Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 09:44
MissGezellie
MissGezellie is offline
Je kan toch pas op je 5e beginnen met Karate?
Oud 30-06-2003, 22:32
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
MissGezellie schreef op 29-06-2003 @ 10:44:
Je kan toch pas op je 5e beginnen met Karate?
volgens mij maakt de trainer dat uit, maar <5 is wel erg jong idd
Oud 01-07-2003, 09:58
Upke
Upke is offline
Hmmm na lang zoeken heb ik nu eindelijk de ultieme vechtsport gevonden voor straat. Wing Chun. Weet iemand waar ze dit geven?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 16:47
MissGezellie
MissGezellie is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-07-2003 @ 10:58:
Hmmm na lang zoeken heb ik nu eindelijk de ultieme vechtsport gevonden voor straat. Wing Chun. Weet iemand waar ze dit geven?
Wat is Wing Chun?
Oud 01-07-2003, 18:19
DaBoY
DaBoY is offline
Ik denk gewoon kickboxen/thaiboxen en karate. Freefight ook wel, maar zul je sportclubs vinden waar je dat kan leren???

GEEN vechtsporten zoals Judo, want daar heb je echt bijna niks aan als je op straat gaat vechten met iemand.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:53
Upke
Upke is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 01-07-2003 @ 19:19:
Ik denk gewoon kickboxen/thaiboxen en karate. Freefight ook wel, maar zul je sportclubs vinden waar je dat kan leren???

GEEN vechtsporten zoals Judo, want daar heb je echt bijna niks aan als je op straat gaat vechten met iemand.
Okee met stoten en trappen heb je niet veel aan Judo. Maar ik ben als kleuter onder Judo gegaan en heb op de basisschool heel wat ´oudere´ jongetjes op de grond gegooid en ze mooi een wurging laten voelen en dergelijke. Voor het grondwerk is Judo een goeie basis.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:55
Upke
Upke is offline
Citaat:
MissGezellie schreef op 01-07-2003 @ 17:47:
Wat is Wing Chun?
Ik had er zelf ook nooit van gehood maar het blijkt de beste vechtsport te zijn voor het straatgevecht. Je krijgt hier niet te maken met die flauwe bovenhandse mesaanval aanval die iedereen kan ontwijken. Nee hier vechten ze als criminelen en alles word zo realistisch mogelijk gedaan. Ik wil eronder.....! Wing Chun is ook door een vrouw ontworpen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 02:36
gimgamgommetje
klinkt spannend,, waar blijkt dat uit dan?
Maar ff serieus er is niet 1 een of andere superieure vechtstijl,, het bestaat gewoon niet. Het hangt van jezelf af en je trainer wat het beste werkt. En win chung,, tja, het moet je ook maar net liggen. Verwacht trouwens nooit wonderen van een vechtsport,, je leert alleen als je zelf hard traint.

Het concept van win chung dat je je verdediging met aanval combineert vind ik wel interessant. Alleen mensen hebben me nog niet echt van het practische nut kunnen overtuigen.
Oud 02-07-2003, 10:34
Upke
Upke is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 02-07-2003 @ 03:36:
klinkt spannend,, waar blijkt dat uit dan?
Maar ff serieus er is niet 1 een of andere superieure vechtstijl,, het bestaat gewoon niet. Het hangt van jezelf af en je trainer wat het beste werkt. En win chung,, tja, het moet je ook maar net liggen. Verwacht trouwens nooit wonderen van een vechtsport,, je leert alleen als je zelf hard traint.

Het concept van win chung dat je je verdediging met aanval combineert vind ik wel interessant. Alleen mensen hebben me nog niet echt van het practische nut kunnen overtuigen.
Ja precies het ligt gewoon aan jezelf of je kunt vechten of niet. Maar kijk es naar boksen of kickboksen. Eerst staan ze een paar minuten tegen elkaar te kijken dan valt de ene aan en trekt zich gelijk terug. Dan valt de ander aan en trekt zich terug. En af en toe krijg je dan een lekker fel gevecht waar ze elkaar lekker te lijf gaan. Nou bij Wing Chun heb je geen terugtrekken dan blijf je maar contstant het felle gevecht gebruiken. En dat is bij kickboksen wel anders. Op straat is het ook fel en blijven ze ook proberen om elkaar hersens in te rammen, en niet staan gapen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 02:44
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-07-2003 @ 10:58:
hoe weetje dat het zo goed is als je het nog nooit hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 02:50
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 03-07-2003 @ 03:44:
hoe weetje dat het zo goed is als je het nog nooit hebt gedaan
Daarom is het de ultieme sport, je hoeft het nog nooit gedaan te hebben
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 03:34
gimgamgommetje
Citaat:
Rawsteel schreef op 02-07-2003 @ 11:34:
Ja precies het ligt gewoon aan jezelf of je kunt vechten of niet. Maar kijk es naar boksen of kickboksen. Eerst staan ze een paar minuten tegen elkaar te kijken dan valt de ene aan en trekt zich gelijk terug. Dan valt de ander aan en trekt zich terug. En af en toe krijg je dan een lekker fel gevecht waar ze elkaar lekker te lijf gaan. Nou bij Wing Chun heb je geen terugtrekken dan blijf je maar contstant het felle gevecht gebruiken. En dat is bij kickboksen wel anders. Op straat is het ook fel en blijven ze ook proberen om elkaar hersens in te rammen, en niet staan gapen.
Ten eerste breng je het boksen cq kickboksen als een ietwat slome sport. Wil je het eens proberen?

Ten 2e zeg je dat ze blijven proberen elkaars hersenen in te rammen.
Dat klinkt niet erg effectief. op straat moet je uitschakelen en niet blijven proberen te rammen.
Beetje lullig om steeds te blijven slaan als je in 1 seconde een knieschijf stukschop en je dus weer klaar bent met vechten en je ook nog niet eens bang hoeft te zijn dat ie achter je aan rent.

En ff voor de duidelijkheid,, boksen en kickboksen zijn sporten en een bokswedstrijd is dan ook op geen enkele,, nou ja bijna geen enkele manier te vergelijken met een straatgevecht.
Oud 03-07-2003, 03:40
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 03-07-2003 @ 04:34:
Ten eerste breng je het boksen cq kickboksen als een ietwat slome sport. Wil je het eens proberen?

Ten 2e zeg je dat ze blijven proberen elkaars hersenen in te rammen.
Dat klinkt niet erg effectief. op straat moet je uitschakelen en niet blijven proberen te rammen.
Beetje lullig om steeds te blijven slaan als je in 1 seconde een knieschijf stukschop en je dus weer klaar bent met vechten en je ook nog niet eens bang hoeft te zijn dat ie achter je aan rent.

En ff voor de duidelijkheid,, boksen en kickboksen zijn sporten en een bokswedstrijd is dan ook op geen enkele,, nou ja bijna geen enkele manier te vergelijken met een straatgevecht.
amen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 03:57
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
TSjah ik hou er op dat straatvechters waarschijnlijk eerder zullen winnen..

Ik heb zelf 6 jaar Taekwondo gedaan, ik had mijn zwarte band nu kunnen hebben..
Maar het betekent nix voor me..
Het is maar een band met een kleurtje..
Ik ging ook niet voor het vechten, maar voor de kunst van de sport..
Je ziet me ook eerder iets doen met technieken en dan mooi in stijl uitvoeren..
Maja echt effectief is het niet op straat..

Dat ik op Taekwondo heb gezeten is ook meer voor mijn eigen zelfvertrouwen enzo..
Maar ik heb bij punkconcerten enzo in de pit meer leren incasseren dan 6 jaar training..
Oud 03-07-2003, 04:35
gimgamgommetje
ja, maar straatvechter is zo'n lekker ruim begrip.

ik denk dat je met vechtsporten wel degelijk je kansen kan vergroten op straat. de kans dat ik nu win is vele malen groter dan wanneer ik niet die vechtsporten had gedaan.
verder ligt het sterk aan je mentaliteit en zo.
als je niet traint voor zelfverdediging maar voor de stijl zul je de stijl leren en niet zelfverdediging, das logisch.

Als win chung de ultieme vechtsport is voor op straat ,, wat maakt win chung dan zoveel beter dan een stijl als krav maga??
Oud 03-07-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 03-07-2003 @ 04:57:

Maar ik heb bij punkconcerten enzo in de pit meer leren incasseren dan 6 jaar training..
dan is er iets mis vrees ik
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:

een goeie judoka beukt aardig wat mensen. onderschat judo niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:45
Upke
Upke is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 03-07-2003 @ 20:36:
een goeie judoka beukt aardig wat mensen. onderschat judo niet.
Precies
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:52
Upke
Upke is offline
http://members.lycos.nl/wingtsuncombat/movies.htm

Dit is een site met filmpjes van Wing Chun. Daarom lijkt mij dit 1 van de beste vechtsporten voor straat. Nou moet ik erbij zeggen dat het eigelijk geen sport is omdat het geen regels heeft. Kijk zelf maar en oordeel.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:12
gimgamgommetje
De filmpjes zien er goed uit en ik denk dat als je zo traint dat je er wel mee uit de voeten kunt.

Alleen de effectieve elementen die ik daar zag zie je ook terug in jiu jitsu, hapkido, en weet ik veel wat voor sporten.

Die hele serie korte snelle stootjes vond ik niet zo'n goed idee,,, geef dan 1 goede.

maar goed, het gaat er om dat jij plezier hebt met je sport en je daar prettig bij voelt.
Ik ben blij dat je gevonden hebt wat je zoekt.
Ik blijf er bij dat er geen ultieme vechtsport bestaat.
Oud 04-07-2003, 14:39
Upke
Upke is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 04-07-2003 @ 15:12:
De filmpjes zien er goed uit en ik denk dat als je zo traint dat je er wel mee uit de voeten kunt.

Alleen de effectieve elementen die ik daar zag zie je ook terug in jiu jitsu, hapkido, en weet ik veel wat voor sporten.

Die hele serie korte snelle stootjes vond ik niet zo'n goed idee,,, geef dan 1 goede.

maar goed, het gaat er om dat jij plezier hebt met je sport en je daar prettig bij voelt.
Ik ben blij dat je gevonden hebt wat je zoekt.
Ik blijf er bij dat er geen ultieme vechtsport bestaat.
Snelle stootjes? Ze zijn aan het sparren dus ze zullen geen harde stoten geven. Als het echt was dan werden het een hele serie harde stoten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:59
gimgamgommetje
wat ze in dat filmpje deden was een demonstratie en zo snel kun je geen serie harde stoten geven.
Wat ze deden was gewoon geen goed idee, alsa je goed stoot op de goede plek is 1 in principe genoeg. Maar dan moet je drukpunten en zo aanvallen. Dat deden ze duidelijk niet. Maar als je met een serie stoten iemand in elkaar wil rossen , zorg dan dat de stoten ook aankomen.

Ik weet dat je ook snel en hard kunt stoten, maar dat doe je een paar x effectief en daarna neemt de kracht gewoon af.
Oud 04-07-2003, 21:40
Upke
Upke is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 04-07-2003 @ 16:59:
wat ze in dat filmpje deden was een demonstratie en zo snel kun je geen serie harde stoten geven.
Wat ze deden was gewoon geen goed idee, alsa je goed stoot op de goede plek is 1 in principe genoeg. Maar dan moet je drukpunten en zo aanvallen. Dat deden ze duidelijk niet. Maar als je met een serie stoten iemand in elkaar wil rossen , zorg dan dat de stoten ook aankomen.

Ik weet dat je ook snel en hard kunt stoten, maar dat doe je een paar x effectief en daarna neemt de kracht gewoon af.
Ja maar je hoeft ook maar een paar keer hard en snel te stoten, of je moet medogeloos zijn en je tegenstander echt het ziekenhuis in slaan. En dan heb ik liever dat mijn kracht afneemt dan dat ik als een doldwaze mijn weerzole tegenstander afransel. Want dan ben je zelf helemaal verkeerd bezig, verdedigen mag, maar je kunt te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 02:28
Verwijderd
rawsteel er is helemaal geen ideale vechtsport/krijgskunst, sssssssssshhhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 02:49
Verwijderd
Dit zijn filmpjes van een NIET authentieke ninjutsu systeem, tis amerikaanse rip off, veel technieken zijn hetzelfde en het idee en de mentaliteit. Het lijkt opzich wel op wing tsung

kijk ze maar allemaal

stoot verdediging
verdediging A
verdediging B
beetje fanta afwerking maar wel cool

trappen
trap defence
kijk goed hij trapt eerst op zn knie
scheen blok 2 knietjes

duikrol. leren we ook ziet er cool uit
http://www.totalwarrior.com/diving_roll.html
'air fall'
http://www.totalwarrior.com/air_fall.html
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 04:12
gimgamgommetje
een niet gevochten gevecht is een gewonnen gevecht toch?
dus een superieure vechtsport zou je moeten leren om gevechten te vermijden,,, hoe leer je dat in win chung?
Oud 05-07-2003, 04:27
Verwijderd
"to achieve 100 victorys in 100 battles is not supreme excelence, to overcome the enemy without fighting is the acme of skill."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 09:47
Upke
Upke is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 05-07-2003 @ 03:28:
rawsteel er is helemaal geen ideale vechtsport/krijgskunst, sssssssssshhhhhhhh
Ja maar als je nou es leert lezen dan zet ik erbij dat ik het 1 van de beste vind. Is niemand nog opgevallen hier.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
als je wilt leren straatvechten, moet je gaan straatvechten.... Maarja of dat nou ook echt is wat je wilt. Ik moe zeggen dat ik een beetje moedeloos van je wordt. Het lijkt wel of je een of andere Jean klote van damme wil worden die iedereen op straat in mekaar beukt o_0. Waarom zou men in godsnaam anders willen leren straatvechten?!

Daarbij kun je bij win schoen wel een de hele tijd fel vechten, maar dit geeft ook niet de werkelijkheid van straatvechten weer.

Met andere woorden; Wil je leren straatvechten (om wat voor een debiele reden dan ook ) ga dan de straat op... discotheken doen het vaak goed...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:18
gimgamgommetje
straatvechten cq zelfverdediging is wel handig om te kunnen hoor.
Ik krijg tijdens mijn werk behoorlijk vaak met agressie te maken en ben blij dat ik weet wat ik moet doen.

Alleen ik ben van mening dat het toch 80% houding is en 20% techniek of zo. Dus echt zo afhankelijk van welke vechtsport je beoefend is het niet.
Alhoewel ik blij ben dat naast jiu jitsu en hapkido waarin ik veel (effectieve) technieken heb geleerd, ik gewoon een basis heb in het boksen zodat ik gewoon automatisch reageer als iemand slaat.

Verder is het juist van levensbelang dat je alert leert zijn en situaties, en voor zover mogelijk mensen goed in leert schatten.
Als een vechtsport je dat soort dingen niet leert is het geen straatvechtsport.
Dan zijn er nog wel een paar dingen die niks met de sport zelf te maken hebben die van belang zijn zoals: hoe functioneer je onder spanning? er zijn een hoop vechtsporters die 'bevriezen' als er echt wat gebeurt.
Oud 05-07-2003, 21:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik neem aan dat je reageerde op mij, vandaar dat ik op jouw reply inga alsof je op mij reageerde

Citaat:
gimgamgommetje schreef op 05-07-2003 @ 14:18:
straatvechten cq zelfverdediging is wel handig om te kunnen hoor.
Ik krijg tijdens mijn werk behoorlijk vaak met agressie te maken en ben blij dat ik weet wat ik moet doen.
Niet veel mensen zijn uitsmijter o.i.d.

Citaat:
Alleen ik ben van mening dat het toch 80% houding is en 20% techniek of zo. Dus echt zo afhankelijk van welke vechtsport je beoefend is het niet.
Alhoewel ik blij ben dat naast jiu jitsu en hapkido waarin ik veel (effectieve) technieken heb geleerd, ik gewoon een basis heb in het boksen zodat ik gewoon automatisch reageer als iemand slaat.
klopt, maar het probleem is dat er geen regels gelden, er altijd spanning is, er altijd mensen in deburut zijn waarvoor je moet opassen, er een andere ruimte is, er wapens gebruikt kunnen worden, je toch ook deels rekeningen moet houden met de fysieke schade van de andere partij. Dit leer je niet bij een vechtsport. Daarom moet je straatvechten om het te leren. (DIT IS ZEKER GEEN AANRADER OM HET OOK DAADWERKELIJK TE GAAN DOEN). Wel ben ik eens met je over houding, vandaar dat ik ik verbaasd ben over sommige uitsmijters, en die van mij ook flink in elkaar gebeukt mogen worden... Die stralen al uit van "kijk em aan en je ligt buiten met paar tandjes uit je bakkes".

Citaat:
Verder is het juist van levensbelang dat je alert leert zijn en situaties, en voor zover mogelijk mensen goed in leert schatten.
Vaak is het in het uitgaansleven ook nog alcohol in eht spel. Dit leer je al helkemaal neit bij een vechtsport.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:02
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 03-07-2003 @ 13:12:
dan is er iets mis vrees ik
Klopt mijn taekwondo school miste ook goeie wedstrijd/spar-training..
Toen we dat nog wel hadden was ik de kleinste die er aan mee deed..
Op een gegeven moment zijn ze daarmee gestopt, omdat er niet genoeg mensen mee deden..
Oud 06-07-2003, 10:18
Upke
Upke is offline
Vaak is het in het uitgaansleven ook nog alcohol in eht spel. Dit leer je al helkemaal neit bij een vechtsport.

Daarom moet je ook niet onder een vechtsport gaan maar onder straatvechten, dan is geen sport dus keine regels!!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 06-07-2003 @ 11:18:

Daarom moet je ook niet onder een vechtsport gaan maar onder straatvechten, dan is geen sport dus keine regels!!
ja dat leer je dus bij wing tsun/ninjutsu/

dat zijn krijgskunsten die zijn ontwikkeld om jezelf zo effectief mogelijk te verdedigen, niemand kijkt daar raar op als je in iemandse ballen trapt en dan iemand aan ze haar naar de grond trekt bij een techniek (niet echt of hard natuurlijk hehe)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:22
Upke
Upke is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 06-07-2003 @ 13:20:

dat zijn krijgskunsten die zijn ontwikkeld om jezelf zo effectief mogelijk te verdedigen, niemand kijkt daar raar op als je in iemandse ballen trapt en dan iemand aan ze haar naar de grond trekt bij een techniek (niet echt of hard natuurlijk hehe)
Hahaha ja dat zijn gewoon DE krijgkunsten waar ik het warm van krijg hahaha
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 06-07-2003 @ 13:20:

zelfs dan kom je nog nauwelijks in de buurt van straatvechten, alleen wel "het meest dichtbij". Ik blijf erbij, als je wilt leren straatvechten, moet je de straat op gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:50
Spoonie
Spoonie is offline
mag je bij karate als op je 12de op voor zwart!!!!!!!!!

doe zelf judo en voor je eerste zwart moet je al minimaal 16 zijn

verder vind ik gevecht op straat altijd voorkomen.
Wegrennen is altijd de beste manier zoek een straat op met veel volk.

als je echt niks meer kan moet je je vechtsport pas echt gebruiken maar denk eraan alleen paar klappen en trappen (in geval van judo op de grond leggen) en dan wegwezen.

de slimste manier van vechten is gewoon nie vechten
Oud 06-07-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-07-2003 @ 13:32:
zelfs dan kom je nog nauwelijks in de buurt van straatvechten, alleen wel "het meest dichtbij". Ik blijf erbij, als je wilt leren straatvechten, moet je de straat op gaan.
Tsjah, je kan bij het sparren natuurlijk niet alles uitproberen, ik heb wel een paar x ervaring 'opgedaan' op straat, dus ik weet wel een beetje hoe het in mekaar steekt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:17
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:

zullen wij eens een wedje maken dat als er zo'n sukkel maakt niet uit wat voor eeen jou slaat je um met judo echt zo op de grond krijgt.

als er zo'n lompe gast is die jou slaat maak je gewoon een ippon seoi nage (jou ene arm onder z'n schouder of op rug en andere arm zijn arm insluiten rug eronder zette en werpe die zo)

die ligt echt op de grond en voor zo'n triesteling maakt da echt wel indruk.
Oud 06-07-2003, 18:45
Upke
Upke is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 06-07-2003 @ 19:17:
zullen wij eens een wedje maken dat als er zo'n sukkel maakt niet uit wat voor eeen jou slaat je um met judo echt zo op de grond krijgt.

als er zo'n lompe gast is die jou slaat maak je gewoon een ippon seoi nage (jou ene arm onder z'n schouder of op rug en andere arm zijn arm insluiten rug eronder zette en werpe die zo)

die ligt echt op de grond en voor zo'n triesteling maakt da echt wel indruk.
Je kan beter gelijk op hem duiken en een grondgevecht beginnen, dan wint de judoka zeker als het tenminste niet bang is om op straat te vechten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:50
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 06-07-2003 @ 19:45:
Je kan beter gelijk op hem duiken en een grondgevecht beginnen, dan wint de judoka zeker als het tenminste niet bang is om op straat te vechten.
kan idd maar judo is in tegenstelling tot bijna alle andere vechtsporten een manier van vechten waarin het verdedigen centraal staat

natuurlijk er zijn ook aanvallende worpen haken en vegen maar in judo leer je op een heel andere manier vechten.

je gebruikt de kracht van je tegenstander(wat overgens bij veel vechtsporten word gedaan) je leert geen slag en trap technieken
het is aftasten wat je tegenstander doet.

is hij groter als jou kun je um het beste werpen is ie kleiner dan kun je veel beter veeg of haak techniek gebruiken.
staat hij heel breed (voeten ver uit elkaar) dan is een flinke(gecontroleerde) duw en een been tussen zijn val pad al genoeg.

staat ie als een konijn te huppel moet je um gewoon een klein tikje met je voet naar zijn huppel kant geven en ligt ie ook al.

judo is kijken wat je tegenstander doet en daarvanuit tot een worp haak veeg enz waarmee je hem op de grond kan leggen.

andere sporten zijn meer geconcentreed op slag en schop technieken en het afweren ervan.
bij judo leer je idd niet om een slag of schop te blokken omdat we deze overnemen.

als hij schopt via de zijkant schopt zet je je heup ertegen houd zijn been vast en veegt z'n andere been van de grond.
en dat soort dingen.

ik denk dat als je echt in een ruzie met iemand anders zou komen je echt enorm veel hebt aan sporten waarin schoppen en slagen centraal staan.
zolang je maar eerder slaat als je tegenstander (of je moet heel goed kunnen incasseren)

bij judo moet je waarschijnlijk eerst wachten tot dat je aanvaller iets doet en daarop reageren.

het kan allebei en welke favoriet is bij de meeste moeten mensen zelf bepalen maar nu moeten er niet van die losers gaan zitten zeiken dat akaido beter is als karate en judo want ze hebben het nooit allemaal echt geprobeerd.
Oud 06-07-2003, 20:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 06-07-2003 @ 20:50:
verhaal
je versimpelt de realiteit zo erg man.... Judo is hardstikke handig om te werpen e.d., maar als iemand techniek heeft met trappen en stoten, danbrengt judo geen uitkomst meer. Daar heb je simpelweg niet tegen leren vechten...

Rawsteel: de judoka wint dan helemaal niet, als er een freefighter is, die een beetje kan grapplen, dan kan die persoon zowel een beetje judo'en als slaan. Kan een judoka op tegen slaan en trappen op de grond? nee.. En aangezien je aan een houtgreep o.i.d. niet veel hebt, omdat je niet de hele nacht op de grond wil liggen, heeft ook dat neit echt zin.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:28
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-07-2003 @ 21:43:
je versimpelt de realiteit zo erg man.... Judo is hardstikke handig om te werpen e.d., maar als iemand techniek heeft met trappen en stoten, danbrengt judo geen uitkomst meer. Daar heb je simpelweg niet tegen leren vechten...

Rawsteel: de judoka wint dan helemaal niet, als er een freefighter is, die een beetje kan grapplen, dan kan die persoon zowel een beetje judo'en als slaan. Kan een judoka op tegen slaan en trappen op de grond? nee.. En aangezien je aan een houtgreep o.i.d. niet veel hebt, omdat je niet de hele nacht op de grond wil liggen, heeft ook dat neit echt zin.
bij judo leer je idd niks tegen trappen maar met paar worpen kun je daar op improviseren.
tegen slaan leer je wel worpen.

maar ik had het over een ruzie in een cafe of uitgaanscentrum disco of wat dan ook.

en je hebt gewoon ruzie met een persoon(niet met de rambo die alles kan)

kunt toch ook gewoon zeggen die gasten kunnen zo goed vechten maar als ik zo'n gek ben die dan z'n pistool gaat halen kun je er helemaal niks aan doen (veel suc6 met die kogels blokken)

een houdgreep moet je idd loslaten maar die zijn er ook alleen om controle over iemand te hebben.

houdgrepen zijn voor judo wedstrijden.
als je iemand in je stamcafe van je dorpje op de grond werpt pak je hem in verwurging of omstrengeling breekt z'n arm of wacht tot ie buitenwesten raakt door die verwurging.

ja ik versimpel het idd ik weet zelf ook niet wat de afloop van een gevecht is tussen mij en iemand anders van een jaar of 14, 15 of 16 maar met een vechtsport heb je gewoon meer techniek.

en dat kan een groot verschil betekenen
Oud 06-07-2003, 22:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 06-07-2003 @ 22:28:
met een vechtsport heb je gewoon meer techniek.

en dat kan een groot verschil betekenen
Daar sluit ik me helemaal bij aan, alleen denk ik niet dat judo zo'n groot voordeel heeft als je het vergelijkt met kickbocksen/free fight/ sommige kung fu stijlen/BJJ/JJ
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 08:29
Upke
Upke is offline
Een judoka kan ook slaan
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 07-07-2003 @ 09:29:
Een judoka kan ook slaan
een een dronken boer kan ook werpen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:59
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-07-2003 @ 23:55:
Daar sluit ik me helemaal bij aan, alleen denk ik niet dat judo zo'n groot voordeel heeft als je het vergelijkt met kickbocksen/free fight/ sommige kung fu stijlen/BJJ/JJ

ik denk dat als ruzie zou krijgen met iemand die even lang op bijvoorbeeld karate of zo iets zit als ik op judo de uitkomst nooit zeker is.
bij aanvallende vechtsporten begruik je slag en schop technieken bij judo helemaal niet.

je kunt alleen zijn aanval overnemen.

(denk wel dat als ik de kans krijg ik flinke vuist in z'n gezicht nie ver weg is ;-)

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:01
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-07-2003 @ 21:43:

vraag me af of jij er wel iets van weet.
Wij leren wel iets tegen slaan en schoppen maar wij blokken niks maar nemen die aanval over.
en wat nou schoppen en slaan op de grond judoka wint het toch wel zeker in een grondgevecht van welke andere vechtsport ook.
Oud 07-07-2003, 11:03
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-07-2003 @ 11:56:
een een dronken boer kan ook werpen
mijn zus kan ook slaan.

aleen komt nooit zo hard aan...
Oud 07-07-2003, 16:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 07-07-2003 @ 12:01:
en wat nou schoppen en slaan op de grond judoka wint het toch wel zeker in een grondgevecht van welke andere vechtsport ook.
dan zou ik maar eens op bezoek gaan bij een sportschool waar ze free fight geven... Judo is niet het enige waarbij je grpene, worpen etc leert.

JE leert misschien wel stoten blokken, maar dan ook stoten van een judoka en niet van iemand met echte stoot/trap techniek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten