Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 17:45
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 21-01-2004 @ 18:30:
Ik weet wel een leuke film voor jou
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 18:44
Verwijderd
ik vind het origineel erg goed, de nieuwe lijkt me niks. gewoon een remake, als het nou een vervolg was oid...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Danique schreef op 21-01-2004 @ 19:44:
ik vind het origineel erg goed, de nieuwe lijkt me niks. gewoon een remake, als het nou een vervolg was oid...
Het lijkt een vervolg. De namen zijn anders, de gebeurtenissen komen vaak niet overeen met die in het origineel.

Volgens mij is het alleen remake genoemd omdat een titel als 'Texas Chain Saw Massacre 5' het commercieel een stuk slechter zou doen.
Oud 21-01-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2004 @ 20:09:
Het lijkt een vervolg. De namen zijn anders, de gebeurtenissen komen vaak niet overeen met die in het origineel.

Volgens mij is het alleen remake genoemd omdat een titel als 'Texas Chain Saw Massacre 5' het commercieel een stuk slechter zou doen.
nee het is een remake. zelfde verhaal, tieners op busreis, pikken freaky lifter op, komen bij huis uit met leatherface, die achtervolgt ze. what's new?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Danique schreef op 21-01-2004 @ 23:31:
nee het is een remake. zelfde verhaal, tieners op busreis, pikken freaky lifter op, komen bij huis uit met leatherface, die achtervolgt ze. what's new?
Precies wat ik zei; andere namen, de lifter is heel iemand anders, het verhaal verloopt vaak anders dan in het origineel.

Ja het idee blijft natuurlijk hetzelfde maar dat was bij alle Friday the 13th films ook het geval en dat zijn ook niet stuk voor stuk remakes.

Ik vind The Texas Chainsaw Massacre er uit zien als een vervolg.
Oud 22-01-2004, 09:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Danique schreef op 21-01-2004 @ 19:44:
ik vind de remake stukken beter dan de zouteloze vervolgen die er op het eerste deel gemaakt zijn
Oud 22-01-2004, 11:04
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
legatus schreef op 21-01-2004 @ 18:16:
Je bronnen?

Er zijn een aantal incidenten waar een film genoemd werd, maar voornamelijk is het opgeklopt door de media.
oh, dat hoorde ik toen die dag toevallig op de radio. t had ook in de krant gestaan geloof ik. maar dan ging t eigenlijk meer om misdaden als bankovervallen enzo. niet echt over moord.
Oud 22-01-2004, 20:45
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
ganralph schreef op 22-01-2004 @ 10:45:
ik vind de remake stukken beter dan de zouteloze vervolgen die er op het eerste deel gemaakt zijn
Word, als het een vervolg op en laatste troep was geweest had je dit wel kunne vergeten, however, ik vond de Remake ergg strak.. en vervolg zou helemaal nergens meer over gaan.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:50
legatus
legatus is offline
Ik kan het geen remake noemen, ook producent Michael Bay geeft openhartig toe dat het uitbuiten van een bekende naam is, ondanks dat het grote gros nog nooit de film heeft gezien.

Slechte uitbuiterij, met prachtige cinematografie van Pearl. Maar voornamelijk ongeďnspireerd en de hele nachtmerrie is verwaterd.
Oud 23-01-2004, 11:37
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 22-01-2004 @ 21:45:
Word, als het een vervolg op en laatste troep was geweest had je dit wel kunne vergeten, however, ik vond de Remake ergg strak.. en vervolg zou helemaal nergens meer over gaan.
ik wordt niet helemaal wijs uit wat je nou bedoeld.

er zijn iig in de jaren '80 en '90 vervolgen gemaakt op het origineel uit 1974, en die zuigen harder dan de remake

ja, ik noem de nieuwe film wel een remake, natuurlijk niet zo letterlijk als Gus Van Sants 'Psycho'.

en uitbuiting ipv remake? tja Spielberg heeft ooit gezegd dat het plot van een succesvolle film in 25 woorden te vatten moet zijn; ik denk dat je voor de 1974-versie dezelfde 25 woorden gebruikt dan voor de 2003-versie om de kern samen te vatten. dat het verhaal aangepast is, is een bijzaak
Oud 23-01-2004, 12:52
\/ince
\/ince is offline
Wat ik bedoel is, ik zat niet te wachten op een vervolg van deel 2 of 3.. Wat dat betreft was de keuze van een remake van deel 1 zowieso al beter dan een vervolg op deel 3 (en 2), aangezien die stonk(en), een vervolg op die film zou me al helemaal niet meer kunnen intreseren..

Ik moet drastisch 't orgineel van deel 1 maar gaan kijken volgens mij hehe..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:17
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Boh...ik vond hem best creepy...

( de remake ).
Oud 25-01-2004, 01:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het is meer een herinterpretatie dan een remake of een vervolg.

Citaat:
legatus schreef op 22-01-2004 @ 23:50:

Slechte uitbuiterij, met prachtige cinematografie van Pearl.
Zelfs dat vond ik nogal tegenvallen. Soms had ik het gevoel in een videoclip te zitten, en er zaten te veel momenten in waarin de camera ongeďnspireerd heen en weer geschud werd. Creatieve armoe.

Citaat:
legatus schreef op 22-01-2004 @ 23:50:

Maar voornamelijk ongeďnspireerd en de hele nachtmerrie is verwaterd.
Zouteloze hap, ja. In een paar scénes weet men een aardig cynische sfeer op te roepen, maar daar blijft het dan ook bij.
De pogingen om Leatherface wat te humaniseren helpen ook niet echt.
Oud 26-01-2004, 15:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
Zelfs dat vond ik nogal tegenvallen. Soms had ik het gevoel in een videoclip te zitten, en er zaten te veel momenten in waarin de camera ongeďnspireerd heen en weer geschud werd. Creatieve armoe.
Camerawerk viel ook tegen, maar ik bedoelde eigenlijk de belichting. Mooi werk van Pearl, alhoewel ik het origineel nog steeds de voorkeur geef.
Oud 26-01-2004, 16:11
Sithan
Sithan is offline
Ik had eerlijk gezegd veel meer ranzigheid, uitvallende darmen e.d. en bloed verwacht
Daardoor viel ie nogal tegen ...dan kan ik net zo goed naar een film als scream gaan of zo
Reageren

Regels voor berichten