Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 16:11
Verwijderd
Het lijkt me heerlijk. Ik vind het fijn om in de vakantie de hele vakantie bij m te kunnen zijn. We zien elkaar namelijk alleen in de weekenden. Maar ik ken ook mensen die gewoon na twee weken blij zijn dat ze die jongen even niet zien.. Maar dat heb ik dus niet. Wij hebben wel het idee voor samenwonen, maar vind maar een klein huisje waar je met zn tweetjes kan wonen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 16:13
Verwijderd
@ Leonoor: zag dat je gequote werd in PM!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 16:18
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 16:11:
Kan dat niet altijd misgaan?

Ik denk (weet) dat je niet overal ruzie over hoeft te krijgen, ligt er maar net aan hoe je er zelf en je vriend(in) er mee omgaat. Maar goed, ik woon lekker samen en dat bevalt me prima en mensen die liever eerst een tijd op zichzelf willen wonen: . Dat moet iedereen voor zich weten.

Ik heb ook eerst drie maanden oid op mezelf gewoond. M'n vriend niet.
Natuurlijk, maar alles kan altijd mis gaan, ik denk alleen dat het misschien minder snel mis gaat als je al beter weet hoe het kan werken, hoe het in elkaar zit
Oud 13-01-2004, 16:18
silentkid
silentkid is offline
nu zou ik echt nog niet samen willen wonen, ik vind het wel prettig zo op kamers. Maar over een tijdje zijn mijn vriendje en ik, als het goed is, allebei tegelijk klaar met onze studie en ik moet dan sowieso m'n kamer uit. Mja, misschien dan wel. Maar daar moet ik eerst goed over nadenken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 16:24
Verwijderd
Ik ben niet van plan in de toekomst met mijn huidige vriend samen te gaan wonen, ookal zijn we jaren samen. Ik ben ook niet van plan samen te gaan wonen als het uitgaat en een andere vriend krijg (met die vriend dus).
Natuurlijk zie ik mijn vriend graag en wil ik graag bij hem zijn, maar ik ben niet van plan samen te gaan wonen met vriend/ verloofde etc. tenzij wij getrouwd zijn. (niet dat het me niet leuk lijkt enzo, integendeel!)
yuh ik ben natuurlijk wel van plan uit huis te gaan met een jaar, en dan samenwonen met vrienden of een vriend(in), maar gewoon niet met DE vriend. Waarom niet? Ik vind dat als je samen wilt wonen dat dat betekent dat je er helemaal voor wilt gaan en zo'n belofte doe je door het huwelijk.
is er eigenlijk iemand die mijn mening deelt?

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 16:44
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Heartbeat13 schreef op 13-01-2004 @ 16:00:
Ik ken hem nu al 4 jaar, hij is altijd me beste vriend geweest. Daarom gaat het zo goed en waren we ook best snel verloofd. Veel mensen zullen wel denken...zo snel? zo jong? Sorry maar kan me niks schelen. Ik weet precies wat ik aan hem heb en we hebben vanaf dat we samen zijn een geweldige tijd. Al heel lang wil ik gewoon geseattled zijn...sommige van jullie zullen het niet begrijpen, maar hopelijk een aantal wel.
Ik vind het niet stom oid, ik vind het juist hardstikke leuk voor je en begrijp het best. Ik ben eerder jaloers op je Het is ook niet zo dat jullie na 2 maanden samen zijn gaan trouwen.
Oud 13-01-2004, 16:46
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2004 @ 17:24:
Ik vind dat als je samen wilt wonen dat dat betekent dat je er helemaal voor wilt gaan en zo'n belofte doe je door het huwelijk.
Het is een romantische gedachte, maar bij mij zou dat een te groot risico zijn. Ik doe het liever in stapjes. Eerst een relatie, als dat goed gaat samenwonen en als dat een tijdlang goed gaat verloven/trouwen.
Ik heb net iets te vaak gehad dat ik dacht echt de goede man te pakken te hebben, en dat het dan toch weer ergens op stukliep.
Oud 13-01-2004, 17:22
Punkygirl
Punkygirl is offline
Mij lijkt samenwonen ook ontzettend leuk..
Niks beters als s'avonds na een lange dag in zijn armen in slaap te vallen.
Oud 13-01-2004, 17:40
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 13-01-2004 @ 17:44:
Ik vind het niet stom oid, ik vind het juist hardstikke leuk voor je en begrijp het best. Ik ben eerder jaloers op je Het is ook niet zo dat jullie na 2 maanden samen zijn gaan trouwen.
Dank je...ik reageerde zo omdat mensen het overdreven vinden. Daarom houden we het grotendeels nog stil. Familie en goede vrienden weten het, maar daar houdt het bij op. iig we gaan pas trouwen in 2005, maar eerst samenwonen....
Oud 13-01-2004, 18:21
miekmuis
miekmuis is offline
Gefeliciteerd, geniet ervan
Oud 13-01-2004, 19:11
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 13-01-2004 @ 19:21:
Gefeliciteerd, geniet ervan
Dat zal wel lukken Dank je wel
Oud 13-01-2004, 19:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2004 @ 16:24:
nee sorry. Ik vind zelf het huwelijk een belachelijk iets, ik kan zoiets ook wel beloven zonder dat er een officieel ventje bij staat. Trouwen heeft voor mij geen enkele waarde
Oud 13-01-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 12-01-2004 @ 13:38:
Hoe denken jullie over samen wonen? Lijkt het je eng, of juist heel fijn? En waarom?
Ik woon nu ruim 1,5 jaar samen, het was niet echt heel bewust. Ik wilde bij mijn ouders weg en we wilden graag bij elkaar zijn, dus ja, toen woonden we samen. Ik vind het super fijn, je bent vaak bij elkaar maar je doet ook dingen voor jezelf. Ik kan echt heel erg genieten wanneer ik lekker op de bank lig te lezen en hij aan tafel werkt ofzo... Oh, dat is echt fijn
Het is in mijn geval dus gewoon heel fijn

(En hij gaat zo nu en dan voor het werk weg, nu zit hij bijvoorbeeld 2 weken in Florida, dus ik heb ook nog eens het rijk alleen )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2004 @ 17:24:
Waarom niet? Ik vind dat als je samen wilt wonen dat dat betekent dat je er helemaal voor wilt gaan en zo'n belofte doe je door het huwelijk.
Ik beloof door samen te gaan wonen dat ik er helemaal voor ga, ik hoef voor die belofte geen ring/papiertje of wat dan ook. Ik vind het eigenlijk nogal raar dat je enkel met zo'n papiertje er helemaal voor kan gaan, dan doet denken dat je meer voor het huwelijk gaat dan voor samen zijn met degene van wie je houdt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 13-01-2004 @ 17:46:
Het is een romantische gedachte, maar bij mij zou dat een te groot risico zijn. Ik doe het liever in stapjes. Eerst een relatie, als dat goed gaat samenwonen en als dat een tijdlang goed gaat verloven/trouwen.
Ik heb net iets te vaak gehad dat ik dacht echt de goede man te pakken te hebben, en dat het dan toch weer ergens op stukliep.
Ik ben wel met je eens da thet best een groot risico is maar ik ben ook niet van plan om bv na een jaar verkering oid te gaan van 'heh laten we es gaan trouwen' en dat ik dan verder helemaal niet weet hoe het is om samen te wonen.

Maar goed, ik zie het huwelijk dus als meer dan alleen een papiertje of een ring.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:46
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik zou dolgraag willen samenwonen

zoiezo op mezelf..
en als je dan leuke vriendin hebt.. is da helemaal mooi meegenomen
Oud 14-01-2004, 11:05
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 13-01-2004 @ 23:46:
ik zou dolgraag willen samenwonen

zoiezo op mezelf..
en als je dan leuke vriendin hebt.. is da helemaal mooi meegenomen
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik wil soieso graag het huis uit,
maar als dat betekend bij mijn vriend intrekken is dat helemaal fijn.
Oud 14-01-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 14-01-2004 @ 12:05:
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik wil soieso graag het huis uit,
maar als dat betekend bij mijn vriend intrekken is dat helemaal fijn.
ja idd..
ik wil dus het huis uit, hij ook.. en samenwonen zien we ook wel zitten.. wat houdt je dan nog tegen? sommigen zeggen: op je 18e al samenwonen? of: nu al samenwonen? Jullie zijn een jaar bij elkaar! (maarja, voordat t gebeurt gaat er ook wat tijd voorbij )
Maar dat maakt me niet uit. Veel voordeliger, ik zie mn vriend wat vaker en t lijkt me gewoon heerlijk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:09
Drlove
Drlove is offline
Komen jullie thuis iets te kort ofzo?
Oud 14-01-2004, 13:10
Drlove
Drlove is offline
Oud 14-01-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 14-01-2004 @ 14:09:
nee, maar ik wil ook wel eens loskomen van thuis en mijn eigen leven opbouwen..
zelfstandiger worden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 14-01-2004 @ 14:09:
Is samenwonen zo verschillend van gewoon het huis uit gaan?

En ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat ik thuis niet tekort kom. Sterker nog, ik heb het hier best naar mn zin. Ik wil alleen liever mijn eigen huis met eigen regels en dergelijke hebben. En bij mijn vriend zijn.
Na 18 jaar groei je ook wel eens 'uit' een gezin, hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:01
Verwijderd
Ik heb al eens samen gewoond met mijn ex, en dat was toen we net een jaar samen waren.
Daar moet je nooit te vroeg mee beginnen, eerst voor jezelf kunnen zorgen, en dan pas kijken of je dat ook voor je partner kan doen.

Maar dat is mijn ervaring. Nu zou ik ook wel met mijn vriendin willen samen wonen, heel graag zelfs, maar mijn verstand houdt me tegen, als de dood dat het dan weer mis gaat
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:33
Verwijderd
Mijn vriend en ik hebben het er wel eens over gehad, en in de toekomst willen we zeker gaan samenwonen. We hebben echter pas 7 maanden een relatie, dus dat is wel erg snel. Bovendien moet hij nu nog één jaar naar school, daarna wil hij nog een andere opleiding gaan doen. Ik ben nu eerstejaars, en moet hierna ook nog minimaal 3 jaar naar school.
Ik wil persé eerst mijn opleiding afgemaakt hebben voordat ik samen ga wonen, en mijn vriend wil dat ook. Dan hebben we de kans om "echt" te gaan sparen, en een leuk huisje te kopen/huren
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:17
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik woon nu nog thuis, en ik heb altijd gezegt dat de eerste keer dat ik het huis uitga dat ik met vrienden of een in een studentenflat wil gaan wonen. Ik ben bang dat als ik gelijk uit huis met mijn vriend ga samenwonen dat ik daar later spijt van krijg omdat ik dan nooit heb ervaren hoe het is om echt "alleen" te wonen. En dat vind ik nog steeds. Maar nadat ervaren te hebben lijkt samenwonen me heeeer-lijk
Reageren

Regels voor berichten