Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2002, 13:22
Folklore
Folklore is offline
Citaat:
you schreef:
ik ben het helemaal niet met de stelling eens
natuurlijk zijn er de verschillen in kracht en gevoelens,maar dat heeft onderling toch ook nig iedereen...vrouwen verschillen ook van elkaar,en mannen hebben dat ook....
maar vrouwen hebben een beter gevoel voor taal en zijn(wetenschappelijk,de warheid moet ook nog maar blijken)beter in het mensen helpen....
dus mijn mening is dat iedereenb kwaliteiten heeft en iedereen ongecaht heslacht,leeftijd,ras een kand moet krijgen zijn kwaliteiten te ontwikkelen
emancipatie is zeker nodig
Beter gevoel voor taal? Leer eerst zelf maar is typen

Ik vind dat mannen en vrouwen gewoon dezelfde rechten hebben.
Een man kan ook koken, afwassen en het huishouden doen.
En het zware werk dat kunnen vrouwen weer niet doen, omdat ze lichamelijk zwakker zijn.
Oud 14-11-2002, 15:01
Verwijderd
*neemt koekie en geniet van deze topic*

Overigens kleine kanttekening: 'in het algemeen' zijn er 2 grote verschillen tussen mannen en vrouwen. Ten eerste zijn mannen beter in staat zwaar lichamelijk werk uit te voeren. Ten tweede denken mannen vaak abstracter (enkele vrouwelijke uitzonderingen daargelaten).

Vooral op het gebied van engineering en wetenschap zijn mannen 'in het algemeen' nou eenmaal beter. Terwijl vrouwen 'in het algemeen' weer beter zijn in werk waar persoonlijk contact en presentatie belangrijk is.

Feit is dat beide geslachten goed tot hun recht kunnen komen in de arbeidsmarkt, al zij het in verschillende gebieden.

Ik stel dus er geen superieur geslacht is, maar dat elk geslacht zijn eigen kwaliteiten heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 23:49
Exile
Exile is offline
Yup, emancipatie heeft wel zin, maar ik zat net ff wat te bedenken als er nooit emancipatie zou zijn geweest.

stel: de vrouw blijft thuis en de man gaat werken. dit lost zowat het hele werkeloosheidsprobleem zowel als het financieringstekort op.

Het zijn juist de 2verdieners die werkeloosheid veroorzaken!
als daarvan de vrouw thuis zou blijven zou er weer een ww-er kunnen gaan werken. hoppa! geld in het laadje. lol
Oud 17-11-2002, 09:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind het zinnig.

Want de keuze moet altijd openblijven. Sommige vrouwen willen een huishouden en kinderen, anderen willen werk of iets anders.

Dat vind ik trouwens ook met mannen. Ze moeten zelf kunnen kiezen of ze willen werken of het huishouden willen doen..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 09:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
******** schreef:
*neemt koekie en geniet van deze topic*

Overigens kleine kanttekening: 'in het algemeen' zijn er 2 grote verschillen tussen mannen en vrouwen. Ten eerste zijn mannen beter in staat zwaar lichamelijk werk uit te voeren. Ten tweede denken mannen vaak abstracter (enkele vrouwelijke uitzonderingen daargelaten).

Vooral op het gebied van engineering en wetenschap zijn mannen 'in het algemeen' nou eenmaal beter. Terwijl vrouwen 'in het algemeen' weer beter zijn in werk waar persoonlijk contact en presentatie belangrijk is.

Feit is dat beide geslachten goed tot hun recht kunnen komen in de arbeidsmarkt, al zij het in verschillende gebieden.

Ik stel dus er geen superieur geslacht is, maar dat elk geslacht zijn eigen kwaliteiten heeft.
Hier ben ik het heel erg mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten