Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat boeit t nou of de burgers er meer respect voor krijgen als ze zich toch gewoon gedragen ![]() ![]() ![]() De kleine ook niet zo, anders ahdden ze t allang gedaan. als een dief in wilt breken ofzo dan doet ie dat toch wel. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik keur geweld tegen extreem rechts wel goed, maar ik realiseer me er wel bij dat het niet mag. De politie moet neutraal voor orde zorgen en niet door politieke idealen geleid worden ![]() De politie moet elke burger beschermen en zich aan de wet houden, en dus geen burgers mishandelen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Eerst keur je al het geweld af met een uitbrander in een van de eerste posts, en hier schrijf je dat je geweld wel goedkeurt naar bepaalde personen. Dat noem ik meten met 2 maten, beetje heel erg vreemd en eng. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoals ik al zei: de politie moet een neutrale macht blijven die elke burger beschermt. Of ik geweld tegen extreem rechts goedkeur staat los van de opdracht die de politie in onze maatschappij vervult. |
![]() |
||
Citaat:
Je mag extreem-rechtse mensen niet vergelijken met criminelen, van de eerste groep staat namelijk niet vast of ze iets crimineel gedaan hebben van de laatste groep wel, het heet immers niet voor niks Criminelen. Dus dat slaat nergens op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wijs je erop dat jij t ook tegen een bepaalde groep goedkeurt. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt immers als crimineel iets fouts gedaan, dan moet je ook kunnen verwachten dat je daarvoor gestraft (kan worden) wordt en gebruik je zodanig geweld als ze je oppakken dan mag de politie van mij geweld gebruiken. Maarja, binnekort zal wel een comitee voor 'slachtoffer hulp criminelen' komen ofzo. De criminelen hebben het ook zo slecht. Totdat ze bij jouw hebben ingebroken, kijken hoe je dan reageert. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat de politie heeft om zichzelf zodanig te verdedigen desnoods met harde hand. Doet de crimineel niks en laat hij zich netjes oppakken of iets dergelijks dan moeten ze immers GEEN geweld gebruiken, dat spreekt voor zich. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 22:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1 door anderen aanvaarde macht. Hoe wilt men macht hebben als men geen gezag heeft, lukt toch niet? Hoe wilt de politie CRIMINELEN overdragen aan het OM als ze niks mogen doen, wat nou als ze niet meewerken? Men kan zo lekker doorzeuren over niet ter doende zaken in een bericht, my god. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als criminelen worden gearesteerd zonder zich te verzetten, mag er geen geweld door de politie worden gebruikt.
Maar zodra iemand zich bij aanhouding verzet, mag de politie van mij keihard gaan optreden. Als voorbeeld de doodgeschoten Marokkaan. (Niet bedoeld als discriminatie, alleen maar even dat iedereen weet waar ik het over heb.) Hij zwaaide met zijn mes naar mensen en de politie. Dan vind ik het goed dat de politie zulke mensen schiet. ![]() En dat moet in de romp, zo zijn de richtlijnen gesteld. Veel mensen denken dat een politieagent in zo'n geval in de benen moet schieten, maar dat is niet het geval. En als een agent in de romp schiet, is er ook moeilijk over te oordelen of het de bedoeling was om de persoon neer te schieten, of dood te schieten. (Maar dat maakt in zo'n geval ook niets uit....) Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 22:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Artikelnummer enzo?? Deel 1 en 2 van de quote spreken elkaar nogal tegen, IMHO. Volgens jou worden agenten verplicht te schieten op een plek waar dat dodelijke gevolgen zou kunnen hebben. Om met de woorden van de goede heer Prins te spreken: "RRRAAAAARRRRRRRR!!!" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gepost door Rob (R@b) - dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:08 - Bron: De Telegraaf Veel Nederlanders denken dat de politie in een noodsituatie op de benen van een belager moet schieten, maar de landelijke richtlijn is dat agenten bij noodweer altijd op de romp van de belager moeten schieten. Dit heeft het Amsterdamse politiekorps in een brief laten weten na de ophef die is ontstaan over het doodschieten van de 33-jarige Driss Arbib vorige week op het Mercatorplein. Een woordvoerder van de Nederlandse politiebond laat desgevraagd weten: ''Als er sprake is van noodweer, moet een agent kiezen voor het zo groot mogelijke raakvlak. En dat is de romp. Bij het schieten op de benen is de kans op een misser te groot, met alle mogelijke gevolgen van dien. Je kunt een omstander raken en het is maar de vraag of je je belager uitschakelt. In noodweer dient de belager te worden uitgeschakeld. Het is dan hij óf de politieagent. Daarbij moet in een reflex worden geschoten op de romp''. Volgens hem is het gebruik van pepperspray, niet aan de orde in geval van een noodsituatie. Politiebonden boos Of er in de zaak van de doodgeschoten Arbib ook echt sprake was van noodweer, moet het lopende onderzoek van de Rijksrecherche uitwijzen. De Amsterdamse politiebonden hebben inmiddels woedend gereageerd op uitlatingen van voorzitter Jamal Ftieh van het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland (KMAN). Ftieh stelde dat de dood van de 33-jarige Marokkaan een discriminatoire moord is, die voortvloeit uit het racistische gedrag van de politie. Het onderzoek van de Rijksrecherche noemde hij bij voorbaat nutteloos omdat de uitkomst toch als vast zou staan. ''Jamal Ftieh oordeelt over zaken alsof hij de strafrechter van Nederland is (moord), concludeert zonder enige vorm van hoor en wederhoor (zinloos politiegeweld en discriminatie), stelt dat uitkomsten van onderzoek altijd in het voordeel van de politie zijn en tot slot wakkert hij de onlustgevoelens van de Amsterdamse gemeenschap op een ongehoorde manier aan (het was bewust moord)'', aldus de Amsterdamse politiebonden in de brief. Volgens de Amsterdamse politie moet de KMAN-voorzitter een toontje lager zingen. ''Het is goed Nederlands gebruik om geen oordelen te vellen voordat de rechter zich heeft uitgesproken. Daarvoor is onderzoek nodig en dan zal het OM, in persoon van de hoofdofficier van justitie, daarop zijn beslissingen nemen''. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ontopic: ik vind het na het lezen van het artikel wel logisch dat de politie op de romp mag schieten, maar je kan je afvragen hoe proportioneel het is natuurlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan me voorstellen dat er bewust gekozen is voor het schieten op de romp. Die is makkelijker te raken en maakt een persoon sneller onschadelijk.
Als iemand met een pistool zwaait kun je hem sneller uitschakelen door op de romp te mikken. Benen zijn smaller en minder makkelijk te raken dan de romp. Bovendien bewegen de benen meer dan een romp. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maarja mocht je schieten dan denk ik niet dat je in de volgende situatie terecht komt van 'ok meneer de bandiet, blijf effe stilstaan, ik moet nog mikken op de romp..ok ik heb je, loop maar verder'. Dat hele schietgebeuren is in het echt in 2 seconde over. Ik vind ook niet dat WIJ mogen oordelen over zo'n situatie. |
![]() |
|
Dan oordeel lekker wel..
Wij waren er niet bij, maar bepaalde mensen hier praten erover alsof ze er zelf bij waren, wat dus niet zo is. Ik bedoel we kunnen wel gissen dit en dat maar ik vind niet dat we mogen oordelen over iets waar we helemaal niet bij zijn geweest. Maak je die oordeel wel dat is dan jouw keuze maar dat zegt dan meer iets over jezelf dan over de politie. en nu ga ik pitten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |