Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 10-10-2003 @ 20:42:
En het is Allochtoon niet Allachtoon
Hij is vast confuus met Mohammed Allach die allochtoon is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2003, 07:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 10-10-2003 @ 20:42:
En het is Allochtoon niet Allachtoon
Een Allahtoon is een islamitische allochtoon, denk ik
Oud 11-10-2003, 08:23
*~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
SSER schreef op 09-10-2003 @ 18:23:
Den Haag -Op het islamitisch onderwijs in Nederland is weinig aan te merken. Op geen enkele islamitische school komt het onderwijs in strijd met democratische beginselen.

Bovendien doen de meeste scholen hun best een bijdrage te leveren aan de integratie, concludeert de Onderwijsinspectie. Er is geen reden voor 'onrust' of 'ernstige ontevredenheid'. Minister Van der Hoeven (Onderwijs) vindt dat het islamitisch onderwijs niet langer apart in de gaten gehouden hoeft te worden. De Onderwijsinspectie onderzocht afgelopen maanden 20 islamitische scholen. Die werden vorig jaar nog door de inspectie aangemerkt als 'risicovol' zodat nader onderzoek nodig was.

Het ging daarbij vooral om twijfels over het toezicht van de schoolleiders of over de bevoegdheid van leraren. Alleen over drie Rotterdamse scholen in de wijken Feijenoord, Middelland en Nieuwe Westen, waar sprake is van een 'bestuurscrisis', zijn de inspecteurs niet te spreken.

------
Wel opvallend, als 1 of andere idioot roept dat Islamitische scholen opleidingsinstituten zijn voor terroristen en moslimfundamentalisten , is Nederland te klein en een bericht met bewijs dat het dus niet zo is, krijgt ergens een klein plekje op pagina 4 en heeft niemand het er over.
Maja de Islamofoben vinden vast wel weer wat om over te ouwehoeren.
De Islam is juist een verrijking van de nederlandse samenleving. Steeds meer nederlanders verdiepen zich in de Islam en komen tot de ontdekking dat het helemaal geen bedreiging is maar een levensfilosofie die de mens in balans brengt met zich zelf en zijn omgeving. Veel mensen waarderen het geloof om haar zuiverheid en rationaliteit. Islam is wetenschapelijk ingesteld en integrerend van karakater. De kern van dit geloof is dat er maar een GOD bestaat. Waarheid en rechtvaardigheid zijn de doelen waar de mens naar moet streven.

Het zal allemaal wel goed komen als de mensen maar in staat worden gesteld om op een objectieve manier van de Islam kennis te nemen. Dit wordt helaas door gevaarlijke elementen in de nederlandse samenleving zo veel mogelijk belemmerd.
Oud 11-10-2003, 08:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
*~SuPaHgIrL~* schreef op 11-10-2003 @ 09:23:
De Islam is juist een verrijking van de nederlandse samenleving. Steeds meer nederlanders verdiepen zich in de Islam en komen tot de ontdekking dat het helemaal geen bedreiging is maar een levensfilosofie die de mens in balans brengt met zich zelf en zijn omgeving. Veel mensen waarderen het geloof om haar zuiverheid en rationaliteit. Islam is wetenschapelijk ingesteld en integrerend van karakater. De kern van dit geloof is dat er maar een GOD bestaat. Waarheid en rechtvaardigheid zijn de doelen waar de mens naar moet streven.
Dat doet het Jodendom en Christendom ook.

Citaat:
Het zal allemaal wel goed komen als de mensen maar in staat worden gesteld om op een objectieve manier van de Islam kennis te nemen. Dit wordt helaas door gevaarlijke elementen in de nederlandse samenleving zo veel mogelijk belemmerd.
Wat noem jij gevaarlijk? Mensen die staan te juichen als een stel Joden/Amerikanen doodgaan. Of mensen die kleine meisjes besnijden?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-10-2003 @ 09:33:
Dat doet het Jodendom en Christendom ook.

