Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 14:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 15:29:
princiepes.. ach

ik ben absoluut tegen roken MAAR let wel.. bij mezelf..
ik zou mezelf wat aandoen als ik zou gaan roken.. andere mensen moeten het zelf weten ik ga ook niet lopen zeiken als er iemand in mijn bijzijn root zelf weten

ik ben tegen harddrugs int algemeen... je gaat er zo van naar de klote denk dan na voordat je wat doet enzo.. ik woon in utrecht vlakbij hoog catharijne en als ik snachts naarhuis loop zitten daardus al die junkies.. schreinend vind ik dat hoe mensen zo dom kunnen zijn.

Ik ben tegen zwervers en junkies absoluut ze zitten niet voor nix op straat..eris altijd wel een reden voor.. tis hun eigen schuld dat ze op straat staan. En IK ga ze niet helpen met 1 euro voor het slaaphuis..

ik ben ook tegen asielzoekers... tis heel erg ik snap dat zelf ook wel.. maar toch.. wat moeten ze hier.. de meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans geld.. slecht hoor..
lekker kort door de bocht, wel zo makkelijk natuurlijk! ik ben principeel tegen dit soort uitspattingen, je moet niet denken dat je zomaar dingen kunt zeggen als ''de meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans geld..''
in het echte leven werken dingen nou nét iets anders, als je dat nog moet leren loop je behoorlijk achter.
Advertentie
Oud 19-07-2003, 16:51
Riconoscente
Riconoscente is offline
Je hebt óf principes óf je hebt ze helemaal niet, maar enkel een paar principes hebben en er dan ook nog niet tot het eind toe aan vasthouden is gewoon hypocriet. Makkelijk maar hypocriet!

En als het je principes zijn het eens lekker met een andere gothicdoos te doen, dan geeft dat niet maar dan moet je daar wel aan vasthouden vind ik.
Oud 19-07-2003, 17:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 18-07-2003 @ 12:58:
Bovendien raakt het vegetarisme, niet minder dan het veganisme, de kern der zaak. Immers, gelatine, melk, leer en wat meer, zullen niet meer geproduceerd worden zodra men tot het inzicht komt dat het verwerpelijk is dieren voor voedsel te doden indien voor dat voedsel plantaardige alternatieven zijn.
Dat vraag ik me af. Ik denk dat veganisme de kern van de zaak harder raakt omdat een veganist dankzij zijn/haar eetwijze direct het houden van dieren voor gebruik (of misbruik) voor voedsel afwijst.

Stel dat iedereen vegetarier zou zijn. Het zou populairder zijn geworden in dat geval en de strijd hebben gewonnen. Dan zou niemand vlees eten. Dat houdt niet in dat dieren nog steeds vermoord of mis(ge)bruikt worden. Dat is een essentieel verschil tussen veganisme en vegetarisme.

Citaat:
Het principiële vegetarisme behelst, evenzeer als het veganisme, dit inzicht. Het is, dat zij toegegeven, wellicht een wat meer pragmatische uitwerking van datzelfde beginsel.
Pragmatischer -waar ik het mee eens ben, hoewel ik er nog niet uit ben of dat ook daadwerkelijk betekent dat het beter is- spreekt m.i. tegen met de uitspraak 'Bovendien raakt het vegetarisme, niet minder dan het veganisme, de kern der zaak.'.

Wellicht is vegetarisme een stap de goede richting in, waarbij men later over kan stappen naar veganisme.
Oud 19-07-2003, 17:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ik ben tegen harddrugs int algemeen... je gaat er zo van naar de klote denk dan na voordat je wat doet enzo.. ik woon in utrecht vlakbij hoog catharijne en als ik snachts naarhuis loop zitten daardus al die junkies.. schreinend vind ik dat hoe mensen zo dom kunnen zijn.
Error. Fout. Help. Weet jij wat voor harddrugs die mensen gebruiken? Een ongenuanceerd principe. Bovendien houdt je je er niet aan:

Citaat:

elke vrijdag een biertje halen in stamkroeg
Alcohol is een harddrug.

Citaat:
Ik ben tegen zwervers en junkies absoluut ze zitten niet voor nix op straat..
Niet voor niks? Heb je er zo'n last van ofzo? Toevallig had ik dat een tijdje geleden wel, hetgeen voornamelijk aan mij lag. Ik heb geleerd te praten met deze mensen. Zij blijven mensen, en ze begrijpen je over het algemeen best wel. Daarnaast doen ze je niks, ze leven in hun eigen wereldje. What's your problem?

Citaat:
eris altijd wel een reden voor.. tis hun eigen schuld dat ze op straat staan.
Dus, wat er ook aan de hand is. Wat er ook gebeurd is. Het is altijd hun schuld.

...

Citaat:
En IK ga ze niet helpen met 1 euro voor het slaaphuis..
Zie mijn smiley zometeen. En wat dan van bijv. vakantiewerk in een slaaphuis?

Citaat:
ik ben ook tegen asielzoekers... tis heel erg ik snap dat zelf ook wel.. maar toch.. wat moeten ze hier.. de meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans geld.. slecht hoor..
Hallo??? Dit is echt totaal clueless. Heb je maatschappijleer gehad? Economische vluchtelingen worden er vrijwel direct uitgekickt. 48 uur en het is weer oprotten. En dan nog, het is volstrekt logisch dat deze mensen graag een prettiger leven willen...

Bij asielzoekers die hier verblijven gaat het toch echt om sociale en politieke vluchtelingen. Jammer voor je, dit principe slaat totaal nergens op. En zie mijn smiley op 't end.

Citaat:
IK BEN VOOR (eindelijk eens een vóór) de OV
OV moet blijven
Zelf voordeel aan..?

Citaat:
hulp bieden in moeilijke situaties
klaarstaan voor mensen als ze je echt nodig hebben
..behalve asielzoekers, zwevers en junkies..

>>> <<<

(pardon my french)
Oud 19-07-2003, 17:40
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Ik heb ook principes.

1. Nooit roddelen! Gebeurt veel bij mijn werk.. Maar ik doe er niet aan mee.
2. Het leven leven zoals het komt en je nooit druk maken over wat er nog komen gaat!
3. School is saai.
Oud 19-07-2003, 18:43
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
dystopia schreef op 19-07-2003 @ 18:34:
Error. Fout. Help. Weet jij wat voor harddrugs die mensen gebruiken? Een ongenuanceerd principe. Bovendien houdt je je er niet aan:

Alcohol is een harddrug.

ok dit doe je om me af te zeiken... drank en drugs worden vaker in een zin uitgesproken maar zolang je alcohol met MATE nuttigt is er niets aan de hand... Harddrugs zoals Cocaine dat is niet met mate te nuttigen zoals je MISSCHIEN ook wel weet... na 1 keer coke gebruiken heb je een grote kans verslaafd te raken en bij alcohol is dit niet zo...

Niet voor niks? Heb je er zo'n last van ofzo? Toevallig had ik dat een tijdje geleden wel, hetgeen voornamelijk aan mij lag. Ik heb geleerd te praten met deze mensen. Zij blijven mensen, en ze begrijpen je over het algemeen best wel. Daarnaast doen ze je niks, ze leven in hun eigen wereldje. What's your problem?

Als ik er geen last van zou hebben zou ik het er niet neerzetten. Ik ben niet zo'n tiepje dat eens even lekker met een zwerver gaat praten.. in mijn ogen zijn zwervers mensen die uit huis zijn gezegt door: problemen op hun werk Problemen met geld of whatever... ik vind: zwevers zijn mensen zonder wilskracht en als je op straat leeft heb je er op de een of andere manier toch voor gekozen want ook als ze door geldproblemen op straat komt te staan zou je iig er wat aan kunnen proberen te doen ZOALS hulp zoeken bij vrienden of familie of als je dat niet hebt bij kennissen.. daarom zette ik het neer,jij doet net of ze vertroetelt moeten worden en er moet maar mee gepraat worden.. met praten kom je nergens je moet in sommige gevallen gewoon DOENin de zin van hulpzoeken of iig een dak boven je hoofd zoeken... of nou ja je zal het nou wel begrijpen.

Dus, wat er ook aan de hand is. Wat er ook gebeurd is. Het is altijd hun schuld.

zie commentaar hierboven.

Hallo??? Dit is echt totaal clueless. Heb je maatschappijleer gehad? Economische vluchtelingen worden er vrijwel direct uitgekickt. 48 uur en het is weer oprotten. En dan nog, het is volstrekt logisch dat deze mensen graag een prettiger leven willen...

Bij asielzoekers die hier verblijven gaat het toch echt om sociale en politieke vluchtelingen. Jammer voor je, dit principe slaat totaal nergens op. En zie mijn smiley op 't end.

Ik hoor toch vaak genoeg dat EEN HOOP mensen uit het buitenland hier illegaal verblijven misschien wat onhandig neergezet door azielzoekers op te schrijven, en illegalen zijn vaak wel econ. vluchtelingen.

Zelf voordeel aan..?

idd.. maar ik zie niet in dat dit een punt is voor JOU om op te zeiken..... echt niet

..behalve asielzoekers, zwevers en junkies..
idd... maak van asielzoekers illegalen.. zoals ik net al zei onhandig opgeschreven... zwervers en junkies IDD help ik niet.. doe ik niet.. hun schuld misschien kort door de bocht maar je bent er toch ZELF mee begonnen dan..

>>> <<<

(pardon my french)

en nog 1:
lekker kort door de bocht, wel zo makkelijk natuurlijk! ik ben principeel tegen dit soort uitspattingen, je moet niet denken dat je zomaar dingen kunt zeggen als ''de meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans geld..''
in het echte leven werken dingen nou nét iets anders, als je dat nog moet leren loop je behoorlijk achter.

ILLEGALEN dus

Ik ben er tegen...
Oud 19-07-2003, 18:43
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Zwavelstokje schreef op 19-07-2003 @ 18:40:
Ik heb ook principes.

1. Nooit roddelen! Gebeurt veel bij mijn werk.. Maar ik doe er niet aan mee.
2. Het leven leven zoals het komt en je nooit druk maken over wat er nog komen gaat!
3. School is saai.
school is bezt leuk..

ligt aan het type
Oud 19-07-2003, 18:45
Riconoscente
Riconoscente is offline
Engolie, je bent te stompzinnig voor woorden.
Oud 19-07-2003, 18:49
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 19-07-2003 @ 19:45:
Engolie, je bent te stompzinnig voor woorden.
wtf ik geef hier toch gewoon mijn mening of is dat weer fout??

ik woon in het centrum van utrecht is zie niet anders als junks en zwervers...

moek ze dan maarleuk vinden want Ach ja het hoort bij het leven flikker toch op
Oud 19-07-2003, 19:00
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 19:49:
wtf ik geef hier toch gewoon mijn mening of is dat weer fout??

ik woon in het centrum van utrecht is zie niet anders als junks en zwervers...

moek ze dan maarleuk vinden want Ach ja het hoort bij het leven flikker toch op
Natuurlijk moet je het niet leuk vinden!
Maar jij doet het lijken alsof zij het wel leuk vinden!
Oud 19-07-2003, 19:03
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 19-07-2003 @ 20:00:
Natuurlijk moet je het niet leuk vinden!
Maar jij doet het lijken alsof zij het wel leuk vinden!
ow ja en dan ben ik gelijk maar stompzinnig??

ik zeg alleen dat je in mijn ogen VRIJWILLIG op straat gaat leven... als je problemen hebt met het een of ander want je komt niet zomaar op straat!
Oud 19-07-2003, 19:13
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 20:03:

ik zeg alleen dat je in mijn ogen VRIJWILLIG op straat gaat leven... als je problemen hebt met het een of ander want je komt niet zomaar op straat!
Niet iedereen heeft vrienden, kennissen of familie. Niet iedereen komt in aanmerking voor subsidies e.d.
Mensen die ernstige geldproblemen hebben, kunnen zo op straat belanden.
Oud 19-07-2003, 19:15
Faery
Faery is offline
Wat een prutgoth ben jij, zeg.
Oud 19-07-2003, 19:36
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Ik ben tegen zwervers en junkies absoluut ze zitten niet voor nix op straat..eris altijd wel een reden voor.. tis hun eigen schuld dat ze op straat staan. En IK ga ze niet helpen met 1 euro voor het slaaphuis..

Zijn dit eigenlijk wel principes? Volgens mij meer keiharde vooroordelen.
Oud 19-07-2003, 20:35
MickeyV
MickeyV is offline
dystopia: Stel dat iedereen vegetarier zou zijn. Het zou populairder zijn geworden in dat geval en de strijd hebben gewonnen. Dan zou niemand vlees eten. Dat houdt niet in dat dieren NIET (ik neem aan dat je het zo bedoelde) nog steeds vermoord of mis(ge)bruikt worden. Dat is een essentieel verschil tussen veganisme en vegetarisme.

Dat is onjuist, nu dieren om hun vlees gedood worden. De rest is in wezen bijzaak. Wat melk betreft: als men principiëel tegen het doden van dieren is indien daartoe geen noodzaak bestaat, kan de melkproductie niet blijven voortbestaan. Indien dus dieren niet voor hun vlees geslacht mogen worden (welk beginsel als gezegd in het vegetarisme besloten ligt) dan zal melk ook niet meer op de huidige, grootschalige, wijze vervaardigd worden.
Oud 19-07-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 20:03:

Dat is dan een foute gedachte, want veel mensen die op straat leven doen dat niet vrijwillig. Ze hebben vaak in meer of mindere mate een geestelijke stoornis die ervoor zorgt dat ze langzaam afglijden naar de onderkant van de maatschappij. Dat gebeurt absoluut niet uit vrije wil.
Oud 19-07-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 19:43:
Als ik er geen last van zou hebben zou ik het er niet neerzetten. Ik ben niet zo'n tiepje dat eens even lekker met een zwerver gaat praten.. in mijn ogen zijn zwervers mensen die uit huis zijn gezegt door: problemen op hun werk Problemen met geld of whatever... ik vind: zwevers zijn mensen zonder wilskracht en als je op straat leeft heb je er op de een of andere manier toch voor gekozen want ook als ze door geldproblemen op straat komt te staan zou je iig er wat aan kunnen proberen te doen ZOALS hulp zoeken bij vrienden of familie of als je dat niet hebt bij kennissen.. daarom zette ik het neer,jij doet net of ze vertroetelt moeten worden en er moet maar mee gepraat worden.. met praten kom je nergens je moet in sommige gevallen gewoon DOENin de zin van hulpzoeken of iig een dak boven je hoofd zoeken... of nou ja je zal het nou wel begrijpen.
Praatte je er maar vaker mee lieve schat, dan zou je wel beter weten. Bovendien is een groot deel van de zwervers geestesziek, en ze leven op straat omdat er geen fatsoenlijke opvang is. Jij bent eigenlijk een ontzettend egoïstisch persoon, bah.
Oud 19-07-2003, 21:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ok dit doe je om me af te zeiken...
Nee, om je (m.i. belachelijke) stelling onderuit te halen. Als jij je
daardoor afgezeken voelt is dat mijn probleem niet. Ik ben hier slechts
eerlijk over, recht voor z'n raap. Iets waar jij van houdt zeg je eerder, dus
ik zie het probleem niet =]

Citaat:
drank en drugs worden vaker in een zin uitgesproken maar zolang
je alcohol met MATE nuttigt is er niets aan de hand... Harddrugs
zoals Cocaine dat is niet met mate te nuttigen zoals je MISSCHIEN
ook wel weet... na 1 keer coke gebruiken heb je een grote kans verslaafd
te raken en bij alcohol is dit niet zo...
Waarom schrijf je zoals? Je gooit toch alle harddrugs op 1
hoopje? Dan moet je alcohol daar ook bij zetten.

Er zijn nl. meer harddrugs dan enkel cocaine, en ze hebben allen andere
effecten. Alcohol bijvoorbeeld, is lichamelijk en geestelijk verslavend en
heeft daarnaast permanente effecten.

Citaat:
Ik ben niet zo'n tiepje dat eens even lekker met een zwerver gaat
praten..
Waarom niet?

Citaat:
in mijn ogen zijn zwervers mensen die uit huis zijn gezegt
door: problemen op hun werk Problemen met geld of
whatever...
Whatever geeft 2 indicaties:
1) Dat er mogelijk andere redenen zijn voor hun problemen;
2) Desinteresse.

Ten tweede is het de vraag of hun geldproblemen, hun problemen op hun
werk, of 'whatever' 100% aan hun te danken zijn. Jij kunt je geen
situatie indenken waarbij dat niet het geval is?

Citaat:
zwevers zijn mensen zonder wilskracht
Citaat:
en als je op straat leeft heb je er op de een of andere manier
toch voor gekozen
Citaat:
want ook als ze door geldproblemen op straat komt te staan zou
je iig er wat aan kunnen proberen te doen
Dit zijn stereotypen. Mensen die naar HIM luisteren zijn gothic; gothics
zijn depressief; Depressieve mensen hebben geen wilskracht; jij hebt
geen wilskracht.
Wat vind je van deze analogie?

Ik denk dat het niet zo makkelijk te stellen is dat deze mensen geen
wilskracht hebben. Ten eerste is het lastig om hen als groep te
beoordelen. Zij blijven mensen, individuen. Ten tweede weet je niet
altijd zeker of iemand een zwerver is. Men heeft geen bordje hangen 'ik ben zwerver'. Ten derde is het de vraag of een
dakloze/thuisloze zijn/haar situatie wil veranderen. Ten vierde is het
de vraag wat zij er precies pogen te veranderen en wat zij daar voor
problemen bij ondervinden. Ten vijfde is het belangrijk hoe zij in deze
situatie zijn gekomen. Ten zesde is het uitermate belangrijk of deze
mensen psychisch gezond zijn. Denk hierbij aan een psychische ziekte
(depressie bijv.) of erger, een persoonlijkheidsstoornis (schizofrenie
bijv.) en zo ja, wat daar aan te doen is. Hulp is daar belangrijk bij.
Zoiets is lastig alleen te bevechten. Punt 6 is denk ik een spijker op de kop. Volgens jou zouden zij dat zelf moeten doen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind dat mensen die problemen hebben de mogelijkheid moeten hebben geholpen te worden, indien zij dat willen (gedwongen hulp werkt niet goed).

Citaat:
ZOALS hulp zoeken bij vrienden of familie of als je dat niet
hebt bij kennissen..
Wat dit betreft sluit ik me aan bij Riconoscente.

Citaat:
jij doet net of ze vertroetelt moeten worden
Citaat:
en er moet maar mee gepraat worden..
Een mogelijk probleem in het verleden kan zijn gebrek aan liefde, dus
ja, liefde in in de vorm van financiele hulp, psychische
hulp, of een simpel praatje (bijv. "ik leef", "men ziet dat ik besta") kan hen helpen.

Citaat:
met praten kom je nergens
Dus een psycholoog die zo'n persoon wil helpen zoals ik eerder schetsde
bij punt 6, is totaal overbodig? Die kan maar beter een andere baan
kiezen? Of andere mensen helpen die daar behoefte aan hebben? Huh? Maar waarom dan geen zwerven mocht hij/zij dat willen?

Citaat:
je moet in sommige gevallen gewoon DOENin de zin van
hulpzoeken of iig een dak boven je hoofd zoeken... of nou ja je zal het
nou wel begrijpen.
Als dit zo makkelijk kan zoals jij hier ff in een zinnetje weergeeft,
waarom gebeurd het dan niet?

Citaat:
zie commentaar hierboven.
Yes or no will do. Uit eerder commentaar kan ik enkel 'ja' concluderen.

Citaat:
Ik hoor toch vaak genoeg dat EEN HOOP mensen uit het
buitenland hier illegaal verblijven misschien wat onhandig neergezet
door azielzoekers op te schrijven, en illegalen zijn vaak wel
econ. vluchtelingen.[/b]
Een hoop en vaak kunnen we niks mee. Dat zijn geen genuanceerde
indificaties.

Citaat:
idd.. maar ik zie niet in dat dit een punt is voor JOU om op
te zeiken..... echt niet
Omdat je zegt:

Citaat:
hulp bieden in moeilijke situaties
klaarstaan voor mensen als ze je echt nodig hebben
Hetgeen m.i. absoluut niet blijkt uit je eerdere principes (het zijn imo
meer stereotypen). Mijn voorzichtige, voorlopige gok is dat
laatstgequote enkel geldt voor jou en je beste maatjes, niet voor
anderen die volgens jou een verkeerde levenswijze hebben en die
levenswijze volledig aan zichzelf te danken hebben.

Citaat:
je moet niet denken dat je zomaar dingen kunt zeggen als ''de
meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te
ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans
geld..''
Dat zeg ik dan ook nergens, dat zeg jij enkel hierboven

Tenslotte valt het me op dat je begint met nuanceren. Ga zo door!
Oud 19-07-2003, 22:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-07-2003 @ 21:35:
(ik neem aan dat je het zo bedoelde)
Ja klopt, excuus.

Citaat:
Wat melk betreft: als men principiëel tegen het doden van dieren is indien daartoe geen noodzaak bestaat, kan de melkproductie niet blijven voortbestaan.
Waarom niet?

Citaat:
Indien dus dieren niet voor hun vlees geslacht mogen worden (welk beginsel als gezegd in het vegetarisme besloten ligt) dan zal melk ook niet meer op de huidige, grootschalige, wijze vervaardigd worden.
Waarom niet?

Mijn visie is wanneer er vraag blijft bestaan naar melkproducten, hetgeen slechts een in dit geval klein aspect is tov. het geheel waarbij dieren gebruikt worden, dan zullen dieren gehouden blijven worden voor melk, lijkt mij. Het slachtvlees van een oude melkkoe kan voor andere doeleinden gebruikt worden dan voor voedsel voor mensen. Wanneer die doeleinden genoeg poen opleveren, zie ik niet in waarom er een probleem voor melkproductie ontstaat omdat iedereen vegetarier is.

Sterker nog ik denk dat zelfs 'veganisme' in de abstracte zin van het woord niet genoeg is. Een veganist die volgens zijn principes leeft kan op vakantie in Spanje naar stierenvechten gaan kijken en daarmee dmv. daarvoor te betalen het stierenvechten ondersteunen. Ik zeg niet dat het logisch is dat een veganist dat zou doen, ik beweer dat de principes van veganisme dit niet uitsluiten terwijl het wel om misbruik van dieren gaat.

Ik ben benieuwd naar jouw visie. Groet,
Oud 19-07-2003, 23:44
MickeyV
MickeyV is offline
Welnu, dystopia. Als het beginsel, luidende dat men wezens niet leed toebrengt indien daartoe geen redelijk en aan dat leed ten minste evenredig belang wordt gediend en dat bovendien het middel dat door het toebrengen van het leed wordt verkregen noodzakelijk moet zijn voor dat belang, dan zou het houden van koeien voor melk (er moeten kalfjes worden geboren om de koeien melk te doen geven: die kalfjes moeten ergens blijven. Nu worden ze gewoon geslacht) niet permissabel meer zijn, om dezelfde reden die het doden voor vlees onacceptabel maakt. En dat beginsel hang ik, als vegetariër, aan. Met dat beginsel is niet te verenigen het kijken naar stierengevechten. Immers, het belang dat gediend worden (bloeddorst) is geen redelijk, laat ik zeggen geen gerechtvaardigd, belang. Het is pervers. Ter bevrediging van dergelijke behoeften mag geen wezen beschadigd worden.

Nogmaals: onze opvatting, in weerwil van onze onderscheiden benaming (vegetariër/veganist) is identiek. Wij hangen hetzelfde beginsel aan. Doch in de toepassing van dat beginsel ben ik pragmatischer. Aan het houden van koeien voor melk an sich kleven m. i. geen bezwaren, nu toch die koe het verschil tussen een omheind weiland (de facto: gevangenschap) en een onbegrenzd weiland niet kan waarnemen. Kort gezegd: de koe wordt in dat geval niet in een belang getroffen. Maar ons (laat ik het zo maar zeggen) systeem, en dat maakt het inderdaad kwalijk, kan niet bestaan zonder het slachten van koeien. Maar ik herhaal: als men inziet dat het slachten van koeien absurd is, dan zal het met de melkproductie op grote schaal eveneens gedaan zijn.
Oud 19-07-2003, 23:48
MickeyV
MickeyV is offline
Hmm. Wat een matig proza vandaag. Ik ben uit vorm. Ik bid u vergeving.
Oud 19-07-2003, 23:55
MickeyV
MickeyV is offline
En nog grammaticale fouten en spellingsdwalingen ook! Zoek ze maar op. We maken er een spelletje van.
Oud 20-07-2003, 14:24
WoDkABiTcH
WoDkABiTcH is offline
Sinds wanneer is het oorlog in Marroko en Turkije dan?
Ze vluchten daar heus niet voor het regime. want, dat nemen die unisex-snorren mee!, Met hun Hoofddoeken en AEL. Die vreten hier zekers te weten van ons geld!.
Alcohol een Harddrug, wat voor een Eco-Hippie Uberjezus ben JIJ nou weer!, Links SCHOREM!, Vieze STALIN! (die bovendien 2 miljoen boven Hitlers Higsscore zat, wankers) Zwervers HOEVEN niet op straat te leven. In nederland zijn we gek genoeg op IEDEREEN die op welke manier dan ook op zn stoel loopt te composteren een uitkering te geven. En dat vlees is moord gezeik. Mensen zijn Omnivoren, WEL bedoelt om vlees te eten, dat weet iedereen (behalve die meeloop vegetariertjes van 15, die gebrainwashed zijn door de meester op de basisschool, of door de EO). Vegetariers, en Vegans zeggen wel dat we dat niet nodig hebben, maar, ooit een dikke, of gespierde vegetarier of veganist gezien? Neen. Nog NOOIT, want daarvoor krijgen ze niet genoeg calorieen binnen
Principes:

GEEN

Van Principes is nog NOOIT iemand beter geworden!
Oud 20-07-2003, 20:42
Verwijderd
[QUOTE]WoDkABiTcH schreef op 20-07-2003 @ 15:24:

Verder alles goed met je?

Citaat:
Ze vluchten daar heus niet voor het regime. want, dat nemen die unisex-snorren mee!, Met hun Hoofddoeken en AEL. Die vreten hier zekers te weten van ons geld!.
Het gaat in de meeste gevallen om gezinshereniging of het hopen op een beter toekomstperspectief. Deze alinea staat trouwens bol van de vooroordelen, spelfouten en interpunctiefouten. Over de vooroordelen: je bent absoluut niet op de hoogte van het leven van allochtonen in Nederland, anders zou je deze onzin niet uitkramen. Mag ik je er op wijzen dat het merendeel van de allochtonen die inderdaad een uitkering ontvangen behoort tot de eerste generatie, en deze uitkering ontvangt vanwege het feit dat ze in de WAO zitten. Het logische gevolg van je kapot werken.

Citaat:
Alcohol een Harddrug, wat voor een Eco-Hippie Uberjezus ben JIJ nou weer!, Links SCHOREM!, Vieze STALIN! (die bovendien 2 miljoen boven Hitlers Higsscore zat, wankers)
Deze alinea staat is te stompzinnig om een intelligente reactie op te geven. Die zou je immers niet begrijpen, gezien deze domme uitspraken.

Citaat:
Zwervers HOEVEN niet op straat te leven. In nederland zijn we gek genoeg op IEDEREEN die op welke manier dan ook op zn stoel loopt te composteren een uitkering te geven.
Je leest alleen maar wat je uitkomt blijkbaar, want nare man en ik hebben reeds aangegeven dat het merendeel van de zwervers met psychische problemen kampt.

Citaat:
En dat vlees is moord gezeik. Mensen zijn Omnivoren, WEL bedoelt om vlees te eten, dat weet iedereen (behalve die meeloop vegetariertjes van 15, die gebrainwashed zijn door de meester op de basisschool, of door de EO). Vegetariers, en Vegans zeggen wel dat we dat niet nodig hebben, maar, ooit een dikke, of gespierde vegetarier of veganist gezien? Neen. Nog NOOIT, want daarvoor krijgen ze niet genoeg calorieen binnen
Wuhahaha! You don't seem to get it, do you? Zet maar gauw een hap in je stukje biefstuk, dat kortgeleden nog een met allerlei rotzooi volgepompt kalfje was. Van vlees word je trouwens agressief, wist je dat?

Citaat:
Principes:

GEEN

Zo, en nu eerst Prozac voor madame.
Oud 20-07-2003, 21:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
WoDkABiTcH schreef op 20-07-2003 @ 15:24:
En dat vlees is moord gezeik. Mensen zijn Omnivoren, WEL bedoelt om vlees te eten, dat weet iedereen (behalve die meeloop vegetariertjes van 15, die gebrainwashed zijn door de meester op de basisschool, of door de EO). Vegetariers, en Vegans zeggen wel dat we dat niet nodig hebben, maar, ooit een dikke, of gespierde vegetarier of veganist gezien? Neen. Nog NOOIT, want daarvoor krijgen ze niet genoeg calorieen binnen
Nou ja zeg, vlees is zeker wel moord! Hoe wil je anders aan je vlees komen, daar moet toch een dier voor dood of niet soms?
Ik weet niet of mensen omnivoren zijn of niet, ik weet wel dat je tegenwoordig vlees niet persee meer nodig hebt en je prima afkunt zonder, bovendien is het behoorlijk hypocriet: zo'n mooi stukje onherkenbaar lapje op je bord alsof je daar zelf een varken voor gaat slachten, nee dat laaat je doen.
En wat verschrikkelijk generaliserend en stompzinnig: ' die meeloop vegeterariertjes van 15', ik ben er nog nooit een tegengekomen, en dat ze 15 zijn hoeft niet te betekenen dat ze geen goede keuzes kunnen maken voor zichzelf.
Die calorieen lijken me onzin, ik let opzich niet zo op of mensen veganist of vegetarier zijn of niet ofwel gespierd/dik zijn (dik zijn is trouwens helemaal niet goed), maar ik denk niet dat jij op de mensen die je gezien hebt kunt baseren of hun figuur komt door hun vleeseetgewoontes.
Bovendien hangt zoiets van wel meer af dan het vlees wat ze eten. Niet erg representatief dus.

Conclusie: Volgensmij moet je nodig wat bijschaven aan je vooroordelen en niet zoveel wodka meer drinken, want zo te merken heeft die een beetje op je hersens ingewerkt.
Oud 20-07-2003, 21:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline

En een glas wodka.
Oud 20-07-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 20-07-2003 @ 22:16:

En een glas wodka.
Is die combi wel gezond?
Oud 20-07-2003, 21:37
El Kim
El Kim is offline
Euh.. k heb geen hoogstaande principes, mijn ervaring leert dat die later vaak vervallen...

maar er zijn een aantal dingen die ik absoluut verafschuw:
1) racisme
2) met elke jongen zomaar het bed induiken (hier bedoel ik niet 1x een one night stand mee maar dus als je het altijd doet en waarbij men dus meer het idee krijgt dat je een hoer bent die niet betaald hoeft te worden).
3) niet eerlijk zijn
Oud 20-07-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Principes:

GEEN

Hoi Mennuz
Oud 20-07-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2003 @ 22:38:
Hoi Mennuz
ssst
Oud 20-07-2003, 23:40
emi
emi is offline
Niet vreemdgaan
Geen mensen kwaad doen als zij jou ook niet kwaad doen.
Geen rommel op straat gooien (behalve mijn opgerookte sigaretten dan)
Geen drank en drugs (alleen sigaretten)
Oud 21-07-2003, 08:06
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Alcohol een Harddrug, wat voor een Eco-Hippie Uberjezus ben JIJ nou weer!, Links SCHOREM!, Vieze STALIN! (die bovendien 2 miljoen boven Hitlers Higsscore zat, wankers) Zwervers HOEVEN niet op straat te leven. In nederland zijn we gek genoeg op IEDEREEN die op welke manier dan ook op zn stoel loopt te composteren een uitkering te geven. En dat vlees is moord gezeik. Mensen zijn Omnivoren, WEL bedoelt om vlees te eten, dat weet iedereen (behalve die meeloop vegetariertjes van 15, die gebrainwashed zijn door de meester op de basisschool, of door de EO). Vegetariers, en Vegans zeggen wel dat we dat niet nodig hebben, maar, ooit een dikke, of gespierde vegetarier of veganist gezien? Neen. Nog NOOIT, want daarvoor krijgen ze niet genoeg calorieen binnen
Principes:

GEEN

O bitch please, vergeleken bij onze leefstandaard ís het oorlog in Turkije en Marokko, landen waar nog steeds vanuit overheidswege wreedheden tegen de mens worden begaan. Geld is nooit bedoeld bij één persoon of één volk te blijven, geld is een ruilmiddel en is daarom van ons allemaal.

Goede, late mensen omnivoren zijn, boeit me niets, in deze tijd is het ons mensen mogelijk ethische oordelen te maken zoals dieren dat niet kunnen. Dat wij bedoeld zijn vlees te eten is jouw eigen mening, niemand kan ons dat verzekeren, met ons verstand scheppen wij onze eigen bedoeling en mijn bedoeling is niet duizenden dieren die er door manipulatie allemaal hetzelfde uitzien op te sluiten in hokken omdat ik in mijn lust en hunkering naar vlees bevredigd moet worden. Juist omdat mensen verstandelijk boven dieren staan moeten wij beseffen dat wij qua innerlijk en emotie gelijk zijn aan dieren en dat onze primaire emoties, zoals lust en machtsbelustheid, nooit zwaarder mogen wegen dan het leed en de pijn van een dier.
Natuurlijk zijn minder vegetariërs en veganisten gespierd dan vleeseters, dat lijkt mij logisch, niet vanwege een tekort aan voedingsstoffen echter. Mensen die gespierd willen worden, hechten vaak belang aan hun lichaam, aan hun uiterlijk, mensen die dik worden, hechten vaak te veel belang aan voedsel. Een veganist of vegetariër kan, als hij belang aan beide hecht, al niet eens veganist of vegetariër worden want als je belang hecht aan de smakelijkheid van voedsel of bevrediging in uiterlijke lust hecht je meestal te weinig waarde aan het innerlijk en aan ethische oordelen om te stoppen met vleeseten. Natuurlijk word je wel beter van principes, maar dat hangt van je definitie van beter af. Als jij bevredigd wil worden in lust en machtgevoel, en dat "beter" noemt, nee dan word je van principes niet beter. Als beter voor jou is dat je ethische oordelen hebt en volgende goede normen en waarden oordeelt met het oog op het gevoel van anderen, dan word je van principes wél beter.
Oud 21-07-2003, 08:09
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
terror koe schreef op 21-07-2003 @ 09:07:
2 dagen geleden kwam je een stuk minder intelligent over
Wie, ik?

Hoe zou dat nu komen
Oud 21-07-2003, 08:28
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 09:06:
O bitch please, vergeleken bij onze leefstandaard ís het oorlog in Turkije en Marokko, landen waar nog steeds vanuit overheidswege wreedheden tegen de mens worden begaan. Geld is nooit bedoeld bij één persoon of één volk te blijven, geld is een ruilmiddel en is daarom van ons allemaal.

Goede, late mensen omnivoren zijn, boeit me niets, in deze tijd is het ons mensen mogelijk ethische oordelen te maken zoals dieren dat niet kunnen. Dat wij bedoeld zijn vlees te eten is jouw eigen mening, niemand kan ons dat verzekeren, met ons verstand scheppen wij onze eigen bedoeling en mijn bedoeling is niet duizenden dieren die er door manipulatie allemaal hetzelfde uitzien op te sluiten in hokken omdat ik in mijn lust en hunkering naar vlees bevredigd moet worden. Juist omdat mensen verstandelijk boven dieren staan moeten wij beseffen dat wij qua innerlijk en emotie gelijk zijn aan dieren en dat onze primaire emoties, zoals lust en machtsbelustheid, nooit zwaarder mogen wegen dan het leed en de pijn van een dier.
Natuurlijk zijn minder vegetariërs en veganisten gespierd dan vleeseters, dat lijkt mij logisch, niet vanwege een tekort aan voedingsstoffen echter. Mensen die gespierd willen worden, hechten vaak belang aan hun lichaam, aan hun uiterlijk, mensen die dik worden, hechten vaak te veel belang aan voedsel. Een veganist of vegetariër kan, als hij belang aan beide hecht, al niet eens veganist of vegetariër worden want als je belang hecht aan de smakelijkheid van voedsel of bevrediging in uiterlijke lust hecht je meestal te weinig waarde aan het innerlijk en aan ethische oordelen om te stoppen met vleeseten. Natuurlijk word je wel beter van principes, maar dat hangt van je definitie van beter af. Als jij bevredigd wil worden in lust en machtgevoel, en dat "beter" noemt, nee dan word je van principes niet beter. Als beter voor jou is dat je ethische oordelen hebt en volgende goede normen en waarden oordeelt met het oog op het gevoel van anderen, dan word je van principes wél beter.
uit welk boek komt dit stukje??
Oud 21-07-2003, 08:37
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:28:
Ziehier de Fairygod(goth?)mother of Losers

Dit is toch om te huilen..?
Oud 21-07-2003, 08:40
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 21-07-2003 @ 09:37:
Ziehier de Fairygod(goth?)mother of Losers

Dit is toch om te huilen..?
dat mensen geen eigen mening mogen hebben volgens sommige hier op s.com LIFESTYLE

idd om te huilen
Oud 21-07-2003, 08:41
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:40:
dat mensen geen eigen mening mogen hebben volgens sommige hier op s.com LIFESTYLE

idd om te huilen
En bovendien: zodra je mening omver wordt geschopt ga je maar over op IQ-loze opmerkingen, daar wordt je groot en sterk van!
Oud 21-07-2003, 08:46
Angie_
Angie_ is offline
en ondertussen mag je nog steeds geen eigen mening hebben hier..
Oud 21-07-2003, 08:57
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:46:
Wie verbiedt jou dat dan?
Oud 21-07-2003, 08:58
Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
terror koe schreef op 19-07-2003 @ 17:48:
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las
Al die dozen doen het met elkaar
Was het maar waar!

Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:46:
Er is een verschil tussen geen eigen mening mogen hebben en geen kritiek op je mening kunnen verdragen.
Een forum is nu eenmaal min of meer bedoeld om over zaken te discussiëren en als je het niet kunt hebben dat mensen een mening over jouw mening hebben dan is het wellicht verstandig om je af te vragen waarom je hier uberhaupt post. Want als je in een redelijk serieuze thread als deze een nogal heftige mening op de lezers loslaat en daar vervolgens alleen maar positieve reacties op wenst te krijgen dan is dat mijns inziens toch wel een beetje kinderachtig. Post dan niks.
Oud 21-07-2003, 09:00
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 09:28:
Trouwens, ik lees geen boeken
Oud 21-07-2003, 09:04
Hukkie
Hukkie is offline
Wat een Hardhoofd

Ontopic: uit overtuiging ben ik sXe, ik was vega maar helaas ben ik gedwongen weer vlees te eten omdat ik mn zinktekort niet onder controle kon houden, ben wel van plan over een poosje over te stappen op vleesvervangers

Verder ben ik toch wel behoorlijk links.

Over de rest moet ik even nadenken (ja het gaat zo vanzelf he, die principes )
Oud 21-07-2003, 09:08
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 21-07-2003 @ 09:58:
Was het maar waar!

Er is een verschil tussen geen eigen mening mogen hebben en geen kritiek op je mening kunnen verdragen.
Een forum is nu eenmaal min of meer bedoeld om over zaken te discussiëren en als je het niet kunt hebben dat mensen een mening over jouw mening hebben dan is het wellicht verstandig om je af te vragen waarom je hier uberhaupt post. Want als je in een redelijk serieuze thread als deze een nogal heftige mening op de lezers loslaat en daar vervolgens alleen maar positieve reacties op wenst te krijgen dan is dat mijns inziens toch wel een beetje kinderachtig. Post dan niks.
ik had idd een hoop reacties verwacht zowel goede als slechte vooral slechte gezien mijn uitlatingen en manier van schrijven.

waar ik me gewoon nu erg aan stoor is gewoon het feit dat sommigen meteen beginnen te schelden als je zoiets neerzet.. en daar kan ik idd niet tegen... en vandaar ook dat ik niet snap waarom ik (in dit geval)_ mijn mening niet mag geven..

Als je goed op het forum kijkt zie je bij sommige topics een ietwat rechtse stelling en het meerendeel reageert erop doormiddel van schelden.. dat zou eens op moeten houden..

dusja...
hmm dat was mijn probleem
Oud 21-07-2003, 09:08
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
terror koe schreef op 21-07-2003 @ 09:07:
2 dagen geleden kwam je een stuk minder intelligent over
Is-ie dan toch eindelijk aan het slempen gegaan en een feestbeest geweest? Dat zal eens tijd worden!( Nooit geweten dat Drente zo'n losbandige provincie was, is mij in ieder geval nooit opgevallen)
Oud 21-07-2003, 09:10
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 10:08:
Is-ie dan toch eindelijk aan het slempen gegaan en een feestbeest geweest? Dat zal eens tijd worden!( Nooit geweten dat Drente zo'n losbandige provincie was, is mij in ieder geval nooit opgevallen)
Pff alsjeblieft zeg, er is nog géén avond hier geweest waarop ik niet voor 10 uur in bed lag en geen ochtend waarop ik na 7 uur mijn bed uitkwam
Oud 21-07-2003, 09:12
Hukkie
Hukkie is offline
Nooit gehoord van De Trekkerslep of Zwientietikk'n? Ik zie em al met zn buik door de modder schuiven
Oud 21-07-2003, 09:19
Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
Engolie schreef op 21-07-2003 @ 10:08:
waar ik me gewoon nu erg aan stoor is gewoon het feit dat sommigen meteen beginnen te schelden als je zoiets neerzet.. [/B]
Nou, dat hangt er dan maar net vanaf wat je onder schelden verstaat. Ik heb even teruggebladerd en het heftigste dat ik kon vinden wat het gebruik van de term 'stompzinnig'.
Poeh, poeh!

Ik vind dat de mensen die het hier niet met je eens zijn helemaal niet schelden. Ze onderbouwen veelal hun mening, en dat men niet al te vriendelijk overkomt, komt wellicht omdat sommige mensen zich nu eenmaal aardig storen aan niet al te intelligent gebrachte rechtse denkbeelden.

Niet zo miepen hoor, verdedig je mening liever met wat goede argumenten.

Ontopic: het was even zoeken, maar ik heb een principe gevonden waar ik mij streng (en tamelijk moeiteloos) aan hou. Ik bemoei me nooit en te nimmer met ruzies en meningsverschillen tussen vrienden of kennissen van mij. Ik weiger een kant te kiezen, hoezeer ik de één of de ander ook gelijk vind hebben.
Oud 21-07-2003, 09:25
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 21-07-2003 @ 10:10:
Pff alsjeblieft zeg, er is nog géén avond hier geweest waarop ik niet voor 10 uur in bed lag en geen ochtend waarop ik na 7 uur mijn bed uitkwam
Wie zegt dat je perse alleen stupide gedrag kunt vertonen in de uren die voor de nachtrust bestemd zijn? Inderdaad, trekkertrek en zwientietikk'n zijn daglichtfestiviteiten. Geef het nou maar eerlijk toe! You're just as human as the rest of us,after all!

( In mijn tijd in "het veen" had je nog geen trekkertrek of zwientietikk'n. Wij deden nog niet eens aan meisjes of jongenstikkertje!)
Oud 21-07-2003, 09:27
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 10:25:
Wie zegt dat je perse alleen stupide gedrag kunt vertonen in de uren die voor de nachtrust bestemd zijn? Inderdaad, trekkertrek en zwientietikk'n zijn daglichtfestiviteiten. Geef het nou maar eerlijk toe! You're just as human as the rest of us,after all!

( In mijn tijd in "het veen" had je nog geen trekkertrek of zwientietikk'n. Wij deden nog niet eens aan meisjes of jongenstikkertje!)
wtf heb jij het over!!!
Oud 21-07-2003, 09:36
poesiefox
poesiefox is offline
Een weekje platteland doet wonderen voor het laten varen van alle hoogstaande intellectuele principes, rondbanjerend tussen de koeienvlaaien in een paar kaplaarzen.

Ik kwam altijd weer als herboren van de boerderie vandaan, als ik daar gelogeerd had. Hele dag tussen de beesten. ( Wat ik toen nog niet besefte dat die allemaal om op te eten waren, maar ja...)

Regels voor berichten