Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 13:16
Verwijderd
Ga nou eerst maar eens op jezelf wonen ed, dan kom je er vanzelf wel achter dat het toch iets meer kost dan je nu denkt. Praten we dan weer verder, oké?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2003, 16:56
matrix21
matrix21 is offline
Mja.. ok, kost allemaal wel wat.
Andere mensen moeten ook uitkijken.. maar ik ben veel beter

Maar zonder gein, ik denk als je echt geld nodig hebt dat je dan toch het beste bij ib-groep kan lenen. Dat is goedkoop en je loopt het minste risico.
Verder als je het niet echt nodig hebt kan je het misschien beter niet doen, zeker als je niet zo zeker bent van je toekomst.
Goed einde voor het topic? Hoop dat topicstarter er wat aan had.

En wat betreft die 10000-en euro's, ik ben zo stom geweest toch nog getronics te kopen voor m'n vakantie dus misschien is het binnenkort 0,-
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 08:03
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 31-07-2003 @ 17:56:
Mja.. ok, kost allemaal wel wat.
Andere mensen moeten ook uitkijken.. maar ik ben veel beter

Maar zonder gein, ik denk als je echt geld nodig hebt dat je dan toch het beste bij ib-groep kan lenen. Dat is goedkoop en je loopt het minste risico.
Verder als je het niet echt nodig hebt kan je het misschien beter niet doen, zeker als je niet zo zeker bent van je toekomst.
Goed einde voor het topic? Hoop dat topicstarter er wat aan had.

En wat betreft die 10000-en euro's, ik ben zo stom geweest toch nog getronics te kopen voor m'n vakantie dus misschien is het binnenkort 0,-
Ach mensen als jij, hebben toch meestal geluk.

Maar ik zit net even de grafiek te bekijken, stijgende trend is net verlaten en neergaande trend is ingezet. De meeste mensen nemen nu putopties op getronics .

Ik ga je een voorspelling doen

Het stijgt eerst naar 0,95, misschien zelfs 1, om vervolgens af te zakken naar 0,80

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 08:09.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:30
Verwijderd
Eerst maar zorgen dat je een baan krijgt, een huis in de randstad kan je wel vergeten voor 2 ton (ten minste wel waar ik woon)
2585 per maand is 31020... dat verdienen de meeste starters niet (en zeker niet netto) mag je wel een hele goede studie doen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:22
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Ik leen nu nog niks, maar kben dat wel van plan als ik op kamers ga. Lenen bij de IBG is relatief erg voordelig als je naar een gemiddelde normale bank kijkt. Ook is het zo dat als je een 'hogere' opleiding doet (HBO of uni), dat je waarschijnlijk niet heel veel moeite zult hebben met het afbetalen van die schuld, aangezien je startsalaris (na je studie dus ) relatief ook hoog zult liggen.
Oud 09-08-2003, 20:20
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om een (gedeeltelijke) lening af te sluiten bij de IB-groep. En na het lezen van dit topic ben ik ervan overtuigd dat het zoveel schade nog niet met zich mee zal brengen. Na mijn studie ben ik nog niet van plan om al een duur huis te kopen, ik ben dan net 22 en een flatje of appartement bij de woningstichting vind ik dan al heel wat.

De meeste dingen kan ik elke maand wel betalen, maar bijvoorbeeld het aankomende collegegeld (a 900 euro) kan ik niet ophoesten en gelukkig heb ik nog ouders die het me wel voor kunnen schieten. Maar na volgend jaar denk ik dat die lening me zeker wel van pas komt, omdat ik dan naar het HBO ga.

Fijn dat er in dit topic de voor- en nadelen eens goed op een rijtje worden gezet.
Oud 09-08-2003, 20:29
PV
PV is offline
ik heb de maximale lening aangevraagd bij IB groep, die heb ik nu al bijna 2 jaar (= bijna 700 euro p/m). Het basisbedrag gaat al bijna helemaal op aan huur, dus dat is niet genoeg. Ik heb ongeveer 2500 euro ervan naar een spaarrekening overgemaakt waar ik 3.5 procent rente krijg geloof ik.. verder heb ik er o.a. een laptop van gekocht. Ik zie de problemen niet zo met lenen.. en ga ervanuit dat ik t vrij makkelijk weer terug kan betalen. er staat nu weer zo'n 3000 euro op mn rekening, ik ben niet iemand die dat meteen weer op wil maken aan kleding.. ik laat t gewoon staan tot ik weer huur moet betalen en als k 4000/5000 euro overheb maak ik weer een deel over naar mn spaarrekening
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:39
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-08-2003 @ 09:03:
Ach mensen als jij, hebben toch meestal geluk.

Maar ik zit net even de grafiek te bekijken, stijgende trend is net verlaten en neergaande trend is ingezet. De meeste mensen nemen nu putopties op getronics .

Ik ga je een voorspelling doen

Het stijgt eerst naar 0,95, misschien zelfs 1, om vervolgens af te zakken naar 0,80
Hmm terug van vakantie, toch weer 1000 euro met getronics verdiend..
Is de mooite waard dacht ik
me happy!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:20
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
PV schreef op 09-08-2003 @ 21:29:
ik heb de maximale lening aangevraagd bij IB groep, die heb ik nu al bijna 2 jaar (= bijna 700 euro p/m). Het basisbedrag gaat al bijna helemaal op aan huur, dus dat is niet genoeg. Ik heb ongeveer 2500 euro ervan naar een spaarrekening overgemaakt waar ik 3.5 procent rente krijg geloof ik.. verder heb ik er o.a. een laptop van gekocht. Ik zie de problemen niet zo met lenen.. en ga ervanuit dat ik t vrij makkelijk weer terug kan betalen. er staat nu weer zo'n 3000 euro op mn rekening, ik ben niet iemand die dat meteen weer op wil maken aan kleding.. ik laat t gewoon staan tot ik weer huur moet betalen en als k 4000/5000 euro overheb maak ik weer een deel over naar mn spaarrekening
Netjes

Ik moet nog even zien hoe ik alles ga aanpakken qua geld e.d. heb net een lening aangevraagd bij IB dus moet eerst even kijken hoeveel ik precies wil uitgeven per maand, hoeveel ik op spaarrek zet enz.
Reageren

Regels voor berichten