Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach gruttekens, omdat die bands succesvol zijn kunnen ze geen politieke mening hebben
![]() En ach, als ze die mening dan toch wel hebben, dan mogen ze hem niet uitdragen, want dan doen ze alleen maar true en dat is niet goed. Vooral omdat ze een mening hebben die veel mensen hebben, dat is natuurlijk niet alto genoeg, lekker afzettend tegen de maatschappij is dit niet. En ach, het zal toch niet helpen, dus is het toch overbodig want wat boeit het nou of ze een voorbeeld functie hebben waarvan ze misbruik kunnen maken om hun ideeen over te brengen. En ach, het zijn toch maar domme bands, want wij zijn zo true dus luisteren we niet naar populaire bands, en daarom ieder initiatief toch dom van ze. ![]() Ga naar jullie trance shit luisteren ongeintereseerde boeren, perfecte nederlanders. Niets doen, en nergens mee bemoeien, en dan komt het wel goed. Ik kan het alleen maar toejuigen als bands als pennywise die zeer maatschappij kritisch zijn zulke muziek maken. Het zet misschien sommige mensen aan het denken, het kan a-politieke figuren bij de politiek betrekken. Verder zouden zij niet de eersten zijn met dit idee, denkende aan billy bragg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Punkcoalitie tegen George Bush
De Amerikaanse president George Bush verslikte zich ei zo na opnieuw in een pretzel toen hij het nieuws vernam. Onder de noemer "Rock Against Bush" gaan punkgroepen als Good Charlotte, Green Day, Sum 41 en Pennywise namelijk hun jonge fans mobiliseren om bij de verkiezingen van 2004 tegen de huidige president te stemmen. De bezieler van de campagne is Fat Mike, de frontman van NOFX. "Een jaar geleden besloot ik om mijn invloed en contacten te gebruiken om een aantal groepen samen te brengen tegen Bush. Als we hem laten doen gaan ons land, de economie, het milieu en de wereld binnenkort naar de haaien", verklaart Fat Mike zich nader. Green Day, NOFX en Alkaline Trio trekken binnenkort de studio in om nieuwe songs op te nemen voor een speciaal verzamelalbum dat in de lente in de rekken moet liggen. Ook de andere sympathiserende bands zullen voor het project materiaal aanleveren. Met de opbrengst worden dan krantenadvertenties en televisiespots betaald die jongeren oproepen tegen Bush te stemmen. Daarna trekt de "Rock Against Bush"-tournee tot aan de verkiezingen in november de hele Verenigde Staten rond. Punkvoter.com, de politieke organisatie van Fat Mike, zorgt ervoor dat de fans zich tijdens de gratis concerten kunnen laten registreren als kiezer. "Momenteel gaan heel weinig jongeren van 18 tot 25 stemmen. Daar moet dringend verandering in komen." (DB) [23/9/2003 - bron: VH1] |
![]() |
|
Ik vind t belangrijk om je uit te spreken tegen het beleid van bush doormiddel van muziek. Het heeft niets met trend te maken. Dat gebeurt al sinds mensenheugenis. De bands vind ik niets. Dat zal ik eerlijk zeggen. Toch vind ik het een goed iniatief. Idd om kids die er niet zo overnadenken toch eens aan t denken te zetten.
Waar ik wel een punt in zie is dat er nu geklaagd word over de Amerikaanse repressie/beleid, terwijl ook "geliefde" presidenten ala Clinton vuile handen hebben(denk eens aan alle "humanitarion interventions", zoals ze het zelf graag noemen). Desalniettemin is muziek een uitstekend gereedschap om je ergens tegen af te zetten/mensen te bereiken/etc. Ik hoop alleen dat mensen ook eens doordenken en eens verder kijken dan de o zo duivelse bush en beseffen dat hij niet de bron van alle kwaad is, maar dat het de hele machtscultuur is. En ja ook de Nederlandse regering.
|
Als bands door middel van hun muziek willen protesteren tegen bush/zijn macht, dan ben ik de laatste die daar over gaat zeuren. MAAR waar ik wel ziek van wordt is van die zogenaamde punkrock bandjes die in europa hun fanbase willen vetmesten door kreten te gebruiken zoals 'bush sucks!' en daarmee het hele publiek om hun vinger winden.
Een goed voorbeeld is mijn zusje, ze weet niet precies wat bush veroorzaakt heeft en waar hij nu mee bezig is maar zodra ik haar vertel wat mijn mening is, of de bands waarnaar ze luistert maken een anti-bush nummer ofzo, dan is haar mening al klaar en het gevaar is dan dat mensen het hele verhaal van één perspectief zien en niet zelf leren nadenken.
||
Citaat:
Kortom: je persoonlijke mening aan iemand opdringen is volgens mij niet hetzelfde als "mensen aan het denken zetten". |
![]() |
|
het ironische is dat mensen niet zichzelf, maar wel anderen veroordelen op bekrompenheid. vooral bij anarchisten kan ik me daar aan ergeren. ik zie in elke extreme politieke stroming bekrompen gedachten, daarom ben ik zo'n 'midden' doos geworden.
|
Vind ik wel. Een percentage mensen die een eenzijdige mening te horen krijgt gaat dat verder uitzoeken. Waarom zou er anders zoveel verzet zijn tegen Bush en kornuiten? Als je de conventionele media moet geloven valt t allemaal wel mee met de repressie en proberen ze je ervan te overtuigen dat het noodzakelijk is(niet in alle media natuurlijk).
En is t niet altijd zo dat dat soort info niet 100% objectief is? Al is t een auteur van een boek/column/etc., een zanger of whatever. Enigzins genuanceerd zijn is wel iets waar men naar moet streven en je hebt wel gelijk dat bands als Nofx dat ook niet echt zijn. Het is kreten brullen. Dat is zo. Maar als daardoor een paar kids zich verder verdiepen in het onderwerp dan is dat naar mijn mening de moeite waard.
||
Citaat:
|
ps; misschien ben ik wat minder haatdragend geworden over bush sinds hij balkenende een schoothondje heeft genoemd
![]() hij is dan wel dom, maar hij weet dondersgoed welke spelletjes hij speelt. eerst dacht ik dat hij een stand up comedian was. maar ja, in het 'land' waar schwarznegger aan de macht kan komen kun je niets uitsluiten natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pragmatisch beleid is concreet gericht op het oplossen (en voorkomen) van sociale kwesties. Een vaststaande ideologie is lang niet altijd toereikend, omdat die flexibiliteit mist om nieuwe problemen aan te pakken. |
![]() |
||
Citaat:
kan ik net zo goed zeggen 'liever een idealistisch ebleid dat werkt dan een paar pragmatisten (?) die wanbeleid voeren' ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval nog minder dom dan helemaal geen idealisme Dát hoeft dus absoluut niet zo te zijn. Bij het extra-parlementaire kabinet van Cort van der Linden zijn erg mooie dingen gedaan ![]() |
![]() |
|
ik vind het kinderachtig, vind het een soort "oh kijk naar ons, wij hebben een hekel aan Bush, nu zijn we heel erg cool!!" actie
en nee, ik vind Bush niet goed, ik vind hem ook een sukkel, maar dat betekend niet dat ik het nou goed of grappig of leuk vind dat een stelletje bands dit doen je zou natuurlijk ook niet kunnen verwachten dat 'intelligente' bands meedoen met een project als dit, ik zie er geen geweldige namen tussen zitten
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat de betreffende bands veel centjes zullen krijgen van dit 'offensief'. Misschien gaat de winst wel naar een of ander fonds. Juist: Met de opbrengst worden dan krantenadvertenties en televisiespots betaald die jongeren oproepen tegen Bush te stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
-trouwens: jij vat t nu ook persoonlijk op ![]() @NERD: tging mij er ook niet om of t klopt, maar meer dat t van snees een zin was waar je snel overheen leest maar die eigenlijk niet klopt
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en ik vind het niet hele intelligente bands nee, sorry. Als ze denken dat ze iets effectiefs bereiken hiermee, dan zitten hebben ze het fout. het is niet alsof alle amerikanen (en ja, het is in de VS de meerderheid die Bush goed vindt) gaan zeggen van "Oh!! Good Charlotte en Pennywise vinden Bush stom dus dan zal ik dat ook maar vinden!!!". Het is niet zoals in Europa waarin de meerderheid Bush een idioot vindt, maar in Amerika zouden ze veel fans kunnen verliezen hierdoor, inclusief populariteit en geld. Dus ik zou er wat meer over nadenken, vooral omdat het volkomen nutteloos is in mijn ogen maar ok, ik ben slechtziend (-4.50) dus wat ik zie is natuurlijk utlieme bullshit, laat maar
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat is dus het werk van NOFX's Fat Mike. |
![]() |
|
Maar denkt het merendeel van de wereldbevolking niet dat zijn mening de juiste is? Als ze dat niet zouden denken, dan zou er nooit iets gebeuren toch?
Snees: nigga please. Aub ophouden over de "linkse kerk" ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk verwachten die bands zoiets niet. Citaat:
En nutteloos? Wellicht. Maar hoeveel politieke acties hebben nou echt nut? Dit heeft meer nut dan een 'Keer het tij'-demonstratie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik snap dr echt nix van....
een hoop bandjes beginnen een initiatief om bij een klein label een plaat uit te brengen waarvan de opbrengst niet naar zichzelf gaat deze plaat staat vol anti-bush liedjes, waar we het natuurlijk allemaal wel min of meer mee eens zijn want bush moet gewoon NIET herkozen worden natuurlijk niet dat deze plaat de verkiezingen gaat bepalen, maar zo worden mensen die niet heel erg in politiek geinteresseerd zijn (rond 18 ozo) en die anders niet zouden gaan stemmen misschien overgehaald wel te stemmen en dan niet op bush wat is hier nou verkeerd aan???? we hebben toch allemaal gezien bij de laatste verkiezingen dat 350 stemmen best veel verschil kan maken ![]()
|
ik vind dat elke politiek ingestelde band gewoon onthoofd moet worden want het brengt toch niks teweeg. Dat ze gewoon goeie liedjes gaan spelen, in plaats van hun zielige hartjes uiten en de politiek overal de schuld van geven. word dan politicus.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Mujahideen | 500 | 07-09-2005 13:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
11 september fraude Isa | 62 | 26-09-2003 13:25 |