Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik leen nu nog niks, maar kben dat wel van plan als ik op kamers ga. Lenen bij de IBG is relatief erg voordelig als je naar een gemiddelde normale bank kijkt. Ook is het zo dat als je een 'hogere' opleiding doet (HBO of uni), dat je waarschijnlijk niet heel veel moeite zult hebben met het afbetalen van die schuld, aangezien je startsalaris (na je studie dus
![]()
|
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om een (gedeeltelijke) lening af te sluiten bij de IB-groep. En na het lezen van dit topic ben ik ervan overtuigd dat het zoveel schade nog niet met zich mee zal brengen. Na mijn studie ben ik nog niet van plan om al een duur huis te kopen, ik ben dan net 22 en een flatje of appartement bij de woningstichting vind ik dan al heel wat.
De meeste dingen kan ik elke maand wel betalen, maar bijvoorbeeld het aankomende collegegeld (a 900 euro) kan ik niet ophoesten en gelukkig heb ik nog ouders die het me wel voor kunnen schieten. Maar na volgend jaar denk ik dat die lening me zeker wel van pas komt, omdat ik dan naar het HBO ga. Fijn dat er in dit topic de voor- en nadelen eens goed op een rijtje worden gezet.
|
![]() |
ik heb de maximale lening aangevraagd bij IB groep, die heb ik nu al bijna 2 jaar (= bijna 700 euro p/m). Het basisbedrag gaat al bijna helemaal op aan huur, dus dat is niet genoeg. Ik heb ongeveer 2500 euro ervan naar een spaarrekening overgemaakt waar ik 3.5 procent rente krijg geloof ik.. verder heb ik er o.a. een laptop van gekocht. Ik zie de problemen niet zo met lenen.. en ga ervanuit dat ik t vrij makkelijk weer terug kan betalen. er staat nu weer zo'n 3000 euro op mn rekening, ik ben niet iemand die dat meteen weer op wil maken aan kleding.. ik laat t gewoon staan tot ik weer huur moet betalen en als k 4000/5000 euro overheb maak ik weer een deel over naar mn spaarrekening
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is de mooite waard dacht ik ![]() me happy! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik moet nog even zien hoe ik alles ga aanpakken qua geld e.d. heb net een lening aangevraagd bij IB dus moet eerst even kijken hoeveel ik precies wil uitgeven per maand, hoeveel ik op spaarrek zet enz.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wajong j2011 | 26 | 14-11-2011 19:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bos overweegt afschaffen basisbeurs Kitten | 123 | 07-10-2009 14:10 | |
Werk, Geld & Recht |