Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Beryll schreef op 21-10-2003 @ 10:14:
Ik denk ook niet dat geluk iets is wat zijn oorsprong vindt in het contact met anderen en de diepte van dat contact. Ik denk dat de bron van geluk in de mens zelf ligt en dat juist contact met anderen een uitingsvorm van dergelijk geluk kan zijn.
Ben ik met je eens, maar als je je (een groot gedeelte van) je eigen interne doelen hebt verwezenlijkt krijg je toch wel behoefte om dat met anderen te delen en op dat punt ben ik nu.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 10:12
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 11:07:
Ben ik met je eens, maar als je je (een groot gedeelte van) je eigen interne doelen hebt verwezenlijkt krijg je toch wel behoefte om dat met anderen te delen en op dat punt ben ik nu.
Maar die interne doelen, zijn dat dingen binnenin jezelf, innerlijk, etc., of dingen die je wilt bereiken?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 10:14
Verwijderd
ik ben gelukkig, waarom kan ik niet uitleggen ik voel me goed bij de drukte die ik nu zelf heb.

soms mis ik wel een paar dingetjes, zoals een vriend, maar ik heb er niet eens tijd voor en ik wil over t algemeen geen vriend, dus dat is dan ook heel snel verdwenen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Beryll schreef op 21-10-2003 @ 11:12:
Maar die interne doelen, zijn dat dingen binnenin jezelf, innerlijk, etc., of dingen die je wilt bereiken?
Beide. Enerzijds wil ik tevreden zijn met mezelf, ik wil me niet hoeven schamen voor mezelf of twijfelen aan mezelf. Anderzijds wil ik bepaalde dingen inderdaad bereiken, zodat ik trots kan zijn op mezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:15
Eend
Eend is offline
Ik ben niet gelukkig, maar ik geniet gewoon!

Gelukkig vind ik zo'n achterlijk grote klomp. gelukkig en ongelukkig, beetje zwart-wit.

Ik voel me niet altijd top, maar ben niet ongelukkig. Ik geniet van de mooie moment, bijvoorbeeld vandaag toen ik vandaag een in de sloot gevallen jonge kitten warm kon houden in mijn armen met twee handdoeken erom gewikkeld. Dat is mijn werk en ik geniet er enorm van! Ik geniet van alle uitstapjes die we met de ambulance maken om dieren te kunnen redden. Ik geniet van mijn eigen lompe opmerkingen, zoals ik vandaag probeerde te beweren dat ik twee verschillende palen door elkaar haalde. Probeer dat maar een duidelijk te maken tegenover melige collega's. Ik zit er nu twee weken en het voelt als thuis als ik daar ben!
Vandaag genoot ik wat minder van het nieuws dat mijn verzorgpaard kreupel was en de dierenarts erbij moest komen. Toch ben ik keihard vanuit mn werk er naartoe gefiets en genoot gewoon weer om bij haar te zijn.

Gelukkig zijn bestaat niet, het leven bestaat uit momentopnames. Als een depressief persoon zie je het als dramafilm, als optimist als een komedie en ik zie het als moment opnames voor verschillende soorten films
Oud 21-10-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2003 @ 18:15:
Gelukkig zijn bestaat niet, het leven bestaat uit momentopnames. Als een depressief persoon zie je het als dramafilm, als optimist als een komedie (...)
Je spreekt jezelf hier wel gigantisch tegen. Op het moment dat een depressief iemand het leven als één groot tranendal ervaart, dan is die persoon toch ongelukkig? Of je mag mij uitleggen waarom het beleven van je leven als een dramafilm níet ongelukkig is...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:28
*** is offline
geluk is een richting
geen punt

(Loesje)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:33
Andora
Andora is offline
over t algemeen ben ik wel gelukkig, natuurlijk heb ik ook m'n downs *laatste tijd iets vaker* maar dat duurt nooit te lang.
tja waarom.... omdat ik denk ik gewoon t leuk heb op school (behalve m'n cijfers ) lekker met vrienden kan afspreken, met intresses bezig kan zijn en kan genieten van allemaal dingen,ookal ben ik nog zo down
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:13
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 18:25:
Je spreekt jezelf hier wel gigantisch tegen. Op het moment dat een depressief iemand het leven als één groot tranendal ervaart, dan is die persoon toch ongelukkig? Of je mag mij uitleggen waarom het beleven van je leven als een dramafilm níet ongelukkig is...
Kan het niet precies onder woorden brengen, maar ik denk dat ze wel gelijk heeft.
Oud 21-10-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-10-2003 @ 21:29:

Pientjuh: last van luxeproblemen?
Neej, althans, niet meer. Kon n beetje kiesen tussen n paar. Maar gewoon niet gekosen. Dr komt vast wel n volgende, dacht ik!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:18
Farfalla
Farfalla is offline
Ja, helemaal gelukkig. Ik heb absoluut geen reden om ontevreden te zijn met wat ik heb.
Oud 21-10-2003, 19:45
Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Nee. Ik heb geen opleiding afgerond, heb een eetstoornis, ben een psychopaat en ik belemmer mezelf in mijn ontwikkeling.
Maar gelukkig kan ik bij tijd en wijle met vrienden optrekken en mezelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 21-10-2003 @ 19:13:
Kan het niet precies onder woorden brengen, maar ik denk dat ze wel gelijk heeft.
Ja, in het geval dat je die dramafilm beschouwt als een rolprent waar behalve (veel) zielige scènes ook minder zielige stukken inzitten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:36
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik weet het niet.

De ene dag heb ik het gevoel: "het komt allemaal wel weer goed" en denk ik overal heel makkelijk over. Dan zie ik gewoon overal de positieve kant van in en de voordelen.
Vandaag ben ik echt ongelukkig, ik heb het gewoon gehad met school. Terwijl er niet echt iets is gebeurd.
Nouja ik weet het dus gewoon niet, de ene dag ben ik gelukkig en de andere dag [zoals vandaag dus] kan ik me zó rot voelen, met de gedachte: "het heeft allemaal geen zin meer" Dat kan beide ook weer zo omslaan.
Oud 21-10-2003, 20:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gerrit de Slak schreef op 21-10-2003 @ 20:45:
Nee. Ik heb geen opleiding afgerond, heb een eetstoornis, ben een psychopaat en ik belemmer mezelf in mijn ontwikkeling.
Maar gelukkig kan ik bij tijd en wijle met vrienden optrekken en mezelf zijn.
Hoort 'en ik ben in therapie' ook in dit rijtje thuis? (Ik hoop het!)

Zo ja: goed zo, hoop dat het iets opleverd

Zo nee: wordt het niet eens tijd?

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten