|
|
Bekijk resultaten poll: Wat is volgens jou de beste verandering: | |||
1 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 15.15% |
2 |
9 | 13.64% |
3 |
10 | 15.15% |
1, 2 en 3 |
31 | 46.97% |
5 |
6 | 9.09% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
De vraag is: Wat is het doel van DoP? Zoals ik het nu zie gaat het maar een beetje zijn gangetje en leidt het nergens toe. Als je een gedicht post, heb je er al een mening over. Bij mij verandert die mening niet als iemand een ander oordeel geeft. En waarschijnlijk bij anderen uiteindelijk ook niet echt.
Wat zou het doel moeten zijn? Ik wil eerst zeggen dat dit strikt persoonlijk is en dat een ander er heel anders over kan en mag denken (ik ben te genadig vandaag ![]() Bereiken we met het huidige beleid wat? Natuurlijk vind ik het heel mooi om gedichten van anderen te lezen, ze zijn vaak ontroerend en ik ben er ook dankbaar voor dat ik dat hier zomaar voorgeschoteld krijg, van mensen die met hetzelfde bezig zijn als ik. Maar wat heeft de schrijver eraan als het me raakt, op de lange termijn? Ik denk niet zo veel. Goed, dit is dus de inleiding van mijn eerdere stukje, heb er lang voor wakker gelegen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het mogelijke doel wat jij noemt, spreekt mij wel aan eerlijk gezegd.. Laten we daarbij echter het persoonlijke aspect niet uit het oog verliezen, zodat het geen ijskoud forum wordt.. Wat kan het beleid hier aan veranderen denk je? Ligt dit niet veel meer bij de leden? Genesis |
![]() |
||
Citaat:
![]() Samen beter worden, elkaar helpen, zien hoe een ander iets doet, zo veel leren.. Ik hoop echt dat het zo wordt, zou het heel mooi vinden. Gedichten 'die je gewoon even kwijt moet' kunnen nu op psychologie (als ik me niet vergis) en anders kun je ze toch ook gewoon in je computer zetten, want dan wil je er uiteindelijk niets mee bereiken. Ik ben het ergens wel met je eens op dat gebied, maar misschien kan daar dan ook weer een apart topic voor gemaakt worden. Er worden zo veel gedichten geplaatst en betrekkelijk weinig gereageerd. Dat is meer dan logisch, ik denk niet dat je van de leden kan verwachten dat ze urenlang gaan reageren. Bovendien kun je vaak ook niet meer zeggen dan 'mooi' of 'lelijk' (dat is overdreven, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel) en dat kun je ook niet verwachten als iemand een gedicht neerzet 'dat hij even kwijt moet'. Ik kan het niet goed uitleggen. |
![]() |
||
Citaat:
of hoe zou je anders het beleid willen veranderen? geef 'ns tips ofzo?
||
Citaat:
Maar again denk ik niet eens dat dit vreselijk veel met het beleid te maken heeft.. imho laat dit forum alles toe wat maar met dichten te maken heeft, dus wat dat betreft... Open eens iets leuks!! ![]() Vind het namelijk een beetje goedkoop om dit soort dingen op de fb's af te schuiven, aangezien sommige initiatieven best vanuit de leden mogen komen!! Morphia: Ik zie vanzelf een topic van je verschijnen ![]() Genesis Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 13:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() De algemene topics (zoals ik net ook al schreef) worden niet goed bezocht, omdat het waarschijnlijk nog niet bekend is bij veel mensen. Maar het zal de sfeer er een stuk beter op maken, denk ik, omdat mensen nu samen bezig zijn over één onderwerp en niet meer individueel. Goed, ik heb weer genoeg gezegd (warboel ![]() ![]()
||
Citaat:
De ik hou van jou, ik blijf je trouw gedichten, en gedichten die enkelt beledigend zijn of helemaal geen boodschap over brengen...Dit soort gedichten zijn helemaal overbodig denk ik? Btw: Ook moet er eens wat aan het plagiaat gedaan worden, want dat komt steeds vaker voor geloof ik. Persoonlijk ben ik er voor om mensne die plagiaat plegen iets van een waarschuwingsban te geven als ze de schrijver er niet bij zetten (Het is wettelijk een misdaad)
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Genesis |
![]() |
|
Goed, ik lag vannacht wakker en ik vond ook dat je nog gedichten moet kunnen posten, maar dan misschien met een aanvulling erbij. Bijvoorbeeld: Dit gaat over ... , ik heb hier geprobeerd om ... , etc. En dan erbij watvoor kritiek je wil hebben, of waar je onzeker over bent.
Want anders wordt het nog niks met de algemene topics, die verdwijnen namelijk weer door de enorme stroom losse gedichten. Denk ik. |
![]() |
||
over crazyjaap: ik had 't hier nog willen neerzetten, dat ie weg was gegaan. vergeten
![]() ![]() jaap op admin: Citaat:
verder: als er gedichten zijn met plagiaat, zie ik dat niet in één keer. als ik reacties van mensen zie dat het gedicht plagiaat is, dan sluit ik 'm meestal meteen. verder zou ik graag hebben dat ik gewoon dat soort links via icq(81445553)/msn(klaagpaal@hotmail.com)/mail(ekki@scholieren.com) toegestuurd krijg, zodat ik dat ook weer weet en evt kan verwijderen. iig ben je dan sneller dan als je de link op feedback plaatst (wat ook wel goed is, hoor). onzingedichten: een grens is lastig te trekken. ik hou van jou ik blijf je trouw-gedichten verwijder ik meestal wel (of ik gooi er een slotje op), maar sommige gedichten vind ik onzin en dan weet ik gewoon niet zo goed of ik 't moet verwijderen of niet. want misschien vinden anderen het weer helemaal GEEN onzin. ook over dit soort dingen kan je me wel weer ff contacten. verder heb ik geloof ik nog niks.
|
Hoi dichters en dichteressen,
Na jullie kritiek over het DoP-forum en hun forumbazen ben ik 'ns na gaan denken. Ik heb al jullie kritiek gelezen. Jullie kritiek komt er een beetje op neer dat jullie een nieuwe fb willen die meer betrokken is en meer gedichten plaatst, omdat de sfeer minder goed is dan 'vroeger' en de kwaliteit van de gedichten en reply's daarop ook niet altijd van hoge kwaliteit zijn. Of er worden juist te weinig reply's gegeven. Ik kan goed begrijpen dat dit niet naar jullie zin is: ik vind het namelijk zelf ook vervelend. Het probleem is dat we daar als forumbazen zelf niet zo veel aan kunnen doen. Wil het gezellig worden, dan moeten de leden zelf daar meer aan proberen te doen. Want ook al zouden wij als fb's onze uiterste best doen de sfeer beter te maken, als leden daar niet aan meehelpen, zal de sfeer ook niet beter worden. Om toch wat vernieuwing in dit forum te brengen is het besluit een fb erbij te nemen denk ik geen slechte. Ook om de reden dat er momenteel in het weekend vaak fb+-ers moeten modereren op DoP, omdat zowel ik als Leonoor er in het weekend minder zijn. We hebben onder andere op admin besloten Doc erbij te zetten als forumbaas op 'Dansen op Papier'. Wij hopen dat jullie het er mee eens zijn en dat jullie met z'n allen en met ons er een leuk forum van proberen te maken! Verder wil ik nog even zeggen dat ik vind dat er niet zo veel met de huidige fb's hier gecommuniceerd wordt. Als er iets anders zou moeten, hoef je dat niet alleen op feedback te zeggen, je kan het ook tegen een fb van het betreffende forum zeggen. We zijn alledrie bereikbaar op iig msn en via mail. ICQ-nummers: Doc: 92070243 ekki: 81445553 MSN-adressen: Doc: hpolthof@hotmail.com ekki: klaagpaal@hotmail.com Leonoor: lejony@hotmail.com Mail: Doc: doc@scholieren.com ekki: ekki@scholieren.com Leonoor: leonoor@scholieren.com Ik hoop zo op een betere communicatie. Schroom niet dingen te vragen, kritiek te leveren, enz.
|
![]() |
Hey ik zie dat jullie allemaal zeer veel verstand van dichten hebben, qua theoretische kant dan. Maar als test heb ik de volgende vraag:
wie van jullie maakt soms spontaan een gedicht, noemt zichzelf vervolgens vol trots 'dichter', noemt zijn gekriebel een 'gedicht' en publiceert het halsoverkop in dit forum....? ik moet bekennen dat ik...*zucht*...het wel soms doe. Maar laat ik even voor de duidelijkheid uitleggen welk proces ik vind dat een gedicht moet doorlopen voordat het als een volwaardig gedicht kan worden beschouwd.. 1) Het spontane op het papier krabbelen, de uiting van inspiratie en impulsiviteit, de voorbode van hoogmoed.. 2) Alle woorden uithalen die niet klinken. Je moet een gedicht goed kunnen 'proeven'. dwz lees het gedicht altijd een paar keer hardop voor, voor jezelf. De meeste fouten kunnen er dan worden uitgehaald. Vervolgens zoek je naar stijlfouten etc., en wat aan de typografie. 3) Het daadwerkelijke 'dichten'. Je gaat alles na stap 2 nu vérdichten. Dus woorden en zinnen die niet persé nodig zijn. Je krijgt dan een soort selectie en uit de gloeiende over van jouw MasterMind glijdt een gouden....gedicht. Ter verduidelijking, voor alle minderwetenden en laagdenkenden onder ons, val me pleaz niet persoonlijk aan als één van mijn gedichten niet aan dit proces voldoet om vervolgens mijn hele raad de wind in te slaan en grommend toe te fluiten. Dit hele spul is NIET een uiting van arrogantie, alsof 'ik het allemaal beter weet'. Veel plezier ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Beleidszaken |
Het nut van suggesties geven. Tom Violence | 52 | 23-10-2005 16:39 | |
Beleidszaken |
[DoP] Algemeen topic Verwijderd | 83 | 16-02-2005 15:51 | |
Verhalen & Gedichten |
In dapperheid verlaten xineof | 6 | 23-03-2004 20:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |