Advertentie | |
|
![]() |
|
De meeste verkrachtingen per jaar vinden plaats in de VS gevolgd door Zuid-Afrika en Canada.
De meeste doden door schietwapens vinden plaats in Zuid-Afrika, gevolgd door Colombia en Thailand (VS staat vierde). Het grootst aantal gevangenen per 1000 zit in de VS, gevolgd door Rusland en Thailand. Malaysie, Tsjechie en Hongkong kennen de meeste gevangenissen. Het meest ingebroken wordt in de VS, het VK en Australie. Vrouwelijke gevangenen vertoeven voornamelijk in de VS, gevolgd door India en het VK. De top tien van hoogste criminaliteit: 1. Verenigde Staten 2. Duitsland 3. Verenigd Koninkrijk 4. Frankrijk 5. Zuid-Afrika 6. Rusland 7. Canada 8. Japan 9. Italie 10. India Nederland komt op de veertiende plek. Landen waar de minste criminaliteit is: Map & Graph: Crime: Bottom 10 Total crimes â Scroll down for more information â Show map full screen Country Description Amount 1. Montserrat 2. Seychelles 3. Qatar 4. Dominica 5. Armenie 6. Papua New Guinea 7. Azerbedzjan 8. Georgie (nee, lekker met die maffia) 9. Macedonia, The Former Yugoslav Republic of 10. Yemen Bron (vergeet echter niet dat in vele landen verkeerde statistieken worden doorgegeven!!!!)
||
Citaat:
Zo zijn er slechts 87 verkrachtingen per 2000 inwoners in Saoedi Arabie. Kiss my ass, want dat geloof ik dus echt niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
verder is 'criminaliteit' nogal een breed begrip, we hebben het hier alleen maar over geweldsdelicten in grote steden, das lang niet alle soorten
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je die weet aan te pakken, pak je ook de ettertjes die meedoen omdat ze dan respect krijgen etc. aan. Je laat ze dan goed begeleiden e.d. En belangrijker: ze hebben dan geen leidende figuren meer. Natuurlijk zou je het ook zo kunnen aanpakken zonder direct alle leidende figuren weg te nemen. Welnu, die leidende figuren zijn wellicht juist de hopeloze gevallen waar jij opdoelt. Als het echte veelplegers zijn komen ze in de gevangenis en dan blijven ze daar hopelijk een tijdje, opdat de tijd en energie die gestoken wordt in de meelopertjes niet tevergeefs is. Natuurlijk wordt lang niet alle overlast in grote steden veroorzaakt door allochtone crimineeltjes/criminelen. Ook junks zijn een belangrijke bron van criminaliteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Da's pas hoog. Een aangezien hier al niet alles aangegeven wordt; is het helemaal ondenkbaar in een land als Saoedi Arabie waarin verkrachting van een vrouw vaak ook nog als schuld van de vrouw wordt ervaren (overspel, uitlokking, etc..).
|
Ik zie wel veel gedoe, maar nog steeds geen concrete oplossingen...
Veel criminaliteit kun je niet tegen gaan omdat het aan de opvoeding, moraliteit van de mensen ligt, ik sommige famillies van nederland is het dood normaal om te stelen en als iemand iets slechts zegt over jou dat je hem op zijn bek mept... En het word in veel gevallen zelfs aangemoedigd door de ouders/familie leden. Je kunt het voorkomen door overal agenten neer te zetten maar dat krijg je niet voor mekaar, je zou de hele moraliteit van de mensen moeten veranderen, maar wat kun je nou doen tegen mensen die hun kinderen aanmoedigen om te stelen? niks, het is niet te bewijzen en te straffen. Gister op het nieuws, amsterdam centrum van de georganiseerde misdaad, ik kan het wel begrijpen, de politie is te druk met allemaal kleine vergrijpen en de grote jongens kunnen rustig hun werk doen, jah, het enige wat de mensen opvalt is af en toe een liquidatie (hoop dat ik het goed zeg). En als ze dan ook maar iemand pakken dan is het een huurmoordenaar uit een ver land de verder niks weet dan dat hij diegene moest vermoorde, als dat gedaan was kreeg hij geld van een persoon die hij niet kent... Mmmh, mijn ideen over hoe ik het wil oplossen komen binnenkort wel. Leuk idee deze topic, ik ga toevallig volgende week een betoog houden over de veiligheid in nederland ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het trouwens niet over marrokkaantjes en de 'uitzet'-tactiek die hier en daar geopperd wordt, maar dit is gewoon n oplossing voor ALLE probleemgroepen.
|
Verwijderd
|
Persoonlijk vind ik dat er in nederland veel te zwak en te lief wordt gereageerd op criminaliteit.
Er wordt een misdrijf gepleegd door iemand zonder strafblad. De politie zwaait met de vinger ( ![]() Het moet maar eens afgelopen zijn met het 'aardige' beleid van NL. Straffen moeten veel zwaarder worden, en dan doel ik vooral op de jeugd (jong geleerd is oud gedaan) waarbij tegenwoordig een steeds grotere opkomst is van jong schorriemorrie. Laat die 16 jarige jongen toch meteen een weekje norren als hij een cd bij de FRS 'per ongeluk' in zijn broekzak laat vallen. Laat hem vervolgens nog 1 maand een taakstraf doen. Moet je kijken hoe snel het percentage van het jonge tuig daalt. Bij herhaling mag de jongen geeneens naar Halt (of een ander 'lief' instituut) maar krijgt gewoon 'hadsekidee' een strafblad, en mag een maand lang in de bajes verblijven, om vervolgens een half jaar papiertjes te prikken in het park terwijl hij een cursus 'hoe-dien-ik-mij-te-gedragen' volgt. 2 jaar terug liep ik door Singapore, waar mij vertelt werd dat je al een week mag zitten voor het op straat gooien van een snoeppapiertje. Ongelovig waande ik mij over straat, en tot mijn grote verbazing kon ik geen papiertje vinden op straat. Alles was brandschoon. Blijkbaar werken die harde handelingen dan toch wel. Opzouten met die flauwekul, gewoon harde maatregelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
er is een stille toch voor Nishe(mael) gehouden en ons hele station ligt vol met bloemen en knuffels e.d. in de krant stond overigens dat de dader een 16 jarige jongen was. tel hier gerus 7 jaar bij op. hij (de dader) was een 25 jarige inwoner, hier uit Den Helder. foutje dus.... De reden van de ruzie sloeg ook nergens op trouwens, maarja, het slaat sowieso bijna nergens op naar mijn mening. Maargoed, daar krijgen we de jongen niet mee terug. er gaan hier trouwens wel geruchten over een wraakactie (stomstomstom)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar dat werkt dus niet zo, als je een leider weghaalt, komt daarna vaak chaos & anarchie...eej dat is er met die partij ook gebeurt ...helaas.... ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Oplossing? Inkomensnivellering, maarja... da gaat nu nie ech meer lukken met het CDA en de VVD aan de macht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De schade die één persoon veroorzaakt omdat hij een CD pikt, is misschien in absolute zin niet zo groot. Maar wanneer je het op macroniveau bekijkt zie je dat het toch noodzakelijk is die gevallen te straffen, ook al is het op microniveau misschien onvoordelig. Je kunt mensen namelijk niet straffeloos delicten laten plegen omdat de straf duurder is dan de vermogensschade. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen waaróm dat zo is. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het over de korte termijn. Als je begint met mensen een week gevangen te zetten voor het jatten van ene compact disc, zitten je gevangenissen in een week vol en loopt je strafrecht een beetje in de soep. Een sterk repressief beleid is misschien wel vol te houden, maar moeilijk te beginnen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() concreet: -minimum straffen, zodat boeven bij voorbaat weten wat hen te wachten staat als ze worden gepakt, bovendien versnelt het de rechtsgang van de reeds overbezette gerechtsgebouwen. -kaalpluk regelingen: een crimineel mag niet genieten van zijn/haar onrechtmatig verkregen vermogen, kaalplukken dus. -jeugdstraf/werkkampen: in een afgelegen gebied criminele minderjarigen een paar maanden afbeulen en ze een spoedopvoeding geven waartoe de ouders niet in staat bleken te zijn. -korten op kinderbijslag van ouders van jeugddelequenten; spreekt voor zich. -bezuinigen op luxe gevangenissen en extra cellen bouwen om tekort op te lossen. -criminele buitenlanders waar mogelijk het land uit zetten. -alle drugs legaliseren, verkoop harddrugs enkel via overheid. -straatjunks verplicht en hardhandig laten afkicken, dus geen softe methadon-aanpak. -straatfouilleren door agent mogelijk maken zonder enige verdenking. -agent meer vrijheid geven, meer handelen naar eigen inzicht. -begrippen 'vormfout' en 'onrechtmatig verkregen bewijs' afschaffen. degene die het bewijs onrechtmatig heeft verkregen moet ook gestraft worden, maar bewijs is bewijs. zo, dit was mijn ideenlijst, wat vind u ervan? Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 12:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het wel enigzins met je eens, alleen jouw harddrugsbeleid trek ik in twijfel.... Het zou best kunnen zijn dat de criminaliteit daalt door de 'legalisering' van de harddrugs. Maar de gezondheid van de bevolking zal wel tot een dieptepunt zakken. Ik ben wel benieuwd naar je stelling over hoe de regering de harrdrugs mogen uitdelen. Alleen aan verslaafden? of mag jan en alleman daar langskomen? dit is dus vrij simplistisch gezien, maar het betreft slechts een voorbeeld |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Verwijderd
|
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:37:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en mensen sluiten de ogen ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb trouwens ook geen zin om hele pagina's te spenderen aan het uitleggen van beginselen van strafrecht en het strafproces aan iemand die er a) geen flikker van snapt b) niet te overtuigen is en c) ook al zou hij dat wel zijn, het nog niet van mij zou aannemen. Succes met je kruistocht ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat in de eerste plaats de politie moet optreden tegen iedere overtreding die in het voorbijgaan wordt geconstateerd en dan juist te beginnen met de kleine dingen. Bijvoorbeeld kleine verkeersovertredingen die eigenlijk al gemeen goed zijn, zoals door rood licht lopen in de stad onmiddelijk bestraffen. Er hoeven niet veel regels te zijn, maar de regels die er zijn moeten strenger gehandhaafd worden. Niet gedogen, maar zero tolerance. Bovendien moet de burger een bepaalde eigen verantwoordelijkheid voelen en zichzelf in de eerste plaats aan de geldende regels houden om zo een voorbeeld tegenover anderen af te geven en bovendien een ander durven aan te spreken op zijn/haar gedrag.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
samenvatting probleemen remy476 | 7 | 24-01-2006 16:06 | |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
Beleidszaken |
[Nieuw forum] Veiligheid Verwijderd | 18 | 27-11-2003 17:15 | |
Jongen doodgestoken in Tilburg. michael1 | 207 | 19-09-2003 19:58 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 |