Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat afkicken het beste is waren we al over uit...het gaat om de manier waarop of waarop juist niet. Lees eerst even alles ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk wel dat er een betere oplossing moet worden gezocht voor de teruggevallen junks, want dit kan immers niet. Mensen moeten elkaar niet tot overlast zijn, ergens moet gewoon een oplossing zijn, bijvoorbeeld, dat als ze gearresteerd worden en veroordeeld worden tot een gevangenis, dat ze op een gesloten deel van de gevangenis komen, zodat ze absoluut niet aan drugs kunnen komen. Daar moeten ze dan ook professionele begeleiding krijgen, zodat ze het wel beter in gaan zien en geen drugs meer willen. Dit kost op de korte termijn misschien meer geld, maar op de langere bespaart het ons een hele hoop. Met hen gewoon opsluiten bereik je geen ene fuck, dan is het zo dat zij het gewoon gaan gebruiken als tijdelijke overnachtingsplaats.
||
Citaat:
![]()
|
ze kunnen natuurlijk ook alle junks 5 jaar in eenzame opsluiting zetten zoals in Pappillion. dan zijn ze redelijk afgekickt als ze eruit komen denk ik, en wie dan nog in zijn oude gewoontes vervalt is zo infantiel dat het echt zielig is
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Koop een zeilboot en ga weg. Geloof me, ik heb een hele tijd in die maatschappij (die van de zeilers) geleefd, en die is niet te vergelijken met welke maatschappij hier aan land ook (niet de Nederlandse, maar ook niet gelijk welke buitenlandse, voor zover ik dat kan inschatten). Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me dáár een stuk prettiger voelde dan in deze maatschappij en weet ook zeker dat er op die manier voor elk mens wel een plek te vinden is waar hij zich thuis voelt - zonder drugs of zelfmoord.
|||
Citaat:
Ik geloof erg in de 'eigen verantwoordelijkheid' van de mens, en hou er niet van als mensen die verantwoordelijkheid van zich afschuiven (bv. door 'de maatschappij' de schuld te geven). Citaat:
Wat ik het sterkste vind van wat je gezegd hebt, is het punt dat het niet het recht van een junk is om geholpen te worden door de maatschappij, het is ons medeleven wat daar voor zorgt. En daarbij is er natuurlijk eigen belang: het is in ons belang om een junk, zo die overlast veroorzaakt, van zijn probleem af te helpen - zodat wij van zijn overlast af zijn. Dit is overigens een vrij algemeen verhaal. Als ik aan elk individu opzich (bijv. Needlefreak) denk, kan ik alleen maar de sterke drang voelen te helpen. "Ze" hebben niet zelf voor hun problemen gekozen, maar er wel zelf voor gekozen ze erger te maken dan ze al waren door drugs te gaan gebruiken. Natuurlijk is dat hun eigen verantwoordelijkheid, ze hebben het zelf gedaan. Net zoals ze er zelf weer vanaf moeten komen (dwingen heeft geen zin). Maar ik kan het alleen maar jammer vinden voor Needlefreak dat alle moeite die hij gedaan heeft (en laten we eerlijk zijn: dat afkicken moet een hél zijn geweest) toch een beetje voor niks blijkt te zijn geweest. In elk geval wens ik hem succes met het leven en alles wat daarbij hoort (hoewel hij dit waarschijnlijk niet zal lezen). En nog een ps: Inderdaad, er zijn in elke samenlevingen 'sterkeren' en 'zwakkeren'. Of dat nou financieel of emotioneel is. En ik ben van mening dat de sterkeren altijd de zwakkeren moeten helpen. Als iemand dus niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om van de drugs af te blijven, kun je je idd afvragen of zijn 'eigen verantwoordelijkheidsniveau' niet wat lager ligt dan dat van anderen.
Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 11:16. |
![]() |
||
Citaat:
en een junk van de drugs afhelpen is dus puur eigenbelang, zodat de samenleving er geen last meer van heeft.
