Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 19:46:
maar waarom kan ik zo niet denken? het lukt me gewoon niet loop ik voorbij een spiegel barst ik zowat in janke uit ik hou het gewoon niet vol.....en ik zie dit als enigste oplossing
dat is ook moeilijk, je kunt niet in een keer de knop omschakelen, dat je niet meer zo denkt
maar als je erover gaat praten of hulp zoekt, lukt het je wel
het zal lang gaan duren, maar uiteindelijk kom je er dan wel !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 18:52
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
maar hoe ga jij er mee om??? hoe los jij het dan op? ik heb echt respect voor mensen die het lukt om te stoppen...want ik kan wel stoppen met de vinger naar mijn keel te brengen maar niet met het negatieve zelfbeeld, waardoor ik tog weer het eten uit me wil krijgen....zodat dat er ook niet aan kan komen en 's ochrtends neem ik allerlei vitamine pillen zodat ik tog wel binne krijg wat ik nodig heb
Oud 16-09-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 19:52:
maar hoe ga jij er mee om??? hoe los jij het dan op? ik heb echt respect voor mensen die het lukt om te stoppen...want ik kan wel stoppen met de vinger naar mijn keel te brengen maar niet met het negatieve zelfbeeld, waardoor ik tog weer het eten uit me wil krijgen....zodat dat er ook niet aan kan komen en 's ochrtends neem ik allerlei vitamine pillen zodat ik tog wel binne krijg wat ik nodig heb
hoe ik er mee omga?
ik kan er niet mee omgaan, daarom ga ik geholpen worden
ik kan juist niet stoppen met het spugen, en het zelfbeeld gaat wel wat beter maar nog niet goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:00
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
hoe ben je dan aan die hulp gekomen en als ik mag vragen wie helpt je? hoe heb jij je zelfbeeld kunnen veranderen??
Oud 16-09-2003, 19:03
Verwijderd
ging slecht op school, betrapt op het overgeven paar keer, eten wegsmokkelen etcetera..
m;n moeder heeft een afspraak bij de dokter gemaakt en ik moest gewoon mee..
en toen ben ik 'snel' doorverwezen naar het triversum waar ik nu hulp ga krijgen, wat is nog niet bekend.

en aan m;n zelfbeeld moet nog gewerkt worden, ik durf nu wel gewoon de straat op enzo.. en denk er minder aan
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:04
marcy_kwarky
marcy_kwarky is offline
Heej...

Sorry, maar ik had ff geen tijd om al die andere berichten te lezen, maar ik zeg gewoon ff wat ik denk:

Het is heel slecht voor je tanden om te kotsen. Het zuur, als je heel veel zou gaan kotsen, zorgt ervoor dat je tanden op den duur wegrotten; het glazuur wordt aangetast. Dit is niet leuk. Dat moet je beseffen! Verder: doe je het dus alleen als je buikpijn hebt? Als dat zo is, kun je beter i.d.d. naar de WC gaan (wat je dus ook doet) maar hem dan gebruiken op de manier waarvoor hij ontworpen is! Probeer het er van onderen uit te krijgen! Ik las vluchtig dat je wel genoeg eet volgens jezelf. Dat hoop ik maar voor je. Probeer de volgende keer dus niet te kotsen maar via de beneden-weg het eruit te halen! Veel gezonder en het kan veel leed voorkomen!

-X-
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:06
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
het is bij mij niet zo dak de straat niet op durf maar altijd zie ik mensen kijken en ik ben bang omdat ze kijken van so dies lelijk & dik en dan heb ik gelijk al geen zin meer....
maar ik hoop echt dat het gaat lukken voor je
het is miss een te prive vraag en dan moet je dat ook maar eerlijk zeggen maar waarom ben jij ermee begonnen? waarom d8 jij ok deze ene x kan wel?
Oud 16-09-2003, 19:10
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
marcy_kwarky schreef op 16-09-2003 @ 20:04:
Heej...

Sorry, maar ik had ff geen tijd om al die andere berichten te lezen, maar ik zeg gewoon ff wat ik denk:

Het is heel slecht voor je tanden om te kotsen. Het zuur, als je heel veel zou gaan kotsen, zorgt ervoor dat je tanden op den duur wegrotten; het glazuur wordt aangetast. Dit is niet leuk. Dat moet je beseffen! Verder: doe je het dus alleen als je buikpijn hebt? Als dat zo is, kun je beter i.d.d. naar de WC gaan (wat je dus ook doet) maar hem dan gebruiken op de manier waarvoor hij ontworpen is! Probeer het er van onderen uit te krijgen! Ik las vluchtig dat je wel genoeg eet volgens jezelf. Dat hoop ik maar voor je. Probeer de volgende keer dus niet te kotsen maar via de beneden-weg het eruit te halen! Veel gezonder en het kan veel leed voorkomen!

-X-

was het maar zo simpel als jij het laat klinken
en nee niet alleen als ik buikpijn heb, dat was in het begin (het gevoel dat ik teveel had gegeten) maar nu heb ik het al na elke maaltijd op school kan ik me gelukkig inhouden anders zou ik ook betrapt worden....maar het kost me al wel moeite met eten 's middags binne te houden
Oud 16-09-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:06:
het is bij mij niet zo dak de straat niet op durf maar altijd zie ik mensen kijken en ik ben bang omdat ze kijken van so dies lelijk & dik en dan heb ik gelijk al geen zin meer....
maar ik hoop echt dat het gaat lukken voor je
het is miss een te prive vraag en dan moet je dat ook maar eerlijk zeggen maar waarom ben jij ermee begonnen? waarom d8 jij ok deze ene x kan wel?
dat dacht ik ook, nu nog steeds eigenlijk wel. maar ik keek ook altijd naar mensen die heel dik of heel 'lelijk' zijn zodat ik me iets beter voelde enzo..
waarom ik begonnen ben? was wat aangekomen met de vakantie, wilde afvallen en ging naar een dietiste, en dat ging echt heel goed, maar toen wilde ik meer en meer en ging het niet snel genoeg, en toen dacht ik , ik kots het er wel uit, dan kan ik en eten en kom ik niet aan omdat ik het eruit spuug..
en sindsdien gaat het helemaal mis qua eten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:13
marcy_kwarky
marcy_kwarky is offline
Heb je btw nooit doorgehad dat NIEMAND volmaakt is?
De mensen waar je het over hebt, die naar je kijken: hebben ze een bepaalde uitdrukking op hun gezicht staan? Hoe kom je er anders bij dat ze ZO over je denken? Misschien kijk jij achterdochtig omdat hun blikken over je glijden en dat ze daarom een bepaalde uitdrukking krijgen... Probeer eens naar buiten te gaan en dan te glimlachen! Kijk maar eens hoeveel mensen er dan nog op die manier naar je kijken!

-X-
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 19:27:
ik ben ook niet van plan dit echt lang te doen ofzow....maar gewoon tot ik op mijn streefgewicht ben dat ik me eindelijk weer mooi voel...als ik dat heb bereikt stop ik, ik kom niet op die site te staan bij mensen die eraan overleden zijn mijn tanden gaan niet uitvallen ik zal op tijd stoppen...
Dat zeggen de meeste mensen. 't nadeel is dat ze het zelf vaak nog geloven ook.

Door er over te praten, kun je leren er mee om te gaan. Dieten is geen oplossing, maakt het eerder alleen maar erger. Juist voor dat negatieve zelfbeeld heb je hulp nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:21
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
poorleno schreef op 16-09-2003 @ 20:11:
dat dacht ik ook, nu nog steeds eigenlijk wel. maar ik keek ook altijd naar mensen die heel dik of heel 'lelijk' zijn zodat ik me iets beter voelde enzo..
waarom ik begonnen ben? was wat aangekomen met de vakantie, wilde afvallen en ging naar een dietiste, en dat ging echt heel goed, maar toen wilde ik meer en meer en ging het niet snel genoeg, en toen dacht ik , ik kots het er wel uit, dan kan ik en eten en kom ik niet aan omdat ik het eruit spuug..
en sindsdien gaat het helemaal mis qua eten

dat heb ik ook dat ik echt naar hele dikke mensen kijk en dan denk van kijk nu zie ik er wel goed uit maar dat gevoel hangt maar heel ff in me hoofd en na zo'n dik mens kom ik zo'n perfect meisje tegen byebye blijgevoel
en hoe lang is dat geleden van die vakantie?
Oud 16-09-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:21:
dat heb ik ook dat ik echt naar hele dikke mensen kijk en dan denk van kijk nu zie ik er wel goed uit maar dat gevoel hangt maar heel ff in me hoofd en na zo'n dik mens kom ik zo'n perfect meisje tegen byebye blijgevoel
en hoe lang is dat geleden van die vakantie?
2 jaar, en veel ben ik er niet met opgeschoten..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:27
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
marcy_kwarky schreef op 16-09-2003 @ 20:13:
Heb je btw nooit doorgehad dat NIEMAND volmaakt is?
De mensen waar je het over hebt, die naar je kijken: hebben ze een bepaalde uitdrukking op hun gezicht staan? Hoe kom je er anders bij dat ze ZO over je denken? Misschien kijk jij achterdochtig omdat hun blikken over je glijden en dat ze daarom een bepaalde uitdrukking krijgen... Probeer eens naar buiten te gaan en dan te glimlachen! Kijk maar eens hoeveel mensen er dan nog op die manier naar je kijken!

-X-
tuurlijk weet ik dat diep van binnen wel maar wat me wel opvalt is dat ik die lelijkere mensen niet zie alleen de mooie....
de ene x kijken ze vol afschuw naar me de andere x lachen ze daar word ik gewoon zo onzeker van
Oud 16-09-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:27:
de ene x kijken ze vol afschuw naar me de andere x lachen ze daar word ik gewoon zo onzeker van
Zou dat niet alleen in jouw hoofd zitten? (Das niet beledigend bedoelt.) En dat het in werkelijk helemaal niet zo is. Ik geloof niet dat je alles nu echt ziet zoals het echt is.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:29
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
poorleno schreef op 16-09-2003 @ 20:23:
2 jaar, en veel ben ik er niet met opgeschoten..
op welke manier bedoel je dat dat je niet veel bent afgevallen of dat je door dit alleen maar achteruit bent gegaan???
Oud 16-09-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:29:
op welke manier bedoel je dat dat je niet veel bent afgevallen of dat je door dit alleen maar achteruit bent gegaan???
beide, in het begin val je best wel af.. nouja ik in iig wel..
maar met vreetbuien kom je ook weer aan,
maar psygisch en lichamelijk ben ik er best wel erg op achteruit gegaan
m;n menustratie enzo, haaruitval, extreme buikpijn en krampen
etc
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:32
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-09-2003 @ 20:28:
Zou dat niet alleen in jouw hoofd zitten? (Das niet beledigend bedoelt.) En dat het in werkelijk helemaal niet zo is. Ik geloof niet dat je alles nu echt ziet zoals het echt is.

miss heb je wel gelijk maar ik ben echt ZO onzeker en bang dat mensen me lelijk/dik vinden.....
en vroeger ben ik ook vaak gepest omdat ik te dik zou zijn dat heeft er ook veel mee te maken ik zit ook op zo'n school waar je perfect moet zijn
Oud 16-09-2003, 19:35
marcy_kwarky
marcy_kwarky is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:27:
tuurlijk weet ik dat diep van binnen wel maar wat me wel opvalt is dat ik die lelijkere mensen niet zie alleen de mooie....
Het is echt afschuwelijk voor je!
Ik hoop van harte dat je er echt vanaf komt! Je bent toch pas 15?

Eigenlijk is het heel erg, dat er zoveel mensen zijn die door de tv's en al die bladen enz. op het idee komen om er "beter uit te zien"... Het is allemaal eigenlijk zo'n onzin!

Ennuh... dat 'vol afschuw', dat kan ook niet waar zijn. Ik heb wel eens ergens gelezen of gehoord dat meer anorexia-patiënten dingen denken die er niet zijn...

Trouwens, HELPT de vinger in je keel steken om af te vallen?

Ennuh... Dat sporten dat je gedaan hebt... hoelang was dat en welke sport?

-X-
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:32:
miss heb je wel gelijk maar ik ben echt ZO onzeker en bang dat mensen me lelijk/dik vinden.....
en vroeger ben ik ook vaak gepest omdat ik te dik zou zijn dat heeft er ook veel mee te maken ik zit ook op zo'n school waar je perfect moet zijn
hmm dat is wel erg naar..
dat je gepest bent enzo..
daar had ik gelukkig dan geen last van..

maar laat je niet door andere beïnvloeden..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 16-09-2003 @ 20:32:
En dus moet je hulp zoeken, er iig met iemand over praten ed.
't is zonde om jezelf naar de klote te helpen.

Sorry, als ik bot, grof, onvriendelijk of wat dan ook over kom, maar het onderwerp ligt nogal 'gevoelig', om het zo te noemen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:44
marcy_kwarky
marcy_kwarky is offline
Nou, het beste ermee! Ik hoop dat deze berichten je allemaal geholpen hebben en/of dat de andere mensen hier je nog zullen helpen!

Als er op je school iets geldt als: "perfect zijn", dan heb je een rare school! Ik snap dat echt niet, dat mensen dat belangrijk kunnen vinden! Laat die mensen lekker barsten! Natuurlijk is het fijn als je jezelf lekker in je vel voelt enzo, maar dat ben je nu ook niet... Probeer toch echt te sporten! Zoiets als hockey of whatever je leuk lijkt! Natuurlijk zie je de resultaten niet meteen, maar na verloop van tijd (misschien duurt het wel twee jaar ofzo) zul je er echt beter van worden!

Ik ga nu stoppen met op deze site zijn, dusss...

Veel succes!

-X-
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 05:51
Dashja
Dashja is offline
Hey meis,

Het is ook ontzettend moeilijk om ermee te stoppen.
Het is een strijd, waarvan je denkt dat je er nooit meer uit komt.
Een strijd tegen jezelf, met jezelf, een oorlog, maar het kan.
Het kan als jij het wil en je er voor in zet. Zoek hulp meis.
Ik denk dat je je ouders alleen maar meer verdriet doet als je
dit doorzet.

Weetje, ik heb jarenlang gebraakt en ja, ook nu ga ik nog wel
eens die fout in. Het is een verslaving, je wilt afvallen, maar wat
ik laatst merkte toen ik een tijdje al 3 maaltijden per dag at,
fruit als tussendoortjes etc. dat ik afviel!!
Al die peuten riepen dat al jaren tegen mij, maar ik kon dat niet
geloven, nu heb ik ervaren dat dat wel zo is.

Maar het allerbelangrijkste is; Accepteer jezelf zoals je bent.
En vraag hier hulp bij, want alleen doen is echt superzwaar.
Je mag hulp vragen. Ga naar een vertrouwingspersoon op school,
mentor, maakt niet uit, maar zoek alsjeblieft hulp lieverd.

Je schrijft dat je er wel mee kan stoppen als je je streef behaald
hebt. Dat dacht ik dus ook, maar ik kon het ook niet, ik sloeg door.
Ik moet nu mijn trein halen, ben al te laat, zal vanavond verder
schrijven.

Sterkte!
Liefs,
Dashja

Oud 17-09-2003, 14:37
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
BiTcHy_Me
ik ben ook niet van plan dit echt lang te doen ofzow....maar gewoon tot ik op mijn streefgewicht ben dat ik me eindelijk weer mooi voel...als ik dat heb bereikt stop ik, ik kom niet op die site te staan bij mensen die eraan overleden zijn mijn tanden gaan niet uitvallen ik zal op tijd stoppen...

Daar was ik weer..
Wat ik al eerder schreef, 9 van de 10 'brakers' dachten dat ze
konden stoppen als ze hun streef hadden gehaald. Ik ook.
Ik was er zelfs heilig van overtuigd. Maar het tegendeel is waar.
Mijn streefgewicht verlaagde ik iedere keer dat ik hem haalde.
Het braken kon ook ik niet stoppen. Het is zo'n verslaving, terwijl
het eigenlijk walgelijk is. Als ik nu teveel eet, ga ik 'automatisch'
braken. Al wil ik niet, het komt er gewoon uit. Het heeft bij mij
veel meer kapot gemaakt dan dat ik ooit had gedacht. En geloof
me, dat zijn niet alleen de klachten die hier genoemd worden,
er zijn er zoveeel meer.

Misschien moet je juist wel op die site komen waar op staat dat
veel mensen overleden zijn door de gevolgen van. Het dat je dat
kan helpen het te stoppen. Heb je dat stukje gelezen van dat
(overleden..) meisje dat nog maar 2 maanden een eetstoornis had? ....
Ik bedoel maar...

Je bent pas begonnen met braken, stop dit alsjeblieft als je niet
in die (nog grotere) negatieve spiraal wil komen.
Je vraagt om hulp, "Wat moet ik doen?" Je hebt al zoveel adviezen
gekregen inmiddels. Durf je stappen te gaan maken je eetgedrag
te veranderen?

Citaat:

Hoe weet jij wat de anderen mensen denken?
Vul iemand anders zijn gedachten niet in meis. Dat heeft totaal geen zin en werkt alleen maar negatief voor je.
Misschien denken die mensen wel; Wow, wat een mooie meid is dat. You don't know!.

Durf hulp te vragen aan mensen, durf dit gevecht aan te gaan,
Wees niet bang om wat jou ouders ervan denken.
Het gaat om JOU !! en JOUW leven. Als jij hulp nodig hebt, (en dat
heb je) dan moet je die zoeken. Probeer te onderzoeken waarom
je zo negatief over jezelf denkt. Het is echt jammer.
Je mist namelijk zoveel van het echte leven...

Sterkte met alles.
Liefs,
Dashja

@ Leonoor; Hey lieverd, lief dat je naar me vraagt! Ja, het
gaat best goed! Ik heb nog behoorlijk wat downs (bijv. dat gedoe met mijn hart) maar ondanks alles voel en zie ik nu wel mijn kracht en doorzettingsvermogen. En ik kan best positief blijven! Hoest met jou? En met het eten enzo? Mag je weer wat meer verschillend voedsel of zit het er niet meer in? Veel sterkte iig! Liefs
Oud 17-09-2003, 14:44
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
ik weet het allemaal niet aan de ene kant wil ik ZO GRAAG geholpen worden maar tog ook weer niet en 1 ding MIJN OUDERS MOGEN ER ECHT NOOIT ACHTERKOMEN.....ik heb ze al zoveel last bezorgd dit kan er niet bij.....
Oud 17-09-2003, 14:49
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
ik weet ook niet wat andere mensen denken maar ik zie ze wel kijken met een blik van owh my god en die blikken maken mij zo onzeker...miss maak ik mezelf ook wel gek maar ik weet het allemaal niet meer ik denk dat ik morge is naar de vertrouwens persoon bij ons op school ga......ik zie geen andere oplossing en weet dat het eigenlijk niet kan wat ik doe, maar ik zal altijd onzeker blijven....

over die site die site heb ik bekeken jah maar ik zal daar nooit bij komen te staan zover laat ik het niet komen echt niet!!! en ik zeg niet dat ik 2 maanden blijf doorgaan net zoals dat meisje van die foto.......ik weet dat het allemaal als valse beloftes klinken maar het is echt niet zo ik zal stoppen echt waar!!!!!!
Oud 17-09-2003, 14:52
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 15:44:
ik weet het allemaal niet aan de ene kant wil ik ZO GRAAG geholpen worden maar tog ook weer niet en 1 ding MIJN OUDERS MOGEN ER ECHT NOOIT ACHTERKOMEN.....ik heb ze al zoveel last bezorgd dit kan er niet bij.....
Ik kan me ergens wel goed voorstellen dat je het je ouders niet wilt vertellen.
(Mijn ouders weten het overigens ook niet echt maar dat heeft
andere oorzaken)
Maar kijk eens naar hoe jong je nog bent meis!
Je hebt nog zoveel 'leven' voor je, wou je dat zomaar weggooien?

Ga anders eerst eens praten met je mentor. Stapje voor stapje.
Daarna kan je altijd verder zien, maar doe 'iets'!

sterkte

Oud 17-09-2003, 14:57
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 15:49:
ik weet ook niet wat andere mensen denken maar ik zie ze wel kijken met een blik van owh my god en die blikken maken mij zo onzeker...miss maak ik mezelf ook wel gek maar ik weet het allemaal niet meer ik denk dat ik morge is naar de vertrouwens persoon bij ons op school ga......ik zie geen andere oplossing en weet dat het eigenlijk niet kan wat ik doe, maar ik zal altijd onzeker blijven....
Goed van je dat je morgen waarschijnlijk naar de vertrouwingspersoon gaat! Ik denk dat je dan echt goed bezig bent meis!
Misschien dat je altijd onzeker zal blijven, misschien niet. Sluit
niets uit! Als ik naar mezelf kijk nu en 2 jaar geleden...
Keep the faith!!

Citaat:

over die site die site heb ik bekeken jah maar ik zal daar nooit bij komen te staan zover laat ik het niet komen echt niet!!! en ik zeg niet dat ik 2 maanden blijf doorgaan net zoals dat meisje van die foto.......ik weet dat het allemaal als valse beloftes klinken maar het is echt niet zo ik zal stoppen echt waar!!!!!!

Precies hetzelfde wat jij nu zegt... dat zei ik ook....
Stop het nu meis, hoe zwaar het ook zal zijn, stop het zo gauw
mogelijk..

Take care
Oud 17-09-2003, 15:27
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
ik zal het wel laten weten hoe het morgen gegaan is ik ben zo bang/nerveus.....ik weet ook echt niet wat ik moet zeggen tegen die man....
daar zit ik dan jah ik heb een probleempje
@t dasja echt thx voor je advies waardeer het echt!!!!!
Oud 17-09-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 16:27:
ik zal het wel laten weten hoe het morgen gegaan is ik ben zo bang/nerveus.....ik weet ook echt niet wat ik moet zeggen tegen die man....
het zal je vast goed doen, alles eens er goed uitgooien lucht op
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:36
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
poorleno schreef op 17-09-2003 @ 16:29:
het zal je vast goed doen, alles eens er goed uitgooien lucht op
ja als ik eerlijk ben denk ik dat ook...
ik voelde me zo opgelucht toen ik dit op het forum had gezet.
en echt allemaal bedankt voor jullie steun want echt anders zat ik hier nog steeds over te twijfelen..
maar ja ik weet ook dat het nog niet over is en ik heb van veel mensen ook gehoort dat het ergste nog moet komen maar jah... ik hoop dat de mensen die me gaan helpen me ook echt kunnen helpen...
maar dat zal nog wel een hele tijd duren
Oud 17-09-2003, 15:44
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 16:27:
Hey meis,
Ik ben echt trots op je dat je morgen gaat praten!
Ik kan me voorstellen dat je het heel erg eng vind, dat is ook
echt niet vreemd. Nog een tip; Schrijf wat je wilt vertellen op
een blaadje en neem dat mee tijdens het gesprek.
Mij hielp (en helpt) dat vaak erg goed, omdat ik nog wel s een
black-out krijg of helemaal dichtklap. Hoop dat het jou ook kan
helpen!

Citaat:
ja als ik eerlijk ben denk ik dat ook... ik voelde me zo opgelucht toen ik dit op het forum had gezet.
en echt allemaal bedankt voor jullie steun want echt anders zat ik hier nog steeds over te twijfelen..
maar ja ik weet ook dat het nog niet over is en ik heb van veel mensen ook gehoort dat het ergste nog moet komen maar jah... ik hoop dat de mensen die me gaan helpen me ook echt kunnen helpen...
maar dat zal nog wel een hele tijd duren
Fijn te horen dat je je opgelucht voelde door
het hier neer te zetten. Misschien dat het ergste nog moet
komen, misschien niet. Vergeet niet, dat je door elk gevecht
alleen maar sterker wordt (al voelt het lang niet altijd zo).
Je hebt meer kracht in je zitten dan je denkt meis!.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe voor morgen.
Probeer je (hoe moeilijk ook) niet al te druk erom te maken.
Want of je je er druk om maakt of niet, het komt toch wel.
*even praktisch gezien *

Denk aan je.
Liefs,
Dashja

Oud 17-09-2003, 15:53
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
owh jah das idd heel erg handig want zodra ik face to face zit zeg ik meestal helemaal nix meer...
wil je miss helpen met wat ik er +- op moet schrijven?
Oud 18-09-2003, 15:43
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 17-09-2003 @ 16:53:
owh jah das idd heel erg handig want zodra ik face to face zit zeg ik meestal helemaal nix meer...
wil je miss helpen met wat ik er +- op moet schrijven?
Hey meis!

Sorry ik lees net pas je berichtje! Heb je het gesprek al gehad
inmiddels? Zo ja, hoe ging het? Is het nog gelukt met dat lijstje?
Voel je je ook wat opgelucht nu?
Als ik je nog kan helpen met het lijstje (of wat anders) let me know!

Sterkte meis!
Knuf,
Dashja

Oud 18-09-2003, 17:59
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Dashja schreef op 18-09-2003 @ 16:43:
Hey meis!

Sorry ik lees net pas je berichtje! Heb je het gesprek al gehad
inmiddels? Zo ja, hoe ging het? Is het nog gelukt met dat lijstje?
Voel je je ook wat opgelucht nu?
Als ik je nog kan helpen met het lijstje (of wat anders) let me know!

Sterkte meis!
Knuf,
Dashja

maakt niet uit vind het al super dat jullie me helpen echt jullie weten niet hoeveel dit voor me betekent!
Ik ben naar mijn mentor gegaan en heb gevraagd of hij een zwijgplicht heeft (met een lullig smoesje zo van ik heb een weddeschap je weet wel) dus hij zo jah ik heb een zwijgplicht als er iets is moet je komen hor!
dus ik snel weg gegaan en met mijn beste vriendin gepraat en dies naar mijn mentor gegaan en zei heeft u ff tijd voor shan? dus hij meegekomen met haar stond ik daar in de hal...
dus toen zei ik wanneer heeft u tijd om te praten want ik moet praten?! vandaag kwam hem (en mij) heel erg slecht uit dus maandag tijdens mentoruur.....ik ben zo bang dat ik daar alleen maar zit niets uit mijn mond krijg of kei hard ga janken....
ik moet dus nog zo'n soort briefje maken met wat ik allemaal wil zeggen....
dus tips voor dat lijstje zijn altijd welkom
Oud 19-09-2003, 13:10
Orsino*
Orsino* is offline
Duidelijk dingen.. (ik heb niet het hele topic gelezen)
Zoals hoe je je voelt, hoe dat komt, hoe lang/vaak je het hebt, wat je doet en wat je er aan zou kunnen doen om het allemaal weer beter te maken.
Het is echt goed dat je met je mentor gaat praten, dat is een grote strap in de goeie richting. Misschien kan hij je helpen en anders kan hij je wel doorverwijzen naar een 'specialist'.
Je moet nu stoppen voordat het te laat is, en je er helemaal in verstrengeld bent.. Dan raak je alles kwijt en ook misschien de mensen die je eerst steunden, omdat je jezelf helemaal afsluit.
Het lijkt me zoiezo niet echt zin hebben om eerst een poosje te kotsen, en dan te stoppen zodra je op je 'streefgewicht' zit, want dan eet je weer normaal en kom je weer aan.
Je kunt echt beter gezond eten & bewegen want zoiets doet ALLEEN maar kwaad, en het is ongezond. Kijk naar jezelf, je bent nu toch ook niet gelukkig?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:29
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 19-09-2003 @ 14:10:
Kijk naar jezelf, je bent nu toch ook niet gelukkig?
neej maar dat komt omdat ik niet op mijn streefgewicht zit
iig zo denk ik erover
Oud 19-09-2003, 17:01
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 19-09-2003 @ 16:29:
neej maar dat komt omdat ik niet op mijn streefgewicht zit
iig zo denk ik erover
Dat je het op een geforceerde manier wilt bereiken betekend dat er iets niet goed zit. En alleen door af te vallen wordt je niet gelukkig, integendeel. (Al gezegd, maar ja.) Door jezelf te accepteren wordt je gelukkig en jezelf accepteren is niet alleen afhankelijk van je gewicht.

Ik ken veel mensen die zeiden 'als ik op mijn streefgewicht zit, ben ik gelukkig'. Ze vielen af, maar werden er niet gelukkiger door. Bovendien werd hun streefgewicht steeds lager. Terwijl zij zelf steeds ongelukkiger werden. Doe je zelf dat niet aan.

(=Leonoor)
Oud 19-09-2003, 17:33
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 19-09-2003 @ 18:01:
Dat je het op een geforceerde manier wilt bereiken betekend dat er iets niet goed zit. En alleen door af te vallen wordt je niet gelukkig, integendeel. (Al gezegd, maar ja.) Door jezelf te accepteren wordt je gelukkig en jezelf accepteren is niet alleen afhankelijk van je gewicht.

Ik ken veel mensen die zeiden 'als ik op mijn streefgewicht zit, ben ik gelukkig'. Ze vielen af, maar werden er niet gelukkiger door. Bovendien werd hun streefgewicht steeds lager. Terwijl zij zelf steeds ongelukkiger werden. Doe je zelf dat niet aan.

(=Leonoor)

ik ga het ook proberen maar ben zo bang dat ik hierin zal falenen
Oud 21-09-2003, 14:10
Dashja
Dashja is offline
Hey meis,

Als je ervoor vecht zal je niet falen.
Tuurlijk zal je nog "terugvallen" krijgen, het zal eerder gek zijn
als dat niet zo zou zijn. Maar zie het niet als falen, want dat is
het niet. Het hoort bij het proces van beter worden.
Na elk gevecht, hoe klein ook, ben je sterker geworden, al
voelt het voor jou misschien nu nog niet zo.

Even over dat lijstje,
Noem concrete dingen, maar gooi jezelf niet gelijk in het diepe.
Zeg van te voren ook dat je het heel erg eng vind en eerst even
aftast of het voor jou goed voelt.
Schrijf op een briefje de dingen waar je last van hebt, kijk eerst
naar de oorzaken (voor zover je die dan weet) bijv. op school
voel ik me zo ongelukkig (=voorbeeld) en heb ik het gevoel
nergens controle op te hebben, voelde me zwak en ben nu
controle gaan houden op het eten, maar voel dat ik daar in door
sla. Zoiets, maar dan natuurlijk met jou invulling.

Hij zal ongetwijfeld vragen in welke mate je er last van hebt.
Wil je het niet vertellen, zeg dan dat je het liever niet wilt
vertellen, maar dat het serieus slecht gaat. Je kan eventueel
ook dit forum 'erbij halen' in zin van dat anderen ook vinden dat
het heel erg belangrijk is dat je er wat mee doet. En wat de
consequenties kunnen zijn als je het niet doet...
Want vaak weten anderen niet dat een eetstoornis een langzame
vorm van zelfmoord is...

Wil je het wel vertellen, maar lukt het niet om het mondeling te
zeggen kan je hem misschien een briefje geven waar het op
staat. Geef ook aan dat je er van af wil, maar dat je er diep
van binnen eigenlijk helemaal niet van af wil, omdat het van jou
is, het geeft je houvast (=voorbeeld) etc.

Voelt het gesprek met hem helemaal niet goed, kan je natuurlijk
ook vragen naar een ander vertrouwingspersoon oid.
Dat is wel een hele moeilijke stap, maar weet waar je het voor
doet...

Bedenk ook goed of je iemand mee wilt nemen naar het gesprek.
Aan de ene kant kan het voor jou erg fijn en vertrouwd zijn en
kan je later met diegene het gesprek nog evalueren, maar aan
de andere kant kan het ook belastend werken misschien wel
helemaal voor je vriendin die ook een eetstoornis heeft. Maar als
je van te voren daarover overlegt, zit dat wel goed.

Oja, neem pen en papier mee en schrijf alles wat belangrijk is of
wat je denkt te vergeten op. Zeker na zo'n gesprek kan alles heel
overweldigend zijn en kan je veel vergeten (tenminste, dat doe
ik vaak )

Ik zal nog nadenken voor je of ik nog wat tips heb, dan zal ik ze
posten.

Ik wens je iig heel veel sterkte, kracht, moed en warmte toe!
Je kan het meis!
Liefs,
Dashja
Oud 21-09-2003, 14:21
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
jah ik neem die vriendin mee omdat ik bang ben als ik alleen moet gaan ik niet ga...
en van die brief heb ik nou gewoon opgeschreven wat ik denk en vind +- alles wat ik hier op het forum heb gezegt
enne echt bedankt dat je me helpt

ik heb vanavond een fotoshoot
en ik voel me zo dik ik hang eigenlijk nu alleen nog maar kotsend boven de plee omdat ik zo bang ben dat die meneer die de foto's maakt me lelijk vind
owh ik ben zo bang ...
Oud 21-09-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 21-09-2003 @ 15:21:
jah ik neem die vriendin mee omdat ik bang ben als ik alleen moet gaan ik niet ga...
en van die brief heb ik nou gewoon opgeschreven wat ik denk en vind +- alles wat ik hier op het forum heb gezegt
enne echt bedankt dat je me helpt

ik heb vanavond een fotoshoot
en ik voel me zo dik ik hang eigenlijk nu alleen nog maar kotsend boven de plee omdat ik zo bang ben dat die meneer die de foto's maakt me lelijk vind
owh ik ben zo bang ...
niet bang zijn, gewoon niet aan denken en plezier hebben
succes met je fotoshoot!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 17:01
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
poorleno schreef op 21-09-2003 @ 17:10:
niet bang zijn, gewoon niet aan denken en plezier hebben
succes met je fotoshoot!
thx ik ga er nu heen en me maag is helemaal van streek gelukkig heeft me beste vriendin dezelfde schoot
doei!!!!!!
wish me luck
Oud 21-09-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 21-09-2003 @ 18:01:
thx ik ga er nu heen en me maag is helemaal van streek gelukkig heeft me beste vriendin dezelfde schoot
doei!!!!!!
wish me luck
maag van streek.. door de zenuwen voor de shoot of door het kotsen?
succes
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:15
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
poorleno schreef op 21-09-2003 @ 18:02:
maag van streek.. door de zenuwen voor de shoot of door het kotsen?
succes
voornamelijk zenuwen had heel erg last van me keel dat wel...
maar jah de shoot is geweest 150 foto's van mij en die vriendin
was zo nerveus al die mense in het park maar kijke van wat gebeurd daar nou
ik heb trouwens ook net dat gesprek met mijn mentor gehad...
hij gaat er met nog iemand over praten die me uiteindelijk zal doorsturen naar zo'n vertrouwens persoon die weet er meer vanaf enz..

en als ik lang in 'therapie' moet dan moeten ze het aan mijn ouders vertellen omdat het dan geld kost
ze mogen het echt niet weten!!!!!!!!!
maar jah ik hoop maar dat alles goed komt maar ik denk het niet
Oud 22-09-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 22-09-2003 @ 16:15:
maar jah ik hoop maar dat alles goed komt maar ik denk het niet
Probeer iig van het positieve uit te gaan. Ga gewoon hard aan het werk als je hulp krijgt, wie weet helpt het zo goed, dat je geen langdurige hulp nodig hebt. Van het negatieve uitgaan helpt je iig niks.

Goed dat je hulp gezocht hebt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:27
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
jah ik weet niet maar alles gaat altijd fout bij mij dus dan denk ik dat dit ook fout zal gaan maar ik zal proberen te denken
ook een probleem ik heb nu dan hulp gezocht maar mijn beste vriendin niet ik weet niet maar ze beloofd het elke x maar doet het niet....hoe kan ik haar nou helpen?!
ze zei tijdens dat gesprek wel allemaal tegen mijn mentor dat ze me zal helpen enz maare ze snapt me en geeft me gelijk en ik denk niet echt dat dat mij helpt
Oud 22-09-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 22-09-2003 @ 16:27:
jah ik weet niet maar alles gaat altijd fout bij mij dus dan denk ik dat dit ook fout zal gaan maar ik zal proberen te denken
ook een probleem ik heb nu dan hulp gezocht maar mijn beste vriendin niet ik weet niet maar ze beloofd het elke x maar doet het niet....hoe kan ik haar nou helpen?!
ze zei tijdens dat gesprek wel allemaal tegen mijn mentor dat ze me zal helpen enz maare ze snapt me en geeft me gelijk en ik denk niet echt dat dat mij helpt
Je bent er zelf bij. En er gaan vast ook dingen goed, alleen worden die misschien ondergesneeuwd door de dingen die niet goed gaan.

Je beste vriendin kun je helpen door er voor haar te zijn. Meer niet ben ik bang. Als ze geen hulp wil, dan kan jij daar weinig aan veranderen.

Heb je haar verteld dat zoals ze nu doet niet helpt?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:34
Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
jah ik zei zo tegen haar:
je hebt mij nu zover gekregen dat ik hulp ben gaan zoeken nu is het tijd dat je voor jezelf gaat zorgen zo gaat het echt niet je kan het niet alleen en ook niet samen met mij
toen zat ze daar zo hm jah euh
Oud 22-09-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
BiTcHy_Me schreef op 22-09-2003 @ 16:34:
jah ik zei zo tegen haar:
je hebt mij nu zover gekregen dat ik hulp ben gaan zoeken nu is het tijd dat je voor jezelf gaat zorgen zo gaat het echt niet je kan het niet alleen en ook niet samen met mij
toen zat ze daar zo hm jah euh
Je bedoeld dus dat ze jou niet helpt door zelf geen hulp te zoeken? Je kunt haar niet verplichten om hulp te zoeken. Jij bent degene die er mee zit dat ze geen hulp zoekt, ik denk dat je dat opzij moet zetten en haar ook zelf haar beslissingen moet laten nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten