|
|
Bekijk resultaten poll: ben jij eenzaam? | |||
ja ik voel me aan een stuk door eenzaam |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12.44% |
ja ik voel me regelmatig eenzaam |
86 | 39.63% |
af en toe ben ik wel eenzaam; wie niet? |
79 | 36.41% |
bijna niet / zelden |
21 | 9.68% |
anders..... |
4 | 1.84% |
Aantal stemmers: 217. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb msn ook altijd aanstaan, niet dat ik er ooit iemand spreek, maar goed. (vele mensen in mijn lijst, van o.a. zeilkamp enzo waarvan ik niet eens meer weet wie het zijn) Nou heb ik geen vrienden (vind ik), maar voor zover er mensen zijn die ik ken hier, en waar ik ook adres en telefoonnummervan heb, ga ik niet bij ze langs of bel ik ze niet op. Durf ik stomweg niet. Ben zoiezo erg slecht in bellen, naar wat of wie dan ook, maar ja, soms kan het niet anders... Verder wil ik nog even zeggen (zoals ik eerder ook al zei) Dat eenaamheid absoluut niet hetzelfde is als alleen zijn. Mensen hebben nou eenmaal behoefte aan rust, aan eens alleen zijn, dat ze even geen rekening hoeven te houden met een ander, maar dan ben je nog niet eenzaam! Eenzaamheid en alleen zijn kunnen natuurlijk wel ook erg goed samengaan! Dat zal ik zeker niet ontkennen.
|||
Citaat:
Ik ga ook niet alleen uit ofzo, maar ja, wat voor lol is daar nou ook helemaal aan in je eentje, als je niemand kent enzo? Voor zover ik dat wel eens gedaan heb beviel het slecht! Citaat:
Een vereniging kan wel helpen hoor! Vooral als je er ook echt actief wordt er wat voor gaat doen! Heb je ook meteen een activiteit! En als je het niet leuk vindt stop je er toch gewoon mee, zo makkelijk gaat dat echt hoor! En al helemaal als het een beetje goedkoop is! Of je gaat leuk vrijwilligerswerk doen voor enkele uurtjes per week/maand. Dat is er echt in heel veel soorten en je leert er zeker mensen kennen! Sterkte en succes!
|
Ja, ik voel me regelmatig eenzaam..
Ik heb wel vrienden om me heen, maar vaak begrijpen ze toch niet wat er in me om gaat..ik doe vaak vrolijker dan ik eigenlijk ben, maar je kan beter eenzaam zijn met een groepje mensen om je heen, dan eenzaam zijn in je eentje..
||
Verwijderd
|
Citaat:
eigenlijk zeg ik ook niet tegen mijn (stoere) vrienden als er wat mis is. dan zeggen ze: ahhh moet je naar je mammie. de meeste vrienden van me zijn een beetje te stoer voor iets over gevoelens enzo. gelukkig zijn er nog lieve meisjes die daar niet te stoer voor zijn ![]() |
![]() |
|
Als we ons dan zo eenzaam voelen, zouden we daar dan niet wat aan moeten doen, of moeten we juist "de natuur z'n gang laten gaan".
Zelf weet ik bijvoorbeeld niet zo goed of ik wel of niet genoeg m'n best doe om vrienden te krijgen (of moet je daar nou juist niet zo spastisch je best voor doen) of heb ik gewoon geen vrienden omdat niet "mijn type mensen" hier rondloopt? Zou er een standaardregel voor bestaan, of juist helemaal niet?
||
Citaat:
![]() Ik kan me ook wel een beetje vinden in het antwoord van AlopiA. In een groepje vrienden doe ik vaak veel vrolijker dan ik eigenlijk ben, maar bij maar 3 goede vriendinnen -als ik met één van hen alleen ben, dan- ben ik zoals ik ben. |
![]() |
|
meer dan de helft van die 39.64% die zich eenzaam voelt, heeft vast een vriendje/vriendinnetje met wie die praten kan.
Hoe definiëer je eenzaamheid? Ik zou stellen: 'je bent eenzaam wanneer je niemand in je omgeving hebt om mee te praten/bij te kunnen zijn.' Maar ja, bladiabla
|
![]() |
Zo'n poll is niet echt representatief voor een hele groep mensen. Plaats deze post bij 'liefde en relatie' en veel minder mensen zullen stemmen 'ik voel me vaak eenzaam'.
Op het forum psychologie komen meer mensen die het even niet meer zien zitten of die problemen hebben dan andersom, daarom is het niet heel juist om deze poll hier te maken. Maargoed... ik heb gestemd op 'zelden', hoewel dit zeer periodiek is. Het hangt af van de periode, nu heb ik een vriend en ik voel me daar (vaak) goed bij... terwijl langer dan een jaar geleden ik vaak zelfmoordgedachten had en ik me vaak alleen voelde. Ik voel me nu nog af en toe alleen, maar ik ben graag alleen, hoewel ik sommige dingen soms graag anders had gezien... |
![]() |
|
Ik ben ook behoorlijk eenzaam. Ik mis gewoon iets in mijn leven. Heel erg leeg gevoel. Ja nu gaat het gelukkig weer wat beter, maar... Soms dan is dat gevoel er opeens. En dan is het ook zo soms weer opeens weg. Als ik afleiding heb dan gaat het op zich wel, maar als ik thuis zit, achter mijn computer dan komt het erg sterk terug.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maarja, dat komt gelukkig niet veel voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb zelf dit topic nog gestart, met me ouwe forumnaam
![]() maarre ontopic ik bedoelde met eenzaam gewoon of je je eenzaam voelt. ik neem aan dat je jezelf toch wel eenzaam voelt zonder dat je er een specifieke definitie van hebt. snappez vous?? ik snap ook wel dat eenzaam zijn door iedereen anders ervaren wordt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ik voel me soms alleen eenzaam als me vriendin weer eens niks 'kan' (of wil) afspreken...zoals nu.
Dus het niet eenzaam zijn, zorgt voor eenzaam zijn....mooi hoor zo'n relatie. Die zal vast nog heel 'lang' duren ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 19:40. |
![]() |
|
ja, ik voel me regelmatig eenzaam. Dat komt denk ik vooral omdat dat tussen m'n oren zit. Ik heb immers genoeg familie en vrienden om me heen. Toch heb ik vaak momenten dat ik het gevoel heb dat ik 'iets'mis. Ik ben ook depressief geweest en ik zak vrij snel terug. Ik sluit me ook af. Misschien dat ik me daarom alleen voel.
Greetzzz, Yeeeeeehaa!!!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Onnodig Eenzaam Verwijderd | 13 | 06-11-2012 14:05 | |
De Kantine |
Arrr!! Ben jij een piraat? Verwijderd | 36 | 03-12-2007 21:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |