Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 18:15
BBEM
BBEM is offline
ik denk dat ze beter iedereen die z'n scootercertificaat wil halen eerst een praktijktest laten doen, net als met je rijbewijs.
En het invoeren van een kentenregestratie zal ook wel helpen evenals het persen van scooters wat nu niet meer mag.
als je net een scooter van 2000 euro hebt aangeschaft dan ga je hem niet opvoeren als je weet dat je dan het risico loopt dat ie geperst word door de politie. Maar tegenwoordig krijg je alleen een boete waardoor die krengen toch opgevoerd worden.
Oud 09-01-2004, 18:20
Verwijderd
Ik vind het achterlijk dat ze autorijden naar 17 willen terug stellen.. als je die gasten op die scooters ziet rijden mis je toch al elk spoor van verantwoordelijkheid.. laat staan in een autorijden..

belachelijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:58
Shock
Shock is offline
Scooters naar 18 jaar, auto's naar de 21 wat mij betreft. Tegenwoordig zit er zó weinig verantwoordelijkheidsgevoel meer in! Ik zit met 12 man in de klas, meer dan de helft is al aan de tweede auto bezig om die reden.
Auto's naar de 17 jaar, ajb niet
Oud 10-01-2004, 09:59
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Co schreef op 09-01-2004 @ 16:21:
Het is gewoon een kut regel

Als je pas vanaf je 17e op een brommer/scooter zou mogen rijden, zouden veel jongeren denken: Ik wacht wel tot ik 18 ben, dan heb ik een auto
..
je vergeet dat een auto net even wat duurder is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 10:32
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 16:11:
Er worden vaak zat fietsers geschept door auto's.
En ook zat wielrenners houden zich netjes aan de regels.
Een motor mag niet op 16-jarige leeftijd, een scooter wel. Een scooter is bovendien ietsje goedkoper.

"En wat is generaliseren, als bijna iedereen het doet." Dat dus. Niet iedereen doet het, je generaliseerd dus. Pas als echt iedereen het zou doen zou het geen generaliseren zijn.
Maar op z'n minst hebben fietsers nog een fietspad waarop ze moeten rijden en ze rijden minder hard. En scooters vind ik relatief gezien ook maar dure dingen.

Oud 10-01-2004, 10:42
jet
jet is offline
Citaat:
Co schreef op 09-01-2004 @ 16:21:
Het is gewoon een kut regel

Als je pas vanaf je 17e op een brommer/scooter zou mogen rijden, zouden veel jongeren denken: Ik wacht wel tot ik 18 ben, dan heb ik een auto

dat is nou ook net precies de bedoeling! scooter is namelijk vele malen onveiliger dan de auto
Oud 10-01-2004, 10:48
Lionheart
Als ik t zo begrijp gaat t al niet meer door.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 12:00
Counterfeit
Counterfeit is offline
net of ik anders rij als ik 17 ben is gewoon onzin gewoon op 16 laten zoals in elk ander land en die dinge niet laten begrenzen ben je meteen van al dat gezeik af
Oud 10-01-2004, 13:53
alpha
alpha is offline
Wie gaat er dan nog scooter rijden? als je daar 17 voor moet zijn, tegen de tijd dat je je certificaat dan hebt ben je zowat 18 en mag je rijlessen nemen.
Oud 10-01-2004, 13:54
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
alpha schreef op 10-01-2004 @ 14:53:
Wie gaat er dan nog scooter rijden? als je daar 17 voor moet zijn, tegen de tijd dat je je certificaat dan hebt ben je zowat 18 en mag je rijlessen nemen.
Dat is geloof ik ook een beetje de bedoeling...
Oud 10-01-2004, 14:02
alpha
alpha is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-01-2004 @ 14:54:
Dat is geloof ik ook een beetje de bedoeling...
ok, maar er zijn vast nog wel van die idioten die dat niet zo zien
Oud 10-01-2004, 14:25
Verwijderd
Ik las iets in de metro hierover, ik zal het er straks even bij pakken en citeren, waaruit ik opmaakte dat Balkenende zuinig wil zijn op de jongeren, omdat er toch al te weinig van zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:30
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-01-2004 @ 15:25:
Ik las iets in de metro hierover, ik zal het er straks even bij pakken en citeren, waaruit ik opmaakte dat Balkenende zuinig wil zijn op de jongeren, omdat er toch al te weinig van zijn.
Ik denk dat het een jeugdtrauma van hem is, hij mocht vroeger geen brommer van zijn mammie....
Oud 10-01-2004, 15:50
zwoesj
zwoesj is offline
Het kan volgens mij geen kwaad om de leeftijd te verhogen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:57
Counterfeit
Counterfeit is offline
net of hem dat ook maar iets uit maakt
Oud 10-01-2004, 16:35
Nona
Nona is offline
Wat een bull!!! Op de middelbare school zat ik bij een paar mensen in de klas die een uur of langer moesten fietsen om op school te komen. Ik was enorm blij voor ze toen ze eindelijk op een scooter mochten rijden. Nee, meneer Balkenende is natuurlijk veel gelukkiger met zieke jongeren die door weer en wind naar school moeten fietsen, midden in de winter, in het donker als je tot half vijf les hebt. Geez, daar kan ik nu boos om worden.

Het lijkt me echt veel beter om mensen gewoon een aantal verplichte praktijklessen te laten nemen. Meer dan vijf lessen is niet nodig om op een scooter te kunnen rijden, maar dan geef je ze in ieder geval de mogelijkheid om goed te leren hoe het moet. En natuurlijk kan je het certificaat intrekken als diegene binnen een jaar een aantal keer schade rijdt. Maar verhogen naar 17 vind ik not done. Nederland hoort een vrij land te zijn, en met al die domme (onnodige) regeltjes wordt het steeds minder vrij.
Oud 10-01-2004, 17:25
Verwijderd
Kruimel, JPB heeft denk ik liever zieke dan dode kinderen. Jij bent zeker nog nooit met 80 km/h ingehaald op een fietspad.

Wat helpt bij scooters is kentekenregistratie (zodat je ze kunt flitsen!), praktijklessen en een *zwaar* rijexamen, of verbieden

Mijn ervaring blijft nog steeds dat de meeste scooterrijders volkomen onverantwoordelijke bestuurders zijn, die met een jaartje langer wachten misschien iets minder brokken maken.

Jammer alleen dat de auto-leeftijd omlaag gaat. Ben ik eindelijk 18... Of je moet pas op je 18e examen kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:57
Co
Co is offline
Citaat:
jet666 schreef op 10-01-2004 @ 11:42:
dat is nou ook net precies de bedoeling! scooter is namelijk vele malen onveiliger dan de auto
Ja, maar dat doen die 16-jarigen zichzelf toch aan?
Ze kiezen er zelf voor, om op zon opgevoerd scheurijzer over de weg te racen of niet?!

Dat is gewoon persoonlijke verantwoordelijkheid!
En ze hebben ouders/opvoeders die ze tegen kunnen houden...
Ik vind het geen taak van de regering om die pubers tegen zichzelf in bescherming te nemen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:59
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
ik vind die regel nix. Vroeger werden er niet eens brommers begrenst. Toen ging het nog goed. Toen kwam er een paars kabinet ofzo en die wilden de scooters begrenzen tot 60 km/pu. Nou dat vind ik al genoeg. En tuurlijk zijn er altijd gaste die um opvoere en 100 gaan zonder helm maar daar komen ze zelf wel achter. Ik rij zelf een peugeot fox uit 1992 die nog begrenst is tot 60 km/pu ipv 45 zoals de nieuwe scooters. En hij rijd al hard genoeg hoor!! En meerdere 16 jarige denke daarover dus die regel dat 16 jarige roekeloos zijn is complete onzin. En dat usa verhaal is zelfde verhaal. Me ene neef heeft een amerikaans rijbewijs (woont in de usa) is 17 en rijd rustig me andere neef is 18 en rijd als een debiel. dus dat zegt nix.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:42
CrazY G
CrazY G is offline
deze regel helpt toch niks, want je hebt twee groepen scooterrijders. De sociale en de asociale. De sociale hebben netjes hun certificaat, zijn verzekerd en dragen hun helm.
De asociale rijders zijn mensen die jonger zijn dan 17 en sowieso de moeite niet nemen om een certificaat te halen en ook nog altijd zonder helm rijden. Dus rijden ze onverzekerd rond. Dus leeftijd verhogen heeft geen zin, want zulk soort mensen beginnen al te rijden op hun 15de.
Oud 15-01-2004, 13:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Denk dat het niet zo veel uit maakt, misschien ben je met een jaartje ouder toch wat meer ervarener in het verkeer, in dat opzicht een goede regeling. Ook gaan misschien minder jongeren dan voor een scooter rijbewijs omdat ze dan over 1 jaar (in plaats van 2 jaar) al kunnen autorijden.
Oud 15-01-2004, 13:54
Nessa
Nessa is offline
Citaat:
Multilot schreef op 09-01-2004 @ 15:27:
ja en autorijden willen ze verjongen naar 17 jaar.
Dat willen ze doen, zodat de jongeren "het scootertijdperk" overslaan. Maar zelf weet ik niet of t zown goed idee is, maar ik zit er niet mee als ik een jaartje eerder mn rijbewijs kan halen (als ik het geld al heb).

En wat t scooterrijden betreft vind ik het wel een goed idee, maar voor mensen die heel afgelegen wonen is t toch minder.
Oud 15-01-2004, 13:58
Nessa
Nessa is offline
Citaat:
Co schreef op 10-01-2004 @ 18:57:
Ja, maar dat doen die 16-jarigen zichzelf toch aan?
Ze kiezen er zelf voor, om op zon opgevoerd scheurijzer over de weg te racen of niet?!

Dat is gewoon persoonlijke verantwoordelijkheid!
En ze hebben ouders/opvoeders die ze tegen kunnen houden...
Ik vind het geen taak van de regering om die pubers tegen zichzelf in bescherming te nemen
Het gaat er niet (alleen) om dat de regering de pubers tegen zich zelf in bescherming te nemen, maar de andere weggebruikers te beschermen. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar als ze met zown opgevoerd ding door t verkeer gaan scheuren.
Oud 15-01-2004, 14:06
Verwijderd
ik vind dat mensen gescreened moeten worden als ze beneden de 18 jaar hun autorijbewijs willen halen. scooterrijden moet gewoon op 16 blijven. wel is een praktijkles/examen hierbij aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:47
niceman1984
niceman1984 is offline
kan mij niets schelen ik heb me brommercertificaat al
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 15-01-2004 @ 15:47:
kan mij niets schelen ik heb me brommercertificaat al
daar sluit ik me ook volledig bij aan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:27
jet
jet is offline
weet je wat het is.. het scheelt voor mij nog al.. of ik ben op 3 dagen in de week om 14.40 thuis, of om 16.00

of ik ben om 16.15 thuis ipv 17.00

de bus gaat namelijk maar 1 keer in t uur, dat moet je net kunnen halen, soms moet ik 50 mminuten dan op school wachten en ik ben altijd laat thuis. dus als die scooter regel doro word gevoerd mag lieve JPB mij een huis in de buurt van school geven... misschien woonde hij heel dichtbij ofzo, maar niet iedereen is zo gelukkig
Oud 15-01-2004, 15:27
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik heb hem al een poosje, maar ik heb er 4 jaar op gewacht.....
Oud 15-01-2004, 15:29
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jet666 schreef op 15-01-2004 @ 16:27:
de bus gaat namelijk maar 1 keer in t uur, dat moet je net kunnen halen, soms moet ik 50 mminuten dan op school wachten en ik ben altijd laat thuis. dus als die scooter regel doro word gevoerd mag lieve JPB mij een huis in de buurt van school geven...
De regering willen bezuinigen in onderwijs en scholen op het platteland willen ze al helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Silver rain schreef op 09-01-2004 @ 16:06:
Ja dat was net op het nieuws. Ik vind dat je hier in Nederland te lang als kind wordt gezien. In Amerika mag je op je 16de al auto rijden
ja en drank pas vanaf 21, als ze autorijden vanaf 16 doen moeten ze ook rekening houden met drank enzo
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:12
jet
jet is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 15-01-2004 @ 17:11:
ja en drank pas vanaf 21, als ze autorijden vanaf 16 doen moeten ze ook rekening houden met drank enzo
eerst met drank leren omgaan, dan pas auto rijden, vind ik wel een goed systeem hier

daar kan je je voor t eerst gaan bezatten met de auto
Oud 16-01-2004, 15:44
love-THE-world
love-THE-world is offline
NET GOED!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten