Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zul je toch een gevecht met je moeder moeten uitkken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En badkuipen met champagne zijn geil. Ook al is het maar Aldi-champagne. ![]() |
![]() |
|
Natuurlijk moeten ze dat zelf weten (hij EN die meisjes), maar voor een serieuze relatie vind ik het verschil tussen 17 en 13 wel erg groot. Dan kan iemand wel zeggen dat het verschil tussen 22 en 18 niet zo groot is, maar dat is pas 5 jaar later...
![]() Ik heb inmiddels 10 maanden (een serieuze relatie) met iemand die toen, net als ik, 14 was... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom? Alsof jongens van zestien, zeventien niet lief kunnen zijn. Dat jij dat niet bent, wil niet zeggen dat alle jongens zoals jij zijn... |
![]() |
||
Citaat:
naja zelf vind ik het ook wat schromelijk overdreven wat dmtdmt zegt. 1) jij beslist niet over haar leven 2) als het van 2 kanten goed klikt, en er dus geen sprake is van dwang, waarom maak je er dan een probleem van? |
![]() |
|
Toen ik 13 was kreeg ik verkering met een jongen van 18. Toen vond ik dat echt heel stoer, maar het werkt echt niet. Op die leeftijd is het verschil echt te groot. Je hebt er gewoon nix aan, want als jong meisje kan je niet echt mee uit naar grote disco's enzo. Voor hem is et ook niet echt leuk, want als je 18 bent wil je ook wel eens aan een meisje zitten en als je een beetje een nette jongen bent, dan doe je dat niet gelijk bij een meisje van 13...
|
nouja, als een jongen van 17 verliefd wordt op een meisje van 13 (en andersom ook natuurlijk
![]() Maar ik vind het wel een beetje raar zoals jij het zegt, dat je vriend eerder op 13 jarigen dan op 16 jarige valt. Dan krijg ik toch een beetje het idee dat ie op onderontwikkelde meisjes valt ofzo.... ![]()
|
![]() |
tja, ik ken zelf weinig jongens van 17 die geïnteresseerd zijn in meisjes van 13, maar des te veel meisjes van 13 die jongens van 17 wel interessant vinden.
Ik zeg eerlijk dat ik op die leeftijd het leeftijdsverschil nogal hoog vind, maar als het gewoon goed gaat, hij er rekening mee houdt dat zij jonger is en misschien niet overal evenveel aan toe is...dan heb ik er niets op aan te merken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had op mn dertiende een relatie/verkering (hoe je het ook wilt noemen) met een meisje van 17. Dat meisje mocht helemaal nog niet uitgaan enzo, ik mocht op dat moment zelfs meer dan haar. (ze heeft enorm strenge ouders) Nu is die relatie met dat meisje al afgelopen, deels door mijn kinderachtige gedrag, dat geef ik toe. Maar al haar vrienden zijn ook die van mij geworden, mijn beste vriendin zit in haar klas. Ik was nog niet rijp voor die relatie, ook al heb ik geen spijt van wat er gebeurd is, maar dat meisje was er evenmin rijp voor. Ik ben in dat half jaar enorm veel veranderd, in de positieve manier, door die relatie. Ik besefte ook pas toen de relatie al bezig was dat we eigenlijk vier jaar scheelden.
||
![]() |
Citaat:
PS: Kan het niet zijn dat hij geen vriend(in)en van 161718 kan krijgen en dùs maar met mensen van 13 omgaat?
|
![]() |
Ik vind dat een relatie met iemand die 4 jaar jonger is geen probleem. Zo heb ik een vriend die is 20 en die heeft met een meisje van 15, als je die twee bij elkaar ziet zie je gewoon dat ze bij elkaar passen. het gaat ook om de geestelijke leeftijd een meisje is in haar hoofd meestal ouder dan jongens van haar leeftijd en als ze dan gaat met iemand die ook gewoon nog jong in ze hoofd is vind ik dat geen probleem.
|
![]() |
op m'n 14e had ik een vriend van 20 ...
het is niet dat ik hem heb uitgekozen omdat hij ouder was dan ik maar het is zo gegaan, het is bijna 2 jaar goedgegaan. ik had zelf liever gewild dat hij wat jaartjes jonger was geweest maar dat wil niet zeggen dat je geen goede tijd met iemand kunt hebben. op m'n 16e een vriend van 19, dat is bijna 5 maand goed gegaan. Vrouwen hebben op deze leeftijd toch een voorsprong van 3 jaar, qua ontwikkeling, zegt men toch? Dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen als het goed gaat... Ik zou het niet beter vinden om met iemand van 4+ jaar te zijn, maar het moet kunnen. Hangt natuurlijk ook wel van de personen af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1) Vind je dat echt? 2) Een vreemd argument. Met de situatie van die ene gestoorde vriend de legitimatie vormen voor het gedrag van anderen? 3) Een meisje van 16 is ook geestelijk 16. Punt uit. 4) Onzin. Meisjes van 16 zijn 16 en jongens van 16 zijn 16. Al dat gezever over verschillen: lees er de boeken maar op na: de maximum-verschillen bedragen nooit veel meer dan twee jaar. Beter je leven... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
3) Wie zegt dat? Leeftijd geeft slechts een indicatie van hoe je denkt, bent en doet. Iemand die zestien is maar geestelijk gehandicapt, zit toch ook niet op het niveau van een zestienjarige? En iemand van zestien die al veel heeft meegemaakt in zijn / haar leven, is ook niet per sé geestelijk zestien. En het is natuurlijk wel makkelijk om punt uit achter je stelling te zetten, maar een aanvullende argumentatie is natuurlijk nooit weg hè? 4) 'al dat gezever over verschillen': dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten. Citaat:
Je spreekt jezelf tegen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is wel een feit dat er altijd een zekere kern in iemands persoonlijhkheid zit die direct samenhangt met de biologiche leeftijd.
Zo kan iemand van zestien best heel veel hebben meegemaakt, zodat hij of zij heel streetwise is en in veel conflictsituaties heeft gestaan. Maar het blijft iemand van zestien, die wordt echt niet sneller oud. Hij kan hooguit meer meegemaakt hebben en sommige mensen noemen dat volwassen, maar uiteindelijk blijft het altijd iemand van zestien. Daar kun je gewoon niet omheen. Je kunt het sociale gedeelte van volwassen worden misschien wel versnellen (hetzij ook maar op punten) maar het biologische gedeelte nooit. Overigens is het maar de vraag of je iemand die veel heeft meegemaakt (vaak wordt dan gedoeld op negatieve ervaringen) wilt omschrijven als meer volwassen. Ik vind volwassen niet per definitie iets wat je alleen kunt worden als je veel hebt meegemaakt. Boven de 16-17 zijn er redelijk wat meisjes die behoorlijk 'volwassen' zijn, whatever that may be. Ik ken er van 17 die echt heel kritisch en scherp denken, een grote algemene ontwikkeling bezitten en zich door niemand iets laten wijsmaken. Daarvan merk je eigenlijk niet echt dat ze vier jaar jonger zijn. Natuurlijk wel vanwege een minder grote feitenkennis, maar het denkpatroon is wel ongeveer hetzelfde. Maar wat meisjes van 13-14 betreft...nee. Dat zijn gewoon kleine kinderen. Dat is onacceptabel, tenzij je jezelf ook nog als klein kind beschouwt. Maar dan noemen we het gewoon kalverliefde en doktertje spelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
"De dokter weet het niet, dus het kan over gaan" T_ID | 37 | 30-09-2005 11:16 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |