Het zal wel afhangen van de gemiddelde gesteldheid van het lichaam. Hors sujet: na de dubbele punt volgt geen hoofdletter. Hoe dan ook, ik ben niet veel verder gekomen dan de kaften van juridische boeken en met Latijn heb ik nooit doorgezet. Daarvoor in de plaats interesseer ik me meer in datgene waar Adam Smith mee begonnen was; the Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations ![]()
Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 18:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens er zijn verschillende definitie`s van een pijngrens. Eentje daarvan zegt dat een pijngrens het punt is dat bij overschrijding waarvan de sterkte van een prikkel zo groot wordt dat pijn optreedt , een andere is dat een pijngrens een punt is dat bij overscheiding leid tot het verliezen van je bewustzijn. Maakt weinig uit welke je gebruikt: in beide gevallen ligt die bij een vrouw over het algemeen hoger. Maar goed, dat is een van de vele natuurlijke verschillen tussen een man en een vrouw. De rest negeert de topic starter? |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 19:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ps als ik jou was zou ik nog wat beter zoeken, er zijn vast wel grotere fouten te vinden in mijn reacties: veel plezier! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en gezegd. Met een d...
||
![]() |
Citaat:
Als je serieus genomen wilt worden, zul je ervoor moeten zorgen dat je geen spel- of taalfouten maakt. Klinkt hard, maar zo kruimelt het koekje nu eenmaal in de echte wereld. Een sollicitatiebrief met een taalfout wordt echt terzijde gelegd....
||||
![]() |
Citaat:
Toen die fouten net werden onderstreept, werd dat echt niet gedaan om het begrijpenlijker maken, het was gewoon pure mierenneukerij. Als je iemand minder serieus neemt om zijn spelfouten alleen dan ben echt heel erg dom bezig, het zou namenlijk ook meteen betekenen dat je bijvoorbeeld dyslecten minder serieus moet nemen. En ik weet niet of dat wel zo slim is, om eerlijk te zijn: in dit topic zie je wel erg duidelijk dat degene die het beste spellen de onzinnigste bijdrages hebben geleverd aan de discussie. Citaat:
Citaat:
Maar ik geef toe, sommige mensen kunnen erg mooi helemaal niets zeggen. Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 17:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 17:06. |
![]() |
|
![]() |
Spijtig, amice. De weelde der taal blijft voor u versluierd. Maar het ware toch beter, als u het nut der spellingsregels inzag. Immers, denkt u, dat wanneer een ieder zijn eigen spellingsregels zou hanteren, dit de helderheid en trefzekerheid der taal zou waarborgen? Een middel moet zo worden aangewend opdat het zijn effect zo wel mogelijk sorteert.
Dat bovenbeschreven verval geenszins illusoir is, blijkt wel uit chat- en sms-taal. Derhalve bestrijd ik het onkruid der taalverloedering door het geen mogelijk te geven opdat het tot wasdome kome! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
door hetgeen mogelijk te geven...wat te geven? zo....( wat?) worden aangewend opdat. Of anders: aldus! het ware...en dan in de volgende zin toch weer als? Wanneer! Sorry to have to rain on your parade, dear...
|||
![]() |
Citaat:
Als ik een opstel of een verslag moet schrijven dan denk ik natuurlijk aan de syntax. Maar als het gaat om een discussie, waar het gaat om verschillende ideeen, kan me het erg weinig boeien of ik nu pedant of eigenwijs en verwaand zeg. Een goede discussie partner intresseert dat meestal ook niet, omdat die het zelf ook te druk heeft met het zoeken naar informatie Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tjaslon, tot nu toe heb je het geluk gehad dat jouw taal en stijlfouten niet van een dusdanige aard waren, dat daardoor een misvatting van de inhoud van je argumenten mogelijk werd.
Maar in het algemeen gesproken ligt dit gevaar altijd op de loer, en een volgende reply van jou kan juist wel een fatale blunder bevatten. Om dit risico te verkleinen raad ik je aan verzorgd en correct taalgebruik te bezigen. Let op vergissingen en typo's, want ik merk aan jouw posts dat veel fouten een kwestie van slordigheid zijn. Je maakt ze namelijk niet consequent. Je weet best hoe het moet, maar het gaat bij jou blijkbaar, in tegenstelling tot bij typische alpha's zoals ikzelf, niet automatisch goed. Voor je een reply verzend, zou ik hem ook even nalopen en waar nodig corrigeren. Het getuigt van respect naar je lezers.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 18:28. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een gamma klantje! Maar ja, als je tot je veertiende nog voorgelezen moet worden omdat je het niet eens leuk vindt....kies dan maar exact...doe het jezelf niet aan. Ik heb te weinig beta kennis, in die zin dat ik dus niet weet wat binaire getallen zijn, en ik kan ook geen scheikundige reacties uitrekenen, maar dat is kennis die ik liever misloop dan het vermogen om van een boek te genieten.
||
Citaat:
![]() ik heb die vakken trouwens gekozen omdat ik eerst dokter wilde worden hoor. Maar ik had er ook Latijn en economie bij, en zoals verplicht is in het Studiehuis, Duits 1, Frans 1, Engels en Nederlands...niet dat ik van Frans iets heb opgestoken maar goed. Ik leer gewoon snel, dus taal is ook nooit echt moeilijk geweest, en wiskundige vakken gingen altijd al goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en waarom ik geen arts wil worden...ik ben wel geïnteresseerd in medische kwesties,maar ik wil niet mijn hele leven in het ziekenhuis rondlopen in een witte jas goed werk, wat dokters doen, maar eigenlijk niets voor mij net als het beroep van advocaat leuk en interessant maar niets voor mij |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het verschil tussen jou en mij is dat ik er ook op een forum niet op HOEF te letten, het gaat vanzelf. Ik kan niet anders. Maar vraag me geen moeilijke dingen over vectoren.
||
![]() |
Citaat:
Als medisch geschoold arts kun je met spirituele gaven heel veel doen. Beter dan een kwakzalvende antroposoof die denkt dat je leukemie kunt behandelen met gras eten en pianospelen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vraag aan mods: hoe leuk de laatste discussie ook mag zijn geweest, hij hoort hier niet thuis. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Tjaslon, het zegt genoeg over de persoon die niet de tijd of moeite neemt correct te spellen. Dat je huis-tuin-keuken Nederlands praat is in orde, heus, het mag prozaisch blijven, maar de slordigheid van de schrijver die van allerhande taalfouten uitpuilende teksten verraden beveelt zich bij niemand aan. Edoch het staat je vrij te volharden in je standpunt, daar zulks niet mij, doch jou ten detrimente strekt.
![]() Rino: moeten wij voor die vraag niet de breedte van de IJssel kennen? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is natuurlijk vierde klas lagere school rekenen. Maar dat kon ik toen ook al niet. Van die vreselijke sommen over trein A en auto B, die elkaar dan ergens tegen moesten komen.... Op het laatst wou ik maar dat die auto onder die rottrein kwam, dan waren wij ervan af. Ik weet nog dat we decimale breuken kregen. Ik had net het kruislings vermenigvuldigen door. Dat ging ik dus op mijn manier ook met decimalen doen. Hoe het wel moest, heb ik pas veel later zelf kunnen beredeneren. Dat moet ik nog steeds. Het is geen formule werk, het is logisch nadenken. Vandaar dat ik doorhad dat er een gegeven ontbrak. Ik was overigens bezig om uit te rekenen HOELANG Jan erover zou doen om toch op de loodrecht aan de overzijde gelegen aanlegsteiger te komen. Ik kan het wel, denk ik, maar ik heb er nu te veel honger voor.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen! Miekje* | 107 | 15-10-2012 17:19 | |
Psychologie |
Wat hebben we toch een klote samenleving trophus | 64 | 04-09-2008 12:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jouw geloof... lso | 59 | 07-02-2007 21:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is er mis met een hoofddoekje? Love & Peace | 203 | 07-07-2004 17:18 | |
Verhalen & Gedichten |
In eer en waarheid Type | 8 | 31-05-2004 12:23 |