||
Citaat:
ik bedoel dus niet dat ik het niet heb, maar ik zeg ook niet dat ik het heb, of dat ik het raar vind dat je dat hebt maar ik ben nieuwschierig
||
Citaat:
verder vind ik dat in alle meningen die hier zo gespuid worden wel wat waarheid zit maar tblijft idd een lastig probleem dat verhaal over 5 jaar streng opsluiten klinkt opzihc niet slecht xou er dan wel misschien een proeftijd bij gooien niet iedereen is iedereen
||
Citaat:
En waarom niet opsluiten?? Is denk ik goedkoper dan afkicken. En die manier van 5 jaar opsluiten en dan clean zijn. Tja opzich in theorie werkt dat prima, maar ik denk dat als je na 5 jaar weer op straat staat. Je hebt geen huis/geld en je enige vrienden zijn junks dat je zo weer terug valt. Ik vind 5 jaar opsluiten niet verkeerd, maar zorg dan wel voor goede begeleiding. Laat de junk een vak leren ofzow en laat hem bijv. in z'n laatste jaar alvast werken. Zodat hij dus een "leven" heeft als hij (of zij ![]()
Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 16:39. |
![]() |
|||
Citaat:
mja of dat respect waard is Citaat:
|
Interessante discussie dit, dat gebeurd eigenlijk te weinig op dit forum.
Sommige meningen zijn wel ietwat ongenuanceerd, met name als de toon een heel sterk het-is-hun-probleem-gehalte heeft. Het punt is namelijk: het is niet alléén hun probleem. Ze veroorzaken overlast (denk aan stelen) en dat is een probleem van / voor de hele maatschappij. Inmiddels is het redelijk bekent dat gedwongen afkicken weinig vruchten afwerpt: dat kost veel geld en iemand komt er clean uit, maar valt snel terug in oude gewoonten. Geen oplossing dus. Zomaar vijf jaar opsluiten, heeft daarmee ook niet veel zin. Ik heb net wat dingen gelezen over die afkickdrug Ibogaine (http://www.drugs-forum.com/forum/dis...PagePosition=1) en één van de dingen die in de diverse artikelen naar voren lijkt te komen, is dat niet het afkicken maar het clean blijven het probleem is (Needlefreak lijkt hier trouwens een voorbeeld van), met als één van de belangrijke oorzaken het terugkomen in het oude milieu, met vrienden die drugs gebruiken etc. Naar mijn mening zou het belangrijk zijn dáárvoor een oplossing te zoeken. Afkickklinieken zijn er, en werken relatief goed. Er is relatief veel bekend over goede methodes etc. Nu is het tijd om ons te richten op de volgende fase: het clean blijven. In het Parool heeft een serie artikelen gestaan over het SOV. Dit project is opgezet door de overheid juist om meer aandacht aan deze zogenaamde "Derde fase" te schenken: nadat de junk is afgekickt, wordt hij begeleid met het vinden van een woning en werk, en wordt geprobeerd zijn schulden kwijtgescholden te krijgen. Dit artikel gaat daarover. Helaas, na een tijdje kwam het volgende artikel in de krant. Ondanks de originele plannen lijkt het er op dat de gemeente / overheid uiteindelijk niet genoeg geld in de "Derde fase" wil steken. Dat is niet alleen jammer omdat het project hierdoor mislukt en een hoop geld weggegooid is, het is bovendien jammer omdat zo al snel het beeld ontstaat dat dat 'Hele derde-fase gedoe geen zin heeft.' Hopelijk wordt hier in de toekomst meer aandacht aan besteed.
||
Citaat:
die hadden als hongerneger geboren moeten worden zodat hier een hongerneger geboren had kunnen worden die wel wat met zijn leven gewild had
|||||
Citaat:
Iets ter verduidelijking van mijn misschien harde opstelling: Citaat:
Een project dat hier in de stad is opgezet. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
weet je hoe lekker die biefstuk van de Aldi is? ![]()
|
Verwijderd
|
Het is een interresante maar hele moeilijke discussie.
Iemand die zwaar verslaafd is en niet wil of kan afkicken. Is dat zwak? Aan de ene kant denk ik dat het dat wel is omdat volgens mij iedereen alles kan wat hij wil, maar aan de andere kant is het zo dat bepaalde verslavingen nooit meer voorbij gaan en dat je altijd de drang blijft voelen. Het hangt er alleen van af in hoeverre je de drang kan beheersen. Ik ben er nog niet over uit. Wat ik wél zwak vind is dat hij hier niet meer komt omdat hij (of het terecht is buiten beschouwing gelaten) zich aangevallen voelt en als zwak bestempeld zou worden. De reacties van veel leden kan ik me goed voorstellen omdat er veel gepraat is met en over hem en iedere keer heeft hij verteld dat het allemaal de goede kant opging en dan opeens: Ik word weer fulltime gebruiker en daar voel ik me prettig bij. Een complete ommekeer opeens. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je het niet eens bent met deze maatschappij ga je je utopische denkbeelden toch in de woestijn uitleven of gezellig met een groep vrienden op een of ander gaar tropisch eiland, mooie plantages erbij, flink wat spuiten mee en hoppa. Dit is niks persoonlijks tegen needlefreak, maar die onzin die er wordt uitgekotst om hem te beschermen is te triest voor woorden. edit: oh er is al op gereageerd op die onzin door anderen. Goedzo. Zelfs nog beter, zie nare man's reactie. Naja needlefreak ga iets met je leven doen en blijf van die meuk af jongen (makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk). Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 13:08. |
![]() |
||
Citaat:
|
Denken jullie dat alle verslaafden zo'n goede jeugd hebben gehad.
Hier wil ik niks vergelijken met Neadle freak,want ik ken hem niet persoonlijk. Er zijn personen die misbruikt zijn door vader of wie dan ook. Ze worden niet geloofd door hun familie en beginnen dan met de drugs. Andere hebben problemen met ouders die zelf verslaafd zijn. Je heb personen waarvan een van ouders zelf moord heeft gepleegd of personen waar de ouders veeltste vroeg dood zijn gegaan. Van deze personen mag je niet zeggen dat ze zwak zijn. Jij hebt het recht niet van spreken, als je zelf een zo goede jeugd hebt gehad.
||
Citaat:
Maar ik denk dat er legio mensen zijn die verkracht worden door opa, in hun aars geneukt door papa en uitgeleend worden aan de halve buurt om op te oefenen. Maar deze zullen niet allemaal verslaafd raken, alleen de zwakkelingen. Er zijn zo veel mensen op deze wereld die wel wat met hun leven willen maar simpelweg 0 kansen krijgen dat ik junks niet de moeite waard kan vinden om een 2e kans te geven, of zelfs maar medelijden of wat dan ook met ze te hebben. Dat kun je beter voor andere mensen bewaren.
|
Verwijderd
|
Juh maar de grote vraag is of een mens er wel wat aan kan doen, in hoeverre ze 'zwak' zijn, in hoeverre zij zo'n drang hebben naar drugs etc.
MIsschien ligt dit wel in de genen ofzo? Ik weet nog wel dat naaldmans een keer zei dat hij grotere kans op verslavingen had dan de rest van zijn groep (of iets in die richting). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb een absoluut GESLACHTSDEEL-jeugd gehad, maar ik ben nergens aan verslaafd. Wie zegt dat Needle een rotjeugd heeft gehad. Ik ken een aantal studenten rechten met een leuke jeugd, die zijn ook standaard cokegebruikers, users met rijke ouders enzo en die zijn ook verslaafd. Ik ben het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Deadlock: Needle voelt zich idd niet meer welkom, hij heeft mij nog gepmd, ik had sowieso al wat persoonlijker contact met hem, maar ik vind het wel jammer.
FoL: Ik ben een vrouw ![]() Nare Man: Grappig met wat je me vergelijkt, ik ben nogal vrij rechts ingesteld en heb niet veel op met die personen. Redelijk weinig zelfs. Waarom ik dan wel zo praat: ik heb in het verleden met die ervaringen gezeten en ik zie die dingen nu nog gebeuren. Ik heb al wat vrienden verloren aan zelfmoord en ook al aan drugs (niet dat ze dood zijn, hun vroegere ik bestaat gewoon niet meer), maar toch heb ik liever dat ze drugs gebruiken dan dat ze zelfmoord plegen. Daarbij heb ik gewoon weinig op met de maatschappij, ik zal wel gewoon verbitterd zijn, ik zal niet objectief naar die dingen kunnen kijken. Wat die evolutie betreft, ik vind die opmerking wel gepast: iedereen kruipt steeds verder weg in zijn eigen hokje, zijn eigen groep, je telt niet meer mee als je geen geld hebt, geen luxe, je moet zus denken en zo doen en ondertussen creëren we steeds meer mensen die niet meer in onze verwachtingen passen, die zich ongelukkig gaan voelen. Maar ik kan hier gewoon niet objectief rond zijn. |
![]() |
||
Citaat:
en objectiviteit is in dit geval beter dan subjectiviteit
||
Citaat:
![]() ![]() ze doen er veel aan, en aangezien men in Nederland geen Big Brother dictatuur wil (voor de onwetenden: OVERAL camera's, dus geen privacy) is het tegengaan van drugs nooit helemaal op te lossen en dus vallen er altijd 'zware' gaten (bij mensen thuis for example. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik niet dat de overheid een waterdicht drugsbeleid moet gaan hanteren (als dat al mogelijk zou zijn), er zijn namelijk zat mensen die wél met drugs om kunnen gaan, en het blijft natuurlijk je eigen keuze én verantwoordelijkheid. |
![]() |
||
Citaat:
Voor Veroorzaaker je zegt het zelf al je hebt een goede jeugd gehad,dus heb je het recht niet van spreken om zulke mensen als zwakkelingen te noemen. Dan bedoel ik dus mensen die als kind misbruikt zijn en aan de dope gingen.
|
een topic over mij... dit was wel even verschieten.
ik vind het wel interessant om al die verschillende reacties te lezen. ik begrijp de meeste mensen hun mening maar uit sommige reacties kan ik afleiden dat die personen niet helemaal begrijpen wat een heroïneverslaving inhoud. (begrijpelijk als je het niet zelf meemaakt) iemand kan heel gemotiveerd zijn om clean te blijven maar dat kan snel omslaan en dat heb je niet echt onder controle. zoals bij mij: je begint er weer anders over te denken. de voordelen overtreffen op dat moment de nadelen. en de rest kan je op dat moment niet schelen. het is moeilijk om uit te leggen. je zou het moeten meemaken om het echt te begrijpen denk ik. het zit allemaal dieper dan je zou denken en er zijn verschillende factoren die meespelen. dat verschilt bij elke verslaafde. ik kan hier niet alle factoren uitleggen maar het heeft zeker te maken met mijn verleden. wat ik meegemaakt heb en gezien heb en nooit helemaal verwerkt heb... natuurlijk zijn er mensen met trauma's enzo die nog iets kunnen maken van hun leven. maar ik vluchte op mijn 12de al in alcohol en cannabis. voor zover ik mij kan herinneren heb ik altijd willen vluchten in middelen. als het geen illigale drugs of alcohol was, was het medicatie.niet meer willen denken enzo. dat heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. ik denk dat 'eens een junk altijd een junk' voor mij echt van toepassing is... ik gebruik dus weer heroïne en ik ben niet meer in die instelling. bij mijn ouders kom ik ook niet meer zoveel dus ik kan maar af en toe hier eens komen. hou jullie allemaal goed en tot later.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Needle, ik wil je sowieso veel success wensen en ik denk dat je er wel uit kan komen (maar ik ben redelijk optimistisch) mits je het wilt. Ik kan wel begrijpen dat je momenten hebt waarop je het niet wilt.
Ik hoop wel dat je mee blijft lezen af en toe en heel soms even via PM laat weten hoe het met je gaat als je niet durft te posten. half off-topic; De topic is dan wel needlefreak genaamd, maar ik denk dat het goed zou zijn deze discussie in het algemeen aan te zwengelen, wat ook wel een beetje gebeurd in deze topic. Waarom zijn jullie voor of tegen? |
![]() |
|
![]() |
Waarom zou ik moeten weten hoe het is om een heroine verslaving is? Waarom zou ik mij moeten inlven in de situatie van diegene?
Als ik denk aan junks , denk ik aan mensen waar ik last van heb, niet alleen ik, ook de hele maatschappij. Ik hoef mij niet in te leven in die mensen, wij hebben last van ze wij zijn met een meerderheid , zij moeten zich maar inleven in onze situatie.
||
Citaat:
wat zit je hier dan te lullen over dat zwak zijn als je niet weet en niet wilt weten hoe het is om aan heroïne verslaafd te zijn.
Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 15:53. |
![]() |
|||
griller quotes:
Citaat:
Citaat:
daarom maak ik mij zo kwaad. ik ben weg. tot later nog eens...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Needlefreak Hydrodynamikaas | 35 | 20-08-2008 20:00 | |
Drugs & Alcohol |
meeting Blenderhead | 500 | 14-11-2003 20:51 | |
Drugs & Alcohol |
Heroine ( voornamelijk vragen voor needlefreak denk ik ) Verwijderd | 54 | 18-10-2003 15:46 | |
Drugs & Alcohol |
na eerste x blowen niet veel voelen? Dark Psycho | 53 | 11-10-2003 11:14 | |
Drugs & Alcohol |
vraagje Gianluca * | 44 | 24-09-2003 22:15 | |
Drugs & Alcohol |
"Heroineverstrekking als effectieve behandeling" - wat vind jij? Gatara | 58 | 11-09-2003 11:18 |