Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ga over 1 jaar de mbo in
Hoe zit dat dan precies met die niveau's Ik zit nu op de Theoretische weg Vmbo Moet ik zeker niveau 4 doen in de mbo? En hoelang duurt die dan Want ik had laast een baan gezien die Mbo niveau 3 eist wat bedoelen ze ermee? 3 jaar mbo hebben gestudeert of... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beide niveau's duren 4 jaar. Het niveau heeft niks te maken met de duur van de opleiding, maar met de moeilijkheidsgraad. Wanneer je havo hebt gedaan, kun je van 4 havo naar 1 MBO, of van 5 havo naar 2 MBO. Dit laatste is echter niet aan te raden, want je krijgt in het 1e van het MBO de basis, die je dan mist, met het gevolg dat je er niks van snapt... ![]() En je moet niks. Als je niveau 4 kunt, zou ik het zeker doen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ze vragen bij de politie voor hoofdagent Mbo 3 jarige ofzoiets moet ik dus 3 jaar mbo doen? Kan ik niet het binnen een jaar niveau 3 af maken? |
![]() |
|
![]() |
'k heb niet alle replies gelezen (ben ik te lui voor
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals: MBO 3-jarig betekent over het algemeen: MBO, niveau 4, duur 3 jaren. Zie hier voor meer info. Hier staat het volgens mij redelijk duidelijk uitgelegd... Hier hebben ze tevens 6 niveau's. Staat er uitgelegd. Hier volg je dus de politieopleiding. |
![]() |
|
Ohhh
Ik wist niet dat ze bedoelden met Allround politie medewerker (niveau 4) Ik dacht dat ze met de niveau alleen de politie nivaeus onegveer aangaven maar nu blijkt dus dat het de mbo studie righting is ahaaa Maar als ik hoofdagent wil worden moet ik na me Vmbo Theoretischweg(mavo) naar Mbo niveau 4 toch? En die duurt 3 jaar En daarna ga ik pas naar de politie school en daar duurt het nog maal 4 jaar praktijk en theorie en dan pas ben ik hoofdagent dus totol 7 jaar nog te studeren voordat ik hoofdagent echt ben ? Maar ze vragen ook MAvo met allee vakken op d wat willen ze daar mee zeggen als ik gewoon Mavo-d doe is dat gewoon 4 jaar terwijl ik er tegenovergestelt 3 jaar juist bij moet leren op de mbo om gelijk te staan met een hoofdagent die gewoon mavo-d heeft? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het klinkt mij iig veel logischer dat je op de middelbare school een scholier bent en daarna een student. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 10:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nog nooit (behalve in verhalen dan) zo'n arrogante, domme knuppel gehoord, c.q. gelezen. Als ik net zo'n instelling zou hebben als jij dan zou ik net zo goed niet aan dit forum mee hoeven doen want ik studeer het hoogste van het hoogste, het moeilijkste van het moeilijkste (theoretische natuurkunde that is) en iedereen die iets anders doet is dom.Aangezien er op dit forum niemand anders is die dit doet zijn er alleen nog maar domme mensen over en heb ik dus niets meer bij te dragen. EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: niet iedereen die op de universiteit zit heeft zo'n arrogante instelling. Dit geldt alleen voor mensen die een gamma studie doen (rechten, bedrijfseconomie en politicologie) En laat nou niet iedereen die zo'n studie doet hier op gaan reageren want dit is uiteraard allemaal sarcastisch bedoeld Je moet doen waar je goed in bent en als dat MBO is en je wilt dat studeren noemen dan doe je dat toch lekker. Al die mensen die daar niet aan willen, zijn superhypocriet en alleen maar jaloers omdat ze niet slim genoeg zijn om binnen hun eigen vakgebied iets te presteren (als je dat wel kon had je niet zoveel tijd over om hiermee bezig te zijn). Om je toch maar een beetje slim te voelen moet je dan maar mensen met een lagere opleiding gaan lopen afzeiken... Echt een heel naar (triest, zielig, HEEEEEEEL DOM) mannetje ben jij.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lieve Heumen; telkens als dit soort dingen aan de orde komen en jij het er niet mee eens bent, begin je te blaten over de EUR, over dat jij de hoogste studie doet, dat gamma's arrogant zijn en dat je het allemaal sarcastisch bedoelt. Probeer eens wat creatiefs te verzinnen, anders zal ik met het oog op jouw generaliserende instelling maar veronderstellen dat jij zo'n onwijze beta-nerd bent zonder sociaal leven ![]() Get real! Ps. Ik vind mbo GEEN studeren, studeren heeft te maken met wetenschappelijk onderwijs, dat maakt een opleiding een studie. Mbo is beroepsgericht, een opleiding dus, geen studie en dus studeer je ook niet als je mbo volgt.
||
Citaat:
Nogmaals ik citeer: Van Dale over 'studie': 'beoefening van een vak aan een bepaalde inrichting van onderwijs met het doel een graad te behalen' Moeilijk he, lezen?
||
Citaat:
Lezen is niet moeilijk nee, de gelezen stof kritisch bekijken blijkbaar wel.
||
![]() |
Citaat:
op nix dus, als je de mbo doet ben je net zo goed een student als ieder ander. Echt onzin dat als je alleen naar de universiteit gaat dat je dan pas een echte student bent! (onzin dus) Ik persoonlijk doe universiteit, maar ik hoor dus gelukkig niet bij zo.n studenten vereniging, ben ik even blij! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ach nare man je bent echt een naar ventje wat een domme conclussies trek je toch! ik ben het niet met je eens, studeren doe je op de mbo/hbo/en universiteit en zo is het nu eenmaal accepteer het nu eens! |
![]() |
|
![]() |
nee, natuurlijk is MBO geen studeren. Zelfs kleine kinderen kunnen dat weten. Studeren doe je op een universiteit en NERGENS ANDERS.
![]() ![]()
||
Citaat:
Sorry hoor, maar wat je nu zegt is echt belachelijk. De Van Dale is een woordenboek, waarin vrijwel alle woorden met hun betekenis staan. Er staan geen mening, maar feiten. Ik weet natuurlijk dat jij gewoon je gelijk wil krijgen, maar die krijg je gewoon niet. Lever mij nou eens bewijs dat MBO of HBO geen studeren is... Wat kunnen mensen eigenwijs en dom zijn ![]()
||
Citaat:
|
shit weer van die mensen die lullen over wetenschappelijk Universiteit dat zijn dus bepaalde studies die wetenschappelijk zijn.
De meeste zijn nog geen eens wetenschappelijk denk maar Rechten studeren en Financien. Kijk t hangt er gewoon af als je met zwoegen een mavo diploma haalt noem je t wel studeren. Andersom heb je met zwoegen een VWO diploma gehaald noem je t ook studeren. Maar als je t simpel gehaald hebt noem je geen van beide MBO HBO Universiteit studeren. Voor de arrogante nieuwkomers die gaan studeren in Leiden heb ik een verrrassing Er woont een jongentje genaamd Esco die t niet zo heeft op nieuw komers corps studenten en dit jongentje van 18 woont nou juist hartje centrum dus jullie gaan leuken dingen beleven. Ga ik samen met m'n vervelende vriendjes biertjes gooien in de grachten, schreeuwen tot de politie er aankomt,even overal aanbellen. En voor de niet arrogantestudenten[niet westerse Psychologie,Psychologie,wetenschap enzo]kweet welke studenten huizen wel Corps of niet Corps studenten wonen dus maak je maar niet druk. |
![]() |
||
Citaat:
De Van Dale bevat géén feiten, enkel de algemeen geaccepteerde uitleg van woorden. Die verandert af en toe nog weleens. Woorden die een positieve klank hebben kunnen bijvoorbeeld omslaan naar negatief en andersom. Verder heb ik al een aantal argumenten aangevoerd. Hier is tot op heden niet op ingegaan. In plaats daarvan kom jij met een quote uit het woordenboek en denkt daarmee het bewijs te hebben geleverd. Ik denk dat je daarmee het verschil in denken tussen MBO'ers en academici prachtig hebt geillustreerd. Op het mbo leer je feitjes. Wat in het boek staat is waar. Die man die het geschreven heeft heeft er immers verstand van? Wie durft dat in twijfel te trekken.. Dat proces heet leren. Studeren houdt vooral in: kritisch denken. Bij alles voor jezelf bepalen waarom dat daar staat en of je het ermee eens bent. Ik zeg niet dat dat op het MBO niet gebeurd, maar in ieder geval slechts mondjesmaat.
||||
Citaat:
Het is mij een raadsel namelijk waarom je dat denkt. Citaat:
Citaat:
Waarom zouden mensen zich druk maken? Als je niet bij het corps zit kom je zowiezo niet in een corpshuis, dus ik zie geen probleem.. wat dit laatste stukje over corpshuizen met het topic te maken heeft is me ook een raadsel
||
Citaat:
||
Citaat:
'k hou er alleen niet zo van wanneer mensen zich beter voelen dan anderen, studeren is studeren, maakt geen moer uit waar je dat doet. Mijn schoonzus heeft een opleiding tot verpleegkundige gedaan op het MBO, en je maakt mij niet wijs dat je al daarvoor niet moet studeren. Ik heb haar boven haar boeken zien zwoegen, kunnen veel WO-studentjes nog van leren.
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Overigens klopt het wel dat veel studies qua tijd niet zoveel vergen..
||
Citaat:
studeren: 1. zich toeleggen op; - peinzen, denken over (daar moet ik eerst nog eens op ~ ; - 2. zich met een vak van wetenschap of kunst ernstig bezighouden om ering door te dringen; vlijtig, druk ~; - ~ in de letteren, in de medicijnen ~; theologie ~; - op iets ~, het bestuderen, van buiten leren: op een preek, een les ~
||
Citaat:
|
beuk
18 - Lid gepost op 01-05-2002 @ 21:38 -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- ESCO schreef: shit weer van die mensen die lullen over wetenschappelijk Universiteit dat zijn dus bepaalde studies die wetenschappelijk zijn. De meeste zijn nog geen eens wetenschappelijk denk maar Rechten studeren en Financien. Kijk t hangt er gewoon af als je met zwoegen een mavo diploma haalt noem je t wel studeren. Andersom heb je met zwoegen een VWO diploma gehaald noem je t ook studeren. Maar als je t simpel gehaald hebt noem je geen van beide MBO HBO Universiteit studeren. -------------------------------------------------------------------------------- Moet je er wel even bij vertellen waarom de moeite die je met de stof hebt bepalend is voor het onderscheid tussen leren en studeren. Het is mij een raadsel namelijk waarom je dat denkt. quote: -------------------------------------------------------------------------------- Voor de arrogante nieuwkomers die gaan studeren in Leiden heb ik een verrrassing Er woont een jongentje genaamd Esco die t niet zo heeft op nieuw komers corps studenten en dit jongentje van 18 woont nou juist hartje centrum dus jullie gaan leuken dingen beleven. Ga ik samen met m'n vervelende vriendjes biertjes gooien in de grachten, schreeuwen tot de politie er aankomt,even overal aanbellen. -------------------------------------------------------------------------------- Tof joh. Je geeft wel een beetje je niveau aan ja. quote: -------------------------------------------------------------------------------- En voor de niet arrogantestudenten[niet westerse Psychologie,Psychologie,wetenschap enzo]kweet welke studenten huizen wel Corps of niet Corps studenten wonen dus maak je maar niet druk. -------------------------------------------------------------------------------- Je lijkt wel een detective zeg. Ik vind corpshuizen namelijk heel moeilijk te spotten, met die postertjes voor de ramen en de jasjedasje types die in en uit lopen. Waarom zouden mensen zich druk maken? Als je niet bij het corps zit kom je zowiezo niet in een corpshuis, dus ik zie geen probleem.. wat dit laatste stukje over corpshuizen met het topic te maken heeft is me ook een raadsel ------------------ slagroomspuit? check. 1als je een keer in je boek kijkt een 7-8 haalt. 2 ja kweet een laag niveau, maar nog niet zo laag niveau om met een krat bier in de zomer op t parkeerplaats vrouwen te gaan keuren zoals de korps studenten. Je bent ook er laag als je niet iemand in de ogen durft te kijken ,omdat iemand met zwart haar meteen een crimineel zou zijn. 3IK woon al van m'n derde op de Oude Singel waarvan 60% studenten zijn, waarvan de meeste normaal sociaal gedragen. Als je in Leiden zou wonen zou je ook niet raar gaan kijken dat de meeste uit Leiden ergens anders gaan studeren. Dan komt er nog bij dat m'n moeder niet westerse Psychologie heeft gestudeerd. Zo kan je die arrogante Korps studenten zo eruit halen. |
![]() |
|
![]() |
Wat valt onder studeren?(aub geen antwoord opgeven!)
Doen we allemaal niet ons best om voor elkaar te krijgen wat graag in de toekomst willen doen??? Voor het ene beroep heb je dit nodig en het andere dat...... Laten we blij zijn dat er wat minder slimmen mensen zijn. en wat slimmer........ Want niet alles kan je leren met een goed stel hersenen. Voor sommige beroepen heb je gevoel nogdig^_^ En gevoel heeft niks met hersenen te maken. Maar ik wou alleen nog zeggen tegen Beuk. Dat niet aardig is om te zeggen dat bloemsierkunst belachelijk is..... Want ik vind laag bij de grond. Knuffels luna_p ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
is HBO studeren of niet? watervlo | 71 | 25-11-2021 00:30 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden (jullie) jongens aantrekkelijk aan een meisje? konijntjeslover | 84 | 26-06-2017 22:58 | |
Algemene schoolzaken |
MBO'ers minder student dan HBO'ers? U*NiQ | 245 | 10-02-2016 21:43 | |
Studeren |
Met diploma MBO4, verder studeren?? kevinos91 | 1 | 16-09-2012 13:02 | |
Studeren |
Duaal studeren, Small Business .Daan | 6 | 26-05-2011 20:15 | |
Studeren |
studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid Verwijderd | 2 | 20-02-2011 11:12 |