Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2003 @ 17:35:
What's next, het Carla en Kenneth-kantoortje? Het Smolderstoilet? De Ratelband-koffiehoek?
Ik krijg visioenen van de HEMA bij deze woorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 19:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Tsja, als we die LPF-ers daar nu een plezier mee doen......als ze bij de volgende verkiezingen uit de Kamer verdwijnen kunnen ze die zaal toch makkelijk weer hernoemen naar iemand anders
Oud 20-11-2003, 19:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2003 @ 17:35:
What's next, het Carla en Kenneth-kantoortje? Het Smolderstoilet? De Ratelband-koffiehoek?
Haha
Oud 20-11-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 20-11-2003 @ 19:05:
Ik heb dat niet gedaan, maar hun.
Wat?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 21:25
BARON
BARON is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-11-2003 @ 15:47:
Nou, ik zou zeggen: graaf Pimmetje lekker weer op, en maai zijn skelet maar gelijk neer in deze Fortuyn-zaal. En als we dat gedaan hebben, bouwen we een microfoon in zijn schedel, zoeken we een lijpe LPF-aanhanger, die de voice-over doet. Dan kunnen de parlementariërs weer verder discussiëren met wijlen Pim Fortuyn.

Jzeees, het moet nou niet gekker worden. Eerst dat standbeeld en nu dit.
net zo gek als een stel mannen die om een zwarte steen in mekka heen dansen, ook nog eens gekleed in jurken.

nu jij weer.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ach, zolang we maar geen zaal krijgen voor die andere kale populist(maar dan met 70% minder charisma)vind ik het goed.
Oud 23-11-2003, 00:14
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik vind het geen emotioneel gezeur, niet gek, dom, vreemd, maar juist heel logisch. Wat wel heel vreemd is, is dat er niemand op het moment in de politiek er in slaagt om een brug te slaan tussen hen en het volk. Dat kon Fortuyn dus wel, die maakte van de politiek weer wat het hoort te zijn. Of die man nu dood of levend zou zijn, hij heeft laten zien hoe het moet, hij verwoorde een hoop gevoelens van mensen die anderen nooit uitspraken vanwege hun politieke correctheid. Ongeacht hoe je over zijn standpunten denkt, hij heeft het toch de essentie van de politiek geraakt en dat is een grote verdienste.
Discussie gesloten!
Oud 23-11-2003, 00:29
Verwijderd
Kom op zeg. Pim Fortuyn heeft de politiek niet blijvend veranderd. Toegegeven, hij heeft een korte injectie gegeven in dier voege dat bepaalde mensen, die voorheen nooit stemden en a-politiek waren, ineens hun stem wel wilden laten horen omdat 'Pim zei wat zij dachten'. Maar zo snel als die vlam ontstoken werd, zo snel is hij weer uitgedoofd. Pim heeft op geen enkele manier iets blijvend gewijzigd in het staatsbestel, heeft op geen enkele manier bijgedragen aan duurzame veranderingen in de politieke of sociale verhoudingen. Geen enkele reden om hem een zaal te geven dus.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 00:46
Fortuynist
Fortuynist is offline
Hij heeft mensen doen laten inzien dat politiek belangrijk is. Ik wist niets van politiek, niets van de islam, niets van dit land, totdat Fortuyn kwam. Hij heeft meer mensen dat laten inzien en dat gaat niet zomaar over. Als er een "tweede Pim Fortuyn" zou opstaan, weet ik zeker dat weer heel veel mensen zich aangesproken voelen, de kloof misschien weer zou kunnen worden overbrugd. Sommige injecties hoef je maar 1x te krijgen in je leven!
Oud 23-11-2003, 03:29
Verwijderd
Omdat jij en nog zo'n paar achtergestelde lulletjes plotseling een kale nicht zagen die jullie voor politiek interreseerde zegt dat niets, de meeste mensen waren allang geinterreseerd. Hij leuke aan pim was dat hij duidelijk aangaf hoe verrot en intollerant deze bevolking eigenlijk is, en iedere lul deed denken dat ie zn bek mag opentrekken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 06:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 04:29:
en iedere lul deed denken dat ie zn bek mag opentrekken
Dat is ook zo. Want als we gaan filteren op wie een lul is en dus niks mag zeggen, vlieg jij er als eerste uit.
Oud 23-11-2003, 08:39
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2003 @ 01:29:
Kom op zeg. Pim Fortuyn heeft de politiek niet blijvend veranderd.
Pim fortuyn heeft nooit de kans gehad om in aanraking te komen met de politiek. Hij kreeg alleen het volk achter zich. Voordat hij werkelijk iets kon betekenen werdt hij assasinated.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-11-2003 @ 01:46:
Ik wist niets van politiek, niets van de islam, niets van dit land, totdat Fortuyn kwam.
Nu nog steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-11-2003 @ 07:39:
Dat is ook zo. Want als we gaan filteren op wie een lul is en dus niks mag zeggen, vlieg jij er als eerste uit.
Ik denk dat mijn comrade bedoelt, dat je tegenwoordig iedere domme boerenlul hoort zeiken over ''de allauchtone,'' ''de Grote Boze Linkse Kerk'' en dat is m.i. een pijnlijke ontwikkeling, vrijheid van meningsuiting of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Omdat jij en nog zo'n paar achtergestelde lulletjes plotseling een kale nicht zagen die jullie voor politiek interreseerde zegt dat niets, de meeste mensen waren allang geinterreseerd. Hij leuke aan pim was dat hij duidelijk aangaf hoe verrot en intollerant deze bevolking eigenlijk is, en iedere lul deed denken dat ie zn bek mag opentrekken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:40
Verwijderd
Hehe, geweldig dit.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Verrot en intolerant? Mijn god, jij bent net zo wereldvreemd als Donner en Balkenende. Ik merk nagenoeg niets van intollerantie in mijn omgeving. En ik woon echt niet in zo'n omhooggevallen elitair klotewijkje. Ik ken wel lpf-ers maar dat zijn absoluut geen racisten of xenofoben en ook geen zwakzinnigen. Dus...
Oud 23-11-2003, 13:00
NN
NN is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-11-2003 @ 01:14:
Ik vind het geen emotioneel gezeur, niet gek, dom, vreemd, maar juist heel logisch. Wat wel heel vreemd is, is dat er niemand op het moment in de politiek er in slaagt om een brug te slaan tussen hen en het volk. Dat kon Fortuyn dus wel, die maakte van de politiek weer wat het hoort te zijn. Of die man nu dood of levend zou zijn, hij heeft laten zien hoe het moet, hij verwoorde een hoop gevoelens van mensen die anderen nooit uitspraken vanwege hun politieke correctheid. Ongeacht hoe je over zijn standpunten denkt, hij heeft het toch de essentie van de politiek geraakt en dat is een grote verdienste.
Discussie gesloten!

Wat Fortuyn bedreef was populisme, geen politiek.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:03
NN
NN is offline
Gisteren las ik in de Volkskrant de opmerking:
Fortuyn wilde een bezem door de politiek halen, nou dan noemen we een bezemkast in de Tweede Kamer naar hem.

Deze vond ik erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 23-11-2003 @ 14:03:
Gisteren las ik in de Volkskrant de opmerking:
Fortuyn wilde een bezem door de politiek halen, nou dan noemen we een bezemkast in de Tweede Kamer naar hem.

Deze vond ik erg leuk.
Ik weet weer genoeg. Bedankt.
Oud 23-11-2003, 13:05
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2003 @ 01:29:
Kom op zeg. Pim Fortuyn heeft de politiek niet blijvend veranderd. Toegegeven, hij heeft een korte injectie gegeven in dier voege dat bepaalde mensen, die voorheen nooit stemden en a-politiek waren, ineens hun stem wel wilden laten horen omdat 'Pim zei wat zij dachten'. Maar zo snel als die vlam ontstoken werd, zo snel is hij weer uitgedoofd. Pim heeft op geen enkele manier iets blijvend gewijzigd in het staatsbestel, heeft op geen enkele manier bijgedragen aan duurzame veranderingen in de politieke of sociale verhoudingen. Geen enkele reden om hem een zaal te geven dus.
Maar die a-politieken werden niet opeens in politiek geïnteresseerd, ze deden enkel mee aan het ongenuanceerd uitroepen van waar ze het niet mee eens waren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:09
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-11-2003 @ 13:46:
Verrot en intolerant? Mijn god, jij bent net zo wereldvreemd als Donner en Balkenende. Ik merk nagenoeg niets van intollerantie in mijn omgeving. En ik woon echt niet in zo'n omhooggevallen elitair klotewijkje. Ik ken wel lpf-ers maar dat zijn absoluut geen racisten of xenofoben en ook geen zwakzinnigen. Dus...
Als je een beetje in contact zou treden met minderheden in de maatschappij dan hoor je van hen dat ze zich steeds minder prettig voelen in dit land omdat velen denken dat het sinds Fortuyn het normaal is om hen te beledigen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:10
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-11-2003 @ 14:05:
Ik weet weer genoeg. Bedankt.
Wat weer slecht van die Linkse Kerkkrant, hè?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 23-11-2003 @ 14:09:
Als je een beetje in contact zou treden met minderheden in de maatschappij dan hoor je van hen dat ze zich steeds minder prettig voelen in dit land omdat velen denken dat het sinds Fortuyn het normaal is om hen te beledigen.
Dat ligt dan toch echt aan hen. Ik vind dat de meerderheid van de klagende allochtonen zich ontzettend aanstelt. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen er helemaal geen sprake is van racisme/xenofobie, maar ik merk dat velen van hen er een handje van hebben om zichzelf al snel in de slachtofferrol te plaatsen, terwijl dat echt niet nodig is. Maar jij spreekt blijkbaar andere allochtonen dan ik, want degenen die ik ken hekelen de huichelachtige houding van sommige anderen.
Oud 23-11-2003, 13:17
biologie
biologie is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-11-2003 @ 15:44:
Die worden allang niet meer geboren...
Denk je nou echt, We wonen in een vrije land en die mag z'n mening zeggen, Die blijft maar een mening
Oud 23-11-2003, 13:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 23-11-2003 @ 14:10:
Wat weer slecht van die Linkse Kerkkrant, hè?
