Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 11:12
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
50
Oud 11-08-2003, 11:12
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Wawl schreef op 11-08-2003 @ 12:10:
Zeer goed van je dat je zo onzelfzuchtig denkt, maar zo zullen andere mensen vaak niet denken. Veel mensen willen toch hun eigen kind hebben en dat kan je zo ook niet kwalijk nemen. Ikzelf ben er ook zo een.
Ik begrijp echt wel dat je je bloedeigen kind wilt...wil ik eigenlijk zelf ook (en doe ik misschien ook ooit), maar ik denk dat ik ook heel veel liefde kan geven aan een ander kind.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:54
neobamboom
neobamboom is offline
Nee. volgens mij worden het dan monsters.
Oud 11-08-2003, 11:58
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-08-2003 @ 12:06:
Omdat er genoeg kinderen rondlopen op deze wereld zonder ouders, en ik niet per sé m'n éigen kind moet hebben koste wat het kost. Ik wil dan liever m'n eigen egoïsme en voortplantingsdrang aan de kant zetten, als ik daarmee een ander leven kan redden.
Trouwens, overal in de wereld is er overbevolking, behalve hier. Dus waarom niet naar hier halen...
Euhm Nederland is momenteel een van de meest overbevolkte landen in Europa, over overbevolking gesproken. Lees eens wat meer nieuws aub. Wij kunnen niet voor de hele wereld zorgen, dat gaat gewoon niet.

Bovendien heb ik dan nog liever een eigen kind dan een Afrikaanse dreumes.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:01
Verwijderd
De mensen die wél kinderen willen: waarom? Broeddrang, in de hoop op verzorging op oude dag, in de hoop om je vriend(in)/man/vrouw aan je vast te kitten, omdat baby's lief zijn, omdat het zo hoort...?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:03
Severus
Severus is offline
Ooit. Denk ik.
Oud 11-08-2003, 12:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-08-2003 @ 12:12:
Ik begrijp echt wel dat je je bloedeigen kind wilt...wil ik eigenlijk zelf ook (en doe ik misschien ook ooit), maar ik denk dat ik ook heel veel liefde kan geven aan een ander kind.
ik heb liever een eigen kind(eren) van m'n toekomstige vrouw maar ieder zijn keuze.
Oud 11-08-2003, 12:51
Verwijderd
Als ik een kind zou nemen, zou het enkel uit nieuwsgierigheid zijn. Nummer twee zou er dan komen omdat enigskind zijn helemaal niet leuk is.

Soms twijfel ik wel eens of ik later kinderen wil. Maar ik denk dat dat geen goede zet is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:58
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Ja, absoluut, vier of zelfs meer. Lijkt me geweldig. Nu lijkt het me ook al leuk, maar niet een geschikt moment voor kinderen.

De mensen die zeggen dat kinderen vrijheid inperken: Welke vrijheid is er nu groter dan de geestelijke vrijheid van het ervaren van een kind om je heen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:00
Verwijderd
Ja, graag. Maar ik ben er nog niet helemaal uit 'hoe'. Ik denk dat ik zowel kinderen wil adopteren als 'eigen' kinderen wil. Maar ik wil ook niet een 'te' groot gezin... En ik wil ook veel reizen later, in ontwikkelingslanden zijn enzo. Dus mijn dromen matchen nog niet helemaal met elkaar..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:18
lana
lana is offline
nee alsjeblieft niet!
Oud 11-08-2003, 13:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 11-08-2003 @ 12:58:
Euhm Nederland is momenteel een van de meest overbevolkte landen in Europa, over overbevolking gesproken. Lees eens wat meer nieuws aub. Wij kunnen niet voor de hele wereld zorgen, dat gaat gewoon niet.

Bovendien heb ik dan nog liever een eigen kind dan een Afrikaanse dreumes.
Misschien lees jij beter eens het nieuws, want:

de kleine bevolkingsaangroei hier (het westen) evolueert veel trager dan de bevolkingssterftecijfer. Dus mensen worden hier veel ouder, en dat is zéker een probleem binnen enkele jaren, als de generaties, geboren in de jaren '50 (de babyboomgeneratie) op pensioen gaan. Die zijn met enorm veel.
En er zullen te weinig jonge mensen zijn om te werken om dat pensioen te kunnen financieren, belastingen enzo.

Dus is het toch wel duidelijk dat men hier met een tekort zit en in derdewereldlanden met een enorm geboorte-overschot.

Maar aan je laatste zin te zien, vraag ik me eigenlijk af waarom ik erop in ga.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:16
Surjirro
Surjirro is offline
Nee
Oud 11-08-2003, 15:49
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 11-08-2003 @ 13:58:
De mensen die zeggen dat kinderen vrijheid inperken: Welke vrijheid is er nu groter dan de geestelijke vrijheid van het ervaren van een kind om je heen?
De lichamelijke EN geestelijke vrijheid om in het weekend uit te slapen als je dat wilt, om lekker chique te eten als je er zin in hebt (zonder koters die pataaaaat willen), om 'savonds uit te gaan zonder 3 weken van te voren een oppas te moeten regelen, om een last-minute te boeken en je tas te pakken en naar het vliegveld te gaan, om 'savonds in een heerlijk stil en opgeruimd huis te komen zonder tussen de gillende kinderen en rondslingerend speelgoed te zitten? Om lekker de stad in te gaan zonder een oppas te moeten regelen of te lopen slepen met een kinderwagen en een dwarse kleuter? Om op vakantie te gaan waarheen je maar wilt, in plaats van naar die ene stomme camping omdat de kinderen daarheen willen? Om je geld te gebruiken voor dat wat jij nodig hebt of plezier aan beleefd, in plaats van voor de nieuwe dure merkjeans die kindlief per se moet hebben? Om een heerlijke en intieme relatie te hebben met je partner, zonder ruzies over of Sylvia wel of niet die hoge hakken aanmag als ze uitgaat?

Als je kinderen wil en zeker weet dat je ze kan onderhouden, by all means. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen. Ik houd niemand tegen (hoewel ik dat soms wel zou willen, maar dat is een ander verhaal)

Maar als het voor jou niet zo hoeft - en niet iedereen is gek op kinderen - waarom zou je er aan beginnen? Er is een hoop leuks en constructiefs te doen met een leven dat niet draait om of kleine Mark wel of geen broccoli wil eten.
Oud 11-08-2003, 15:51
PV
PV is offline
geen idee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:12
vrijgezel
vrijgezel is offline
zodra ik er klaar voor ben,

leuke vent het, en financieel goed zit ga ik er zeker voor.
Oud 11-08-2003, 17:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
jah, stuk of 542876528642864 denk ik , maar nu nog niet dankjewel, ik heb me zus gezien (Naojan) en met Sam hebbik voorlopig nog wel plezier...
Oud 11-08-2003, 17:20
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 11-08-2003 @ 13:58:

Geen kinderen om je heen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:17
Breg
Breg is offline
misschien. ik heb nu een bijbaantje in het ziekenhuis op de kinderafdeling, als ik 90% van die kinderen zie, dan denk ik: nooit. Maar als ik dan die andere 2 of 3 zie die wel ontzettend schattig zijn, dan denk ik: ja.

Maarja, ook die schattige kinderen zie ik maar 4 uur per dag, misschien huilen zij ook wel de hele nacht door als er niemand is, of worden het later vreselijke pubers.

Maar misschien denk ik er over 10-15 jaar wel heel anders over, weet ik dan 100% zeker dat ik kinderen wil, of misschien 100% zeker dat ik ze niet wil.
Oud 11-08-2003, 20:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Breg schreef op 11-08-2003 @ 20:17:
misschien. ik heb nu een bijbaantje in het ziekenhuis op de kinderafdeling, als ik 90% van die kinderen zie, dan denk ik: nooit. Maar als ik dan die andere 2 of 3 zie die wel ontzettend schattig zijn, dan denk ik: ja.

Maarja, ook die schattige kinderen zie ik maar 4 uur per dag, misschien huilen zij ook wel de hele nacht door als er niemand is, of worden het later vreselijke pubers.

Maar misschien denk ik er over 10-15 jaar wel heel anders over, weet ik dan 100% zeker dat ik kinderen wil, of misschien 100% zeker dat ik ze niet wil.
Tis wel zo, je eigen kinderen zijn de leukste kinderen van de wereld . Ik heb mijn 'haat'(zo erg is het ook weer niet) tegen kinderen van mn moeder en ik besta zelf toch Want ik was wel leuk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:09
Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik wil wel kinderen ja
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:14
Verwijderd
Misschien.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:45
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Tox schreef op 11-08-2003 @ 00:05:
ja ooit
Oud 12-08-2003, 10:05
Nyawa
Citaat:
Surprise schreef op 11-08-2003 @ 15:16:
Nee
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:14
Dminor
Dminor is offline
Wil je kinderen? Of moet je?

Ehm, ze lijken me eigenlijk vrij irritant en tijdrovend. Áls ik ze zou nemen zou ik zelf al vrij oud willen zijn. Relatief oud dan hè, rond de 35 ofzo.
Oud 13-08-2003, 15:03
zwoesj
zwoesj is offline
ooit misschien
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:15
the tourist
the tourist is offline
Denk het wel, zie ik wel weer als ik boven de 30 ben
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:21
Vault
Vault is offline
nooit van me leven kost me veel te veel tijd en vrijheid.
Oud 14-08-2003, 10:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
al had ik al een vaste baan met een mooi salaris en een eigen huis en weet ik wat allemaal zou ik er nu best al 1 willen.

ja sorry.....ik hou nou eenmaal van kinderen
Oud 14-08-2003, 10:31
Another Way
Another Way is offline
Nu niet, en nooit niet

Ik spring nog liever van een flatgebouw af dan vader worden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:21
Atje85
Atje85 is offline
Ja, ooit
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:57
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Another Way schreef op 14-08-2003 @ 11:31:
Nu niet, en nooit niet

Ik spring nog liever van een flatgebouw af dan vader worden
zoiets dacht ik vroeger ook, alleen lijkt het me nu wel leuk, alleen bevallen niet he
Oud 16-08-2003, 16:37
Milos
Milos is offline
Ja ik wil er een, maar waarschijnlijk pas over een jaar of 10. Eerst nog ff studeren enzo....................
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:55
A*
A* is offline
Dat zie ik allemaal over een jaar of 15 wel.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:40
fib
fib is offline
ik wil in iedergeval geen 'BOM'moeder worden.
Oud 17-08-2003, 14:29
Verwijderd
ik weet het niet , ooit misschien wel ja veronderstel ik .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 14:36
peaceflower
peaceflower is offline
Absoluut niet. Dit is 1 van de dingen die in mijn leven al vaststaan: ik wil geen kinderen en ik krijg ze ook niet.

Ten eerste haat ik kinderen, kan er niet mee overweg.
Ten tweede vind ik m'n vrijheid veel te belangrijk. Dat zou ik nooit inruilen voor iets wat ik met een kind terugkrijg...
Ten derde is de wereld al veel te VOL!! Denk na mensen, we zijn al met veel te veel.
Ten vierde gun ik het een kind niet in zo'n wereld zoals het nu is te leven.
Oud 17-08-2003, 22:54
Verwijderd
Ik wil geen kinderen. En mocht ik per ongeluk toch een kind krijgen, dan wil ik er gelijk minstens vier. Voor de gezelligheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten