Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 15:04
NN
NN is offline
Citaat:
Milk schreef op 27-06-2004 @ 15:48 :
Nee rechten, das origineel.
Je moet een studie doen die je interessant vindt. Wat maakt originaliteit uit?
Oud 27-06-2004, 16:41
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Milk schreef op 27-06-2004 @ 15:48 :
Nee rechten, das origineel.
Sommige mensen hebben echt een gebrek aan een gevoel voor humor

En inderdaad, je moet doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent om op NN te reageren.
Oud 27-06-2004, 17:09
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 27-06-2004 @ 14:11 :
Kim's studie stelt dan ook niet veel voor.

Let op, nu barst de bom!
Rechten stelt ook niet veel voor

Ik denk dat je mijn huidige studie verwart met de vorige
Oud 27-06-2004, 18:03
NN
NN is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 27-06-2004 @ 18:09 :

Rechten stelt ook niet veel voor? Hoezo? Leg eens uit?
Oud 27-06-2004, 18:15
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 27-06-2004 @ 18:09 :

Ik denk dat je mijn huidige studie verwart met de vorige
Nee hoor.

Maar ik denk wel dat Kim snapt dat ik dat niet meen. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Beste mensen, raken we zo niet heel erg offtopic? En waag het eens iets negatiefs over rechten te zeggen!
Oud 27-06-2004, 19:13
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 27-06-2004 @ 19:50 :
Beste mensen, raken we zo niet heel erg offtopic? En waag het eens iets negatiefs over rechten te zeggen!
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 20:46
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 27-06-2004 @ 19:03 :
Rechten stelt ook niet veel voor? Hoezo? Leg eens uit?
Goed, als ik weer thuis ben zoek ik dat gesprek met nare man eens op, hij beweert iig dat het belachelijk weinig moeite kost

En ik word moe van mensen die beweren dat mijn studie alleen maar televisiekijken is...
Oud 27-06-2004, 22:18
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 27-06-2004 @ 21:46 :
En ik word moe van mensen die beweren dat mijn studie alleen maar televisiekijken is...
Maar je ontkent het niet expliciet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Goed, als ik weer thuis ben zoek ik dat gesprek met nare man eens op, hij beweert iig dat het belachelijk weinig moeite kost
Ik wil het hier ook wel beamen: het niveau van (het masterjaar van) de studie rechtsgeleerdheid is gewoon om van te huilen. Misschien dat als in het masterjaar 120 ECTS verplicht zouden zijn het wat spannend zou worden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:38
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2004 @ 23:23 :
Ik wil het hier ook wel beamen: het niveau van (het masterjaar van) de studie rechtsgeleerdheid is gewoon om van te huilen. Misschien dat als in het masterjaar 120 ECTS verplicht zouden zijn het wat spannend zou worden.
Nou ja, om van te huilen is wat te.. maar ook in Tilburg is het masterjaar niet superzwaar. Tenzij je criminologie erbij zou hebben gepakt, want de manier waarop van Duyn dat vak hier geeft. Je leest je kapot, ben na 3 colleges gestopt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 27-06-2004 @ 23:38 :
Nou ja, om van te huilen is wat te.. maar ook in Tilburg is het masterjaar niet superzwaar. Tenzij je criminologie erbij zou hebben gepakt, want de manier waarop van Duyn dat vak hier geeft. Je leest je kapot, ben na 3 colleges gestopt.
Het is vooral jammer dat er zo weinig kennis wordt verondersteld. Sommige docenten beginnen het college met de mededeling dat ze niet al te snel zullen gaan, 'omdat dit derdejaarsstof is die waarschijnlijk flink is weggezakt'.

Je zult het niet geloven, maar er zitten bij ons sukkels die nog steeds niet goed kunnen uitleggen wat een rechtshandeling is. Of die nog steeds als een gek in hun wetboek zitten te bladeren als ze het woord krijgen.

Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 23:47
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2004 @ 23:42 :Het is vooral jammer dat er zo weinig kennis wordt verondersteld. Sommige docenten beginnen het college met de mededeling dat ze niet al te snel zullen gaan, 'omdat dit derdejaarsstof is die waarschijnlijk flink is weggezakt'.
Dat heb ik gelukkig helemaal niet meegemaakt bij de vakken waar ik mijn masterfase mee heb ingevuld. Het was trouwens leuk om een keer een wat meer wetenschappelijke invulling te hebben (zoals de herziening van het sanctiestelsel en strafvordering) dan puur casusjes maken.

Citaat:
Je zult het niet geloven, maar er zitten bij ons sukkels die nog steeds niet goed kunnen uitleggen wat een rechtshandeling is.
In het woord zelf liggen voldoende hints verborgen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 27-06-2004 @ 15:56 :
Ik doe het met plezier. De intentie van mijn bericht is je trouwens volledig ontgaan.
Als je Kim wilt laten happen, das een eitje. Als het over haar huidige studie gaat, is niets me ontgaan.

Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 27-06-2004 @ 17:41 :
Sommige mensen hebben echt een gebrek aan een gevoel voor humor

En inderdaad, je moet doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent om op NN te reageren.
Ja, ik heb echt een serieus gebrek aan gevoel voor humor. Vandaar ook dat er een achter staat ja.

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:09
NN
NN is offline
Citaat:

Ik zeg niks over jouw studie.

En als Nare iets beweert, dan hoef je dat nog niet voor waarheid aan te nemen!
Oud 28-06-2004, 12:11
NN
NN is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 27-06-2004 @ 19:50 :
Wat voor acties gaan we ondernemen?
Oud 28-06-2004, 12:12
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2004 @ 23:42 :
Het is vooral jammer dat er zo weinig kennis wordt verondersteld. Sommige docenten beginnen het college met de mededeling dat ze niet al te snel zullen gaan, 'omdat dit derdejaarsstof is die waarschijnlijk flink is weggezakt'.

Je zult het niet geloven, maar er zitten bij ons sukkels die nog steeds niet goed kunnen uitleggen wat een rechtshandeling is. Of die nog steeds als een gek in hun wetboek zitten te bladeren als ze het woord krijgen.

Dan is het niveau van de opleiding aan gene zijde van de Waal gewoon te laag. Niet van de rechtenstudies in het algemeen.
Oud 28-06-2004, 13:15
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Milk schreef op 28-06-2004 @ 12:11 :
Als je Kim wilt laten happen, das een eitje.
Oei.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:17
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 28-06-2004 @ 13:12 :
Dan is het niveau van de opleiding aan gene zijde van de Waal gewoon te laag. Niet van de rechtenstudies in het algemeen.
Of de studenten worden dommer.

Maar goed, ik denk toch niet dat je een homogeen beeld kan schetsen van de moeilijkheidsgraad van een studie. Dat is gewoon heel subjectief en te persoonsgebonden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 28-06-2004 @ 13:12 :
Hahaha Nee, dat is het niet. Een vriendin van mij studeert rechten in Groningen en ik help haar wel eens met haar werk. Het is precies hetzelfde als in Nijmegen, gewoon afgestemd op de gemiddelde student. Het heeft geen zin Groningen als de ultieme universiteit voor te spiegelen, het niveau van de studie rechten is gewoon overal niet zo hoog.

Je moet niet vergeten dat rechten de studie is met de laagste studielast, dat is gewoon een feit. Je kunt met relatief weinig inspanning de studie halen, hoewel op een gegeven moment zeker inzicht vereist wordt. Er zitten in mijn jaar genoeg mensen die die 14 punts-vakken als een enorm obstakel zien en al juichen als ze ze gehaald hebben, maar door de bank genomen mag het niveau echt wel wat omhoog. Dat geldt net zo hard voor Groningen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:00
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 14:43 :
Hahaha Nee, dat is het niet. Een vriendin van mij studeert rechten in Groningen en ik help haar wel eens met haar werk. Het is precies hetzelfde als in Nijmegen, gewoon afgestemd op de gemiddelde student. Het heeft geen zin Groningen als de ultieme universiteit voor te spiegelen, het niveau van de studie rechten is gewoon overal niet zo hoog.
Ik heb trouwens niet het idee dat ze het hier in Tilburg over het algemeen erg gemakkelijk maken. Bij het tentamen ondernemingsrecht van vorig jaar, om maar een voorbeeld te geven, had 40% een voldoende. Van de ~90 studenten hadden niet meer dan 14 mensen hoger dan een 6, het hoogste cijfer was een 7,5 meen ik me te herinneren. Ik zal ook maar niks zeggen over de slachtoffers van vakken zoals strafrecht in het 1e jaar, zo laag zijn de cijfers nog nooit geweest.

Neemt trouwens niet weg dat er best ruimte is voor wat meer druk op de student. Maar goed, de echte prutsers vallen toch meestal in het 1e jaar wel af.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:04
Verwijderd
Veertig procent voor een verplicht vak? Valt me nog best mee eigenlijk. De grootste slachting dit jaar was in het eerste semester, in de afstudeerrichting ondernemingsrecht, bij het tentamen Rechtspersonen- en Vennootschapsrecht (verdiept). Voor studenten Nederlands recht is dat een keuzevak, voor masterstudenten notariëel recht is het verplicht. Van de 77 deelnemers (24 NL recht, 53 not.recht) waren er 15 voldoendes, waarvan maar negen in de richting notariëel recht
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:09
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 15:04 :
Veertig procent voor een verplicht vak? Valt me nog best mee eigenlijk. De grootste slachting dit jaar was in het eerste semester, in de afstudeerrichting ondernemingsrecht, bij het tentamen Rechtspersonen- en Vennootschapsrecht (verdiept). Voor studenten Nederlands recht is dat een keuzevak, voor masterstudenten notariëel recht is het verplicht. Van de 77 deelnemers (24 NL recht, 53 not.recht) waren er 15 voldoendes, waarvan maar negen in de richting notariëel recht
19%? Dat zijn slagingspercentages die ik bij ons normaliter zie bij vakken zoals staatsrecht, of rechtsfilosofie. Maar tegenwoordig ook dus bij strafrecht in het eerste jaar al, en dan nog op een deeltentamen.

Dat voorbeeld van ondernemingsrecht betrof trouwens een herkansing, het eerste tentamen daarvan vorig jaar was zo slecht gemaakt dat ze het moesten ophogen om nog een redelijk aantal mensen te laten slagen. Ik moet toegeven, het was ook best een moeilijk tentamen, het komt niet vaak voor dat ik de hele collegezaal zo hoor kreunen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:14
Verwijderd
Ophogen? Bwah. Ik heb bij dat tentamen vennootschapsrecht verdiept de nabespreking bijgewoond en er was niemand (behalve ik) die hoger had dan een 7,5. Dat is toch best wel triest eigenlijk, want ik vond het helemaal niet zo moeilijk. Wel multidisciplinair, want het was niet domweg casusjes oplossen, maar er zaten ook vragen in die enig economisch inzicht vereisten, niet alleen dom regeltjes toepassen. En ja, dan vallen er ineens heel veel mensen buiten de boot. Belachelijk eigenlijk, want van mensen die een richting als ondernemingsrecht kiezen mag je toch wel énig economisch inzicht verwachten,.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:23
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 15:14 :
Ophogen? Bwah.
Voor mij maakte het niets uit, zelfs na de ophoging had ik de 1e keer een onvoldoende. Komt niet vaak voor dat ik een onvoldoende haal.

Citaat:
Ik heb bij dat tentamen vennootschapsrecht verdiept de nabespreking bijgewoond en er was niemand (behalve ik) die hoger had dan een 7,5. Dat is toch best wel triest eigenlijk, want ik vond het helemaal niet zo moeilijk. Wel multidisciplinair, want het was niet domweg casusjes oplossen, maar er zaten ook vragen in die enig economisch inzicht vereisten, niet alleen dom regeltjes toepassen. En ja, dan vallen er ineens heel veel mensen buiten de boot. Belachelijk eigenlijk, want van mensen die een richting als ondernemingsrecht kiezen mag je toch wel énig economisch inzicht verwachten,.
Dat vind ik van wel ja. Maar ik heb dan ook niet voor ondernemingsrecht gekozen, dat was saaaaai.

En nu trek ik vlug even mijn flameproof suit aan wachtende op je antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:24
Verwijderd
Ach, aan effecten valt tenminste nog geld te verdienen, dat kun je van hopeloze recidivisten niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:26
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 15:24 :
Ach, aan effecten valt tenminste nog geld te verdienen, dat kun je van hopeloze recidivisten niet zeggen.
Ik ben meer de man van het algemeen belang, in de cel ermee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:28
Verwijderd
Castreren die hap

Ach nee, ik doe wel ondernemingsrecht maar dat is niet omdat ik het geld zo geil vind. In tegendeel, het geld kan me niet rotten, maar het vennootschapsrecht is gewoon een terrein dat wetenschappelijk nog lang niet ontgonnen is, helemaal het effectenrecht. Dat is echt een rechtsgebied dat nog volop in opmars is.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:31
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 15:28 : Castreren die hap
Indeed.

Citaat:
Ach nee, ik doe wel ondernemingsrecht maar dat is niet omdat ik het geld zo geil vind. In tegendeel, het geld kan me niet rotten, maar het vennootschapsrecht is gewoon een terrein dat wetenschappelijk nog lang niet ontgonnen is, helemaal het effectenrecht. Dat is echt een rechtsgebied dat nog volop in opmars is.
Zolang we het maar leuk vinden!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:37
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Milk schreef op 28-06-2004 @ 12:11 :
Ja, ik heb echt een serieus gebrek aan gevoel voor humor. Vandaar ook dat er een achter staat ja.
Hebben we nu ruzie?
Oud 28-06-2004, 14:38
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
NN schreef op 28-06-2004 @ 13:11 :
Wat voor acties gaan we ondernemen?
Misschien moeten we het stenigen hier ook maar gaan invoeren Al brengt dat wat juridische complicaties met zich mee denk ik....
Oud 28-06-2004, 15:23
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 14:43 :

Je moet niet vergeten dat rechten de studie is met de laagste studielast, dat is gewoon een feit. Je kunt met relatief weinig inspanning de studie halen, hoewel op een gegeven moment zeker inzicht vereist wordt. Er zitten in mijn jaar genoeg mensen die die 14 punts-vakken als een enorm obstakel zien en al juichen als ze ze gehaald hebben, maar door de bank genomen mag het niveau echt wel wat omhoog. Dat geldt net zo hard voor Groningen.
Ik kan in zoverre met je meegaan, dat ik me er ook wel aan erger dat sommige docenten bij de colleges er maar vanuit gaan dat studenten de literatuur niet lezen en daarom enkel het boek bespreken. Mijn verwachting is dat dit in de master wel beter wordt.

Voor de rest is het denk ik ook een beetje wat je er zelf van maakt. Je kan je vakje leren en een tentamen maken, maar je kan je ook verder maatschappelijk verbreden of verdiepen in je favoriete rechtsgebied.

Voor de echte strebertjes zijn er natuurlijk nog de mogelijkheden om een honourstraject te volgen of een topmaster te gaan doen.
Oud 28-06-2004, 15:24
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 28-06-2004 @ 15:00 :

Neemt trouwens niet weg dat er best ruimte is voor wat meer druk op de student. Maar goed, de echte prutsers vallen toch meestal in het 1e jaar wel af.
Bij ons haalt slechts 30% na één jaar de P binnen...
Oud 28-06-2004, 15:25
NN
NN is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 28-06-2004 @ 15:38 :
Misschien moeten we het stenigen hier ook maar gaan invoeren Al brengt dat wat juridische complicaties met zich mee denk ik....
Ach, wat zou dat... Strafrecht is toch niet echt mijn ding.
Oud 28-06-2004, 15:31
NN
NN is offline
Om hier niet te ver af te dwalen, heb ik even een nieuwe discussie geopend, zie 'Niveau van studie'.
Oud 28-06-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 28-06-2004 @ 15:37 :
Hebben we nu ruzie?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 27-06-2004 @ 23:18 :
Maar je ontkent het niet expliciet.
Het is inderdaad wel een deel van mijn studie ja. Je moet die mooie theorieën toch ergens op toepassen!
Oud 29-06-2004, 16:11
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 16:51 :
Het is inderdaad wel een deel van mijn studie ja. Je moet die mooie theorieën toch ergens op toepassen!
Smoesjes, die studie van je is een groot bioscoopfestijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:12
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 17:11 :
Mocht je willen
Oud 29-06-2004, 16:16
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 17:12 :
Mocht je willen
The truth will set you free, Tinkerbell.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 18:20
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 17:16 :
The truth will set you free, Tinkerbell.
Kom maar eens langs

Voor onderwijsprogramma: *klik*
Oud 29-06-2004, 18:48
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 19:20 : Kom maar eens langs
Dat durf ik niet aan, jij mept me vast de UvA uit.

Citaat:
Voor onderwijsprogramma: *klik*
Ik kan daaruit afleiden dat de opleiding neerkomt op wat vaag gelul over internet, films en tv. Leuk al die onderzoekswerkgroepjes, maar het stelt natuurlijk niets voor.

Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:29
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 20:17 :
Zoiets zeg je niet. Kim verdient een pak slaag. Wie gaat het 'r geven?
I'm waiting for you...*

Citaat:
Da's ook niet zo moeilijk.
Waarom denk je dat ik gestopt ben

*Afbeelding met dank aan Sovereign.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 20:29 :
I'm waiting for you...[afbeelding]
Hey, je jat m'n smiley!

Citaat:
Waarom denk je dat ik gestopt ben
Het was te moelijk?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 17:11 :
Zeggen alle mensen die jaloers zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:36
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 20:34 :
Hey, je jat m'n smiley!

Het was te moelijk ?
Voor jou wel, aangezien je nog niet eens correct kunt spellen en dat bij een vak als communicatie toch wel erg belangrijk is
Oud 29-06-2004, 19:36
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Milk schreef op 29-06-2004 @ 20:35 :
Zeggen alle mensen die jaloers zijn
Ech nie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:38
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 20:36 :
Ech nie.
Geef nou maar toe, rechten is nu eenmaal stoffig
Oud 29-06-2004, 19:38
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 20:36 :
Voor jou wel, aangezien je nog niet eens correct kunt spellen en dat bij een vak als communicatie toch wel erg belangrijk is
Minstens net zo belangrijk als bij rechten.

En ik kan wel spellen, nou je mond dichthouden potjandorie!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:39
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 20:38 :
Geef nou maar toe, rechten is nu eenmaal stoffig
Volgens mij zijn al die films en series die jij moet kijken veel stoffiger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten