Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 20:29
Judici0us
Judici0us is offline
De arrogantste en meest naive gedachte van de mens.. 'we zijn alleen'..

1) Het Heelal is oneindig of in ieder geval extreem groot

2) Wie zegt dat 'onze' oerknal in een 'oneindige' leegte de enige oerknal was en wellicht waren er oneindig veel of extreem veel oerknallen.

3) Er zijn alleen al in de melkweg ontelbaar veel planeten. Als er in ons miezerige zonnestelletje al 3 planeten (Venus, Terra & Mars) zijn die aantoonbaar kans hebben gehad op het creeren van leven omdat ze in een habitale zone rond de zon liggen dan is het een hele knullige 'narrow-headed' gedachte om te denken dat als het bij ons al 3 van de 10(+) planeten kan dat het op al die andere miljarden niet kan...

4) Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen hier blijkbaar niet eens weten waar ze het over hebben als ze zeggen dat er op andere planeten geen water is, want hoewel het niet bewezen is is er een grote kans dat onder het mars oppervlak water aanwezig is en om maar te zwijgen de manen van Jupiter, zoals Europa die uit een kilometers dikke ijslaag bestaat met daar onder waarschijnlijk een oceaan..

And so I can go on for another few romans.

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 20:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2003, 20:38
Judici0us
Judici0us is offline
En nog iets. En dat is al enigsinds aangekaart. Wie zegt dat andere eco-systemen ook op een H2O - O2 basis werken... Zelfs op aarde is recentelijk een ander (extreem) systeem ondekt.. Op de aardbodem heb je hier en daar 'vulkaanische pokken' superhete lucht (onderdruk soms wel 250+ graden) komt hier uit de bodem spuiten. Rond deze 'pokken' is oa een zeer hoge concentratie zwavelgas te vinden en toch leven hier krab- en garnaalachtige wezentjes.. Deze kunnen temperaturen van 200 graden weerstaan en ademen zwaveloxide? (of iets dergelijks ben geen chemokenner, maar kijk wel eens tv)... talkin about extreem
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 20:39
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 01-12-2003 @ 17:36:
sorry, ik denk van niet omdat er op andere planeten geen water is. En zonder water kan geen enkel schepsel leven.
Ik heb trouwes de argumenten van jullie voor mn betoog nodig. Doe dus goed je best
1. Wij hebben nog niet alle planeten ontdekt.
2. Waret is alleen een voorwaarde voor koolstofgebaseerd leven. Dat is dus leven zoals wij het op aarde kennen. Wie zegt echter dat er geen andere vormen mogelijk zijn. Dat wij iets niet kennen wil nog niet zeggen dat het er ook niet is.

Ik geloof dus wel in buitenaards leven.
Oud 08-12-2003, 21:31
PieterB
PieterB is offline
ik vind de term geloven sowieso vrij vaag
geloven in aliens...
Oud 09-12-2003, 13:19
Einherjar
Einherjar is offline
Als ik s'ochtens in de spiegel kijk, denk ik wel eens dat buitenaardse wezens echt bestaan.
Oud 10-12-2003, 15:36
Evil creature
Evil creature is offline
Op de maan leven bacteriën, maar die komen er volgens mij via onze appoloscheepjes

Tuurlijk is er buitenaards leven. En water is er ook zat op andere planeten. Misschien niet in ons sterrenstelsel maar in andere zekerweten wel. Ohja, op mars was ook wat water gevonden trouwens.

Hoe dichtbij er inteligent leven is is de vraag, maar het zit er wel. Houd er wel rekening mee dat zij niet allemaal hetzelfde zijn, ook zij voeren onderlinge oorlogen en zullen (als zij ons kennen)meningsverschillen hebben over contact met ons.
Oud 10-12-2003, 15:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Buitenaardse wezens? Ik dacht het niet......... Hoewel als ik Balkenende zo zie....
Oud 10-12-2003, 15:50
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-12-2003 @ 16:39:
Buitenaardse wezens? Ik dacht het niet.........
De mens is het levende bewijs dat er leven in het heelal mogelijk is.

Daar al eens aan gedacht?
Oud 10-12-2003, 15:52
Nebula
Nebula is offline
Ik las laatst in de krant dat men nog steeds de kans dat er leven is op Mars absoluut nog niet klein acht (waarom precies weet ik niet meer). Als men zelfs de mogelijkheid niet uitsluit dat er in ons eigen zonnestelsel leven is op een andere planeet dan de aarde, hoe kunnen we dan in vredesnaam een voorspelling doen over het complete heelal dat zo onvoorstelbaar groot is....

Persoonlijk denk ik dat de kans ontzettend groot is dat er nog ergens anders leven is, al is het maar een onnozele bacterie.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:59
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Sci-Fi fan schreef op 10-12-2003 @ 16:52:
...
Persoonlijk denk ik dat de kans ontzettend groot is dat er nog ergens anders leven is, al is het maar een onnozele bacterie.
DIE kans lijkt mij idd erg groot. 200% kans ofzo. Daarvoor is namelijk totaal geen evolutie nodig en hoeven omstandgheden ook nied ideaal te zijn. Planenten als mars, en zelfs onze maan, hadden vroeger ook water, kijk maar naar hun poolkappen. Daar zouden dus al oude bacterien gevonden kunnen worden.
Oud 14-12-2003, 18:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 10-12-2003 @ 18:59:
DIE kans lijkt mij idd erg groot. 200% kans ofzo.
Een kans kan nooit groter zijn dan 100 %.
Oud 14-12-2003, 18:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Reverend schreef op 04-12-2003 @ 17:47:
Ik denk dat ze wel bestaan.

Maargoed, dat weet ik uiteraard niet zeker.
Oud 14-12-2003, 20:43
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Tjah het zou best kunnen...
Zou grappig zijn.. er werdt echter niet in de bijbel over gesproken maar ja dat hoeft ook niet he.. bedoel waarom zou het er niet kunnen zijn.. het is zon mega groot heelal!!

Misschien gaan we wel echt van die Star Trek rijzen maken in de future, lijkt me gaaf,,!! whoehoe!!!
Oud 19-12-2003, 22:37
yliek
yliek is offline
Ja ik geloof in buitenaardse wezens. Maar dan niet dat gedoe over marsmannetjes. Maar wat dacht je van God, engelen, demonen. Dat zijn allemaal geen bewoners van de aarde en dus buitenaardse wezens.
Reageren

Regels voor berichten