Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof best dat sommige mensen die hier gepost hebben ook echt een IQ (op I-net gebaseerd of niet) van 120 of hoger hebben. Anderen hebben misschien 110 maar sprokkelen er een punt of 5 a 10 bij. Andere zitten op 100 of lager en liegen erover. En de meesten mensen met een IQ van onder de 100 durven/willen dat simpelweg niet bekend (te) maken (wat ook niet zo gek is (gezien deze opmerking ![]() |
![]() |
|
jongens, jullie doen ook allemaal onbetrouwbare iq-tests van het internet he, ik doe tenminsten betrouwbare tests van floppy's van 4 jaar geleden
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Inderdaad. Heb een keer 156 gescoord op een internettest, ben slimmer dan Einstein, jeuj ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoog begaafd is trouwens ook kul, dat wordt gewoon als excuus gegeven als iemand niet mee kan komen op school ofzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een volwassene (nouja, 12 jaar of ouder) met het Down-syndroom heeft een IQ dat varieert tussen de 10 en de 70. Er zijn dus mensen met het Down-syndroom die in staat zijn om met veel moeite een MBO-opleiding af te ronden, en er zijn ook mensen met het Down-syndroom die nog niet eens in staat zijn om zinnen van meer dan twee woorden te begrijpen. Kinderen van 3 met het Down-syndroom echter, hebben een IQ dat varieert tussen de 40 en de 115. Dit komt doordat het IQ gestandaardiseerd is voor leeftijd en mensen met het Down-syndroom pas geleidelijk een achterstand oplopen; een pasgeborene met het syndroom is gemiddeld vrijwel net zo intelligent als een pasgeborene zonder.
Meer weet ik niet over IQ. Ik mag er van mijn docent Genetica in elk geval van uit gaan dat mijn IQ hoger is dan het IQ van iemand met het syndroom van Down. Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 14:44. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
[QUOTE]Chimera schreef op 23-12-2003 @ 15:13: Citaat:
ontopic: ergens tussen de 140-150
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral op de basisschool.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*zat op Montessori-basisschool* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelf verveelde ik me rot op de eerste klas tijdens bijvoorbeeld de voorleesles, omdat ik al Jip en Janneke kon lezen en ik mee moest lezen met kinderen die in slakkentempo Botjes aan het lezen waren. *gaap* ![]() Alleen klas 4 heb ik echt leuk gevonden omdat ik daar een leraar had die het fantastisch vond als de kinderen ook in andere dingen geinteresseerd waren en nouja, misschien ook omdat ik nu eindelijk met het gemiddelde van de rest van de klas mee kon gaan (had 1 klas daarvoor overgeslagen). In klas 5 en 6 sloeg het weer 180 graden om omdat die leraar (twee klassen notabene!) zo ontzettend irritant gedesinteresseerd was en ons alleen maar rekenen gaf op zo'n manier dat je er niks van leert (dat wil zeggen: doe die sommetjes maar, op die tafel liggen de antwoorden en als je vragen hebt, vraag je maar aan die leerling en als zij het niet weet, kom je maar naar mij ![]() En het irritante is dat je daar niks aan kunt doen als machteloze leerling en uiteindelijk ook machteloze ouders. ![]() En het hele systeem beviel mij in ieder geval niet. Ik beticht de school (en ook middelbare school) ervan om mijn ware leergierigheid min of meer kapot te hebben gemaakt. Gelukkig is het echter niet verdwenen. Maar het had mijn inziens veel beter gestimuleerd kunnen worden via de school. Het is dat ik pianoles ernaast had en daarmee een uitdaging had.
||
![]() |
Citaat:
![]() En bij ons werd er best wel gestimuleerd, zo mochten we demonstraties geven van eigen uitvindingen (ik was vooral bezig met electrisch speelgoed uit elkaar te halen en daar weer nieuwe speelgoed van te maken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt heus wel iets doen en je alsnog vervelen. Voor mij bedachten ze op school wel nieuwe oefeningen en meer leerstof, maar dat was ook te simpel en maakte de eerste klas van de middelbare school ontzettend saai omdat we eerst groep 7 en 8-stof gingen herhalen en daarna nog eens de stof die ik al in groep 8 had moeten doen gingen doen. Trouwens, ik weet niet of ik hoogbegaafd ben oid... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En de derde is net iets belangrijker dan de tweede ivm tafeltjes leren enzo. Ik hoop dat het systeem nu in ieder geval iets veranderd is (ben nu bijna 24).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn IQ zal ergens tussen de 100 en 200 zitten.
![]() Ik wilde als vierjarige enorm graag leren lezen, maar ik mocht niet want dat raadde de school af. Toen ik vijf was kon ik het want ik heb het mezelf gewoon geleerd (eigenwijs kutkind dat ik was). ![]()
||
Citaat:
![]() Wat was de gedachtengang daarachter?
||
Citaat:
![]() ![]() ff serieus: schandalig dat dit gebeurt, imo. Als een kind wil leren lezen, laat t dan leren lezen. Men is eerder bang om buitenbeentjes te creeren dan genieën, lijkt het wel. Terwijl als een groot gros een genie was er ook geen buitenbeentjes meer zouden zijn ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Schaamte Cootje01 | 5 | 26-10-2015 10:09 | |
De Kantine |
Saaibook #1164 Verwijderd | 500 | 14-10-2010 12:07 | |
De Kantine |
Post je IQ Henckie | 53 | 06-03-2010 20:34 | |
De Kantine |