Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:33:
Nee, schaap.
Ik zeg dat problemen niet totaal te vermijden zijn, wel te beperken.
En nu vragen om een slotje? Is er één keer een goede discussie hier, maar mevrouw miept liever over hoe haar kamer eruit ziet?
Schaap!?! Schaap!?! En jij zegt dat je geen pester bent - dat is al je tweede smerige opmerking plus al die ongelooflijk onintelligente en ongevoelige opmerkingen die je maakt. En dat ze om een slotje vraagt kan ik me prima voorstellen - het is wel duidelijk dat jij alleen je eigen mening wil uitdragen en de rest van de wereld wil overheersen - wordt dictator - kan je vast goed.
Advertentie
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:35:
Slotje omdat het een DOM topic is, iedereen weet dat wat jij hier probeerd te zeggen volkomen onzin is
Hierbij acht ik het gerechtvaardigd mensen op grond van hun spelling uit te sluiten...
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:36:
Ik vraag niet veel... maar dit doet echt pijn... na-apers, of meelopers...
Ook nog klachten over mijn taalgebruik, hè
Kijk, jij bent hier pas één dag of zo op het forum, dus jij kent mij niet, maar ik gebruik al tijden mijn eigen taalgebruik en ik houd ervan, oké?
poesiefox
poesiefox is offline
Pesten is vaak erger dan je denkt. Het pispaaltje van de klas heeft echt geen leven. Iedereen kijkt erop neer en trapt hem nog verder de grond in, uit angst om bij de verkeerde kant ( de kant waar de klappen vallen) te gaan horen.

Pesten is een groepsgebeuren. De hele groep komt samen door met zijn allen op een en dezelfde persoon te gaan inhakken.

Je ziet pesten dus vooral ontstaan in onzekere groepen zonder veel onderlinge binding.

De grootste pestkoppen zijn vaak de onzekerste kinderen, die hun agressie en angst op deze manier overschreeuwen, en de aandacht van hun eigen fouten zo proberen af te leiden. Meestal hebben ze het thuis niet zo leuk, zijn zij daar het pispaaltje.

Het pispaaltje zelf is niet zo, dat is meestal een zachtaardig kind, dat de pech heeft af te wijken van het gemiddelde, en niet leeft volgens het motto: de eerste klap is een daalder waard. Vaak is het een enig kind, dat de concurrentie van broertjes en zusjes niet gewend is, en daarom niet getraind is in het schaamteloos voor zichzelf opkomen ten koste van de rest. Het gezonde overlevingsegoisme is hem vreemd. Vandaar dat ze zoveel baat hebben bij een assertiviteitstraining. Ze zijn te lief. Hebben teveel invoelingsvermogen, zijn niet wreed tegenover zwakkeren zoals de rest. En worden daar genadeloos op afgerekend.
Oud 27-07-2003, 16:38
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:37:
Schaap!?! Schaap!?! En jij zegt dat je geen pester bent - dat is al je tweede smerige opmerking plus al die ongelooflijk onintelligente en ongevoelige opmerkingen die je maakt. En dat ze om een slotje vraagt kan ik me prima voorstellen - het is wel duidelijk dat jij alleen je eigen mening wil uitdragen en de rest van de wereld wil overheersen - wordt dictator - kan je vast goed.
Ik beschik absoluut over leidinggevende capaciteiten. Wat dat betreft is jouw observatievermogen nog redelijk goed.
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:35:
Graag getypt.

Schildpadden zijn gaaf
Ik vond het gewoon een mooi plaatje - goeie reply's geef je vind ik
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:37:
Hierbij acht ik het gerechtvaardigd mensen op grond van hun spelling uit te sluiten...
Gast ik zit al 5 jaar niet meer op een Nederlandse school, spreek 3/4 van de tijd engels, je mag blij zijn dat ik nog Nederlands kan.
Oud 27-07-2003, 16:39
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:37:

Kijk, jij bent hier pas één dag of zo op het forum, dus jij kent mij niet, maar ik gebruik al tijden mijn eigen taalgebruik en ik houd ervan, oké?
Ja, dat kan... Dat is jouw keuze...
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:38:
Ik beschik absoluut over leidinggevende capaciteiten. Wat dat betreft is jouw observatievermogen nog redelijk goed.
Humor heb je alleszins

wahahahahaha
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:38:
Gast ik zit al 5 jaar niet meer op een Nederlandse school, spreek 3/4 van de tijd engels, je mag blij zijn dat ik nog Nederlands kan.
Sorry, ik zal je binnenkort de hemel inprijzen. Je loven om je taalkennis.
Oud 27-07-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:37:
Hierbij acht ik het gerechtvaardigd asociale mensen van het forum te verwijderen
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:38:
Ik vond het gewoon een mooi plaatje - goeie reply's geef je vind ik
Ja, ik ook
Stiekem vind ik mijn avatar niet zo leuk, maar ja, iedereen kent hem hier en ben te lui hem te veranderen

Jij ook, hoor!
En bij mij komt het vooral omdat ik hier erg opgefokt over word.
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:38:
Maar ik ben beter, scheer je weg
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:40:
Ja, ik ook
Stiekem vind ik mijn avatar niet zo leuk, maar ja, iedereen kent hem hier en ben te lui hem te veranderen

Jij ook, hoor!
En bij mij komt het vooral omdat ik hier erg opgefokt over word.
Mja ik ook - ben me hier toch een potje kwaad
Oud 27-07-2003, 16:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:39:
Ja, dat kan... Dat is jouw keuze...
Dat is zeker mijn keuze.

Ow sorry, ik was even vergeten dat ik geen eigen keuzes mag hebben omdat ik daardoor gepest kan worden. En dat is dan mijn eigen schuld, natuurlijk.
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:40:
Gezellig, zo een theekransje. Opleiding tot Huisvrouw?
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 17:37:
Pesten is vaak erger dan je denkt. Het pispaaltje van de klas heeft echt geen leven. Iedereen kijkt erop neer en trapt hem nog verder de grond in, uit angst om bij de verkeerde kant ( de kant waar de klappen vallen) te gaan horen.

Pesten is een groepsgebeuren. De hele groep komt samen door met zijn allen op een en dezelfde persoon te gaan inhakken.

Je ziet pesten dus vooral ontstaan in onzekere groepen zonder veel onderlinge binding.

De grootste pestkoppen zijn vaak de onzekerste kinderen, die hun agressie en angst op deze manier overschreeuwen, en de aandacht van hun eigen fouten zo proberen af te leiden. Meestal hebben ze het thuis niet zo leuk, zijn zij daar het pispaaltje.

Het pispaaltje zelf is niet zo, dat is meestal een zachtaardig kind, dat de pech heeft af te wijken van het gemiddelde, en niet leeft volgens het motto: de eerste klap is een daalder waard. Vaak is het een enig kind, dat de concurrentie van broertjes en zusjes niet gewend is, en daarom niet getraind is in het schaamteloos voor zichzelf opkomen ten koste van de rest. Het gezonde overlevingsegoisme is hem vreemd. Vandaar dat ze zoveel baat hebben bij een assertiviteitstraining. Ze zijn te lief. Hebben teveel invoelingsvermogen, zijn niet wreed tegenover zwakkeren zoals de rest. En worden daar genadeloos op afgerekend.
Conclusie : Fred is een zwak kindje

We moeten hem helpen!!
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:39:
Sorry, ik zal je binnenkort de hemel inprijzen. Je loven om je taalkennis.
Ja, omdat je discussie niet kan winnen ga je andere dingen erbij halen die er niets mee te maken hebben. Mijn spelling heeft niets met dit topic/standpunt te maken
Oud 27-07-2003, 16:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:40:
Ik word hier én kwaad én verdrietig van.
En daardoor opgefokt

Zucht... Mensen zullen eeuwig worden blijven gepest door dit soort mensen die niet begrijpen wat het is als mensen je de grond in boren.
Oud 27-07-2003, 16:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 27-07-2003 @ 17:41:
Conclusie : Fred is een zwak kindje

We moeten hem helpen!!

En we zouden het nog moeten doen ook.
Another Way
Another Way is offline
Ach Vraag Fred E. is gewoon een ventje van 12 die gewoon wat wil rellen
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:41:
Dat is zeker mijn keuze.

Ow sorry, ik was even vergeten dat ik geen eigen keuzes mag hebben omdat ik daardoor gepest kan worden. En dat is dan mijn eigen schuld, natuurlijk.
Monrath toch - ben je het nu alweer vergeten - we leven in een asociale, afgestompte maatschappij en we moeten vooral mee doen zodat meneer Vraag Fred E. iedereen kan lopen pesten en kan indoctrineren en met zijn nutteloze topics de wereld nog stompzinniger kan maken
Oud 27-07-2003, 16:44
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 17:37:

Ik ben oprecht als ik zeg dat ik dit de eerste nuttige reply vind -buiten die van mij natuurlijk.
Pispaaltjes zijn vaak zachtaardig? Ben ik het mee eens. Maar -hoe hard het ook klinkt- dat zijn niet de type mensen waar deze tijd om vraagt. Niet op school, dan lig je eruit als 'softie', maar ook niet in het bedrijfsleven.
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: volgens mij is de topicstart dit topic puur begonnen om mensen op zn hals te krijgen.

ik zou dus het gepest worden van vroeg hebben kunnen vermijden door mij expres dom te gedragen, niet mijn best te doen op school en meedoen met anderen in elkaar slaan?
dat was voor sommige de enige manier om echt geaccepteerd te worden. Juist omdat ik geen ruziezoeker was/ben werd ik gepest. Ik probeerde altijd zo kalm mogelijk te blijven. een elke keer is dat neit gelukt, werd ik echt driftig en aggessief en dan was dat opeens weer leuk

gelukkig heb ik mij hierover heen kunnen zetten, maar ik ben altijd mezelf gebleven en heb mij niet anders gedragen dan ik ban, puur om niet meer gepest te worden.
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:41:
Gezellig, zo een theekransje. Opleiding tot Huisvrouw?
Ojah? Hoe is dat zo'n opleiding? Ik wist niet dat mannen ook toegestaan werden op zo'n opleiding.
Oud 27-07-2003, 16:45
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:44:
Ik ben oprecht als ik zeg dat ik dit de eerste nuttige reply vind -buiten die van mij natuurlijk.
Tuurlijk
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Pispaaltjes zijn vaak zachtaardig? Ben ik het mee eens. Maar -hoe hard het ook klinkt- dat zijn niet de type mensen waar deze tijd om vraagt. Niet op school, dan lig je eruit als 'softie', maar ook niet in het bedrijfsleven.
Daar gaat het niet om. Niemand vraagt erom gepest te worden, en iedereen wil uiteindelijk toch graag zichzelf kunnen zijn.
Waar deze tijd om vraagt...
Deze tijd vraagt om mensen die na kunnen denken, hun eigen keuzes kunnen maken en die zichzelf kunnen zijn.
Geen nalopers die vinden dat het hun eigen keuze is als mensen worden gepest.
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:44:
Ojah? Hoe is dat zo'n opleiding? Ik wist niet dat mannen ook toegestaan werden op zo'n opleiding.
Wat lief... Ik moest bijna glimlachen, maar toen... nee. Toch niet.
Verwijderd
Citaat:
Zachtaardig wil niet zeggen dat je een softyben - huisvrouw
Oud 27-07-2003, 16:46
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Wat mensen niet schijnen te snappen is dat ik pesten niet promoot, geen voorstander ben, maar dat het een proces is wat al eeuwen zo is, en de komende eeuwen zo zal blijven. En dat dat logisch is. Hoe hard dat ook klinkt...
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:45:
Wat lief... Ik moest bijna glimlachen, maar toen... nee. Toch niet.
Kan je glimlachen dan? Volgensmij weet je alleen maar hoe je indoctrinerend en sarcastisch moet kijken
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:44:
Offtopic: volgens mij is de topicstart dit topic puur begonnen om mensen op zn hals te krijgen.

ik zou dus het gepest worden van vroeg hebben kunnen vermijden door mij expres dom te gedragen, niet mijn best te doen op school en meedoen met anderen in elkaar slaan?
dat was voor sommige de enige manier om echt geaccepteerd te worden. Juist omdat ik geen ruziezoeker was/ben werd ik gepest. Ik probeerde altijd zo kalm mogelijk te blijven. een elke keer is dat neit gelukt, werd ik echt driftig en aggessief en dan was dat opeens weer leuk

gelukkig heb ik mij hierover heen kunnen zetten, maar ik ben altijd mezelf gebleven en heb mij niet anders gedragen dan ik ban, puur om niet meer gepest te worden.
zucht, ik weet het, maar ik ben gevoelig voor dit soort dingen

Het valt me op hoeveel mensen hier gepest worden/ werden.
Ik vind jou juist zo oké omdat jij niet zo'n ruziezoeker en niet zo stoerdoener bent.
Oud 27-07-2003, 16:47
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:46:
Wat mensen niet schijnen te snappen is dat ik pesten niet promoot, geen voorstander ben, maar dat het een proces is wat al eeuwen zo is, en de komende eeuwen zo zal blijven. En dat dat logisch is. Hoe hard dat ook klinkt...

Je promoot pesten wel, anders had je dit topic niet geopend. Ik kan alleen al aan wat jij hier post uitmaken dat je een voorstander van pesten bent
Oud 27-07-2003, 16:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat het logisch is wil niet zeggen dat we ons er dan maar bij neer moeten leggen.

Denk jij ook zo over oorlogen?
Oud 27-07-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Kijk - hier kan ik het nog wel mee eens zijn - pesten is iets wat heel moeilijk uit te bannen is en wat waarschijnlijk altijd wel zal bestaan maar de statement dat je er zelf voor kiest gepest te worden is echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:46:
zucht, ik weet het, maar ik ben gevoelig voor dit soort dingen

Het valt me op hoeveel mensen hier gepest worden/ werden.
Ik vind jou juist zo oké omdat jij niet zo'n ruziezoeker en niet zo stoerdoener bent.
gelukkig heb ik in de loop van de tijd ook mensen gevonden die me juist daarvoor accepteren
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
ja natuurlijk, was nu je handjes maar in onschuld...
Oud 27-07-2003, 16:49
Zaina
Zaina is offline
Ik denk dat op internet uberhaupt meer mensen zitten die gepest zijn/worden dan daarbuiten.
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:48:
gelukkig heb ik in de loop van de tijd ook mensen gevonden die me juist daarvoor accepteren
Jammer genoeg zijn dat vaak mensen die ook gepest worden of aan de andere kant van de wereld wonen.

Maar je hebt gelijk, vaak worden mensen na lange tijd toch wel geaccepteerd.

Maar de pijn blijft.
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:47:
Dat het logisch is wil niet zeggen dat we ons er dan maar bij neer moeten leggen.

En daar ben ik het ook mee eens - ojee - meeloper gesignaleerd
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:47:
Je promoot pesten wel, anders had je dit topic niet geopend. Ik kan alleen al aan wat jij hier post uitmaken dat je een voorstander van pesten bent
Waarom zou ik een voorstander van pesten zijn? Heb ik daar enige reden toe? Nee, natuurlijk niet. ik probeer uit te leggen dat het -helaas- een gedragsvorm is, die al zo oud is als de mensheid.
Oud 27-07-2003, 16:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 17:49:
En daar ben ik het ook mee eens - ojee - meeloper gesignaleerd
Zolang je maar nadenkt vind ik je geen naloper
Oud 27-07-2003, 16:51
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:47:

is dit een serieuze vergelijking van je?
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-07-2003 @ 17:49:
Ik denk dat op internet uberhaupt meer mensen zitten die gepest zijn/worden dan daarbuiten.
Nee, hier durven veel er voor uit te komne, IRL niet. Uit mijn omgeving wet echt niemand dat ik ben gepest ben, zelf mn ouders niet. Uitsluitend de mensen die mij gepest hebben en/of die het zien hebben gebeuren weten het van mij. Ik kom er niet voor uit.
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Monrath schreef op 27-07-2003 @ 17:49:
Jammer genoeg zijn dat vaak mensen die ook gepest worden of aan de andere kant van de wereld wonen.

Maar je hebt gelijk, vaak worden mensen na lange tijd toch wel geaccepteerd.

Maar de pijn blijft.
ik heb momenteel toch een aantal hele goede vrienden (irl natuurlijk ) die mij echt volledeg geaccepteerd hebben

uiteindelijk kom je altijd wel op de goede plaats terecht, al heeft dat bij mij toch tot ongeveer 2 jaar terug geduurd
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:51:
Ja, ik geloof het wel.
Bij beide gaat het erom dat het niet uit te bannen is en beide is een probleem waar mensen voor het leven door beschadigd geraken.
Oud 27-07-2003, 16:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 27-07-2003 @ 17:51:
ik heb momenteel toch een aantal hele goede vrienden (irl natuurlijk ) die mij echt volledeg geaccepteerd hebben

uiteindelijk kom je altijd wel op de goede plaats terecht, al heeft dat bij mij toch tot ongeveer 2 jaar terug geduurd
Ik zal nog maar blijven hopen dan?
Oud 27-07-2003, 16:52
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:49:
Waarom zou ik een voorstander van pesten zijn? Heb ik daar enige reden toe? Nee, natuurlijk niet. ik probeer uit te leggen dat het -helaas- een gedragsvorm is, die al zo oud is als de mensheid.
Tuurlijk is het een natuurlijk gedrags vorm, maar wat zegt dat we er niets aan kunnen doen. Zweten is toch ook natuurlijk, maar we proberen het toch ook te vermijden. De mens is door de eeuwen heen heel wat slimmer geworden, laten die kennis gebruiken voor het goede ivp terrug te vallen op het oude natuurlijke gedrag
Oud 27-07-2003, 16:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 17:51:
oorlogen zijn een verdoorgevoerde vorm van pesterijen....
Oud 27-07-2003, 16:53
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 17:51:
Nee, hier durven veel er voor uit te komne, IRL niet. Uit mijn omgeving wet echt niemand dat ik ben gepest ben, zelf mn ouders niet. Uitsluitend de mensen die mij gepest hebben en/of die het zien hebben gebeuren weten het van mij. Ik kom er niet voor uit.
Dat kan ook, misschien wel een combinatie

Regels voor berichten