Ik vind het een domme grap, maar dat ze links zijn vind ik prima. Ben ik zelf ook, tot op op zekere hoogte, alleen ik neuk de allo's NIET vierkant van achteren.
Oud 23-11-2003, 13:29
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-11-2003 @ 14:19:
Ik vind het een domme grap, maar dat ze links zijn vind ik prima. Ben ik zelf ook, tot op op zekere hoogte, alleen ik neuk de allo's NIET vierkant van achteren.
Heb ik ooit ter discussie vermeld dat ik dat wel zou doen?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:31
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-11-2003 @ 14:16:
Dat ligt dan toch echt aan hen. Ik vind dat de meerderheid van de klagende allochtonen zich ontzettend aanstelt. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen er helemaal geen sprake is van racisme/xenofobie, maar ik merk dat velen van hen er een handje van hebben om zichzelf al snel in de slachtofferrol te plaatsen, terwijl dat echt niet nodig is. Maar jij spreekt blijkbaar andere allochtonen dan ik, want degenen die ik ken hekelen de huichelachtige houding van sommige anderen.
Zodra er sprake is van racisme en xenofobie vind ik dat daar tegen opgetreden moet worden. Bagatalliseren als 'ach ja, velen hebben er een handje van om zich zelf als slachtoffer te zien' vind ik niet tolerabel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-11-2003 @ 13:46:
Hehe, vertel dat maar eens aan een allochtoon
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 18:02:
Hehe, vertel dat maar eens aan een allochtoon
Degenen die zich onveilig voelen zijn net zo min voor reden vatbaar als de gemiddelde racist of Xenofoob.
Oud 23-11-2003, 17:58
Go
Go is offline
Citaat:
De Pastoor. schreef op 23-11-2003 @ 09:39:
Pim fortuyn heeft nooit de kans gehad om in aanraking te komen met de politiek. Hij kreeg alleen het volk achter zich. Voordat hij werkelijk iets kon betekenen werdt hij assasinated.
Dus als hij nooit iets heeft betekend in de politiek moet er ook geen zaal naar hem worden genoemd.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:59
Go
Go is offline
In de Tweede Kamer is hij nooit gekomen, wel in de gemeenteraad van Rotterdam. Misschien een idee om een klein zaaltje in het Rotterdamse gemeentehuis naar hem te noemen i.p.v. een zaal in de Tweede Kamer?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:25
MH
MH is offline
Beetje stom om onder druk van dreigbrieven zo'n zaal te gaan vernoemen, als een verwend kind dat wegloopt van huis omdat het geen playstation krijgt op 5 december.
Ik vind het maar niets, maar goed, als we zo gaan beginnen, heb ik nog wat tips voor de volgende zalen die moeten worden vernoemd: de Eduard Bomhoffzaal, de Herman Heinsbroekzaal, de Philomena Bijlhoutzaal en de Harry Wijnschenkzaal.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:17
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
MH schreef op 24-11-2003 @ 19:25:
Beetje stom om onder druk van dreigbrieven zo'n zaal te gaan vernoemen, als een verwend kind dat wegloopt van huis omdat het geen playstation krijgt op 5 december.
d0h! De LPF heeft laten zien niet bepaald proffessioneel te zijn en jij verwacht dat ze in dezen wel op die manier handelen. Dat is een beetje het onmogelijke eisen.

Stom dat een politiek gekleurd orgaan als de tweede kamer haar zalen vernoemt naar politici. Dat is een zeer achterlijke zaak als je het mij vraagt.
Reageren

Regels voor berichten