Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
lennuzz schreef op 03-12-2003 @ 18:42:
--> alsnog hulp zoeken
ik heb het vermoeden dat dat aan dovemans oren gericht is........
Advertentie
Oud 03-12-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-12-2003 @ 18:55:
ik heb het vermoeden dat dat aan dovemans oren gericht is........
mja denk ik ook...
kweet niet hoor, maar hoe moeilijk het ook is om naar een psych te gaan en erover te praten, is t wel de goeie keuze.
ik bedoel... ik kan echt niet langer rondlopen zo, zelf niet als ik denk dat ik terrein aant winnen ben...
want dan word ik nog gek...
maarja kweet ook niet meer wat ik moet zeggen om de topicstarter over te halen...
Oud 03-12-2003, 18:24
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
fiepje schreef op 03-12-2003 @ 18:59:
mja denk ik ook...
kweet niet hoor, maar hoe moeilijk het ook is om naar een psych te gaan en erover te praten, is t wel de goeie keuze.
ik bedoel... ik kan echt niet langer rondlopen zo, zelf niet als ik denk dat ik terrein aant winnen ben...
want dan word ik nog gek...
maarja kweet ook niet meer wat ik moet zeggen om de topicstarter over te halen...
wanneer die "personen" al zo ver zijn dat ze haar "over kunnen nemen" wanneer zij willen, denk ik dat zijzelf niet meer in staat is het in haar eentje op te lossen. en op dat moment vind ik dat ze professionele hulp moet zoeken, en helaas moet ze dat ook zelf doen
Oud 04-12-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
lennuzz schreef op 03-12-2003 @ 19:24:
wanneer die "personen" al zo ver zijn dat ze haar "over kunnen nemen" wanneer zij willen, denk ik dat zijzelf niet meer in staat is het in haar eentje op te lossen. en op dat moment vind ik dat ze professionele hulp moet zoeken, en helaas moet ze dat ook zelf doen
mja en ik weet uit eigen ervaring dat dat moeilijk is.
de topicstarter zou kunnen proberen te praten met iemand die ie vertrouwt, bijv een vriend of vriendin, of misschien ouders/verzorgers. hij kan ook terecht bij de huisarts. die heeft zwijgplicht en mag dus nix aan iemand vertellen als hij dat niet wil. de huisarts kan hem ook doorverwijzen naar professionele hulp, en ook die hebben zwijgplicht.
Oud 04-12-2003, 12:22
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
KNOK KNOK

LET ME OUT!!!!!

please???

HELLO ANYONE HOME

LET ME OUT
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 04-12-2003, 13:36
Miryam
Miryam is offline
hoi, ik denk dat je hulp moet gaan zoeken iemand die er verstand van heeft,veel succes!
Oud 04-12-2003, 14:53
JinxParis
JinxParis is offline
Luister mensen,

Ik ga jullie nu 6 woorden vertellen die jullie maar eens door moeten laten dringen..

..

IK

..

WIL

..

NIET

..

NAAR

..

DE

..

PSYCHIATER!

..

Doorgedrongen? Het spijt me heel erg en jullie zullen het allemaal wel goed bedoelen maar Casey is al zoveel jaar m'n beste vriend geweest, dat ik hem niet kwijt WIL. Alleen Jinx. En misschien kan ik Casey overhalen met haar te praten. Die andere ken ik nog steeds niet en hij/zij is niet meer boven geweest, maar dat los ik wel op.
Oud 04-12-2003, 15:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
JinxParis schreef op 04-12-2003 @ 15:53:
Luister mensen,

..

Doorgedrongen? Het spijt me heel erg en jullie zullen het allemaal wel goed bedoelen maar Casey is al zoveel jaar m'n beste vriend geweest, dat ik hem niet kwijt WIL. Alleen Jinx. En misschien kan ik Casey overhalen met haar te praten. Die andere ken ik nog steeds niet en hij/zij is niet meer boven geweest, maar dat los ik wel op.
Is dat de reden dat je niet naar een psych wil? Omdat je Casey niet kwijt wil?
Oud 04-12-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 04-12-2003 @ 13:22:
KNOK KNOK

LET ME OUT!!!!!

please???

HELLO ANYONE HOME

LET ME OUT
uuuuuuh

@ topicstarter: ok sorry ik geef t op. dan ga dr maar kapot aan, ik heb t geprobeerd.
ik denk dat ik heel goed weet hoe jij je voelt, maar als je nix van mij aan wil nemen, en geen hulp wil PROBEREN, dan niet.
laat maar.
Oud 04-12-2003, 20:18
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
JinxParis schreef op 29-11-2003 @ 21:26:
Ik heb een stem in mijn hoofd. Al heel lang eigenlijk. Het is een zestienjarige jongen (ondertussen, hij was dertien toen ik hem ontmoette), en ik ken hem dus al vanaf mijn twaalfde. Ik heb hem 'ontmoet' na een ervaring waar ik niet overheen kwam. Ik wil verder niet praten over wat er gebeurd is, heb ik ook nooit gedaan, maar ik weet alleen dat sinds die tijd hij er altijd voor me is geweest.
Dit lijkt me al voldoende om te kunnen concluderen dat je hulp had moeten krijgen bij het verwerken van die gebeurtenis, dat je er nooit over gepraat hebt, kan aanleiding zijn, om dat nu weleens te gaan doen...Dat je dat niet wil is logisch, aangezien het vast om iets zeer ernstigs gaat...Misschien moet je ns wat verhalen lezen van mensen die ook ernstige dingen hebben meegemaakt, vervolgens lang dat hebben weggestopt om uiteindelijk er toch over te praten en compleet opgelucht waren dat ze na al die tijd weer over wat er toen gebeurd was na durfden te denken zonder de drang te voelen om het te verzwijgen.

Helaas moet ik bekennen dat ik dit verhaal enigszins wantrouw, dit ziet er allemaal veel te 'gemaakt' uit naar mijn idee,

Waarop ik dat baseer?
Ze heeft erover dat casey verdwijnt als ze naar de psychiater gaat...dus weet ze haar probleem...echter haar vraag aan het begin is of het om echte mensen gaat...Deze vraag slaat dus al nergens op....Ze spreekt zichzelf tegen...Ze is namelijk naar mijn idee helder genoeg om te bevatten dat echte mensen niet zomaar verdwijnen als je naar de psych gaat om over ze te praten.
T ziet er meer uit als aandachttrekkerij...

maar goed dat het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ik dat verkeerd zie.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 20:36.
Oud 04-12-2003, 21:38
grandmommy
grandmommy is offline
okee diegene die t topic startte, je wilde toch hulp? nou? wat heb je gekregen? voila, hulp hulp hulp! maar er iets mee doen, nee hoor. ja zoek het dan maar uit hoor, dan niet
Oud 05-12-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 04-12-2003 @ 21:18:

Helaas moet ik bekennen dat ik dit verhaal enigszins wantrouw, dit ziet er allemaal veel te 'gemaakt' uit naar mijn idee,

Waarop ik dat baseer?
Ze heeft erover dat casey verdwijnt als ze naar de psychiater gaat...dus weet ze haar probleem...echter haar vraag aan het begin is of het om echte mensen gaat...Deze vraag slaat dus al nergens op....Ze spreekt zichzelf tegen...Ze is namelijk naar mijn idee helder genoeg om te bevatten dat echte mensen niet zomaar verdwijnen als je naar de psych gaat om over ze te praten.

mja zo'n gevoel had ik ook al, maar ik denk, ik zeg dr nix van, omdat ik weet dat t hard aan kan komen als t wel waar is...
Oud 05-12-2003, 17:31
grandmommy
grandmommy is offline
inderdaad, ik begin steeds meer te denken dat het aandachttrekkerij is.
Oud 06-12-2003, 21:49
JinxParis
JinxParis is offline
Citaat:
Sithan schreef op 04-12-2003 @ 21:18:
Dit lijkt me al voldoende om te kunnen concluderen dat je hulp had moeten krijgen bij het verwerken van die gebeurtenis, dat je er nooit over gepraat hebt, kan aanleiding zijn, om dat nu weleens te gaan doen...Dat je dat niet wil is logisch, aangezien het vast om iets zeer ernstigs gaat...Misschien moet je ns wat verhalen lezen van mensen die ook ernstige dingen hebben meegemaakt, vervolgens lang dat hebben weggestopt om uiteindelijk er toch over te praten en compleet opgelucht waren dat ze na al die tijd weer over wat er toen gebeurd was na durfden te denken zonder de drang te voelen om het te verzwijgen.

Waarop ik dat baseer?

]

Dat is inderdaad goed mogelijk.. Het doet me pijn als ik hoor wat jullie van me denken.. Ik heb dit niet verzonnen, ik heb zelf niet gewild dat dit allemaal zo gebeuren zou, dat ik deze dingen mee zou maken..
Oud 06-12-2003, 23:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
JinxParis schreef op 06-12-2003 @ 22:49:
]Dat is inderdaad goed mogelijk.. Het doet me pijn als ik hoor wat jullie van me denken.. Ik heb dit niet verzonnen, ik heb zelf niet gewild dat dit allemaal zo gebeuren zou, dat ik deze dingen mee zou maken..
Als je het werkelijk niet wilt, dan had je allang de oplossing die hier al veelvuldig is aangereikt met open armen aangepakt.
Leg mij dan eens uit waarom je jezelf tegen sprak...Leg mij dan eens uit waarom je hulp vraagt, maar deze eigenlijk niet wilt...Leg mij dan eens uit dat als het werkelijk zo is wat jij omschrijft een meisje van 15 met deze ernstige positieve symptomen die hulp niet wil aanvaarden nog niet door haar omgeving gestimuleerd/gedwongen wordt om in behandeling te gaan...Leg mij dan eens uit hoe je met ze praat, als je nl dat dmv je normale spraak doet kan ik mij geenszins voorstellen dat dat geen van jou leraren op dat VWO van je daar niks aan probeert te doen...
Leg mij dan eens uit wat je werkelijk wou bereiken door hier een hulpvraag te posten...

Ik blijf het namelijk heel vreemd vinden...en niet dat je stemmen hoort, want dat soort mensen heb ik al zat gezien, maar dat je omgeving blijkbaar er niets aan wenst te doen. Ik kan dat bij een 15 jarig meisje in 4vwo niet bevatten, als je nou een zwerver van 40 op het damrak was, zou ik er nog in kunnen komen dat niemand naar je omkijkt...

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 23:54.
Oud 07-12-2003, 18:34
Verwijderd
Jij vraagt onze mening, en bijna unaniem zijn we het erover eens dat jij professionele hulp nodig hebt.
Keer op keer wijs je dit af.

Best. Prima.

Maar loop dan ook niet te mekkeren verder dat het misgaat enzo, want wat wij te melden hebben wil je toch niet echt weten, uit je posts blijkt dat je het zelf beter weet, dus waarom wilde je onze mening dan nog weten. Hou er dan ook maar verder over op, want dan zal het nooit beter met je gaan.

Succes met je leven met je alter ego's
Oud 08-12-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 07-12-2003 @ 00:50:
*knip*

Citaat:
trumpetlover schreef op 07-12-2003 @ 19:34:
*knip*
juist

ik denk dat ik me heel goed kan inleven wat je bedoelt omdat ik die shit ook ken, maar ik snap niet dat je geen hulp zoekt.
je komt hier hulp vragen en als we je advies geven dan neem je t niet aan, dan hoef je ineens geen hulp meer. ik weet niet hoor, maar als t echt zo is als je zegt, misschien zoals bij mij, dan had je allang hulp gezocht.

Oud 08-12-2003, 14:11
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Beste JinxParis,

meeste mensen die mensen zien, beginnen in een fase waarin ze de echte bedreiging niet zien, en alles maar zo laten als het is. Af en toe wordt het een beetje vervelend, maar dan verdwijnt het weer en kun je er weer tegenaan met die mensen.

Maar zoiets kan uitgroeien. Op een gegeven moment kan je gechanteerd worden, door jezelf nota bene! Iemand in jou kan je pijn doen, je leven vernietigen... of je vermoorden! Ik bedoel te zeggen: je bent er nog niet van af, integendeel!

Ik snap best dat je geen hulp wil zoeken. Als het echt nodig begint te worden, hoop ik dat het tot jezelf doordringt of dat iemand merkt dat het nodig is. Tot die tijd doe je alle last die je krijgt jezelf aan, maar daar was je al op voorbereid.

Sterkte in ieder geval!
Oud 08-12-2003, 15:05
JinxParis
JinxParis is offline
Weetjewat?

GA DOOTH!

Ik kom hier niet meer trug grrr i hate you
Oud 08-12-2003, 16:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
fiepje schreef op 08-12-2003 @ 12:15:
misschien zoals bij mij, dan had je allang hulp gezocht.

want jij bent wel echt zielig
Oud 08-12-2003, 16:08
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
JinxParis schreef op 08-12-2003 @ 16:05:
Weetjewat?

GA DOOTH!

Ik kom hier niet meer trug grrr i hate you
Je kunt het dus niet uitleggen blijkbaar...Bedankt voor deze duidelijkheid.
Oud 08-12-2003, 16:20
Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat dit niet veel meer wordt dan een stel vervelende
posts over en weer.

@JinxParis: als je er anders over denkt hoor ik het wel.

Regels voor berichten