Wat noem jij gevaarlijk? Mensen die staan te juichen als een stel Joden/Amerikanen doodgaan. Of mensen die kleine meisjes besnijden?
Ik denk dat jullie nu een beetje offtopic gaan, heeft niks met islamitische onderwijs te maken
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wouszer schreef op 10-10-2003 @ 18:44:
Ik vraag me af: wordt op zulke scholen Nederlands gepraat? Door de leraar en onderling?
Door de leraar: ja (dat kwam ook in het onderzoek naar voren)
Onderling in hun vrije tijd? Waarschijnlijk niet, maar dat boeit ook niet zoveel. In Limburg spreken ze onderling Limburgs met elkaar en Nederlands in de klas.
Oud 11-10-2003, 10:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 17:04:
Het is geen altijd opgaand causaal verband, maar wel een historisch feit dat scholen in eerste instantie toch voornamelijk gesticht werden door de geestelijkheid. Godsdienstonderricht is één van de oudste vormen van onderwijs. Nu moet natuurlijk wel gezegd worden dat het vroeger zo was dat vrijwel alle kennis in handen was van de geestelijkheid, dus dat de geestelijkheid het monopolie had op kennisoverdracht. Als je je bedenkt dat in de donkere Middeleeuwen eigenlijk niemand behalve de adel en de geestelijkheid kon lezen en schrijven, dan is het niet zo gek dat scholen voornamelijk voortkomen uit geloof.

Maar dat is zoals gezegd alleen een historisch feit, er is geen logische verklaring voor. Het is gewoon zo ontstaan.
Maar hierbij ga je er dus vanuit dat scholen pas ontstaan zijn sinds het christendom of aanverwante godsdienst; terwijl scholen net zo goed al veel langer bestaan kunnen hebben (prehistorie) waarin uitgelegd werd hoe je moest jagen enzo.
Oud 11-10-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik toch echt niet met je eens. Ik ben geen moslim maar heb wel in het kader van opleiding een redelijk aantal curcussen erover gevolgd. Ik kan niet zeggen dat ik de Islam bewonder om haar zuiverheid en rationaliteit. Een aantal zaken is zeker prijzenswaardig, maar die verschillen niet wezenlijk van andere wereldgodsdiensten.

Met name de positie van de vrouw staat mij gewoon absoluut niet aan in de Islam, en hoe je het ook wendt of keert, dat verandert gewoon niet, net zoals je een belijdend Christen niet wijs kunt maken dat homo's ook gewoon mensen zijn.

Verder ben ik van mening dat sommige fundamentele opvattingen uit de Islam zeker wel in de weg staan aan wat wij Hollandse kaaskoppen beschaafd en acceptabel vinden en ik denk dan met name aan opvattingen over seksualiteit (zowel hetero- als homoseksueel) en opvattingen over de positie van de vrouw in bepaalde familierechtelijke aangelegenheden. Ook staat de houding tegenover ongelovigen me niet aan.

Citaat:
Waar ik me altijd wel behoorlijk aan stoor is gewauwel van moslims als we willen een goede moslim zijn, maar dat wordt door de Nederlandse samenleving bemoeilijkt. Daar kan ik echt heel slecht tegen en daar gaan mijn stekels spontaan van overeind staan. Als je maagd wilt blijven, als je je lichaam geen schade wilt toebrengen, etcetera: niemand dwingt je daar toch toe? Ik vind het ongelooflijk zwak om te zeggen dat het de schuld van de Nederlandse samenleving is dat bepaalde mensen geen goede moslim kunnen zijn. Dat is dan hun eigen slappe zwakheid.

Verder gaat de vrijheid van godsdienst mijns inziens ook zeker niet zo ver dat wíj bepaalde normen en waarden moeten opgeven of aanpassen om moslims in staat te stellen hun geloof te belijden. Op het moment dat bepaalde gedragingen en opvattingen die onlosmakelijk verbonden zijn met de Islam in botsing komen met Nederlandse gedragingen en opvattingen, dan gaan die laatste gewoon voor.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-10-2003 @ 11:28:
Maar hierbij ga je er dus vanuit dat scholen pas ontstaan zijn sinds het christendom of aanverwante godsdienst; terwijl scholen net zo goed al veel langer bestaan kunnen hebben (prehistorie) waarin uitgelegd werd hoe je moest jagen enzo.
Ja natuurlijk bestond onderwijs al langer, maar scholen in de vorm zoals wij die nu kennen zijn echt pas tot bloei gekomen door invloed van de (rijke) geestelijkheid en adel, en die was gewoon sterk op godsdienst geënt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-10-2003 @ 11:27:
Door de leraar: ja (dat kwam ook in het onderzoek naar voren)
Onderling in hun vrije tijd? Waarschijnlijk niet, maar dat boeit ook niet zoveel. In Limburg spreken ze onderling Limburgs met elkaar en Nederlands in de klas.
Onderling MOETEN ze NEDERLANDS praten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 11:29:
Ja natuurlijk bestond onderwijs al langer, maar scholen in de vorm zoals wij die nu kennen zijn echt pas tot bloei gekomen door invloed van de (rijke) geestelijkheid en adel, en die was gewoon sterk op godsdienst geënt.
Dat is wat anders

Maar lesgeven is niet logischerwijze ontstaan omdat mensen in god geloven. Het is imo veel logischer dat het is ontstaan vanuit de opvoeding om kinderen iets bij te bregen hoe ze volwassen worden.
Oud 11-10-2003, 10:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-10-2003 @ 11:31:
Onderling MOETEN ze NEDERLANDS praten.
In de klas, ja.
Oud 11-10-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-10-2003 @ 11:31:
Dat is wat anders

Maar lesgeven is niet logischerwijze ontstaan omdat mensen in god geloven. Het is imo veel logischer dat het is ontstaan vanuit de opvoeding om kinderen iets bij te bregen hoe ze volwassen worden.
Ja, maar dat leek me zo vanzelfsprekend dat ik het er niet bij vermeldde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 11:37:
Ja, maar dat leek me zo vanzelfsprekend dat ik het er niet bij vermeldde.
Goed, maar Machiavelli deed t voorkomen alsof het logisch gevolg andersom was.

t zou kunnen; maar dat lijkt me gewoon onlogisch
Oud 11-10-2003, 10:45
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-10-2003 @ 11:42:
Goed, maar Machiavelli deed t voorkomen alsof het logisch gevolg andersom was.
Jij interpeteerde dat zo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-10-2003 @ 11:45:
Jij interpeteerde dat zo.
Ja. Zeg maar als dat niet zo is.
Oud 11-10-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 10-10-2003 @ 18:46:
Het zijn zowat alleen maar nederlandse leerkrachten? Beter dit topic lezen knul want je valt in herhaling. En nee zelfs onderling moesten we tegen elkaar nederlands praten.
OK, dat vind ik echt een goede zaak.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 11-10-2003 @ 12:12:
OK, dat vind ik echt een goede zaak.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:24
SSER
SSER is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Jullie moslims moeten
Wat ouwehoer jij nou weer. Als ik niet in die pimfortuyn-praatjes van je geloof ben ik meteen een moslim? Niet dus.

Interessante discussies hier trouwens
Oud 11-10-2003, 11:34
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-10-2003 @ 12:09:
Ja. Zeg maar als dat niet zo is.
Dat zal ik doen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:39
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
SSER schreef op 11-10-2003 @ 12:24:
Wat ouwehoer jij nou weer. Als ik niet in die pimfortuyn-praatjes van je geloof ben ik meteen een moslim? Niet dus.
Oud 11-10-2003, 11:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
SSER schreef op 11-10-2003 @ 12:24:
Als ik niet in die pimfortuyn-praatjes van je geloof ben ik meteen een moslim? Niet dus.
Je wekt anders wel dezelfde mate van irritatie bij me op....
Oud 11-10-2003, 17:42
volnat
volnat is offline
Beste mensen,

Ik las dat de islam een verrijking voor onze cultuur was.
Ik denk het ook bijv. verrijking van de gevangenis, een verrijking van de slachtoffers in Nederland, een verrijking voor onze staatschuld en ga zo maar even door....

Je zult nu wel zeggen: Doe niet zo racistisch en waar slaan die verrijkingen op. Nou wat dacht je van die dievegge bij Dirk van de Broek. Ze had helemaal nix gestolen want ze had het kassabonnetje nog en wie waren er weer bij je raad het al: een groepje marokkanen. Ze beginnen er zelfs goed in te worden.

Volnat ofwel: VOLKS-NATIONALIST
Oud 11-10-2003, 17:58
volnat
volnat is offline
En niemand hoeft bang te zijn voor die gasten, want wij zijn nog met 15 miljoen nou laten we zeggen 13 miljoen want er zijn altijd van die mensen die geen gevoel hebben voor hun land.

Ik hoop dat mensen het met me eens zijn, zoniet? kom met goeie argumenten.

Volnat

PS: laten we er nou voor zorgen dat we over 30 jaar nog steeds stroopwafels, Goudse kaas en bloemkool kunnen eten
Ook nog even een opmerking: ik ben geen haatzaaier, vind je dat wel zeg dat dan gewoon
Oud 11-10-2003, 18:05
volnat
volnat is offline
En waarom zouden moslims hier islamitische scholen en moskeeën mogen bouwen?

WIj zouden eens een kerk of synagoge moeten bouwen in marokko, ik zweer dat je afgemaakt wordt.

Let op mijn woorden een smeltkroes van culturen gaat vroeg of laat fout, echt waar.

Volnat
Oud 11-10-2003, 18:05
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 18:42:
Ik denk het ook bijv. verrijking van de gevangenis, een verrijking van de slachtoffers in Nederland, een verrijking voor onze staatschuld en ga zo maar even door....
Vind de Islam geen verrijking voor onze cultuur, maar ook geen verrijking voor de gevangenissen. slachtoffers en de staatschuld. Ofwel ben geen fan van de multi-culturele samenleving, maar je kan ook overdrijven
Oud 11-10-2003, 18:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 18:42:
Beste mensen,

wat hneeft de islam daar nou mee te maken?

Je zult nu wel zeggen: Doe niet zo racistisch

idd

en waar slaan die verrijkingen op.

idd

Nou wat dacht je van die dievegge bij Dirk van de Broek. Ze had helemaal nix gestolen want ze had het kassabonnetje nog en wie waren er weer bij je raad het al: een groepje marokkanen. Ze beginnen er zelfs goed in te worden.

jaja, een dievegge die niets gestolen had?
Er worden genoeg misdaden gepleegd door zogenaamde niet-islamitische autochtonen, dus wat is je punt

Volnat ofwel: VOLKS-NATIONALIST [/B]

we kunnen links zien wat je nickname is. Waarom ben je een volksnationalist?
Oud 11-10-2003, 18:15
volnat
volnat is offline
Omdat ik van mijn land hou en ik baal ervan dat onze cultuur verwatert, ik wil die mensen best helpen maar dan in hun eigen land. Over 30 jaar zit het hier helemaal propvol en is de rest van marokko leeg.

Maar wat ik ook vind is dat Nederlanders weg moeten uit marokko en dat Zuid-Afrika van de zwarte mensen is. Dus de blanken moeten daar opsoute

Volnat
Oud 11-10-2003, 18:34
Verwijderd
Heerlijk, nog zo'n exemplaar erbij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:36
volnat
volnat is offline
Beste Nare man,

was dat sarcastisch bedoeld? Zoniet, ben jij ook zo'n "exemplaar"? En wat versta je dan onder "exemplaar"?

Volnat
Oud 11-10-2003, 18:52
extinction
extinction is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 18:58:

PS: laten we er nou voor zorgen dat we over 30 jaar nog steeds stroopwafels, Goudse kaas en bloemkool kunnen eten
Ook nog even een opmerking: ik ben geen haatzaaier, vind je dat wel zeg dat dan gewoon
beste jongen, ik geloof in het principe van vraag en aanbod; als er vraag is naar stroopwafels dan worden die dingen gemaakt. Dat heeft niks met cultuurverwatering te maken. Als mensen die dingen niet meer lekker vinden, dan verdwijnen ze. Eerder niet.
Oud 11-10-2003, 19:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 19:05:
En waarom zouden moslims hier islamitische scholen en moskeeën mogen bouwen?

WIj zouden eens een kerk of synagoge moeten bouwen in marokko, ik zweer dat je afgemaakt wordt.

Let op mijn woorden een smeltkroes van culturen gaat vroeg of laat fout, echt waar.

Volnat
Hoho, synagogen staan gewoon vrij in Marokko.
In Marokko zijn nooit noemenswaardige incidenten geweest.

De dag na de aanslagen laatst in Casablanca gingen een miljoen Marokkanen de straat op om ertegen te protesteren...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 19:34:
Heerlijk, nog zo'n exemplaar erbij.
Altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 19:15:
Omdat ik van mijn land hou en ik baal ervan dat onze cultuur verwatert, ik wil die mensen best helpen maar dan in hun eigen land. Over 30 jaar zit het hier helemaal propvol en is de rest van marokko leeg.

Maar wat ik ook vind is dat Nederlanders weg moeten uit marokko en dat Zuid-Afrika van de zwarte mensen is. Dus de blanken moeten daar opsoute

Volnat
Overdrijven is ook een vak. Je hebt gister goed geluisterd naar Constant Kusters, de beste man bedoelt het vast heel goed, maar ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat hij eigenlijk bang is voor allochtonen.
Hoewel ik wel met hem eens ben, als hij zegt dat extreem-rechts extreem beperkt wordt in haar vrijheid van meningsuiting.

En daar wringt de schoen: hoeveel Nederlanders weten nu eigenlijk wat de islam is? De zaken die vaak voorbij komen hebben te maken met ongewenste uitvloeisels die extremisten beschouwen als de islam. Als we dezelfde manier van denken eens zouden toepassen op het chistendom, en ons daarbij richten op de fanatieke christenen zoals die wel te vinden zijn in Staphorst, Urk, Gouda en Katwijk. Als we naar die mensen kijken, kunnen we zien dat zij homoseksualiteit afwijzen, vrouwen voor het gezin moeten zorgen en niet moeten werken etc. etc. Maar beschouwen wij daarom het christendom als achterlijk? Nee! Maar waarom dan wel de islam?

Tenslotte zeg je, dat er blijkbaar te veel buitenlanders hier wonen en dat de volkeren in hun eigen staten moeten blijven. Maar wat te denken van de Grote Volksverhuizing zoals die enkele honderden jaren na Christus plaatsvond? Dan zouden ze volkeren die hier nu wonen, ook moeten terugkeren naar de Kaukasus, naar Siberië, noem maar op. En wat te denken van de Hugenoten, de joden, de Belgen die hier in de loop der tijd kwamen wonen? Het is een puur historische ontwikkeling, volkeren blijven in beweging.
Bovendien, de buitenlanders waar jij ''last'' van hebt, wonen hier al behoorlijk lang. Het huidige asielbeleid is (te) streng, zoveel buitenlanders komen er per jaar niet meer bij.

Het is daarnaast ouderwets om in volkeren te denken, we zijn allemaal kinderen van de Heer, broeders en zusters. We zijn allemaal mensen, het onderscheid op ras, nationaliteit, geslacht, is passé.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:40
volnat
volnat is offline
Ik heb dat programma gister niet gezien, maar die week ervoor wel. Ik wil even zeggen dat constant kusters niet bang is want hij is extremer dan Pim Fortuyn. En Pim werd ontzettend gehaat door linksextremisten ( ja links-extremisme bestaat ook en is net zo gewelddadig als rechts-extremisten) en die werd dus afgeknald. En nog even over het Christendom, ik ben zelf Christen( en ga niet zeggen daar gedraag je je dan niet naar, want als God een ding verafschuwt is het wel een smeltkroes van culturen en dus een babel-achtig tafereel, bovedien vormt de Islam een bedreiging voor het Christelijk geloof, wat Nederland van oorsprong heeft) en als Christenen zeggen dat homo's verkeerd zijn dan hebben ze het mis. Als God een hekel zou hebben aan homo's waarom zou Hij ze dan geschapen hebben? Er staat in de Bijbel veel over homoseksualiteit bijv. God wil niet dat twee mannen met elkaar seks hebben en ze mogen ook geen relatie hebben. Maar als ze er tegen vechten zullen ze beloond worden.

En ook nog even over dat hier eerst andere mensen woonden enz. het is natuurlijk overdreven om 300 jaar terug te gaan. En je moet ook niet zeggen dat WIj (Nederlanders) ze hier naar toe hebben gehaald van dat heb IK niet gedaan, maar mijn voorouders. Ik wil daar dan ook niet op aangekeken worden.

Volnat
Oud 11-10-2003, 21:52
SSER
SSER is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 22:40:

Volnat
Wat voor rare gedachtes heb jij? Wie heeft jou dat allemaal aangepraat man?
Nederland is van iedereen, niet alleen van jouw superieure arische ras die helemaal niet bestaat maar verzonnen is door je grote dooie vriend Hitler.

En oja, waarom is de Islam een gevaar voor het Christendom en bijv. niet andersom? Het Chrsitendom is goed en superieur en de Islam is slecht en kwaad?
Oud 11-10-2003, 21:54
Verwijderd
volnat schreef op 11-10-2003 @ 22:40:

Citaat:
Ik heb dat programma gister niet gezien, maar die week ervoor wel. Ik wil even zeggen dat constant kusters niet bang is want hij is extremer dan Pim Fortuyn. En Pim werd ontzettend gehaat door linksextremisten ( ja links-extremisme bestaat ook en is net zo gewelddadig als rechts-extremisten) en die werd dus afgeknald.
Hij is niet bang want hij is extremer? Hij is juist extremer omdat hij banger is.
Ik weet heus wel dat er links-extremisten zijn En als je goed mijn eerste reactie op jouw post leest, zie je dat ik dergelijk gedrag afkeur.

Citaat:
En nog even over het Christendom, ik ben zelf Christen( en ga niet zeggen daar gedraag je je dan niet naar, want als God een ding verafschuwt is het wel een smeltkroes van culturen en dus een babel-achtig tafereel, bovedien vormt de Islam een bedreiging voor het Christelijk geloof, wat Nederland van oorsprong heeft)
Waar staat dat in de Bijbel? Ik ben zelf ook christen, maar ik ga juist uit van het idee van verdraagzaamheid en respect dat in het christendom (en dan met name in de persoon van Jezus) naar voren komt. En waarom vormt de islam een bedreiging voor het christendom? En dan wil ik graag rationele, onderbouwde argumenten en geen onderbuikgevoelens.

Citaat:
En ook nog even over dat hier eerst andere mensen woonden enz. het is natuurlijk overdreven om 300 jaar terug te gaan. En je moet ook niet zeggen dat WIj (Nederlanders) ze hier naar toe hebben gehaald van dat heb IK niet gedaan, maar mijn voorouders. Ik wil daar dan ook niet op aangekeken worden.
Waarom is dat overdreven? Volk bij volk, in een eigen staat is toch jouw uitgangspunt? En ik bepaal zelf wel wat ik wil zeggen. Als ik wil zeggen dat Nederland haar verantwoordelijkheid moet nemen voor daden uit het verleden, lijkt me dat een standpunt dat moeilijk te betwisten is. Immers, de gevolgen van die daden zijn ook in het heden nog relevant.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 19:36:
Beste Nare man,

was dat sarcastisch bedoeld? Zoniet, ben jij ook zo'n "exemplaar"? En wat versta je dan onder "exemplaar"?

Volnat
Beste,

ik heb mijn buik een beetje vol van alle figuren die koste wat het kost met in hun ogen objectieve argumenten willen aantonen dat het blanke ras superieur is, dat Nederland vol is, dat Nederland voor de Nederlanders is, noem alles maar op wat tegenwoordig wel vrijuit gezegd mag worden sinds Pim.

Het spijt me voor je, maar je komt hier niet bepaald in een gespreid bedje. Over het algemeen staan we welwillend tegenover iedereen, maar er zijn grenzen. Zo gaan mijn stekels bijvoorbeeld meteen overeind staan als ik gewauwel hoor over de Here die zo graag wil dat culturen en volken niet gemengd raken. Het is al moeilijk genoeg in de discussie rond de multiculturele samenleving om oorzaak en gevolg uit elkaar te houden, laten we God er alsjeblieft nu buiten houden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 22:55:
*knip*
Laat hem nu maar z'n standpunten verdedigen, hij heeft immers ook recht op vrijheid van meningsuiting.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:59
SSER
SSER is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-10-2003 @ 22:58:
Laat hem nu maar z'n standpunten verdedigen, hij heeft immers ook recht op vrijheid van meningsuiting.
maar hij is wel zo gebrainwashed als ik weet niet wat
Oud 11-10-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat ik niet moet happen, maar ik kan me niet altijd even goed inhouden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
SSER schreef op 11-10-2003 @ 22:59:
maar hij is wel zo gebrainwashed als ik weet niet wat
Niet vanuit je linkse ivoren torentje oordelen.

Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 23:00:
Ik weet dat ik niet moet happen, maar ik kan me niet altijd even goed inhouden.
Discussiëren met mensen met totaal andere standpunten moet je als een uitdaging zien
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 22:04
SSER
SSER is offline
Ja

Probeer even tot de 3e pagina te posten zodat ik niet steeds helemaal naar beneden hoef te scrollen.

Oud 11-10-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-10-2003 @ 23:02:
Discussiëren met mensen met totaal andere standpunten moet je als een uitdaging zien
Prof.dr. F.H. van Marle, hoogleraar forensische psychatrie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen:

'Niets spannender en uitdagender dan een relatie met een schizofreen'.

Ongeveer hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
SSER schreef op 11-10-2003 @ 23:04:
Ja

Probeer even tot de 3e pagina te posten zodat ik niet steeds helemaal naar beneden hoef te scrollen.

Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 23:04:
Prof.dr. F.H. van Marle, hoogleraar forensische psychatrie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen:

'Niets spannender en uitdagender dan een relatie met een schizofreen'.

Ongeveer hetzelfde.
Niet Volnat's afkeer van links voeden!

''Brother, I'm a victim.''

''Nigger, you're so brainwashed...''

''But I'm a victim, brother, I'm a victim!''
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Als het aan mij lag niet
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:24
extinction
extinction is offline
Beste meneer Volnat, één vraag voor jou:
wat te doen met volken die geen officieel land hebben?
Oud 12-10-2003, 21:24
volnat
volnat is offline
Ik vind dat volken die in een land wonen zich mogen afscheiden, mits ze daar al heel lang wonen. Dus de islamieten mogen zich in dit land niet afscheiden.

Volnat
Oud 12-10-2003, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
volnat schreef op 12-10-2003 @ 22:24:
Ik vind dat volken die in een land wonen zich mogen afscheiden, mits ze daar al heel lang wonen. Dus de islamieten mogen zich in dit land niet afscheiden.

Volnat
Extinction had t over statenlozen. Dat wil niet zeggen dat t om 1 volk gaat in een gebied, bv. Palestijnen (die overigens vaak statenloos zijn).
Oud 12-10-2003, 22:04
Joostje
Joostje is offline
volk
Reageren

Regels voor berichten