Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:15
Verwijderd
ja
zet ik er weer een solotje op
onder het geschreeuw van Ronnie Ronal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-09-2003 @ 18:10:
Haha, ja.. je hangt hier rond dus zoveel zal het niet voorstellen.
Jij hangt hier veel meer rond.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:34
antigone
antigone is offline
ja, goed initiatief. ik was ook blij dat radiohead met hun laatste album indirect kritiek uitte tegen bush. ik vind de bands dan wel ruk, toch fijn dat zoiets plaatsvind.
Oud 24-09-2003, 20:53
Gatara
Gatara is offline
Protestzangers hebben altijd bestaan, zullen we maar zeggen...

/me zingt Meneer de President van Boudewijn de Groot
Oud 24-09-2003, 21:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ufke schreef op 24-09-2003 @ 20:21:
Jij hangt hier veel meer rond.
ja eigenlijk wel he.. voor de rest heb ik ook niet zoveel te doen.. Er zijn zo weinig andere dingen waar ik aan kan hangen..
misschien een grote boom in de buurt ofzo
Oud 24-09-2003, 23:35
Verwijderd
Ach gruttekens, omdat die bands succesvol zijn kunnen ze geen politieke mening hebben
En ach, als ze die mening dan toch wel hebben, dan mogen ze hem niet uitdragen, want dan doen ze alleen maar true en dat is niet goed. Vooral omdat ze een mening hebben die veel mensen hebben, dat is natuurlijk niet alto genoeg, lekker afzettend tegen de maatschappij is dit niet. En ach, het zal toch niet helpen, dus is het toch overbodig want wat boeit het nou of ze een voorbeeld functie hebben waarvan ze misbruik kunnen maken om hun ideeen over te brengen. En ach, het zijn toch maar domme bands, want wij zijn zo true dus luisteren we niet naar populaire bands, en daarom ieder initiatief toch dom van ze.

Ga naar jullie trance shit luisteren ongeintereseerde boeren, perfecte nederlanders. Niets doen, en nergens mee bemoeien, en dan komt het wel goed.
Ik kan het alleen maar toejuigen als bands als pennywise die zeer maatschappij kritisch zijn zulke muziek maken. Het zet misschien sommige mensen aan het denken, het kan a-politieke figuren bij de politiek betrekken. Verder zouden zij niet de eersten zijn met dit idee, denkende aan billy bragg.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 08:17
Verwijderd
Punkcoalitie tegen George Bush
De Amerikaanse president George Bush verslikte zich ei zo na opnieuw in een pretzel toen hij het nieuws vernam. Onder de noemer "Rock Against Bush" gaan punkgroepen als Good Charlotte, Green Day, Sum 41 en Pennywise namelijk hun jonge fans mobiliseren om bij de verkiezingen van 2004 tegen de huidige president te stemmen. De bezieler van de campagne is Fat Mike, de frontman van NOFX. "Een jaar geleden besloot ik om mijn invloed en contacten te gebruiken om een aantal groepen samen te brengen tegen Bush. Als we hem laten doen gaan ons land, de economie, het milieu en de wereld binnenkort naar de haaien", verklaart Fat Mike zich nader. Green Day, NOFX en Alkaline Trio trekken binnenkort de studio in om nieuwe songs op te nemen voor een speciaal verzamelalbum dat in de lente in de rekken moet liggen. Ook de andere sympathiserende bands zullen voor het project materiaal aanleveren. Met de opbrengst worden dan krantenadvertenties en televisiespots betaald die jongeren oproepen tegen Bush te stemmen. Daarna trekt de "Rock Against Bush"-tournee tot aan de verkiezingen in november de hele Verenigde Staten rond. Punkvoter.com, de politieke organisatie van Fat Mike, zorgt ervoor dat de fans zich tijdens de gratis concerten kunnen laten registreren als kiezer. "Momenteel gaan heel weinig jongeren van 18 tot 25 stemmen. Daar moet dringend verandering in komen." (DB)

[23/9/2003 - bron: VH1]
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:59
NERD
NERD is offline
"Eigenlijk heb ik nooit de betekenis van protestsongs begrepen. Zijn die bedoeld voor iemand als Bush die er toch geen moer om geeft dat je zingt? Of zing je een protestsong voor de mensen die het toch al met je eens zijn?"

Elvis Costello, 2003
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:13
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vind t belangrijk om je uit te spreken tegen het beleid van bush doormiddel van muziek. Het heeft niets met trend te maken. Dat gebeurt al sinds mensenheugenis. De bands vind ik niets. Dat zal ik eerlijk zeggen. Toch vind ik het een goed iniatief. Idd om kids die er niet zo overnadenken toch eens aan t denken te zetten.

Waar ik wel een punt in zie is dat er nu geklaagd word over de Amerikaanse repressie/beleid, terwijl ook "geliefde" presidenten ala Clinton vuile handen hebben(denk eens aan alle "humanitarion interventions", zoals ze het zelf graag noemen).

Desalniettemin is muziek een uitstekend gereedschap om je ergens tegen af te zetten/mensen te bereiken/etc. Ik hoop alleen dat mensen ook eens doordenken en eens verder kijken dan de o zo duivelse bush en beseffen dat hij niet de bron van alle kwaad is, maar dat het de hele machtscultuur is. En ja ook de Nederlandse regering.
Oud 25-09-2003, 10:19
cottoncandy
cottoncandy is offline
Als bands door middel van hun muziek willen protesteren tegen bush/zijn macht, dan ben ik de laatste die daar over gaat zeuren. MAAR waar ik wel ziek van wordt is van die zogenaamde punkrock bandjes die in europa hun fanbase willen vetmesten door kreten te gebruiken zoals 'bush sucks!' en daarmee het hele publiek om hun vinger winden.

Een goed voorbeeld is mijn zusje, ze weet niet precies wat bush veroorzaakt heeft en waar hij nu mee bezig is maar zodra ik haar vertel wat mijn mening is, of de bands waarnaar ze luistert maken een anti-bush nummer ofzo, dan is haar mening al klaar en het gevaar is dan dat mensen het hele verhaal van één perspectief zien en niet zelf leren nadenken.
Oud 25-09-2003, 10:25
DeadNation
DeadNation is offline
Er zijn altijd wel kids die of te jong zijn of gewoon te dom zijn om zelf een mening te ontwikkelen en dus daarom maar die van een favoriete band/persoon aannemen. Doe je niets aan.
Oud 25-09-2003, 10:34
NERD
NERD is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 25-09-2003 @ 11:13:
Toch vind ik het een goed iniatief. Idd om kids die er niet zo overnadenken toch eens aan t denken te zetten.
Ik zou dit niet echt onder de noemer "aan het denken zetten" willen scharen. Evenals de propaganda van Bush geven de meeste van deze bands een vrij eenzijdige visie op de recente gebeurtenissen. Mijns inziens zet je mensen juist aan het denken door voor zowel van het beleid van Bush als de visie van zijn tegenstanders de voor- en nadelen op een rijtje te zetten. Hiermee geef je mensen de mogelijkheid om zich een eigen mening te vormen. Dit komt echter heel sterk op me over als een offensief om een bepaalde mening aan mensen op te dringen, hoe goed ze het ook bedoelen. Juist de mensen die, zoals jij het aangeeft, "er niet over nadenken" zijn erg beivnvloedbaar door propaganda, of dat nu vanuit het Witte Huis komt of vanuit de punkbeweging.

Kortom: je persoonlijke mening aan iemand opdringen is volgens mij niet hetzelfde als "mensen aan het denken zetten".
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:09
cottoncandy
cottoncandy is offline
het ironische is dat mensen niet zichzelf, maar wel anderen veroordelen op bekrompenheid. vooral bij anarchisten kan ik me daar aan ergeren. ik zie in elke extreme politieke stroming bekrompen gedachten, daarom ben ik zo'n 'midden' doos geworden.
Oud 25-09-2003, 11:12
DeadNation
DeadNation is offline
Vind ik wel. Een percentage mensen die een eenzijdige mening te horen krijgt gaat dat verder uitzoeken. Waarom zou er anders zoveel verzet zijn tegen Bush en kornuiten? Als je de conventionele media moet geloven valt t allemaal wel mee met de repressie en proberen ze je ervan te overtuigen dat het noodzakelijk is(niet in alle media natuurlijk).

En is t niet altijd zo dat dat soort info niet 100% objectief is? Al is t een auteur van een boek/column/etc., een zanger of whatever. Enigzins genuanceerd zijn is wel iets waar men naar moet streven en je hebt wel gelijk dat bands als Nofx dat ook niet echt zijn. Het is kreten brullen. Dat is zo. Maar als daardoor een paar kids zich verder verdiepen in het onderwerp dan is dat naar mijn mening de moeite waard.
Oud 25-09-2003, 11:13
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 25-09-2003 @ 11:25:
Er zijn altijd wel kids die of te jong zijn of gewoon te dom zijn om zelf een mening te ontwikkelen en dus daarom maar die van een favoriete band/persoon aannemen. Doe je niets aan.
ik ken mensen van 30 met dezelfde afwijking. het is niet iets wat alleen bij jonge mensen speelt. mensen zijn makkelijk beinvloedbaar, ook al je vindt dat je dat niet bent. elke reclame campagne of spotje voor een politieke partij of een goed doel wordt zo gemaakt zodat je interesse groter wordt, een situatie of persoon kan zo eenzijdig neergezet worden dat alleen het positieve of negatieve benadrukt wordt. bijv zoals bbc blair weergeeft, natuurlijk is het een eikel maar dat betekend, net zoals bij bush, niet dat hij helemaal niets goeds heeft gedaan voor het land.
Oud 25-09-2003, 11:16
cottoncandy
cottoncandy is offline
ps; misschien ben ik wat minder haatdragend geworden over bush sinds hij balkenende een schoothondje heeft genoemd
hij is dan wel dom, maar hij weet dondersgoed welke spelletjes hij speelt. eerst dacht ik dat hij een stand up comedian was. maar ja, in het 'land' waar schwarznegger aan de macht kan komen kun je niets uitsluiten natuurlijk.
Oud 25-09-2003, 11:17
FaZ
FaZ is offline
goed nieuws!
Oud 25-09-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 24-09-2003 @ 19:38:
jezis, wat kunnen sommige mensen zeiken zeg, het is ook echt nooit goed, stop een fakkin komkommer in je reet en geniet van het leven
Zeg dat eens tegen 'fuck bush en balkenende!' punkers, dan ben je mijn man! Dat schorem noemt zich politiek, maar ik hoor alleen dat Amerika de nieuwe nazi's zijn en dat Balkenende als doel heeft de hele maatschappij naar de klote te helpen. Like...wat zou jij doen als MP?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 24-09-2003 @ 19:56:
In ieder geval nog minder dom dan helemaal geen idealisme

En dat jij idealisme zonder - in jouw ogen - realisme ziet als romantiseren vind ik wat kort door de bocht.

En de vraag is nog maar of het zo onrealistisch is. Nee, bush zal niet aftreden door het draaien van zo'n cd. Maar het beïnvloed wel een deel van de publieke opinie.
Is that so, my friend? Liever een pragmatisch beleid dat werkt dan een paar idealisten die een wanbeleid voeren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-09-2003 @ 21:53:
Protestzangers hebben altijd bestaan, zullen we maar zeggen...

/me zingt Meneer de President van Boudewijn de Groot
/me zingt 'Conservative Christians Own' van de Snees Metal Mayhem
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:35
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
snees schreef op 25-09-2003 @ 12:29:
Is that so, my friend? Liever een pragmatisch beleid dat werkt dan een paar idealisten die een wanbeleid voeren.
waaro ga je er vanuit dat een pragmatisch beleid werkt?
Oud 25-09-2003, 11:37
cottoncandy
cottoncandy is offline
die snees kan zich nog interessanter voordoen dan ik dat kan

Oud 25-09-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:35:
waaro ga je er vanuit dat een pragmatisch beleid werkt?
Nergens; waar ga jij er vanuit dat een idealistisch beleid per definitie beter werkt?

Pragmatisch beleid is concreet gericht op het oplossen (en voorkomen) van sociale kwesties. Een vaststaande ideologie is lang niet altijd toereikend, omdat die flexibiliteit mist om nieuwe problemen aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
cottoncandy schreef op 25-09-2003 @ 12:37:
die snees kan zich nog interessanter voordoen dan ik dat kan

Beetje de linkse kerk irriteren
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:40
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
snees schreef op 25-09-2003 @ 12:38:
Nergens; waar ga jij er vanuit dat een idealistisch beleid per definitie beter werkt?

