Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 15:23
Darko
Darko is offline
Citaat:
Carn schreef op 08-10-2003 @ 15:51:
hey kids, ga eens moddervechten ofzo in een kinky outfit ipv die loze discussies.
Doe maar niet...

@krummeltje, kun je niet met de rest van de band gaan samenwerken? ik bedoel, mss dat je dan met z'n drieeen op inspiratie komt... Ik weet et, heb er weinig verstand van, maar ik denk probeer eens behulpzaam te zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 17:01
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 08-10-2003 @ 14:42:
lieve angela,

zou je aub posts van mij niet willen editten, zo gaat het nergens meer over.(mijn hele punt is nu weg) haal ze dan maar helemaal weg, merci.

kusje.
Dta stukje van je was zowiezo al uit zn verband gerokken.

Citaat:
X Belle X schreef op 08-10-2003 @ 14:37:
haha. geniaaaaaal.
Hehe, die is zeker stoer Die gaat als mn avatar
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 08-10-2003 @ 16:23:
Doe maar niet...

@krummeltje, kun je niet met de rest van de band gaan samenwerken? ik bedoel, mss dat je dan met z'n drieeen op inspiratie komt... Ik weet et, heb er weinig verstand van, maar ik denk probeer eens behulpzaam te zijn...
Offtopic: ik ken jou jij mij ook Wat doe je hier? *doet welkomdansje* correctie: hoe kom je nou weer aan zoveel posts???

Hmm jah, met de band samenwerken doen we ook wel, maar dan moeten we wel een basisidee hebben voor een nummer, anders leidt het nergens toe. En zoals gezegd: ik ben slecht in improviseren.

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:04
Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-10-2003 @ 18:01:
Offtopic: ik ken jou jij mij ook Wat doe je hier? *doet welkomdansje* correctie: hoe kom je nou weer aan zoveel posts???

Hmm jah, met de band samenwerken doen we ook wel, maar dan moeten we wel een basisidee hebben voor een nummer, anders leidt het nergens toe. En zoals gezegd: ik ben slecht in improviseren.
offtopic: idd, ik ken jou , ik post hier, *voelt zich gevleid* en mijn aantal posts hebben alles te maken met onzin, was in een vreemde bui...

Dus als ik et goed begrijp kun je als band niet met een basisidee komen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 08-10-2003 @ 19:04:

Dus als ik et goed begrijp kun je als band niet met een basisidee komen...
Het kan wel, maar het is makkelijker om eerst een idee te hebben, want anders kloot je met zn allen maar wat aan, en dat is echt zonde van de tijd. Zo hebben we het een poosje geprobeerd, maar het werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:51
Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-10-2003 @ 19:34:
Het kan wel, maar het is makkelijker om eerst een idee te hebben, want anders kloot je met zn allen maar wat aan, en dat is echt zonde van de tijd. Zo hebben we het een poosje geprobeerd, maar het werkt niet.
Dat zou ik op zich ook wel fijn vinden, een beetje aankloten met de band, maar je hebt wel een punt, dat schiet dan nooit op natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 08-10-2003 @ 19:51:
Dat zou ik op zich ook wel fijn vinden, een beetje aankloten met de band, maar je hebt wel een punt, dat schiet dan nooit op natuurlijk.
aankloten kan altijd nog wel, maar we moeten binnenkort de studio in en we hebben te weinig nummers voor een demo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:01
Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-10-2003 @ 19:52:
aankloten kan altijd nog wel, maar we moeten binnenkort de studio in en we hebben te weinig nummers voor een demo
op die manier, maar goed, aan mij heb je nu ook niets...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:08
GYS XXX EDGE
GYS XXX EDGE is offline
Afzeggen die studio en over een half jaar nog eens kijken. Als je aan je eigen songs twijfelt en als band nog niet ontwikkeld bent heb je niks aan die demo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:48
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
en? lukt het al een beetje?
Oud 08-10-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
GYS XXX EDGE schreef op 08-10-2003 @ 20:08:
Afzeggen die studio en over een half jaar nog eens kijken. Als je aan je eigen songs twijfelt en als band nog niet ontwikkeld bent heb je niks aan die demo.
Jah, ik weet het, al eerder meegemaakt. ooit eens een demo opgenomen waar we vanaf het begin al niet tevreden over waren.
We hebben een stuk of vijf nummers waar we zeer tevreden mee zijn hoor en die we zó in één take op band kunnen zetten (njah, eentje misschien niet) maar we moeten gewoon nog een paar nummers erbij. Denk ik persoonlijk. Om een echt 'album' te maken.

Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 08-10-2003 @ 20:48:
en? lukt het al een beetje?
Ik begin al wat inspiratie te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:53
Roxy
Roxy is offline
Als Krummeltje en Muziekvlinder geen vriendjes zijn dan moeten ze dat BUITEN het forum om afhandelen, ik wil zelfs nog wel scheidsrechter spelen maaruh schei uit nou.
Oud 08-10-2003, 22:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Roxy schreef op 08-10-2003 @ 23:53:
Als Krummeltje en Muziekvlinder geen vriendjes zijn dan moeten ze dat BUITEN het forum om afhandelen, ik wil zelfs nog wel scheidsrechter spelen maaruh schei uit nou.
heb jij die gewoon ergens als word documentje opgeslagen en dat je dan af en toe de namen veranderd en dan ff copy + paste?
Oud 08-10-2003, 22:57
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Escapism schreef op 08-10-2003 @ 23:53:
heb jij die gewoon ergens als word documentje opgeslagen en dat je dan af en toe de namen veranderd en dan ff copy + paste?
in dit geval heb ik dat idd gedaan nou ja geen word document maar aangezien ik eerder in dit topic ook al moest zeiken..
Oud 09-10-2003, 08:49
DeadNation
DeadNation is offline
5 nummers is meer dan genoeg voor een demo yo!
Oud 09-10-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 09-10-2003 @ 09:49:
5 nummers is meer dan genoeg voor een demo yo!
Yeah, I know, maar onze gitarist vindt van niet, hij wil graag een heel album maken zeg maar..

Maar misschien moeten we eerst maar eens een demotje maken met 5 nrs ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:48
Escapism
Escapism is offline
als je nog geen heel album kán maken moet je t ook niet doen natuurlijk...

je kan je veel beter richten op de nummers die totaal af zijn dan wat andere nummers erbij op te nemen die nog niet af zijn...

dan zit je 2 weken na de opnamens van 'kut, ik heb daar nu zo'n leuk loopje bij, die had ik er ook nog wel op willen hebben'

sowieso, als beginnende band zit niemand (programmeurs, pers) op een heel album te wachten
Oud 09-10-2003, 10:54
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-10-2003 @ 11:24:
Yeah, I know, maar onze gitarist vindt van niet, hij wil graag een heel album maken zeg maar..

lijkt me wel verstandig...anders krijg je straks nog dingen er op te staan waar je niet tevreden mee bent, en dan is het eigenlijk weggegooid geld
Oud 09-10-2003, 10:57
chaostar
chaostar is offline
Citaat:

Ik weet niet of je te ruim bij kas zit zodat je de studio voor een maand heb afgehuurd, maar als je het bijvoorbeeld voor een weekend hebt gedaan, reken er dan niet op dat je meer dan 5 nummers kan opnemen.

Ik heb met m'n vorige band een weekend in de studio gezeten en 3 nummers afgekregen. 's Nachts moest er zelfs nog doorgewerkt worden.
Oud 09-10-2003, 11:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
chaostar schreef op 09-10-2003 @ 11:57:
Ik weet niet of je te ruim bij kas zit zodat je de studio voor een maand heb afgehuurd, maar als je het bijvoorbeeld voor een weekend hebt gedaan, reken er dan niet op dat je meer dan 5 nummers kan opnemen.

Ik heb met m'n vorige band een weekend in de studio gezeten en 3 nummers afgekregen. 's Nachts moest er zelfs nog doorgewerkt worden.
ghehe ik ken en band, die hadden 2 dagen een studio gehuurt en wilden 10 numemrs opnemen in die 2 dagen + afmixen. gingen ze achteraf zeiken dat t geluid zo kut was enzo, ja duh, je kan niet verwachten dat je in 2 dagen 10 nummers er fucking perfect op hebt en ook nog in een te gekke mix
Oud 09-10-2003, 11:01
Rebirth Of Cool
Citaat:

je gitarist is de baas toch niet??
democratisch overleg is goed! gewoon kijken hoeveel nummers je hebt en dan gaan opnemen en niet omdat de gitarist het wil nog 5 nummers in een weekje inelkaar flantsen
Oud 09-10-2003, 11:02
Rebirth Of Cool
Citaat:
Escapism schreef op 09-10-2003 @ 12:01:
ghehe ik ken en band, die hadden 2 dagen een studio gehuurt en wilden 10 numemrs opnemen in die 2 dagen + afmixen. gingen ze achteraf zeiken dat t geluid zo kut was enzo, ja duh, je kan niet verwachten dat je in 2 dagen 10 nummers er fucking perfect op hebt en ook nog in een te gekke mix

jezus, lekker ingeschat
Oud 09-10-2003, 11:24
DeadNation
DeadNation is offline
Als mijn band gaat opnemen moet 10 nummers in een dag wel mogelijk zijn
Oud 10-10-2003, 09:18
Rebirth Of Cool
Citaat:
DeadNation schreef op 09-10-2003 @ 12:24:
Als mijn band gaat opnemen moet 10 nummers in een dag wel mogelijk zijn
Oud 10-10-2003, 09:20
DeadNation
DeadNation is offline
En het grappige is....dat ik nog geheel serieus ben ook
Oud 10-10-2003, 09:22
Rebirth Of Cool
Citaat:
DeadNation schreef op 10-10-2003 @ 10:20:
En het grappige is....dat ik nog geheel serieus ben ook
ja, maar jij maakt ook van die hardcore herrie waar Martin ook helemaal van uit zn bol gaat ik bedoel, live is het best leuk om te zien, maareh op cd, nee, ik zal dr nooit lekker naar gaan luisteren.
behalve rise against en thrice enzo, maar das toch anders.
Oud 11-10-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 09-10-2003 @ 12:01:
je gitarist is de baas toch niet??
democratisch overleg is goed! gewoon kijken hoeveel nummers je hebt en dan gaan opnemen en niet omdat de gitarist het wil nog 5 nummers in een weekje inelkaar flantsen
Nee hoor. Het is mn vriend, kom op zeg, die heb ik wel onder de duim
Njah, misschien is het wel een beter plan. Maar we hebben nog even, pas in december weer demo's opsturen naar van alles

Overigens, de studio hebben we volgens mij maar één dag ofzo, maar hij kost ons niks (connecties, connecties met dank aan mijn papa).

Dus.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 14:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-10-2003 @ 14:50:
Nee hoor. Het is mn vriend, kom op zeg, die heb ik wel onder de duim
Njah, misschien is het wel een beter plan. Maar we hebben nog even, pas in december weer demo's opsturen naar van alles

Overigens, de studio hebben we volgens mij maar één dag ofzo, maar hij kost ons niks (connecties, connecties met dank aan mijn papa).

Dus.
in 1 dag een heel album opnemen + mixen is gewoon niet te doen...

focus je gewoon op de liedjes waar je totaal achter staat
Oud 11-10-2003, 14:14
Rhinus
Rhinus is offline
Mijn tip voor Krummeltje is: "Speel eerst eens geen akkoorden."

Dat werkt. Toch? Wat weet ik er eigelijk van. Ik speel tenslotte bas..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 11-10-2003 @ 15:14:
Mijn tip voor Krummeltje is: "Speel eerst eens geen akkoorden."

Dat werkt. Toch? Wat weet ik er eigelijk van. Ik speel tenslotte bas..
alleen bas? geen gitaar?

(en kun je ff uitleggen wat je met die eerste opmerking precies bedoeld? )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 11-10-2003 @ 15:09:
in 1 dag een heel album opnemen + mixen is gewoon niet te doen...

focus je gewoon op de liedjes waar je totaal achter staat
Hmm jah.

Maar mixen... ehm, shoot me if i'm wrong, is dat zo belangrijk dan?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:58
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-10-2003 @ 13:00:
Hmm jah.

BLAM!!!

Als je wat moois wilt hebben, wat representatief moet zijn (ik neem even aan dat je de demo-CD gebruikt om optredens te krijgen en om aan geïnteresseerden te laten horen), is het handig als alle ingekomen geluiden in een mooie verhouding tot elkaar staan. Als je niet (goed) mixt kan het goed mogelijk zijn dat de zang veel te zacht is, of de drums te hard. En dat wil je niet hebben denk ik...

't Is geen must, als je vantevoren alles heel goed hebt afgesteld, en je geen supersupersuper-demo wilt hebben, maar aan te raden is het zeker.
Oud 13-10-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 13-10-2003 @ 13:58:
BLAM!!!

Als je wat moois wilt hebben, wat representatief moet zijn (ik neem even aan dat je de demo-CD gebruikt om optredens te krijgen en om aan geïnteresseerden te laten horen), is het handig als alle ingekomen geluiden in een mooie verhouding tot elkaar staan. Als je niet (goed) mixt kan het goed mogelijk zijn dat de zang veel te zacht is, of de drums te hard. En dat wil je niet hebben denk ik...

't Is geen must, als je vantevoren alles heel goed hebt afgesteld, en je geen supersupersuper-demo wilt hebben, maar aan te raden is het zeker.
okay.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:53
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Hmm jah.

ja...
Oud 13-10-2003, 13:56
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
Wat heel goed werkt is schrijven op momenten dat je niet vrolijk bent. Daar komt veel meer uit.
Oud 17-10-2003, 21:47
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
alleen bas? geen gitaar?

(en kun je ff uitleggen wat je met die eerste opmerking precies bedoeld? )
Nee, een basssaxofoon, geen bassgitaar .(Sorry, ik ben melig, want ik ben een vergeten naar mijn klasgenoten te gaan vandaag om samen te zuipen. Ik ben dus niet al te vrolijk en dan is mijn humor nog slechter dan (of als?) normaal.)

Maar ik wil dat wel uitleggen. Om van akoord naar akoord te switchen doe je langer dan van enkele noot naar enkele noot. En als je een leuk deuntje in je kop hebt is het soms makkelijker om 't eerst qua ritme en root(??) noten te hebben. Daarna kun je altijd nog akoorden in je liedje stoppen.

Hmm. Iemand heeft 't mij ooit logisch-er verteld.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:38
Daevrem
Daevrem is offline
Ik dacht dat iemand ooit een bassaxefoon had gebouwd en dat deze 4 meter was. Voor de grap zeg maar.

Ja, als je niet gewoon een akkoordenprogressie kunt verzinnen speel dan eerst een melodie en harmoniseer deze.

Eigenlijk is het enige moeilijke aan het bedenken van een nummer een goed themamelodie. De rest kun je zonder problemen toevoegen mits je instrumentale technieken of muziektheorie of improvisatietechniek mist. Met een melodie kun je eindeloos muziek maken. Ten minste, echte muzikanten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten