Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat je ze na hun geboorte niet ter dood wil brengen kan ik inkomen, maar bewust er een op de wereld zetten vind ik gewoon ziek.
||
Citaat:
![]() het is niet zo dat ik abortus zou plegen omdat ik wil skieen maar eerder omdat ik geen zin heb om nooit verder te komen dan die camping in frankrijk. dat andere mensen daar geen problemen mee hebben vind ik prima, maar ik wil graag wat van de wereld zien. Ja ik ben egoistische en ik denk vooral aan mezelf, mag ik?
||
Citaat:
kind van 3 maanden is niet levensvatbaar
||||
Citaat:
Citaat:
Wel eens is iets anders dan altijd. En het maakt mij niet uit wat voor lusten of lasten dat kind voor mij meebrengt, het lijkt mij vreselijk om mijn leven lang afhankelijk te zijn van degeen die mij eten brengt. Daarvoor maakt het mij niet uit of ik het doorheb of niet. Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Opzich vind ik abortus wel moord. Maar ik vind wel dat het in bepaalde gevallen zou kunnen.
Ik denk verder dat het heel moeilijk zal zijn om met een gehandicapt kind op vakantie te gaan. In iedergeval niet op een camping in Frankrijk. Je bent inderdaad aan bepaalde dingen gebonden. Als je echt voor 100% achter je keuze staat, moet je het kind nemen, maar je moet de gevolgen wel inzien. En waarom een kind op de wereld zetten, om het in een tehuis of zoiets dergelijks te plaatsen.
|
Ik zou een abortus doen; voor het kind, maar ook uit egoisme (mezelf). Het slokt je hele leven op, zo'n (een) gehandicapt kind, en dat wil ik (liever) niet.
Als ik een gehandicapt kind krijg, zal ik van mijn gehandicapt kind houden zoals ik van mijn gezonde kinderen zou houden. Maar wordt er van te voren waargenomen dat ik een gehandicapt kind zal krijgen, ligt ook aan de mate van de handicap, dan laat ik het denk ik weg halen. Het is niet voor de buitenwereld dat ik het weg zou laten halen, maar puur dat het zo ingrijpend is in je leven.
||
Citaat:
Maar in welke gevallen is abortus geen optie, want er zijn veel verschillende handicaps.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Hoe noem jij de 'vooruitgang' van neanderthaler naar homo sapiens? Nogmaals: wat als je weet dat het kind doof en blind geboren wordt?
||||||||||
[QUOTE]Tsasil schreef op 10-10-2003 @ 17:36:
[B]Trouwen en kinderen krijgen en die zelf opvoeden. De wereld over reizen Dat doet ook elk 'normaal' mens niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ook als je gelovig bent (zoals ik, maar niet heel erg ofzo..) is het anders. je haalt niet zomaar een kind wat God je heeft gegeven weg.. maargoed.. nu word ik misschien een beetje raar ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als iemand je iets geeft waar je niet om gevraagd hebt geef je het toch ook terug ?
Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 16:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Uhm ja ze kunnen heel intelligent zijn maar helaas zullen we nooit met ze kunnen communiceren. Geweldig leven, 66 jaar niks zien niks horen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dan zou zelfmoord ook kunnen, want je hebt er niet voor gevraagd geboren te worden. Maar je hebt gelijk, vind ik.
||
Citaat:
Ik geloof niet in fabeltjes, mijn ouders hebben me alles vertelt maak je maar geen zorgen ![]()
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En van jou hoop ik ook dat je nooit kinderen krijgt met zo'n bekrompen levenswereld. Zo kunnen we nu weer gaan discussieren ipv schelden?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @Tsasil: Als ik je goed begrijp wil je geen gehandicapt kind omdat het leven dat zoiemand zou hebben niet voldoet aan jouw levensstandaard en dat vind je niet menselijk voor het kind? (kort door de bocht maar ik kan het niet zo goed uitdrukken)
||
Citaat:
En wat heb je dan. Je hele leven aan de medicijnen zitten. Dit vind ik dus geen leven. Ik vind dieren wat anders dan mensen. [/QUOTE] Het principe is hetzelfde of niet. En iedereen heeft het recht een eind aan zijn leven te maken. Vooral als je ondragelijke pijnen lijdt, wat heb je dan nog. Pijn ja.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die dingen die ze willen kunnen ze niet zelf voor zorgen. Dat is dus inderdaad weer mijn punt. Citaat:
Citaat:
Laat ik het nog even samenvatten voor wat minder heldere van geest die hun best schijnen te doen om zo min mogelijk op mijn punten in te gaan: Ik zou liever dood zijn dan geestelijk gehandicapt, en zodoende zou ik het ook nooit een kind van mij aan willen doen, want dat zou hypocriet zijn. Dus degene die graag geestelijk gehandicapt willen zijn moeten dat nu even posten.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
ff een kutvergelijking: als ik heel lang gespaard heb voor een mooie BMW Z8 en ik ga naar de dealer en die heeft alleen nog maar een Hyundai atos, dan hoef ik die toch ook niet? Later we eerlijk wezen, iedereen wil in feite een gezond kind dus als je een gehandicapt kind krijgt, krijg je iets wat je niet wilt. Je kunt er natuurlijk even blij en even gelukkig mee zijn en er heel veel van houden, maar feit blijft dat het niet is wat je wilde.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Een auto die je uiteindelijk niet wilt ben je sneller kwijt als een kind. Maar het voordeel is dat je het altijd nog in een tehuis kan stoppen ![]()
||
Citaat:
ja ik weet niet hoor.. het klinkt bij jou allemaal zo makkelijk.. als je aan kinderen begint moet je er toch altijd rekening mee houden dat het gehandicapt kan worden.. ik vind het zo vreemd.. als het niet perfect is, danmaar weg. ja ik snap jou ook wel, maar hoe ik het zie lijkt het allemaal zo makkelijk bij jou.. kan het niet zo goed uitleggen. |
![]() |
|
als ik zwangr zou zijn van een gehandicapt kind zou ik het houden... maar is het zo zwaar gehandicapt dat het niks kan. dan zou ik er echt goed over na denken...
loop namelijk stage bij gehandcapten op middel niveau... zie ook vaak mensen van laag niveau en ik weet niet maar ik vind 't echt zielig om ze zo te zien, maar zei zelf zijn vaak heel gelukkig dus tja moeilijk lijkt me het
||
Citaat:
ik ben sowieso voor abortus, om wat voor reden dan ook. als een persoon de afweging maakt en voor abortus kiest vind ik dat dat haar goed recht is, of ik het nu met die afweging eens ben of niet en toevallig ben ik het in deze gevallen er vaak mee eens. Maar het is echt niet zo dat ik ik het als gemakkelijk zie ![]()
||
Citaat:
![]() ik denk ook dat je pas echt kan oordelen als je zelf in de situatie zit.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiseo en andere koffie #1927 Snebbeltje | 500 | 09-10-2014 13:18 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #4 Thee Muts | 499 | 05-09-2008 17:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
De Kantine |
hoe denk jij over mensen met het syndroom van down? punkyfun | 62 | 24-08-2003 16:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
gehandicapt elledc | 39 | 25-07-2003 20:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus moord?! ??? | 60 | 23-07-2003 18:36 |