Pragmatisch beleid is concreet gericht op het oplossen (en voorkomen) van sociale kwesties. Een vaststaande ideologie is lang niet altijd toereikend, omdat die flexibiliteit mist om nieuwe problemen aan te pakken.
ik bedoelde dat je zo achteloos zegt 'een pragmatisch beleid dat werkt' maar ik bedoel, dan moet dat beleid wel echt werken natuurlijk.

kan ik net zo goed zeggen 'liever een idealistisch ebleid dat werkt dan een paar pragmatisten (?) die wanbeleid voeren'

Oud 25-09-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:40:
ik bedoelde dat je zo achteloos zegt 'een pragmatisch beleid dat werkt' maar ik bedoel, dan moet dat beleid wel echt werken natuurlijk.

kan ik net zo goed zeggen 'liever een idealistisch ebleid dat werkt dan een paar pragmatisten (?) die wanbeleid voeren'

True, maar het ging me vooral hierom:

Dát hoeft dus absoluut niet zo te zijn.
Bij het extra-parlementaire kabinet van Cort van der Linden zijn erg mooie dingen gedaan .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:46
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vind het kinderachtig, vind het een soort "oh kijk naar ons, wij hebben een hekel aan Bush, nu zijn we heel erg cool!!" actie

en nee, ik vind Bush niet goed, ik vind hem ook een sukkel, maar dat betekend niet dat ik het nou goed of grappig of leuk vind dat een stelletje bands dit doen

je zou natuurlijk ook niet kunnen verwachten dat 'intelligente' bands meedoen met een project als dit, ik zie er geen geweldige namen tussen zitten
Oud 25-09-2003, 11:47
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-09-2003 @ 12:46:
ik vind het kinderachtig, vind het een soort "oh kijk naar ons, wij hebben een hekel aan Bush, nu zijn we heel erg cool!!" actie

en nee, ik vind Bush niet goed, ik vind hem ook een sukkel, maar dat betekend niet dat ik het nou goed of grappig of leuk vind dat een stelletje bands dit doen

je zou natuurlijk ook niet kunnen verwachten dat 'intelligente' bands meedoen met een project als dit, ik zie er geen geweldige namen tussen zitten
hallo mevrouw elite
Oud 25-09-2003, 11:49
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
snees schreef op 25-09-2003 @ 12:45:
True, maar het ging me vooral hierom:

ja ok, zijn we t daar over eens
Oud 25-09-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-09-2003 @ 12:46:

Het is natuurlijk, voor mensen die al dan niet gelijk hebben, wel een mooi medium om hun idee te verspreiden.
Ik denk niet dat de betreffende bands veel centjes zullen krijgen van dit 'offensief'. Misschien gaat de winst wel naar een of ander fonds.

Juist:
Met de opbrengst worden dan krantenadvertenties en televisiespots betaald die jongeren oproepen tegen Bush te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:54
NERD
NERD is offline
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:40:
een idealistisch beleid dat werkt
De geschiedenis heeft uitgewezen dat dit een contradictie is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:55
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:47:
hallo mevrouw elite
je hoeft het net persoonlijk op te vatten schat
mensen hebben verschillende meningen, zeur niet

Oud 25-09-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:47:
hallo mevrouw elite
niet rolleyen tegen muziekvlindertje!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 25-09-2003 @ 12:54:
De geschiedenis heeft uitgewezen dat dit een contradictie is.
Daar heb je gelijk, als het tenminste gaat om puur idealisme, niet het toegepaste idealisme dat we in Nederland kennen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 11:57
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-09-2003 @ 12:55:
je hoeft het net persoonlijk op te vatten schat
mensen hebben verschillende meningen, zeur niet

ik snap gewoon niet waarom jij in deze onderscheidt maakt tussen zogenaamd intelligente bands en niet-intelligente bands

-trouwens: jij vat t nu ook persoonlijk op -

@NERD: tging mij er ook niet om of t klopt, maar meer dat t van snees een zin was waar je snel overheen leest maar die eigenlijk niet klopt
Oud 25-09-2003, 11:59
NERD
NERD is offline
Citaat:
snees schreef op 25-09-2003 @ 12:50:
Met de opbrengst worden dan krantenadvertenties en televisiespots betaald die jongeren oproepen tegen Bush te stemmen.
Ik hou niet van mensen die heel concreet zeggen wat ik wel en niet mag doen omdat ze vinden dat hun persoonlijke mening een bepaalde morele superioriteit heeft ten opzichte van welke andere mening dan ook. Ik word altijd heel erg recalcitrant als er voor me gedacht wordt. Zal m'n liberale inborst wel zijn vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:00
FaZ
FaZ is offline
Er is niks mis met Nofx, en Greenday.. stelletje arrogante mensen hierzo
Oud 25-09-2003, 12:04
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 12:57:
ik snap gewoon niet waarom jij in deze onderscheidt maakt tussen zogenaamd intelligente bands en niet-intelligente bands

-trouwens: jij vat t nu ook persoonlijk op -
ik vat het inderdaad persoonlijk op, omdat jij mijn argument persoonlijk opvatte en dat niet nodig was

en ik vind het niet hele intelligente bands nee, sorry. Als ze denken dat ze iets effectiefs bereiken hiermee, dan zitten hebben ze het fout. het is niet alsof alle amerikanen (en ja, het is in de VS de meerderheid die Bush goed vindt) gaan zeggen van "Oh!! Good Charlotte en Pennywise vinden Bush stom dus dan zal ik dat ook maar vinden!!!". Het is niet zoals in Europa waarin de meerderheid Bush een idioot vindt, maar in Amerika zouden ze veel fans kunnen verliezen hierdoor, inclusief populariteit en geld. Dus ik zou er wat meer over nadenken, vooral omdat het volkomen nutteloos is in mijn ogen

maar ok, ik ben slechtziend (-4.50) dus wat ik zie is natuurlijk utlieme bullshit, laat maar
Oud 25-09-2003, 12:04
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-09-2003 @ 12:55:
niet rolleyen tegen muziekvlindertje!

lief
Oud 25-09-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 25-09-2003 @ 12:59:
Ik hou niet van mensen die heel concreet zeggen wat ik wel en niet mag doen omdat ze vinden dat hun persoonlijke mening een bepaalde morele superioriteit heeft ten opzichte van welke andere mening dan ook. Ik word altijd heel erg recalcitrant als er voor me gedacht wordt. Zal m'n liberale inborst wel zijn vrees ik.
Ik vrees ook dat de reclamecampagne hierop zal lijken:

Dat is dus het werk van NOFX's Fat Mike.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:07
DeadNation
DeadNation is offline
Maar denkt het merendeel van de wereldbevolking niet dat zijn mening de juiste is? Als ze dat niet zouden denken, dan zou er nooit iets gebeuren toch?

Snees: nigga please. Aub ophouden over de "linkse kerk" Echt een term die gebruikt word sinds die fortuyn shit. Tis echt een te populaire term. Net als demoniseren
Oud 25-09-2003, 12:10
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 25-09-2003 @ 13:04:
ik vat het inderdaad persoonlijk op, omdat jij mijn argument persoonlijk opvatte en dat niet nodig was

en ik vind het niet hele intelligente bands nee, sorry. Als ze denken dat ze iets effectiefs bereiken hiermee, dan zitten hebben ze het fout. het is niet alsof alle amerikanen (en ja, het is in de VS de meerderheid die Bush goed vindt) gaan zeggen van "Oh!! Good Charlotte en Pennywise vinden Bush stom dus dan zal ik dat ook maar vinden!!!". Het is niet zoals in Europa waarin de meerderheid Bush een idioot vindt, maar in Amerika zouden ze veel fans kunnen verliezen hierdoor, inclusief populariteit en geld. Dus ik zou er wat meer over nadenken, vooral omdat het volkomen nutteloos is in mijn ogen

maar ok, ik ben slechtziend (-4.50) dus wat ik zie is natuurlijk utlieme bullshit, laat maar
Ik schat nofx en pennywise nog wel hoger in dan dat ze geven om populariteit. Er zal vast nog wel een greintje "punk" in ze zitten. En besides wat hebben de mensen die afhaken uberhaupt in "punkrock" te zoeken vraag ik me af. Maargoed niets is meer wat t lijkt infeite.
Oud 25-09-2003, 12:11
Escapism
Escapism is offline
Citaat:

het hele idee van 'het is nutteloos, doe dus maar gewoon niks' staat me gewoon tegen
Oud 25-09-2003, 12:11
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Escapism schreef op 25-09-2003 @ 13:11:
het hele idee van 'het is nutteloos, doe dus maar gewoon niks' staat me gewoon tegen
exactly.
Oud 25-09-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
en ik vind het niet hele intelligente bands nee, sorry.
Niet relevant.
Citaat:
Als ze denken dat ze iets effectiefs bereiken hiermee, dan zitten hebben ze het fout. het is niet alsof alle amerikanen (en ja, het is in de VS de meerderheid die Bush goed vindt) gaan zeggen van "Oh!! Good Charlotte en Pennywise vinden Bush stom dus dan zal ik dat ook maar vinden!!!".
Als je wilt discussiëren, probeer dan niet alleen argumenten van je tegenstander af te kraken door ze belachelijk te maken.
Natuurlijk verwachten die bands zoiets niet.
Citaat:
Het is niet zoals in Europa waarin de meerderheid Bush een idioot vindt, maar in Amerika zouden ze veel fans kunnen verliezen hierdoor, inclusief populariteit en geld. Dus ik zou er wat meer over nadenken, vooral omdat het volkomen nutteloos is in mijn ogen
Natuurlijk verliezen ze niet veel fans en geld. Hun fans bestaan voor 90% uit jong links kroost, en die staan waarschijnlijk achter deze actie.
En nutteloos? Wellicht. Maar hoeveel politieke acties hebben nou echt nut? Dit heeft meer nut dan een 'Keer het tij'-demonstratie.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 25-09-2003 @ 13:07:
Maar denkt het merendeel van de wereldbevolking niet dat zijn mening de juiste is? Als ze dat niet zouden denken, dan zou er nooit iets gebeuren toch?

Snees: nigga please. Aub ophouden over de "linkse kerk" Echt een term die gebruikt word sinds die fortuyn shit. Tis echt een te populaire term. Net als demoniseren
Dat moet je ook met een knipoog lezen :>
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:16
little nemo
little nemo is offline
ik snap dr echt nix van....
een hoop bandjes beginnen een initiatief om bij een klein label een plaat uit te brengen waarvan de opbrengst niet naar zichzelf gaat
deze plaat staat vol anti-bush liedjes, waar we het natuurlijk allemaal wel min of meer mee eens zijn want bush moet gewoon NIET herkozen worden
natuurlijk niet dat deze plaat de verkiezingen gaat bepalen, maar zo worden mensen die niet heel erg in politiek geinteresseerd zijn (rond 18 ozo) en die anders niet zouden gaan stemmen misschien overgehaald wel te stemmen en dan niet op bush
wat is hier nou verkeerd aan????

we hebben toch allemaal gezien bij de laatste verkiezingen dat 350 stemmen best veel verschil kan maken
Oud 25-09-2003, 12:21
Carn
Carn is offline
ik vind dat elke politiek ingestelde band gewoon onthoofd moet worden want het brengt toch niks teweeg. Dat ze gewoon goeie liedjes gaan spelen, in plaats van hun zielige hartjes uiten en de politiek overal de schuld van geven. word dan politicus.
Oud 25-09-2003, 12:26
NERD
NERD is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-09-2003 @ 13:16:
[B]zo worden mensen die niet heel erg in politiek geinteresseerd zijn (rond 18 ozo) en die anders niet zouden gaan stemmen misschien overgehaald wel te stemmen en dan niet op bush
wat is hier nou verkeerd aan????
Volgens mij heb ik toch duidelijk aangegeven wat hier volgens mijn persoonlijke mening mis mee is. En zoals jij het hier stelt vind ik het zelfs helemaal perfide. Een dusdanige mate van beinvloeding lijkt wel heel erg op hersenspoeling. Het is dus niet zozeer de bedoeling dat ze politiek geinteresseerd raken, het gaat er alleen maar om dat ze tegen Bush stemmen. Of begrijp ik het nu niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:31
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Carn schreef op 25-09-2003 @ 13:21:
ik vind dat elke politiek ingestelde band gewoon onthoofd moet worden want het brengt toch niks teweeg. Dat ze gewoon goeie liedjes gaan spelen, in plaats van hun zielige hartjes uiten en de politiek overal de schuld van geven. word dan politicus.
Jij snapt er echt werkelijk niets van he. Lamme drummer moet weer nu-metal gaan luisteren.
Reageren

Regels voor berichten