Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
[Paranoide]
Waar halen mensen toch vandaan dat anderen door hen beschermd moeten worden? Wie ben je om te bepalen wat goed voor iemand is? Anders laat je de mensen hun keuzes zelf maken. Dit gaat tenslotte niet om iemand die in gedrogeerde toestand van een flat af moet springen, maar over iemand die bewust is van de nadelen en voordelen van wat hij of zij doet. En dat diegene het doet is vrijwel zeker, dus waarom geef je diegene geen kans om het in een veilige en hygienische omgeving te doen? Ik vind dat er te snel wordt gegooid met de bescherming die iemand tegen zich zelf nodig zou hebben. Het recht om te kiezen hoort iedereen te hebben, en de meeste mensen zijn daar dan ook prima tot in staat.
||
![]() |
[En nogmaals Paranoide die te lui is om uit te loggen]
Citaat:
Neem nou homo's en lesbiennes. De natuur heeft het zo geregeld dat een vrouw een man nodig heeft om zich voort te planten en andersom. Toch heb je lui die de zogenaamd enorm natuurlijke wetten wegschoppen en lekker verliefd worden op hun eigen sexe. Of op beide. Of helemaal op niemand. Of op dode mensen, maar dat is een geval apart. ![]()
||
Citaat:
Ja, moeilijk... Nu ja, in ieder geval schaadt niemand zichzelf door homoseksueel te zijn (neem ik aan). Zelfs als het een foutje in de natuur te noemen is (en zo ver wil ik eigenlijk niet gaan) is het nog niet zo erg dat er wat aan gedaan moet worden.
|
Geen idee, ik weet niet hoe het is om aan deze ziekte te lijden.
Iemand die gezond is maar zich ziek voelt, voelt zich even slecht als iemand die werkelijk ziek is. Radicaal om te zeggen dat hij tegen zichzelf moet worden beschermt. Wie weet hoeveel hij lijdt, en wat als hij er zich werkelijk beter gaat door voelen. Zelfs al is hij gek, wie zegt dat het fout is. De enige reden waarom hij gek wordt genoemd is omdat hij afwijkt t.o.v. ons (en wie zijn wij om te bepalen wat goed of fout is). Als hij gelukkiger zou kunnen worden zou het misschien beter zijn. Vast komt deze post vreemd over maar probeer je in de man zijn plaats te stellen en hoe doodongelukkig je daardoor zou kunnen worden.
|
Ik heb over dit onderwerk een documantaire gezien. Het is niet het geval dat ze 'even een been amputeren'. Vooraf gaan tal van psychiatrische onderzoeken, gesprekken et cetera.
...Bovendien moet je, naar ik gehoord meen te hebben, meerdere jaren gesprekken hebben gevoerd met chirurg/ shrink alvorens ze het ook maar überhaupt overwegen..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het amputeren of verwijderen van lichaamsdelen wordt ook weleens gedaan door automutilanten, vandaar dat ik de link leg. Maar 't blijkt dus ook een losstaande stoornis te zijn.
'k kwam er mee omdat psychiater Armando Favazza stelde dat "Self-mutilation is the direct and delibriate alteration or destruction of body tissue, without consiousness suicidial intents." Overigens, het komt uit het boek: "Bodies Under Siege: Self-mutilation and Body Modification in Culture and Psychiatry" Hij klassificeerde verschillende vormen van am, waaronder de 'major type' dat amputaties beschreef.
|
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar denk dat een paar sessies regressietherapie wel eens uitkomst kunnen bieden.
Gezien de reïncarnatietheorie zou het bv zo kunnen zijn dat die Greg een been miste in zijn vorig leven en dit hem onbewust achtervolgt. Dat is althans de enige logische verklaring die ik kan bedenken.
|
![]() |
Ik heb de aflevering gezien.
Op zich vind ik het raar dat ze zo iets willen doen, en kan ik dat niet begrijpen, maar ik heb zo iets van: die mensen zagen er zo wanhopig uit, laat ze dan lekker hun gang gaan. Het is idd beter dat een chirurg ze dan maar amputeert, dan dat ze zichzelf allerlei verwondingen toe brengen. Reactie op kaasstaafje: In het programma hebben die patienten verschillende therapieen geprobeerd, maar die leverden nix op. Die Gregg was btw zelf ookk psycho therapeut (of zoiets dergelijks) en hij snapte zelf ook nix van zijn "afwijking"
||
Citaat:
Plus, geloof het of niet, maar volgensmij zijn de mensen die zelf psychotherapeut zijn alleen in staat andere mensen met hun kennis te helpen. Ik merk althans vaak dat psychologen ed in hun persoonlijke leven hun kennis totaal geen waarde aandoen, ze voeden hun kinderen niet op, verloederen hun huis, enz. Schijnt voor meerdere beroepen te gelden. Mijn vader is hovenier en weet alles van planten, maar zelf kan ie de planten in huis geen water geven zonder de een te verdrinken en de ander te laten uitdrogen. Raar, maar waar. Dus ik denk niet dat het feit dat ie therapeut is zoveel zegt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij een zelfmoordpoging kun je je er ook zeer bewust van zijn namelijk. Overigens, wie gaat de amputatie betalen? En stel je eens voor dat het mode zou worden, 'net als piercingen'.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Stelling sterilisatie/castratie Volk | 7 | 25-09-2010 22:55 | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 15-01-2010 13:41 | |
Flora & Fauna |