Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 16:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:24:
Wat betreft tehuis of pleeggezin of wat dan ook, dat is voor mij hetzelfde principe als abortus, met als enige verschil dat je om je geweten te sussen af en toe ff kan gaan kijken naar je kindje en het wat leuks kan meenemen.
Dat is ietsheel anders dan een kindje vermoorden omdat het tot last is. En die ouders zijn vaak hartstikke betrokken bij het kind hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 16:29
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
extinction schreef op 10-10-2003 @ 17:24:
Wat boeit het nou of tie beter weet of niet, alstie toch maar gelukkig is?
Ik snap je redenering niet.
Hij kan nooit alle aspecten van het leven meemaken. Zo'n kind gaat in de natuur niet voor niets dood, waarom zouden we in godesnaam zwaar gehandicapten mensen bewust op de wereld gaan zetten? Dat is gewoon omgekeerde evolutie.

Dat je ze na hun geboorte niet ter dood wil brengen kan ik inkomen, maar bewust er een op de wereld zetten vind ik gewoon ziek.
Oud 10-10-2003, 16:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 17:25:
oohw ja, je wil graag skieën met je kind?? nee dat kan dan niet he... dan zou ik ook abortus plegen

wel is van een gewone camping in frankrijk oid gehoord?

ik kan me ook best iets voorstellen bij mensen die het wel weg laten halen, maar ik vond het zo makkelijk gezegd..
ja ik heb wel eens van een gewone camping in frankrijk gehoord, en daar valt een zwaar gehandicapt kind denk ik in het toilet

het is niet zo dat ik abortus zou plegen omdat ik wil skieen maar eerder omdat ik geen zin heb om nooit verder te komen dan die camping in frankrijk. dat andere mensen daar geen problemen mee hebben vind ik prima, maar ik wil graag wat van de wereld zien.

Ja ik ben egoistische en ik denk vooral aan mezelf, mag ik?
Oud 10-10-2003, 16:32
De Veroorzaker
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:29:
Dat is ietsheel anders dan een kindje vermoorden omdat het tot last is. En die ouders zijn vaak hartstikke betrokken bij het kind hoor.
het correcte werkwoord is aborteren en dat heeft net als euthenasie niks met moord te maken.
kind van 3 maanden is niet levensvatbaar
Oud 10-10-2003, 16:36
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:27:
En jij kunt weer niet alle ervaringen van een zwaargehandicapt kind ervaren en ook niet alle ervaringen van 'normale' mensen. En welke ervaringen bedoel je precies?
Trouwen en kinderen krijgen en die zelf opvoeden. De wereld over reizen en nieuwe mensen ontmoeten. Werk zoeken en geld verdienen zodat hij kan kopen wat hij graag wil hebben. Kortom, op zichzelf leven en doen wat hij graag wil. Niet samen met een bus vol mongolen op het tehuis uitstapje. Of doelloos bij een wedstrijd staan zonder door te hebben wat er aan de hand is, maar toch blij zijn want alle andere mensen zijn ook blij.

Citaat:
mens is weleens anderen tot last. En net zoals anderen brengt een gehandicapt kind behalve lasten ook een heleboel lusten met zich mee.

Wel eens is iets anders dan altijd. En het maakt mij niet uit wat voor lusten of lasten dat kind voor mij meebrengt, het lijkt mij vreselijk om mijn leven lang afhankelijk te zijn van degeen die mij eten brengt. Daarvoor maakt het mij niet uit of ik het doorheb of niet.

Citaat:
Dan laat je hem de buitenkant van die doos zien en hoewel hij dat mischien niet ten volle snapt kan hij er toch plezier aan beleven. Zie mijn eerdere opmerking over het voetballen.
Volgens mij begrijp jij het idee van de doos niet. Hij kan de buitenkant niet zien, want die kan hij niet bevatten. Zie Plato's grot.
Oud 10-10-2003, 16:37
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:31:
ja ik heb wel eens van een gewone camping in frankrijk gehoord, en daar valt een zwaar gehandicapt kind denk ik in het toilet
het lijkt me logisch dat je meegaat naar het toilet dus erin vallen zal wel niet gebeuren

Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:31:
Ja ik ben egoistische en ik denk vooral aan mezelf, mag ik?
goed dat je dat tenminste ziet ik hou je niet tegen, vin het wel een leuke discussie
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:29:
Hij kan nooit alle aspecten van het leven meemaken. Zo'n kind gaat in de natuur niet voor niets dood,
Ieder mens gaat dood en ieder modern mens zou de natuur ook niet overleven.

Citaat:
waarom zouden we in godesnaam zwaar gehandicapten mensen bewust op de wereld gaan zetten? Dat is gewoon omgekeerde evolutie.
Ik geloof niet in evolutie.

Citaat:
Dat je ze na hun geboorte niet ter dood wil brengen kan ik inkomen, maar bewust er een op de wereld zetten vind ik gewoon ziek.
Dat vind jij ziek?!? Dat vind ik ziek.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:39
metallica
metallica is offline
Opzich vind ik abortus wel moord. Maar ik vind wel dat het in bepaalde gevallen zou kunnen.

Ik denk verder dat het heel moeilijk zal zijn om met een gehandicapt kind op vakantie te gaan. In iedergeval niet op een camping in Frankrijk. Je bent inderdaad aan bepaalde dingen gebonden.

Als je echt voor 100% achter je keuze staat, moet je het kind nemen, maar je moet de gevolgen wel inzien. En waarom een kind op de wereld zetten, om het in een tehuis of zoiets dergelijks te plaatsen.
Oud 10-10-2003, 16:41
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:39:
*onzin*
OK, stel dat kind zou zijn leven lang pijn leiden. Zou je hem dan op de wereld zetten?
Oud 10-10-2003, 16:44
Denise84
Denise84 is offline
Ik zou een abortus doen; voor het kind, maar ook uit egoisme (mezelf). Het slokt je hele leven op, zo'n (een) gehandicapt kind, en dat wil ik (liever) niet.

Als ik een gehandicapt kind krijg, zal ik van mijn gehandicapt kind houden zoals ik van mijn gezonde kinderen zou houden.
Maar wordt er van te voren waargenomen dat ik een gehandicapt kind zal krijgen, ligt ook aan de mate van de handicap, dan laat ik het denk ik weg halen.

Het is niet voor de buitenwereld dat ik het weg zou laten halen, maar puur dat het zo ingrijpend is in je leven.
Oud 10-10-2003, 16:45
metallica
metallica is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:41:
OK, stel dat kind zou zijn leven lang pijn leiden. Zou je hem dan op de wereld zetten?
Ik in iedergeval niet. Als je zoiets van te voren weet, kan je het hem of haar beter besparen.

Maar in welke gevallen is abortus geen optie, want er zijn veel verschillende handicaps.
Oud 10-10-2003, 16:46
De Veroorzaker
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 17:37:

goed dat je dat tenminste ziet ik hou je niet tegen, vin het wel een leuke discussie
Je slechte eigenschappen moet je altijd een beetje in de gaten houden zodat het niet te erg wordt

Citaat:
Ik geloof niet in evolutie.
Waarin dan wel?
Hoe noem jij de 'vooruitgang' van neanderthaler naar homo sapiens?

Nogmaals: wat als je weet dat het kind doof en blind geboren wordt?
Oud 10-10-2003, 16:46
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
dit is iets heel anders...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:47
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 17:46:
dit is iets heel anders...
Beantwoord eens en je vindt uit waar ik heen wil.
Oud 10-10-2003, 16:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
[QUOTE]Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:36:
[B]Trouwen en kinderen krijgen en die zelf opvoeden. De wereld over reizen

Dat doet ook elk 'normaal' mens niet.

Citaat:
en nieuwe mensen ontmoeten.
Dat doet hij zeker wel.

Citaat:
Werk zoeken en geld verdienen zodat hij kan kopen wat hij graag wil hebben.
Wat wil zo'n iemand hebben dan volgens jou? Ze hebben toch zo'n beperkt blikveld?

Citaat:
Kortom, op zichzelf leven en doen wat hij graag wil.
Maar jij weet helemaal niet wat hij wil!

Citaat:
Niet samen met een bus vol mongolen op het tehuis uitstapje.
Dat kan best gezellig zijn.

Citaat:
Of doelloos bij een wedstrijd staan zonder door te hebben wat er aan de hand is, maar toch blij zijn want alle andere mensen zijn ook blij.
Hij heeft wel door dat er gevoetbald word en ook wie maar van het spelletje snapt hij niet veel maar wat maakt het uit waar hij blij van wordt?

Citaat:
Wel eens is iets anders dan altijd.
Ze zorgen ook niet altijd voor lasten.

Citaat:
En het maakt mij niet uit wat voor lusten of lasten dat kind voor mij meebrengt, het lijkt mij vreselijk om mijn leven lang afhankelijk te zijn van degeen die mij eten brengt.
Mij ook.

Citaat:
Daarvoor maakt het mij niet uit of ik het doorheb of niet.
Hoe kun je er nou bezwaar tegen hebben als je niet weet wat er aan de hand is En er zijn er wel die doorhebben dat er voor hun gezorgdt word en dat vinden ze niet erg.

Citaat:
Volgens mij begrijp jij het idee van de doos niet. Hij kan de buitenkant niet zien, want die kan hij niet bevatten. Zie Plato's grot.
Maar van iets dat je niet bevatten kan kan je nog wel genieten. En Plato is niet zaligmakend.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:48
De Veroorzaker
Citaat:
Nee.

Waar wilde je heen?
Oud 10-10-2003, 16:49
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:46:

Waarin dan wel?

ik geloof ook niet (helemaal) in evolutie. ben meer van het creationisme..

ook als je gelovig bent (zoals ik, maar niet heel erg ofzo..) is het anders. je haalt niet zomaar een kind wat God je heeft gegeven weg.. maargoed.. nu word ik misschien een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:50
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:47:
Beantwoord eens en je vindt uit waar ik heen wil.
als het kind dag en nacht ontzettende pijn zou lijden, en daar gewoon ziek en moe van wordt?? ja abortus.

en idd, waar wou je heen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:50
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ja

Citaat:
Waarin dan wel?
In de God van de bijbel.

Citaat:
Die verklaar ik niet want daar geloof ik niet in. Maar volgens mij gaan we nu lichtelijk offtopic.

Citaat:
Nogmaals: wat als je weet dat het kind doof en blind geboren wordt?
Dan laat ik het geboren worden. En ze kunnen erg inteligent zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:52
De Veroorzaker
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 17:49:
ik geloof ook niet (helemaal) in evolutie. ben meer van het creationisme..

ook als je gelovig bent (zoals ik, maar niet heel erg ofzo..) is het anders. je haalt niet zomaar een kind wat God je heeft gegeven weg.. maargoed.. nu word ik misschien een beetje raar
Hmm, nee raar niet maar ik geloof niet in God dus echt een zinnig antwoord kan ik niet geven, anders krijgen we een god-bestaat en god-bestaat-niet discussie

als iemand je iets geeft waar je niet om gevraagd hebt geef je het toch ook terug ?

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:54
De Veroorzaker
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:50:
Ja

In de God van de bijbel.

Die verklaar ik niet want daar geloof ik niet in. Maar volgens mij gaan we nu lichtelijk offtopic.

Dan laat ik het geboren worden. En ze kunnen erg inteligent zijn hoor.
Aha je bent een godgelover, dat verklaart (offtopic idd)

Uhm ja ze kunnen heel intelligent zijn maar helaas zullen we nooit met ze kunnen communiceren.
Geweldig leven, 66 jaar niks zien niks horen Dat is zeker stukken beter dan abortus.
Oud 10-10-2003, 16:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:52:
als iemand je iets geeft waar je niet om gevraagd hebt geef je het toch ook terug ?
Een kind krijg je niet zomaar hoor. Ik weet niet of jouw ouders je al wat hebben uitgelegd over de bloemetjes en de bijtjes maar dan ge je maar even naar Seksualiteit op dit forum.
Met citaat reageren
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:47:
Dat doet ook elk 'normaal' mens niet.
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij het niet KAN.

Citaat:
Dat doet hij zeker wel.
Ja binnen de grensen van zijn bestaan. Die bar klein zijn.

Citaat:
Wat wil zo'n iemand hebben dan volgens jou? Ze hebben toch zo'n beperkt blikveld?

Maar jij weet helemaal niet wat hij wil!
En hij ook niet. Dat is juist mijn hele punt.

Citaat:
Dat kan best gezellig zijn.

Hij heeft wel door dat er gevoetbald word en ook wie maar van het spelletje snapt hij niet veel maar wat maakt het uit waar hij blij van wordt?
Het leven is meer dan alleen blij zijn. Het leven zijn ervaringen, waarvan je intens kan genieten, of intens pijn van kan leiden. En veel ervaringen maakt hij niet mee, omdat hij dat niet kan.

Citaat:
Ze zorgen ook niet altijd voor lasten.

Mij ook.

Hoe kun je er nou bezwaar tegen hebben als je niet weet wat er aan de hand is En er zijn er wel die doorhebben dat er voor hun gezorgdt word en dat vinden ze niet erg.

Maar van iets dat je niet bevatten kan kan je nog wel genieten. En Plato is niet zaligmakend.
Volgens mij doe je gewoon je best om mijn punt niet te zien. Ze bevatten gewoon niet wat er aan de hand is, en zijn daarom hardstikke blij. Ignorance is bliss. Maar toch zou ik voor geen goud ignorant willen zijn, hoe blij ik daarvan ook wordt. En dat zou ik dus mijn kind ook nooit aan willen doen.
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 17:54:
Uhm ja ze kunnen heel intelligent zijn maar helaas zullen we nooit met ze kunnen communiceren.
Geweldig leven, 66 jaar niks zien niks horen Dat is zeker stukken beter dan abortus.
Ben blij dat je het door hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:56
metallica
metallica is offline
Citaat:
Hmm, nee raar niet maar ik geloof niet in God dus echt een zinnig antwoord kan ik niet geven, anders krijgen we een god-bestaat en god-bestaat-niet discussie

Dan zou zelfmoord ook kunnen, want je hebt er niet voor gevraagd geboren te worden. Maar je hebt gelijk, vind ik.
De Veroorzaker
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:55:
Een kind krijg je niet zomaar hoor. Ik weet niet of jouw ouders je al wat hebben uitgelegd over de bloemetjes en de bijtjes maar dan ge je maar even naar Seksualiteit op dit forum.
Uhm, iemand zei dat je een kind van god kreeg en daar reageerde ik op.
Ik geloof niet in fabeltjes, mijn ouders hebben me alles vertelt maak je maar geen zorgen
je zuster
je zuster is offline
Citaat:

nee. niet als het met liefde is gegeven
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:00
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 17:50:
Ja
Dus jij doet een kind een leven van intense pijn aan? Dus jij zou ook een paard met een gebroken rug laten liggen? Of een langzaam stervend konijn lekker laten liggen? Of iemand met constante ondragelijke pijn niet voor zijn eigen dood laten kiezen?
Oud 10-10-2003, 17:01
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:55:
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij het niet KAN.
En daar is hij niks minder om. Wil jij iedereen die iets anders, die een been mist of zijn gehoor aborteren? Jij had beter in Nazi-Duitsland kunnen wonen.

Citaat:
Ja binnen de grensen van zijn bestaan. Die bar klein zijn.
Die kunnen vergroot worden.

Citaat:
En hij ook niet. Dat is juist mijn hele punt.
Er zijn er genoeg die wel weten wat ze willen en dat ze iets willen dat jou als apart of vanzelfsprekend overkomt doet daar niks van af.

Citaat:
Het leven is meer dan alleen blij zijn. Het leven zijn ervaringen, waarvan je intens kan genieten, of intens pijn van kan leiden. En veel ervaringen maakt hij niet mee, omdat hij dat niet kan.
Intens genieten en intens pijn lijden kunnen ze niet? Dat kunnen ze wel en beter nog dan jij omdat jij je nergens meer over verbaasd en alles als vanzelfsprekend ervaart.

Citaat:
Volgens mij doe je gewoon je best om mijn punt niet te zien. Ze bevatten gewoon niet wat er aan de hand is, en zijn daarom hardstikke blij. Ignorance is bliss. Maar toch zou ik voor geen goud ignorant willen zijn, hoe blij ik daarvan ook wordt. En dat zou ik dus mijn kind ook nooit aan willen doen.
Ik hoop dat jij nooit een kind krijgt als jij zulke enge ideeen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:03
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 17:50:
als het kind dag en nacht ontzettende pijn zou lijden, en daar gewoon ziek en moe van wordt?? ja abortus.

en idd, waar wou je heen?
Maar dat kind is geboren met die pijn, dus het kind denkt dat het zo hoort. Dat het leven zo is. Dus het zal best in staat zijn plezier te beleven, en zal dus blij zijn met het minste en geringste. Het zal dus een best plezierig leven lijden en zal gewoon zijn leven lang gelukkig zijn. Zou je dan nog steeds dat kind op de wereld zetten, met het idee dat zijn levensstandaard een stuk lager dan die van jou ligt omdat het kind constant pijn leidt?
Oud 10-10-2003, 17:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 18:00:
Dus jij doet een kind een leven van intense pijn aan?
Ja, pijnen kunnen verlicht worden.

Citaat:
Dus jij zou ook een paard met een gebroken rug laten liggen? Of een langzaam stervend konijn lekker laten liggen?
Ik vind dieren wat anders dan mensen.

Citaat:
Of iemand met constante ondragelijke pijn niet voor zijn eigen dood laten kiezen?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:04
De Veroorzaker
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 18:01:
En daar is hij niks minder om. Wil jij iedereen die iets anders, die een been mist of zijn gehoor aborteren? Jij had beter in Nazi-Duitsland kunnen wonen.

En jij had in de donkere eeuwen moeten leven.

En van jou hoop ik ook dat je nooit kinderen krijgt met zo'n bekrompen levenswereld.

Zo kunnen we nu weer gaan discussieren ipv schelden?
Oud 10-10-2003, 17:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 18:04:
Zo kunnen we nu weer gaan discussieren ipv schelden?
Sorry, ik schoot een beetje uit mijn slof. Iets te weinig slaap gehad vannacht.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:06
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 18:03:

Ik vind dieren wat anders dan mensen.

hmmm
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:08
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 18:03:
Maar dat kind is geboren met die pijn, dus het kind denkt dat het zo hoort. Dat het leven zo is. Dus het zal best in staat zijn plezier te beleven, en zal dus blij zijn met het minste en geringste. Het zal dus een best plezierig leven lijden en zal gewoon zijn leven lang gelukkig zijn. Zou je dan nog steeds dat kind op de wereld zetten, met het idee dat zijn levensstandaard een stuk lager dan die van jou ligt omdat het kind constant pijn leidt?
als jij zegt dat het kind dag in dag uit pijn heeft, kan ik me niet heel erg goed voorstellen dat het dan nog een gelukkig leven kan lijden, wat ik ook zou doen.. als het het geval is dat de pijn opzich wel meevalt en het kind weet idd niet beter en is blij met het minste of geringste>> zou ik het geboren laten worden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:09
De Veroorzaker
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 18:06:
Sorry, ik schoot een beetje uit mijn slof. Iets te weinig slaap gehad vannacht.
Dat vind ik een heel goede reden.

@Tsasil:
Als ik je goed begrijp wil je geen gehandicapt kind omdat het leven dat zoiemand zou hebben niet voldoet aan jouw levensstandaard en dat vind je niet menselijk voor het kind?

(kort door de bocht maar ik kan het niet zo goed uitdrukken)
Oud 10-10-2003, 17:10
metallica
metallica is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 18:03:
Ja, pijnen kunnen verlicht worden.

En wat heb je dan. Je hele leven aan de medicijnen zitten. Dit vind ik dus geen leven.

Ik vind dieren wat anders dan mensen. [/QUOTE]

Het principe is hetzelfde of niet.

En iedereen heeft het recht een eind aan zijn leven te maken. Vooral als je ondragelijke pijnen lijdt, wat heb je dan nog. Pijn ja.
Oud 10-10-2003, 17:14
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 18:01:
Nee, ik zie graag gezonde mensen die een leven op zichzelf kunnen leiden. Met een missend been of gehoor kun je best een leven op jezelf leiden al zal het wat moeilijker voor je zijn.

Citaat:
Die kunnen vergroot worden.
Nee dat kan niet. Je kan niet een handicap verminderen. Ik heb het over de grensen binnen zijn hoofd.

Citaat:
er zijn er genoeg die wel weten wat ze willen en dat ze iets willen dat jou als apart of vanzelfsprekend overkomt doet daar niks van af.

Die dingen die ze willen kunnen ze niet zelf voor zorgen. Dat is dus inderdaad weer mijn punt.

Citaat:
Intens genieten en intens pijn lijden kunnen ze niet? Dat kunnen ze wel en beter nog dan jij omdat jij je nergens meer over verbaasd en alles als vanzelfsprekend ervaart.
Que? Dat is de omgekeerde wereld. Een klein kind verbaasd zich voor geen meter als papa ineens begint te zweven, terwijl mama een hardverzakking krijgt van verbazing. Dat ik al heel veel dingen heb meegemaakt en me daardoor daar niet meer over verbaas wil niet zeggen dat ik me niet meer kan verbazen. Mijn levensstandaard is alleen wat hoger, want ik heb al van die dingen kunnen genieten die ik nu als vanzelfsprekend ervaar, integenstelling tot de geestelijk gehandicapte.

Citaat:
Wat gek, ik dacht net hetzelfde over jou.

Laat ik het nog even samenvatten voor wat minder heldere van geest die hun best schijnen te doen om zo min mogelijk op mijn punten in te gaan:
Ik zou liever dood zijn dan geestelijk gehandicapt, en zodoende zou ik het ook nooit een kind van mij aan willen doen, want dat zou hypocriet zijn. Dus degene die graag geestelijk gehandicapt willen zijn moeten dat nu even posten.
Oud 10-10-2003, 17:16
De Veroorzaker
Citaat:
Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 18:14:

Laat ik het nog even samenvatten voor wat minder heldere van geest die hun best schijnen te doen om zo min mogelijk op mijn punten in te gaan:
Ik zou liever dood zijn dan geestelijk gehandicapt, en zodoende zou ik het ook nooit een kind van mij aan willen doen, want dat zou hypocriet zijn. Dus degene die graag geestelijk gehandicapt willen zijn moeten dat nu even posten.
Mooi gezegd
Oud 10-10-2003, 17:17
je zuster
je zuster is offline
maar wat zouden jullie doen dan als je heul lang gedaan hebt over om je vrouw zwanger te maken/zwanger te worden, en ein-de-lijk is het dan zover, maar het is dus gehandicapt (geen pijn, maar het kan niet zelfstandig leven enzo)

ook weghalen??
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:19
De Veroorzaker
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 18:17:
maar wat zouden jullie doen dan als je heul lang gedaan hebt over om je vrouw zwanger te maken/zwanger te worden, en ein-de-lijk is het dan zover, maar het is dus gehandicapt (geen pijn, maar het kan niet zelfstandig leven enzo)

ook weghalen??
ja

ff een kutvergelijking:
als ik heel lang gespaard heb voor een mooie BMW Z8 en ik ga naar de dealer en die heeft alleen nog maar een Hyundai atos, dan hoef ik die toch ook niet?
Later we eerlijk wezen, iedereen wil in feite een gezond kind dus als je een gehandicapt kind krijgt, krijg je iets wat je niet wilt. Je kunt er natuurlijk even blij en even gelukkig mee zijn en er heel veel van houden, maar feit blijft dat het niet is wat je wilde.
Oud 10-10-2003, 17:20
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 18:08:
als jij zegt dat het kind dag in dag uit pijn heeft, kan ik me niet heel erg goed voorstellen dat het dan nog een gelukkig leven kan lijden, wat ik ook zou doen.. als het het geval is dat de pijn opzich wel meevalt en het kind weet idd niet beter en is blij met het minste of geringste>> zou ik het geboren laten worden.
Misschien moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. Dat is dus het principe van plato's grot die niet heilig makend schijnt te zijn. PLato stelde dan wel dat wij ook in zo'n grot leefde, maar het is IMHO toch weer een (aantal) niveau's hoger in die grot.
Oud 10-10-2003, 17:22
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 18:19:
ja

ff een kutvergelijking:
als ik heel lang gespaard heb voor een mooie BMW Z8 en ik ga naar de dealer en die heeft alleen nog maar een Hyundai atos, dan hoef ik die toch ook niet?
Later we eerlijk wezen, iedereen wil in feite een gezond kind dus als je een gehandicapt kind krijgt, krijg je iets wat je niet wilt. Je kunt er natuurlijk even blij en even gelukkig mee zijn en er heel veel van houden, maar feit blijft dat het niet is wat je wilde.
ik vind dat je (gehandicapte) kinderen teveel met materiele dingen vergelijkt, en ik weet wel dat je dat niet zo bedoelt, maar komop we hebben het hier wel over een kind en niet over een auto die je niet wil..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:23
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 18:17:

ook weghalen??
Zeker weten. Het gaat mij hier in totaal niet om mijzelf, maar om het kind. Dus hoe graag ik ook een kind zou willen, ik zou nooit een zwaar gehandicapt kind willen.
Oud 10-10-2003, 17:23
De Veroorzaker
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 18:22:
ik vind dat je (gehandicapte) kinderen teveel met materiele dingen vergelijkt, en ik weet wel dat je dat niet zo bedoelt, maar komop we hebben het hier wel over een kind en niet over een auto die je niet wil..
nee we hebben het over een kind wat je (ik) niet wilt, dat is nog erger.
Oud 10-10-2003, 17:26
metallica
metallica is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 18:23:

Een auto die je uiteindelijk niet wilt ben je sneller kwijt als een kind. Maar het voordeel is dat je het altijd nog in een tehuis kan stoppen
Oud 10-10-2003, 17:31
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 18:23:
maar het klinkt zo van: "is het gehandicapt? weghalen danmaar.."

ja ik weet niet hoor.. het klinkt bij jou allemaal zo makkelijk.. als je aan kinderen begint moet je er toch altijd rekening mee houden dat het gehandicapt kan worden.. ik vind het zo vreemd.. als het niet perfect is, danmaar weg. ja ik snap jou ook wel, maar hoe ik het zie lijkt het allemaal zo makkelijk bij jou.. kan het niet zo goed uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:38
bassgirl
bassgirl is offline
als ik zwangr zou zijn van een gehandicapt kind zou ik het houden... maar is het zo zwaar gehandicapt dat het niks kan. dan zou ik er echt goed over na denken...

loop namelijk stage bij gehandcapten op middel niveau... zie ook vaak mensen van laag niveau en ik weet niet maar ik vind 't echt zielig om ze zo te zien, maar zei zelf zijn vaak heel gelukkig dus tja moeilijk lijkt me het
Oud 10-10-2003, 18:30
De Veroorzaker
Citaat:
JeZuStEr schreef op 10-10-2003 @ 18:31:
maar het klinkt zo van: "is het gehandicapt? weghalen danmaar.."

ja ik weet niet hoor.. het klinkt bij jou allemaal zo makkelijk.. als je aan kinderen begint moet je er toch altijd rekening mee houden dat het gehandicapt kan worden.. ik vind het zo vreemd.. als het niet perfect is, danmaar weg. ja ik snap jou ook wel, maar hoe ik het zie lijkt het allemaal zo makkelijk bij jou.. kan het niet zo goed uitleggen.
ja ik kan me voorstellen dat het gemakkelijk klinkt en het heeft ook vrij lang geduurd voordat ik er zo over dacht. vroeger wist ik het niet echt, maar ik heb vorig jaar een paar keer een college hierover gehad en met enkele ouders van gehandicapte kinderen gesproken en toen heb ik daar een mening over gevormd.
ik ben sowieso voor abortus, om wat voor reden dan ook. als een persoon de afweging maakt en voor abortus kiest vind ik dat dat haar goed recht is, of ik het nu met die afweging eens ben of niet en toevallig ben ik het in deze gevallen er vaak mee eens.
Maar het is echt niet zo dat ik ik het als gemakkelijk zie
Oud 10-10-2003, 22:08
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-10-2003 @ 19:30:
ja ik kan me voorstellen dat het gemakkelijk klinkt en het heeft ook vrij lang geduurd voordat ik er zo over dacht. vroeger wist ik het niet echt, maar ik heb vorig jaar een paar keer een college hierover gehad en met enkele ouders van gehandicapte kinderen gesproken en toen heb ik daar een mening over gevormd.
ik ben sowieso voor abortus, om wat voor reden dan ook. als een persoon de afweging maakt en voor abortus kiest vind ik dat dat haar goed recht is, of ik het nu met die afweging eens ben of niet en toevallig ben ik het in deze gevallen er vaak mee eens.
Maar het is echt niet zo dat ik ik het als gemakkelijk zie
nee, dat geloof ik ook best

ik denk ook dat je pas echt kan oordelen als je zelf in de situatie zit..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten