Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 17:12
alpha
alpha is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 24-01-2004 @ 20:21:
maar waarom, dat vroeg ik me af... ben je het niet met de volgorde eens etc...
neej, jouw redenering dat het acteren pas na dans en zang komen, vind ik niet kloppen. In mijn ogen is het allemaal evenveel. Er wordt haast de hele tijd gedanst, de hele tijd gezongen en tijdens dit alles wordt er geacteerd. Want zingen met emotie en alles wat erbij komt is ook acteren. In mijn ogen.
Oud 25-01-2004, 17:33
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
@ Seven of Wands

Dat zeg ik je houd van haar stem of niet... Jij houd van haar stem ik niet Ik geef toe ze kan mooi zingen dat deed ze afgelopen keer bij de Musical Awards (2003) ook, maar in Evita klonk haar stem echt krijserig en bij de Musical Awards 2002 met dat stukje van Fosse vond ik sommige stukken ook niet mooi.

Stanley Burleson : Stanley is wat musicals betreft echt een vakman! Hij doet choreografie van dingen, speelt fantastisch en hij zingt goed en hij kan goed dansen! Al vond ik hem in 3m niet echt bji de rol passen maar hij deed het wel goed....

@ heidi01
Aan de ene kant was het terecht maar aan de andere kant niet. Angela Schijf is een kei in dansen! Ze is echt supergoed! Maar haar stem is inderdaad kut Toch vind ik het knap hoe ze toch zangles heeft genomen en dingen heeft gelleerd voor 42nd street... Het is een hele lieve meid met dans en acteertalent maar de zang kan nog aan gewerkt worden

@frozenfountain
Over de afgelopen Musical Awards! Het was zeker een gala! Ik ben er geweest en het is super! De show was heel erg chiq Het decor was ook verandert in een mooiere stijl (vind ik) en de afterparty was ook supergala Iedereen in een nette jurk enzo pers erbij bla bla en ga maar door.
Oud 25-01-2004, 18:44
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
alpha schreef op 25-01-2004 @ 18:12:
neej, jouw redenering dat het acteren pas na dans en zang komen, vind ik niet kloppen. In mijn ogen is het allemaal evenveel. Er wordt haast de hele tijd gedanst, de hele tijd gezongen en tijdens dit alles wordt er geacteerd. Want zingen met emotie en alles wat erbij komt is ook acteren. In mijn ogen.
ik heb het ook niet over de hoeveelheid, maar over de volgorde van kwaliteit
Oud 25-01-2004, 18:54
Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Ik lees toch best wel wat kritiek over de drie musketiers: zeker van mensen die al veel musicals gezien hebben!
Wat maakt deze musical dan zo slecht?
Als ik zelf eens heel goed ga denken kan het enige, waar ik zo even op kan komen, een miscasting zijn: volgens vele van julile hadden sowieso bastiaan en doosje eruit moeten blijven.
Maar wat maakt die musical dan nog meer zo slecht?

Oja.... wie van jullie heeft Fosse eigenlijk gezien? Was het een mooie musical? Hoe was de dans? (nee ik heb hem niet gezien, helaas, dus kunnen jullie er nu even inwrijven waarom hij zo leuk/mooi/waanzinnig was)
En weet iemand waarom Fosse zo ontiechelijk duur was??? In Chicago zaten ook Pia Douwes, Stanley Burleson en Simone Kleinsma, maar deze musical was toch veel goedkoper?? Hoe kan dit
Oud 25-01-2004, 18:57
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 18:33:
@frozenfountain
Over de afgelopen Musical Awards! Het was zeker een gala! Ik ben er geweest en het is super! De show was heel erg chiq Het decor was ook verandert in een mooiere stijl (vind ik) en de afterparty was ook supergala Iedereen in een nette jurk enzo pers erbij bla bla en ga maar door.
Oh wow ben jij naar het gala geweest! Ik denk dat het op tv wat minder spectaculair eruitziet dan.
Oud 25-01-2004, 19:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 25-01-2004 @ 19:54:
Oja.... wie van jullie heeft Fosse eigenlijk gezien? Was het een mooie musical? Hoe was de dans? (nee ik heb hem niet gezien, helaas, dus kunnen jullie er nu even inwrijven waarom hij zo leuk/mooi/waanzinnig was)
En weet iemand waarom Fosse zo ontiechelijk duur was??? In Chicago zaten ook Pia Douwes, Stanley Burleson en Simone Kleinsma, maar deze musical was toch veel goedkoper?? Hoe kan dit
Ik ben er zelf niet naar toe geweest, maar wat ik van anderen heb gehoord:

In Fosse zat niet echt een verhaal. Het was puur een uitvoering van alle liedjes van Bob Fosse met veel show qua dans er omheen. Maar geen verhaal en ook geen drama ofzo. Ik heb een stuk gezien op tv van de Amerikaanse Fosse en het kon me echt totaal niet boeien. Daarom vinden veel mensen het ook niet echt onder 'musical' vallen.
Waarom het zoveel duurder was heb ik geen idee. Misschien waren de professionele dansers duurder, of de prijzen van Bob Fosse's liedjes? Ik weet het niet.
Oud 25-01-2004, 19:33
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-01-2004 @ 21:41:
Hoeveel musicalsterren telt dit land nou eigenlijk? Bij gebrek aan talent zie je altijd maar weer die eeuwige ouwe taarten voorbij komen zoals Simone Kleinsma of een zogenaamd groen blaadje zoals Tooske. Ik geef er geen rooie cent meer aan uit.

Zo, en nu de liefhebbers
Het is waar dat steeds dezelfde mensen de hoofdrollen spelen maar volgens mij begint daar langzaamaan verandering in te komen, of niet? Kijk maar naar Chantal Janzen, Chaira Borderslee en Carolina Dijkhuizen.

Bovendien vind ik de alternates ook vaak ontzettend goed. En ik het ensemble zijn er toch ook altijd mensen die opvallen. Kom op people, noem eens een paar goede actuers/actrices die wel goed zijn maar helaas nog niet in the picture staan. Ik noem er vast een: Renee van Koten!
Oud 25-01-2004, 19:34
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-01-2004 @ 20:04:

Waarom het zoveel duurder was heb ik geen idee. Misschien waren de professionele dansers duurder, of de prijzen van Bob Fosse's liedjes? Ik weet het niet.
Ik heb gehoord dat het komt doordat de professionele dansers (bijna) allemaal uit het buitenland afkomstig waren....misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Oud 25-01-2004, 19:36
frozenfountain
Ik noem ook Marleen van der Loo! Ik heb d'r al zo vaak gezien en ze is áltijd de alternate/understudy. Een hoofdrol zou wel leuk zijn voor haar
Oud 25-01-2004, 19:38
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 13:32:
Ik vond de Musical awards gala vorig jaar niet zo leuk eerlijk gezegd. Deed me niet aan een gala denken. Hoop dat het dit jaar leuker wordt. Met veel nederlandse producties!
Afgelopen jaar vond ik het ook niet zo leuk, alhoewel ik het 3m stuk wel geweldig vond. Ik vind ook dat ze niet alleen Joop van de Ende musicals moeten promoten maar ook andere, kleinschaligere stukken. Dat stuk van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer was leuk maar naar mijn mening is het niet echt duidelijk geworden dat het om een kindermusical ging.
Oud 25-01-2004, 19:47
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
@Seven of Wands
Ik vind de dans in 3M erg rommelig en onproffioneel eruit zien. Het verhaal is niet boeiend... Er zijn geen hoogepunten in het verhal noch de show...

En Fosse was duurder omdat inderdaad de rest van de cast niet uit NL komt...

@ frozenfountain
Yup ik ben naar het MAG 2002 en 2003 geweest! Het is echt zown ervaring... Afgelopen jaar liep ik naast Jim en Marieke van Idols en naast kim-Lian en sander foppele over de rode loper haha dat was echt grappig! Vooral de afterparty is geweldig!! Iedere bekedne nederlander loopt daar gewoon rond haha... De laatste keer gingne we naar de mannen wc omdat het bij de vrouwen te druk was.. stapte in een keer victoria koblnko uit de mannen wc gevolgt door maar goed...
Op tv zie je alleen de show. Je ziet niet wat erop de rode loper gebeurt en wat er onder de reclames gebeurt haha en da afterparty zien jullie natuurlijk ook niet

Marleen heb ik bij Aida gehad en zij heeft zown talent! Zij behoord tot de grotere in NL

@heidi01
Rene is echt fantastisch! Hij speelt super en hij zingt zo lief!! En hij is ook nog een schatje!

Tino Bos heb ik ook als Radames gehad en hij is echt goed Ik had hem gezien in Rent en daar vond ik hem er al uit komen!

Wie heeft Rent gezien? En wat vinden jullie van Ellis van Laarhoven?
Oud 25-01-2004, 19:48
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Nog ff iets...

Hamelen is geen kindermusical! Mensen van alle leeftijden gaan erheen.. Het is een familiemusical.... Veel mensen zien dat verschil niet Hamelen is gemaakt voor kinderen en voor ouderen voor iedereen gewoon en ik vind em SUPER!
Oud 25-01-2004, 19:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 20:47:
En wat vinden jullie van Ellis van Laarhoven?
als ik eerlijk ben:

ik heb chicago gezien en a chorus line en ik beide musicals is ze mij totaal niet opgevallen. Niet in negatieve zin, maar ook niet op een positieve manier. Ik zou dus echt niet weten wat ik van haar vind, maar blijkbaar heeft ze weinig indruk op me gemaakt.
Oud 25-01-2004, 19:55
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 20:48:
Nog ff iets...

Hamelen is geen kindermusical! Mensen van alle leeftijden gaan erheen.. Het is een familiemusical.... Veel mensen zien dat verschil niet Hamelen is gemaakt voor kinderen en voor ouderen voor iedereen gewoon en ik vind em SUPER!
Daar heb je helemaal gelijk in! Hamelen is écht voor alle leeftijden...: Oudere mensen herleven hun 'jeugd' opnieuw en voor de jongere generatie is het gewoon een super mooie musical.

Máár stiekem vond ik: Scheepsjongens van Bontekoe mooier. Die musical heeft meer sfeer, is kleiner opgezet en heeft een super mooi decor.

Achjah... iedere musical heeft zo wel 'iets' wat er mooi aan is vind ik .
Oud 25-01-2004, 19:56
frozenfountain
Citaat:
@ frozenfountain
Yup ik ben naar het MAG 2002 en 2003 geweest! Het is echt zown ervaring... Afgelopen jaar liep ik naast Jim en Marieke van Idols en naast kim-Lian en sander foppele over de rode loper haha dat was echt grappig! Vooral de afterparty is geweldig!! Iedere bekedne nederlander loopt daar gewoon rond haha... De laatste keer gingne we naar de mannen wc omdat het bij de vrouwen te druk was.. stapte in een keer victoria koblnko uit de mannen wc gevolgt door maar goed...
Op tv zie je alleen de show. Je ziet niet wat erop de rode loper gebeurt en wat er onder de reclames gebeurt haha en da afterparty zien jullie natuurlijk ook niet

Marleen heb ik bij Aida gehad en zij heeft zown talent! Zij behoord tot de grotere in NL
Hoe ben je aan kaartjes gekomen? Lijkt me echt gaaf of zoiets mee te maken een keer. (En ik ga ook altijd naar de mannen wc als het te druk is )

En Marleen behoort idd tot de grotere, maar is wel minder bekend. Ze kan nu echt heel goed zingen. Vroeger had ze niet zo'n krachtige stem. Maar in 3M was ze echt goed.
Oud 25-01-2004, 20:01
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Die kaarten kan je gewoon betsllen, maar dit jaar is het waarschijnlijk (heb ik GEHOORD ) alleen voor genodigden dus dan kan je niet bestellen

Gelukkig hoor ik bij de genodigden
Oud 25-01-2004, 20:05
frozenfountain
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 21:01:
Die kaarten kan je gewoon betsllen, maar dit jaar is het waarschijnlijk (heb ik GEHOORD ) alleen voor genodigden dus dan kan je niet bestellen

Gelukkig hoor ik bij de genodigden
Ik had gehoord dat mensen die heeeel vaak musical kaartjes bestellen worden uitgenodigd voor het gala.
Oud 25-01-2004, 20:10
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 21:05:
Ik had gehoord dat mensen die heeeel vaak musical kaartjes bestellen worden uitgenodigd voor het gala.
Nee dat is niet waar... Je word uitgenodigd als je in een productie heb gestaan of staat.... Amateur productie niet.. Alleen van Joop v/d Ende of Olbe of VV entertainment..

Ik sta op de reservelijst van Hamelen (V&V entertainment) en daarom krijg ik een uitnodiging
Oud 25-01-2004, 20:11
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Oh ja en vele bekende NL''ers krijgen een uitnodiging...
Oud 25-01-2004, 21:10
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
[BEn wat vinden jullie van Ellis van Laarhoven? [/B]
In Hamelen was ze geweldig!!!!!! Verder ken ik haar nog niet zo goed.
Oud 25-01-2004, 21:11
heidi01
heidi01 is offline
Ik had nog een vraagje. Hoe houden musicals jullie bezig? Hoe vaak ga je naar een musical, ga je naar elke nieuwe musical die uitkomt, maak je live opnames (mag eigenlijk niet...weet ik)?
Oud 25-01-2004, 21:19
frozenfountain
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 21:10:
Nee dat is niet waar... Je word uitgenodigd als je in een productie heb gestaan of staat.... Amateur productie niet.. Alleen van Joop v/d Ende of Olbe of VV entertainment..

Ik sta op de reservelijst van Hamelen (V&V entertainment) en daarom krijg ik een uitnodiging
Oh jammer, maar dan hoe ik tenminste niet meer als een gek te bestellen (niet dat ik dat deed hoor).

@heid01: Zo vaak ga ik niet meer naar musicals. Ik ga ook niet naar álle musicals. Als het verhaal me leuk lijkt. Of de acteurs die erin spelen, ga ik er naar toe. Ik vind de kaartjes zo duur! En live opnames maak ik soms. Van Elisabeth, van Titanic en Little Shop of Horrors
Oud 25-01-2004, 21:23
heidi01
heidi01 is offline
Het zou erg jammer zijn als je dit jaar geen kaartjes zou kunnen kopen voor de Musical Awards : (
Oud 25-01-2004, 21:25
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 25-01-2004 @ 20:55:
Daar heb je helemaal gelijk in! Hamelen is écht voor alle leeftijden...: Oudere mensen herleven hun 'jeugd' opnieuw en voor de jongere generatie is het gewoon een super mooie musical.
Nou dat is dus het vreemde, ik ken de serie nog uit mijn jeugd en was er HELEMAAL weg van. Maar ik vond de musical toch een beetje te kinderachtig.
Oud 25-01-2004, 21:26
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 22:19:
@heid01: Zo vaak ga ik niet meer naar musicals. Ik ga ook niet naar álle musicals. Als het verhaal me leuk lijkt. Of de acteurs die erin spelen, ga ik er naar toe. Ik vind de kaartjes zo duur! En live opnames maak ik soms. Van Elisabeth, van Titanic en Little Shop of Horrors
De kaartjes zijn inderdaad waaaaanzinnig duur : ( Ik durf niet zo goed live opnames te maken. Hoe kun je dat nou het beste aanpakken? Iedereen heeft tegenwoordig hele live-cd's. Ik wil ook!!!!!
Oud 25-01-2004, 21:31
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 25-01-2004 @ 22:26:
De kaartjes zijn inderdaad waaaaanzinnig duur : ( Ik durf niet zo goed live opnames te maken. Hoe kun je dat nou het beste aanpakken? Iedereen heeft tegenwoordig hele live-cd's. Ik wil ook!!!!!
Minidisc en microfoontje in tas met rits een beetje open waar microfoontje uitsteekt. Maar ssstt aan niemand vertellen
Oud 26-01-2004, 19:27
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 22:31:
Minidisc en microfoontje in tas met rits een beetje open waar microfoontje uitsteekt. Maar ssstt aan niemand vertellen
Ik ga het ook proberen! Ik heb geen minidisc maar wel een walkman. Bedankt voor het vertellen
Oud 26-01-2004, 19:28
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 26-01-2004 @ 20:27:
Ik ga het ook proberen! Ik heb geen minidisc maar wel een walkman. Bedankt voor het vertellen
Met een walkman zal het ook wel lukken.
Oud 26-01-2004, 19:29
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 20:56:
En Marleen behoort idd tot de grotere, maar is wel minder bekend. Ze kan nu echt heel goed zingen. Vroeger had ze niet zo'n krachtige stem. Maar in 3M was ze echt goed.
Ik vind het wel jammer dat niemand haar zo goed kent. Ik heb haar alleen in Aida gezien daarvoor en ik vond inderdaad dat ze nóg beter kon zingen.
Oud 27-01-2004, 20:37
aïda
aïda is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 16:32:
Joe was geweldig! Stanley Burleson is . Alle nummers staan erop ja. Wat is je favo nummer? Ik vind Inspiratie, Piloten sterven nooit en Ik leef voor jouw lach het leukst.
natuurlijk staan niet alle nummers op de cd. het is geen live-cd (die is ook niet te koop bij de v&d)

heb jij dan ook een live-opname van die voorstelling waar jij destijds bent heen geweest? of een live-cd?
Oud 27-01-2004, 20:50
aïda
aïda is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-01-2004 @ 22:31:
oh, wat goed dat je dat durft. wat voor type minidisc heb jij? en waar heb je die gekocht? ik zou er ook wel graag een willen hebben. maar dan moet ik waarschijnlijk even sparen. zeker ook heel duur.....
Oud 27-01-2004, 20:51
aïda
aïda is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 25-01-2004 @ 21:10:

oh wat stoer zeg!
Oud 27-01-2004, 20:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat is er in vredesnaam nou zo slecht aan de Musketiers? Ik heb hem gezien, ik had de volledige cast. Ik vond dat Bastiaan zijn rol goed neerzette, hij bracht het met een zekere flair die zeker bij D'artagnan paste. Tooske haar rol vond ik wat klein van opzet; mede daardoor kon ze misschien niet duidelijk iets van haarzelf er in leggen. Toch vond ik haar niet duidelijk slechter. Haar zang was best goed, acteerwerk was ook nog niet echt slecht. Al met al heb ik een leuke middag gehad. Het was zeker niet de beste musical die ik gezien heb, maar ook zeker geen slechte.

Naast de Drie Musketiers heb ik gezien: Saturday Night Fever, Jesus Christ Superstar (engels), Rent (london cast), Aida, de Sound of Music, We Will Rock You.

Van bovenstaande stak Rent er met kop en schouders boven uit. De muziek, de sfeer, het thema, de acteurs, helemaal top!
Oud 27-01-2004, 21:16
frozenfountain
Citaat:
aïda schreef op 27-01-2004 @ 21:37:
natuurlijk staan niet alle nummers op de cd. het is geen live-cd (die is ook niet te koop bij de v&d)

heb jij dan ook een live-opname van die voorstelling waar jij destijds bent heen geweest? of een live-cd?
Hm...ik dacht dat ik alle nummers wel had gehoord in de musical, reprises enzo staan niet op de cd ja. Maar was ook lang geleden dat ik het had gezien.
Oud 27-01-2004, 21:17
frozenfountain
Citaat:
aïda schreef op 27-01-2004 @ 21:50:
oh, wat goed dat je dat durft. wat voor type minidisc heb jij? en waar heb je die gekocht? ik zou er ook wel graag een willen hebben. maar dan moet ik waarschijnlijk even sparen. zeker ook heel duur.....
Ik kreeg die tip ook van iemand anders. Ik doe het alleen als echt níemand het kan zien. Bij 3M durfde ik het niet.
Ik heb er eentje van Sony voor 150 euro, van de Wehkamp
Oud 27-01-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 23-01-2004 @ 23:36:
persoonlijk vind ik de elementen van musical kut, het is gewoon totaal niet mijn stijl.
waar ik me vooral aan erger is de volgorde van kwaliteit: zang-dans-acteren... aangezien ik nogal van toneel houd, KAN deze volgorde voor mij gewoon niet ...
verder ben ik nog nooit een musical tegengekomen waarvan het verhaal me helemaal greep, en me niet meer los liet. waarschijnlijk erger ik me te veel aan de "ik voel me kut, laat ik eens een liedje gaan zingen" opbouw, dan geloof ik het gewoon niet meer
Ik heb zelf vele jaren gedanst & heb ook zang- en toneelles gehad, dus ben er zeker wel mee bezig geweest. En het valt mij ook op dat in veel musicals het acteren naar een derde plaats wordt geschoven. Is jammer, want hoeft niet altijd zo te zijn. Over je laatste punt; de spontaniteit in een musical is wel een beetje weg inderdaad, doordat ze opeens beginnen te zingen. Wanneer ik vroeger een film keek, waarin iedereen opeens spontaan begon te dansen, vond ik het ook altijd heel erg ongeloofwaardig. Nu is een musical ook niet bedoeld om geloofwaardig over te komen, denk ik.

Het is trouwens ook altijd moeilijker om gezichtsuitdrukkingen/emotie weer te geven in zang, er zijn niet zoveel mensen die dit kunnen. Met toneel is dit een stuk makkelijker, lijkt me.

Over de Nederlandse musicals;
Ik heb de Sound of Music gezien, was wel okay, meer dan dit hadden ze er waarschijnlijk van kunnen maken. Het is een te uitgekauwd verhaal & als je het op die manier bekijkt, is het gewoon leuk. Maar ik zag het vooral als sentiment. En ik báál nog steeds van de vertaling van Do-re-mi.
Aida vond en vind ik geweldig. Ik kan uren naar de soundtrack luisteren, vond het zeker één van de beste Nederlandse musicals.
Verder ook nog Rent, Elisabeth, Chicago, Fossé en nog wat gezien, maar de meesten te lang geleden om er nog over te kunnen oordelen of het heeft te weinig indruk op me achtergelaten.
Oud 27-01-2004, 22:45
Verwijderd
Nog even;

Wat vinden we van de Lion King? Het leek mij dus helemaal niets, tot ik de decors & de kostuums zag, nu heb ik wel interesse.
Wel belachelijk duur natuurlijk.
Oud 28-01-2004, 09:53
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Scarlett schreef op 27-01-2004 @ 23:45:
Het is trouwens ook altijd moeilijker om gezichtsuitdrukkingen/emotie weer te geven in zang, er zijn niet zoveel mensen die dit kunnen. Met toneel is dit een stuk makkelijker, lijkt me.
zing dan niet
Oud 29-01-2004, 20:07
pink*lady
pink*lady is offline
kheb miss saigon, elizabeth en aida gezien. Ik vond Miss saigon het mooist en Elizabeth het minst mooi. Elizabeth vond ik niet mooi vanwege het verhaal.
De lion king lijkt me echt super dus daar ga ik ook zekerz heen.
Oud 29-01-2004, 21:23
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
Scarlett schreef op 27-01-2004 @ 23:45:
Nog even;

Wat vinden we van de Lion King? Het leek mij dus helemaal niets, tot ik de decors & de kostuums zag, nu heb ik wel interesse.
Wel belachelijk duur natuurlijk.
De Lion King lijkt me fantastisch! Ik heb beelden gezien van de versie op Broadway en na 1 minuut was ik verkocht! Prachtige muziek en de kostuums vind ik erg origineel!

Nu maar hopen dat ie niet tegen valt

Nog ff over live opnamens enzo... Zelf maak ik ze niet want ik ben daar veel te schijterig voor Wel koop ik bootlegs van andere mensen. Ik heb chicago, a chorus line, stukje Rent en titanic op videoband illegaal... Sommige opnamens zijn echt slecht en dus ook niet de moeite op naar te kijken maar van bijv. A chorus line heb ik een opname die alle spelers krijgen dus die is heel goed

Ff een vraagje over jullie zelf....
Willen jullie zelf later ook in musicals spelen?
Zelf ben ik er heel erg mee bezig...
Als je mijn ervaring enzo wilt zien moet je ff HIER kijken dat is een website over mijn ervaring bla bla
Oud 30-01-2004, 07:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb