Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 13:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Woensdag 19 november 2003

Laatst gewijzigd: 19-11-2003 13:20

Toch Pim Fortuyn-zaal op Binnenhof
Er komt toch een Pim Fortuyn-zaal in het complex van de Tweede Kamer. Het bestuur van het parlement heeft dat zojuist besloten, meldt RTL Nieuws.

Uitzondering
Eind vorige week blokkeerde de Kamer de komst van een mogelijke Fortuyn-zaal. Fortuyn was geen parlementariër en dus voldeed hij niet aan de voorwaarden. De LPF was woedend. Ook werden Kamerleden bedolven onder honderden emails van boze burgers.

Uitzondering
De Kamer zegt nu een uitzondering op de regel te willen maken. Er komt ook een Hans van Mierlo-zaal.

PvdA overstag
De PvdA sprak zich vanochtend na de LPF ook uit voor een Fortuyn-zaal, waarna het CDA en de VVD tevens hun verzet staakten. Het gaat waarschijnlijk om een zaal in het nieuwe deel van de Kamer. Hoogstwaarschijnlijk gaat het om een zaal in het nieuwe deel van de Kamer, waar de LPF straks wordt gehuisvest.
Bron: RTL Nieuws

Wat vinden jullie hiervan? Is het terecht dat er een uitzondering wordt gemaakt?

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 15:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 13:31
Lorelei
Lorelei is offline
Wow, layout verneukt, even kijken wat ik er aan kan doen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:24
Joostje
Joostje is offline
mwuh, ik denk dat je beter even kunt wachten voor je kunt bekijken of pim's gedachtengoed (zijn politicus-zijn dus) wel zodanig een invloed heeft gehad op de politiek in Nederland.
Oud 19-11-2003, 14:32
Verwijderd
Boeiend.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:34
Verwijderd
Waar gaat dat heen met dit land.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ach, van mij mogen ze hoor. Verder weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken, aangezien op langere termijn pas goed te overzien is wat het effect is geweest van zijn politieke aanwezigheid.
Oud 19-11-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 19-11-2003 @ 15:34:
Foei, (s)linkse dierenvriend.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:40
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik vind het geen slecht idee. Pim Fortuyn heeft in Nederland veel mensen beïnvloed en zou het, als hij niet vermoord was, vast tot minister en misschien zelfs tot premier hebben geschopt. Ik denk dat de invloed die de korte tijd Fortuyn in de hoofden van de Nederlander en in de maatschappij heeft gehad, niet valt te verwaarlozen, dus vind ik het goed om hem met een Pim Fortuyn-zaal postuum te eren.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-11-2003 @ 15:34:
Dat vraag ik me ook af, zolang er nog mensen zoals jij worden geboren.
Oud 19-11-2003, 14:43
Zaina
Zaina is offline
Inclusief gay bar.
Oud 19-11-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-11-2003 @ 15:41:
Dat vraag ik me ook af, zolang er nog mensen zoals jij worden geboren.
Die worden allang niet meer geboren...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Nou, ik zou zeggen: graaf Pimmetje lekker weer op, en maai zijn skelet maar gelijk neer in deze Fortuyn-zaal. En als we dat gedaan hebben, bouwen we een microfoon in zijn schedel, zoeken we een lijpe LPF-aanhanger, die de voice-over doet. Dan kunnen de parlementariërs weer verder discussiëren met wijlen Pim Fortuyn.

Jzeees, het moet nou niet gekker worden. Eerst dat standbeeld en nu dit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Beetje loze zaak om een zaal naar hem te vernoemen daar. Als ik er eenmaal zit zal ik het wel weer afschaffen.
Oud 19-11-2003, 15:17
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
waarom noemen ze zo'n zaal niet naar een groots politicus die echt iets bereikt heeft? Pim heeft alleen maar wat geroepen en daarna is het volk er als een kudde achteraan gehobbeld, maar echt iets gedaan heeft hij niet (nou ja, behalve mij geërgerd, maar dat is op individueel niveau). Kijk, Hans van Mierlo is jarenlang een gerespecteerd politicus geweest die betrokken is geweest bij een nieuwe partij en met deze partij ook zaken bereikt heeft. Dit is dus begrijpelijk, maar een Pim-zaal?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:20
spsup
spsup is offline
Ik vind het wel terecht...... er komt toch ook een hans van mierlo zaal waarom wordt daar geen ophef over gemaakt ??? Pim is gestorven voor/door de politiek mag daar best wel iets voor komen....
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:48
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
spsup schreef op 19-11-2003 @ 16:20:
Ik vind het wel terecht...... er komt toch ook een hans van mierlo zaal waarom wordt daar geen ophef over gemaakt ???
Hans van Mierlo is van D66 en was politiek niet erg controversieel. Daarom wordt er over hem niet moeilijk gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Boeiend of zo'n zaal er komt of niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 19-11-2003 @ 16:48:
Hans van Mierlo is van D66 en was politiek niet erg controversieel. Daarom wordt er over hem niet moeilijk gedaan.
^
Hansje is jaren achtereen het boegbeeld geweest van D66.
Oud 19-11-2003, 16:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:22:
Oud 19-11-2003, 16:37
Verwijderd
Hoe bestaat het, pim heeft niets gepresteerd behalve dat hij een grote bek opzette

Over een paar jaar is iedereen die kale gek alweer vergeten, waarom zouden we dan een zaal naar hem noemen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:38
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-11-2003 @ 17:37:
Hoe bestaat het, pim heeft niets gepresteerd behalve dat hij een grote bek opzette

Over een paar jaar is iedereen die kale gek alweer vergeten, waarom zouden we dan een zaal naar hem noemen.
Precies, als je dan toch een zaal naar een controversieel figuur wil noemen noem hem dan naar Van Heustz
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:48
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:22:
Oud 19-11-2003, 17:00
Verwijderd
Ik vind het wel boeiend, want zo'n zaal geeft duidelijk aan dat de nederlandse politiek niet meer serieus is
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:04
Auntie M
Auntie M is offline
Ik vind het meer een interne aangelegenheid, net iets voor de LPF om er ophef over te maken.
Oud 19-11-2003, 17:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-11-2003 @ 15:49:
Beetje loze zaak om een zaal naar hem te vernoemen daar. Als ik er eenmaal zit zal ik het wel weer afschaffen.
Alsof jij daar ooit in de buurt zult komen.
Oud 19-11-2003, 17:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-11-2003 @ 15:44:
Die worden allang niet meer geboren...
Was dat maar zo. Bij mij in Utrecht zie ik ze geregeld over de markt strompelen.
Oud 19-11-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-11-2003 @ 18:09:
Was dat maar zo. Bij mij in Utrecht zie ik ze geregeld over de markt strompelen.

Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-11-2003 @ 18:06:
Alsof jij daar ooit in de buurt zult komen.
Vandaag nog
Oud 19-11-2003, 18:01
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-11-2003 @ 15:49:
zozo, de macht is een beetje naar je kop gestegen! Zet wel boven aan je CV: "forumbaas bij scholieren.com" als je solliciteerd voor tweedekamerlid.
Oud 19-11-2003, 21:51
Verwijderd
Whatever.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:38:
Precies, als je dan toch een zaal naar een controversieel figuur wil noemen noem hem dan naar Van Heustz
of Janmaat
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 19-11-2003 @ 17:27:
^
Hansje is jaren achtereen het boegbeeld geweest van D66.
en heeft 40 jaar gedaan over de gekozen burgemeester, het hoofdpunt van de partij
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Hans van Mierlo zaal is ook een uitzondering?
Oud 20-11-2003, 12:06
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-11-2003 @ 12:20:
en heeft 40 jaar gedaan over de gekozen burgemeester, het hoofdpunt van de partij
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Het hoofdpunt van de partij is en was democratisering van de Nederlandse samenleving. Ik denk dat je toch wel kunt zeggen dat een hoop dingen een stuk democratischer zijn geworden in de afgelopen 37 jaar. Vooral op de lagere niveau's (gemeenten, universiteiten etc.). Of dit alleen aan D66 toe te schrijven is vraag ik me af, maar feit is dat er veel dingen gerealiseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 12:07
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-11-2003 @ 12:19:
of Janmaat
Haha, wat een lacher. Een Hans Janmaat-zaal. Dat krijg je er echt niet door. Al verdient hij wel de eer dat hij de eerste is die over de integratieproblematiek durfde te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 20-11-2003 @ 13:07:
Haha, wat een lacher. Een Hans Janmaat-zaal. Dat krijg je er echt niet door. Al verdient hij wel de eer dat hij de eerste is die over de integratieproblematiek durfde te beginnen.
Bolkestein was midden jaren tachtig ook al bezig het mislukken van de multiculturele samenleving en de integratieproblematiek aan de orde te stellen, maar niemand luisterde. En onlangs stond er een stuk in de Volkskrant over de oud-directeur van het Centraal Cultureel Planbureau, ben even z'n naam kwijt, ook een man die begin jaren tachtig al columns schreef over het mislukken van de integratie (onder een pseudoniem omdat hij anders doodgeflamed zou worden).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:26
LiedekeR
LiedekeR is offline
Een "pimfortuin-zaal" maken in het regeringsgebouw is een kanalisering van schuldgevoelens.

Het zou waardiger geweest zijn als enkele ideen van pim fortuyn overwogen zouden zijn in het regeer accoord. Deze actie is louter ceremonieel, en betekenisloos. Hij draait zich om in zijn graf.

Wederom een boodschap aan de kamer om op een sarcastische manier te zeggen: "hahaha Pim, opgerot staat netjes, we pissen op jou. En we kunnen het helemaal goed maken voor het volk, door een kamer naar jou te vernoemen! volk ook weer blij, haha wat een sukkels"
Oud 20-11-2003, 14:35
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:39
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2003 @ 14:12:
Bolkestein was midden jaren tachtig ook al bezig het mislukken van de multiculturele samenleving en de integratieproblematiek aan de orde te stellen, maar niemand luisterde. En onlangs stond er een stuk in de Volkskrant over de oud-directeur van het Centraal Cultureel Planbureau, ben even z'n naam kwijt, ook een man die begin jaren tachtig al columns schreef over het mislukken van de integratie (onder een pseudoniem omdat hij anders doodgeflamed zou worden).
Bolkestein begon pas begin jaren negentig en die man van het CCP was zo laf om het onder een pseudoniem te doen. Dus uiteindelijk was Janmaat toch de oprechtste. Al zou ik Janmaat's ideeën natuurlijk nooit goedkeuren.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 20-11-2003 @ 15:39:
Bolkestein begon pas begin jaren negentig en die man van het CCP was zo laf om het onder een pseudoniem te doen. Dus uiteindelijk was Janmaat toch de oprechtste. Al zou ik Janmaat's ideeën natuurlijk nooit goedkeuren.
Naar mijn mening is het verschil erin gelegen dat Bolkestein en die andere vent het tenminste van een redelijk serieuze onderbouwing voorzagen. Janmaat maakte zichzelf juist compleet ongeloofwaardig door met kanslozen in bomberjacks mee te lopen en 'eigen volk eerst' te schreeuwen.

Onder een pseudoniem schrijven is niet laf, dat is juist slim. Die vent wist donders goed dat hij niet eens geplaatst zou worden als hij dat pseudoniem niet gebruikte.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 15:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 20-11-2003 @ 15:26:
Een "pimfortuin-zaal" maken in het regeringsgebouw is een kanalisering van schuldgevoelens.

Het zou waardiger geweest zijn als enkele ideen van pim fortuyn overwogen zouden zijn in het regeer accoord. Deze actie is louter ceremonieel, en betekenisloos. Hij draait zich om in zijn graf.

Wederom een boodschap aan de kamer om op een sarcastische manier te zeggen: "hahaha Pim, opgerot staat netjes, we pissen op jou. En we kunnen het helemaal goed maken voor het volk, door een kamer naar jou te vernoemen! volk ook weer blij, haha wat een sukkels"
Yup! en staat daarmee nergens op.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 15:14
Verwijderd
wat een emotineel gezeik.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 15:16
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 20-11-2003 @ 16:14:
wat een emotineel gezeik.

Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:32
Skutch
Skutch is offline
Lijkt me nergens voor nodig, als die kerel niet aan de eisen voldaan heeft. Anders mogen ze voor mij ook wel even een zaaltje oprichten
Oud 20-11-2003, 16:35
Verwijderd
What's next, het Carla en Kenneth-kantoortje? Het Smolderstoilet? De Ratelband-koffiehoek?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:49
Go
Go is offline
Voor iemand die zoveel mensen heeft gekwetst en daardoor voor zoveel commotie heeft gezorgd vind ik een zaal in het complex van de Tweede Kamer echt overbodig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 17:30
Thomas
Thomas is offline
Joh, dat is echt iets wat totaal niets boeit.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 20-11-2003 @ 18:30:
Joh, dat is echt iets wat totaal niets boeit.
Dat 'wat' moet 'dat' zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 18:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
perseus schreef op 20-11-2003 @ 18:35:
Dat 'wat' moet 'dat' zijn.
Ik heb dat niet gedaan, maar hun.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 18:36
NN
NN is offline
Een zaal in de Tweede Kamer om politici te eren die werkelijk wat voor de Nederland hebben betekend in bestuurlijke zin vind ik een goede traditie.

Die moet niet doorbroken worden door op eens rellerige populisten ook dit eerbetoon te gaan geven.

Er is vast al wel een Pimkamer* in het LPF-deel van het complex, dat lijkt me voldoende.

= kamer met wanstaltige inrichting, sombere muziek, kaarsen aan en waar de fractie snikkend om Pims foto heen zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten