Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Wat een bull!!! Op de middelbare school zat ik bij een paar mensen in de klas die een uur of langer moesten fietsen om op school te komen. Ik was enorm blij voor ze toen ze eindelijk op een scooter mochten rijden. Nee, meneer Balkenende is natuurlijk veel gelukkiger met zieke jongeren die door weer en wind naar school moeten fietsen, midden in de winter, in het donker als je tot half vijf les hebt. Geez, daar kan ik nu boos om worden.
Het lijkt me echt veel beter om mensen gewoon een aantal verplichte praktijklessen te laten nemen. Meer dan vijf lessen is niet nodig om op een scooter te kunnen rijden, maar dan geef je ze in ieder geval de mogelijkheid om goed te leren hoe het moet. En natuurlijk kan je het certificaat intrekken als diegene binnen een jaar een aantal keer schade rijdt. Maar verhogen naar 17 vind ik not done. Nederland hoort een vrij land te zijn, en met al die domme (onnodige) regeltjes wordt het steeds minder vrij.
|
Verwijderd
|
Kruimel, JPB heeft denk ik liever zieke dan dode kinderen. Jij bent zeker nog nooit met 80 km/h ingehaald op een fietspad.
Wat helpt bij scooters is kentekenregistratie (zodat je ze kunt flitsen!), praktijklessen en een *zwaar* rijexamen, of verbieden ![]() Mijn ervaring blijft nog steeds dat de meeste scooterrijders volkomen onverantwoordelijke bestuurders zijn, die met een jaartje langer wachten misschien iets minder brokken maken. Jammer alleen dat de auto-leeftijd omlaag gaat. Ben ik eindelijk 18... Of je moet pas op je 18e examen kunnen doen. |
![]() |
||
Citaat:
Ze kiezen er zelf voor, om op zon opgevoerd scheurijzer over de weg te racen of niet?! Dat is gewoon persoonlijke verantwoordelijkheid! En ze hebben ouders/opvoeders die ze tegen kunnen houden... Ik vind het geen taak van de regering om die pubers tegen zichzelf in bescherming te nemen |
![]() |
|
![]() |
ik vind die regel nix. Vroeger werden er niet eens brommers begrenst. Toen ging het nog goed. Toen kwam er een paars kabinet ofzo en die wilden de scooters begrenzen tot 60 km/pu. Nou dat vind ik al genoeg. En tuurlijk zijn er altijd gaste die um opvoere en 100 gaan zonder helm maar daar komen ze zelf wel achter. Ik rij zelf een peugeot fox uit 1992 die nog begrenst is tot 60 km/pu ipv 45 zoals de nieuwe scooters. En hij rijd al hard genoeg hoor!! En meerdere 16 jarige denke daarover dus die regel dat 16 jarige roekeloos zijn is complete onzin. En dat usa verhaal is zelfde verhaal. Me ene neef heeft een amerikaans rijbewijs (woont in de usa) is 17 en rijd rustig me andere neef is 18 en rijd als een debiel. dus dat zegt nix.
|
![]() |
|
deze regel helpt toch niks, want je hebt twee groepen scooterrijders. De sociale en de asociale. De sociale hebben netjes hun certificaat, zijn verzekerd en dragen hun helm.
De asociale rijders zijn mensen die jonger zijn dan 17 en sowieso de moeite niet nemen om een certificaat te halen en ook nog altijd zonder helm rijden. Dus rijden ze onverzekerd rond. Dus leeftijd verhogen heeft geen zin, want zulk soort mensen beginnen al te rijden op hun 15de.
|
Denk dat het niet zo veel uit maakt, misschien ben je met een jaartje ouder toch wat meer ervarener in het verkeer, in dat opzicht een goede regeling. Ook gaan misschien minder jongeren dan voor een scooter rijbewijs omdat ze dan over 1 jaar (in plaats van 2 jaar) al kunnen autorijden.
||
Citaat:
En wat t scooterrijden betreft vind ik het wel een goed idee, maar voor mensen die heel afgelegen wonen is t toch minder.
||
Citaat:
![]()
|
weet je wat het is.. het scheelt voor mij nog al.. of ik ben op 3 dagen in de week om 14.40 thuis, of om 16.00
of ik ben om 16.15 thuis ipv 17.00 de bus gaat namelijk maar 1 keer in t uur, dat moet je net kunnen halen, soms moet ik 50 mminuten dan op school wachten en ik ben altijd laat thuis. dus als die scooter regel doro word gevoerd mag lieve JPB mij een huis in de buurt van school geven... misschien woonde hij heel dichtbij ofzo, maar niet iedereen is zo gelukkig
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daar kan je je voor t eerst gaan bezatten met de auto
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
dilemma ~*kar*~ | 35 | 04-10-2005 21:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
scooters, de regering moet nie zo zeiken LinkinFre@k | 317 | 29-10-2003 08:45 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
De Kantine |
Zijn scooters fout? de | 27 | 27-04-2002 18:44 |