Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het geen emotioneel gezeur, niet gek, dom, vreemd, maar juist heel logisch. Wat wel heel vreemd is, is dat er niemand op het moment in de politiek er in slaagt om een brug te slaan tussen hen en het volk. Dat kon Fortuyn dus wel, die maakte van de politiek weer wat het hoort te zijn. Of die man nu dood of levend zou zijn, hij heeft laten zien hoe het moet, hij verwoorde een hoop gevoelens van mensen die anderen nooit uitspraken vanwege hun politieke correctheid. Ongeacht hoe je over zijn standpunten denkt, hij heeft het toch de essentie van de politiek geraakt en dat is een grote verdienste.
Discussie gesloten! ![]()
|
Verwijderd
|
Kom op zeg. Pim Fortuyn heeft de politiek niet blijvend veranderd. Toegegeven, hij heeft een korte injectie gegeven in dier voege dat bepaalde mensen, die voorheen nooit stemden en a-politiek waren, ineens hun stem wel wilden laten horen omdat 'Pim zei wat zij dachten'. Maar zo snel als die vlam ontstoken werd, zo snel is hij weer uitgedoofd. Pim heeft op geen enkele manier iets blijvend gewijzigd in het staatsbestel, heeft op geen enkele manier bijgedragen aan duurzame veranderingen in de politieke of sociale verhoudingen. Geen enkele reden om hem een zaal te geven dus.
|
![]() |
|
Hij heeft mensen doen laten inzien dat politiek belangrijk is. Ik wist niets van politiek, niets van de islam, niets van dit land, totdat Fortuyn kwam. Hij heeft meer mensen dat laten inzien en dat gaat niet zomaar over. Als er een "tweede Pim Fortuyn" zou opstaan, weet ik zeker dat weer heel veel mensen zich aangesproken voelen, de kloof misschien weer zou kunnen worden overbrugd. Sommige injecties hoef je maar 1x te krijgen in je leven!
|
Verwijderd
|
Omdat jij en nog zo'n paar achtergestelde lulletjes plotseling een kale nicht zagen die jullie voor politiek interreseerde zegt dat niets, de meeste mensen waren allang geinterreseerd. Hij leuke aan pim was dat hij duidelijk aangaf hoe verrot en intollerant deze bevolking eigenlijk is, en iedere lul deed denken dat ie zn bek mag opentrekken
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat Fortuyn bedreef was populisme, geen politiek. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Beetje stom om onder druk van dreigbrieven zo'n zaal te gaan vernoemen, als een verwend kind dat wegloopt van huis omdat het geen playstation krijgt op 5 december.
Ik vind het maar niets, maar goed, als we zo gaan beginnen, heb ik nog wat tips voor de volgende zalen die moeten worden vernoemd: de Eduard Bomhoffzaal, de Herman Heinsbroekzaal, de Philomena Bijlhoutzaal en de Harry Wijnschenkzaal. |
![]() |
||
Citaat:
Stom dat een politiek gekleurd orgaan als de tweede kamer haar zalen vernoemt naar politici. Dat is een zeer achterlijke zaak als je het mij vraagt.
|
![]() |
|
|