Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien heb ik dan nog liever een eigen kind dan een Afrikaanse dreumes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, graag. Maar ik ben er nog niet helemaal uit 'hoe'. Ik denk dat ik zowel kinderen wil adopteren als 'eigen' kinderen wil. Maar ik wil ook niet een 'te' groot gezin... En ik wil ook veel reizen later, in ontwikkelingslanden zijn enzo. Dus mijn dromen matchen nog niet helemaal met elkaar..
|
![]() |
||
Citaat:
de kleine bevolkingsaangroei hier (het westen) evolueert veel trager dan de bevolkingssterftecijfer. Dus mensen worden hier veel ouder, en dat is zéker een probleem binnen enkele jaren, als de generaties, geboren in de jaren '50 (de babyboomgeneratie) op pensioen gaan. Die zijn met enorm veel. En er zullen te weinig jonge mensen zijn om te werken om dat pensioen te kunnen financieren, belastingen enzo. Dus is het toch wel duidelijk dat men hier met een tekort zit en in derdewereldlanden met een enorm geboorte-overschot. Maar aan je laatste zin te zien, vraag ik me eigenlijk af waarom ik erop in ga. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je kinderen wil en zeker weet dat je ze kan onderhouden, by all means. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen. Ik houd niemand tegen (hoewel ik dat soms wel zou willen, maar dat is een ander verhaal) Maar als het voor jou niet zo hoeft - en niet iedereen is gek op kinderen - waarom zou je er aan beginnen? Er is een hoop leuks en constructiefs te doen met een leven dat niet draait om of kleine Mark wel of geen broccoli wil eten.
|
misschien. ik heb nu een bijbaantje in het ziekenhuis op de kinderafdeling, als ik 90% van die kinderen zie, dan denk ik: nooit. Maar als ik dan die andere 2 of 3 zie die wel ontzettend schattig zijn, dan denk ik: ja.
Maarja, ook die schattige kinderen zie ik maar 4 uur per dag, misschien huilen zij ook wel de hele nacht door als er niemand is, of worden het later vreselijke pubers. Maar misschien denk ik er over 10-15 jaar wel heel anders over, weet ik dan 100% zeker dat ik kinderen wil, of misschien 100% zeker dat ik ze niet wil.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Absoluut niet. Dit is 1 van de dingen die in mijn leven al vaststaan: ik wil geen kinderen en ik krijg ze ook niet.
Ten eerste haat ik kinderen, kan er niet mee overweg. Ten tweede vind ik m'n vrijheid veel te belangrijk. Dat zou ik nooit inruilen voor iets wat ik met een kind terugkrijg... Ten derde is de wereld al veel te VOL!! Denk na mensen, we zijn al met veel te veel. Ten vierde gun ik het een kind niet in zo'n wereld zoals het nu is te leven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe willen jullie je kinderen later noemen? Miss-Lauwtje | 107 | 31-10-2009 15:08 | |
Algemene schoolzaken |
enquete voor jongeren. Fantôme | 57 | 19-10-2004 20:58 | |
De Kantine |
Zou jij kinderen willen nemen als je een erfelijke ziekte had? Severus | 50 | 04-08-2004 21:06 | |
Liefde & Relatie |
je kinderen slaan is slecht??? G.T.C. | 67 | 11-06-2003 15:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
wil iemand de vertaling van bienvenue a al lecture misschien hebben? Wiltine | 1 | 22-02-2003 13:13 | |
De Kantine |
wil je kinderen?-->zoon/dochter Verwijderd | 55 | 19-04-2002 23:55 |