Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 20:29
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Neen, ik wil tegenwoordig alleen zoenen met een meisje waar ik ook echt iets voor voel. Zoenen met iemand waar ik op liefdes gebied niets voor voel wil ik ook wel, maar dan moet het wel een heel aardig meisje zijn en ik moet haar al goed kennen anders is dr geen ruk aan.
Oud 29-07-2003, 22:05
Verwijderd
Zoenen... Aan de ene kant heel puberaal, aan de andere kant heel erg liefelijk. Ik ga mij even uitlaten over het onderwerp.

Zoenen hoeft tegenwoordig niks voor te stellen, reken maar dat als jij iemand zoent die je niet kent, dat het 99 van de 100 x niet uitloopt op een relatie.

Wat dit wil zeggen? Dat zoenen losstaat van een relatie hebben? Nee. Dat zeker niet, een goede zoen op z'n tijd is onmisbaar in een relatie.

Zoenen is leuk. Zelfs als je vreemdgaat is zoenen leuk. Je kan er later wel spijt van hebben, maar van het zoenen zelf lust je nog wel meer pap. Anders deed je het tenslotte niet.

Wat me opvalt, is dat tegenwoordig al op vrij jonge leeftijd jongens, en vooral meisjes aan het zoenen zijn. Uiteraard doen zij dit in de eerste instantie om daarna te verhalen bij hun vriendenkring, maar dan merken ze opeens dat het meer is dan alleen opscheppen. Je begint het gewoon leuk te vinden, zeker als je het met een knap/leuk/lief iemand doet. Je kan trots zijn. De rest van de dag/avond loop je fier, trots en vrolijk rond. Je hebt weer wat bereikt.

Nu ga ik onsamenhangend lullen over mijn verleden:

Toen ik voor de eerste keren uitging (zo rond mijn 13e leefjaar) zoende ik regelmatig met verschillende meisjes. Soms zelfs meerdere op een avond. Noem me een slet, noem me een player, daar draait het nu niet om.

Nu ik volwassener ben geworden, is het eigenlijk niet veranderd. Behalve dat ik nu kieskeuriger kan zijn, aangezien mijn sociale skills (versiertruuks) zijn uitgebreid, en ik er op zich ook niet lelijker op ben geworden. (nee, ik zeg niet dat ik knap ben, dat laat ik aan andere over)

Maar het zoenen begint mij steeds meer te facineren. De verschillen tussen de meisjes zijn hartstikke groot qua zoenen, als je er goed op let. Een leek zou slechts het verschil tussen snelle en een langzame zoen kunnen onderscheiden. Ik zie dus (doordat ik mij erdoor interesseer) Ik leer ze beter kennen door zoenen. Laat ik een voorbeeld noemen:

Laatst was ik in de plaatselijke discotheek, en was ik op zoek naar een 'slachtoffer'. Al snel kreeg ik oogcontact met een meisje dat erg schoon oogde, waar ik even later naartoe liep, en mee kennis maakte.

*hoop onzin*

Al snel liep ik dus met het meisje te zoenen. Ze zoende snel, en ongecontroleerd, geen tussenpauzes, het was kortgezegd een helikopter. Hieruit trachtte ik af te leiden dat het een erg druk persoon was.

En wat bleek ook later toen ze langskwam op mijn tuinfeest, ze was heel erg druk, niet verlegen. gewoon een beidehane meid.

testsubject 2:

Een meisje waar ik vroeger altijd verliefd op was (maar ik was bang om het te bekennen) is overnieuw mijn leven in gelopen. En zij is er op uiterlijk en innerlijk niet op achteruit gegaan.

*onzin*

Ik zoende met haar. Ze kon heel erg goed zoenen. Langzaam, af en toe wat sneller, maar vooral met gevoel.

Wat ik hieruit probeerde af te leiden, was dat het een meisje was met veel ervaring, ze zoent veel.

En wat bleek ook, week later was ze alweer met iemand anders gegaan (ik 2 dagen later, maar dat terzijde) Nu koester ik uiteraard geen wrok tegen haar, ik had hetzelfde gedaan, en ben ook niet verliefd meer.

maar toen

Ik werd verliefd, het onmogelijke bleek toch mogelijk. We vonden elkaar al een half jaar 'leuk', maar omdat we bang waren dat we onze hechte vriendschap (die we dus wel al hadden) kunnen verliezen door een dergerlijke bekentenis, durfde we allebei niks te zeggen. en dat terwijl ik normaal in de discotheek zomaar een onbekend meisje aanspreek.

Maar uiteindelijk wel met haar gezoend natuurlijk. Ze kon geweldig zoenen, het was echt een zoen waar liefde achter zat. Hij was anders dan al de andere, het gevoel was gewoon stukken beter.

Dus de conclusie:

Zoenen is leuk, en interessant. Waarom zou je het niet doen? (ookal ben je niet verliefd, het kan toch leuk zijn?) en je leert elkaar beter kennen (mits je een beetje oplet).

Verder vind ik zoenen een stuk belangrijker dan seks. Aan een zoen kan ik merken hoeveel iemand echt om mij geeft, seks vind ik natuurlijk heel leuk om te doen, maar ik ben even tevreden met een goede zoen. Seks is dus een bijzaak.

Graag uw commentaar, hopelijk heb ik het een beetje begreipbaar verwoord.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:04
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-07-2003 @ 23:05:

Verder vind ik zoenen een stuk belangrijker dan seks. Aan een zoen kan ik merken hoeveel iemand echt om mij geeft
Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat.. Ik ben dan wel van mening dat je niet zo met iedereen moet zoenen.. maar de conclusie is the same!
Oud 30-07-2003, 01:19
annabegins
annabegins is offline
ik heb wel met mensen gezoend die ik op dat moment nog nie echt goed kende. meestal was dat tijdens t stappen en dan had ik al wel ff met ze gepraat. ik vind t op zich niet zo heel erg, maar t haalt wel het "speciale" van (tong)zoenen weg. voor mij is zoenen nu niet meer zo speciaal als t een paar jaar terug was. dat is wel jammer... maar de eerste keer zoenen met een jongen die je echt leuk vindt, blijft toch wel een beetje speciaal
Oud 30-07-2003, 09:42
melany
melany is offline
Ach ja, waarom niet, als je maar schik hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:24
pessimistje
pessimistje is offline
Verder vind ik zoenen een stuk belangrijker dan seks. Aan een zoen kan ik merken hoeveel iemand echt om mij geeft
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:15
Verwijderd
En ik vind tongzoenen een verschrikkelijk vies woord... spreek 'tong' eens hard uit.

TONGzoenen.... getverdemme...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:52
MaRiEkJuH
MaRiEkJuH is offline
Ik heb tot nu toe alleen maar gezoend met mensen die ik kende, maar ik zou ook met een jongen zoenen die ik eigenlijk niet ken. Ook wel spannend, toch?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:00
Floosje
Floosje is offline
Ja dat doe ik idd weleens... als je het toch allebei leuk vindt, waarom niet?
Reageren

Regels voor berichten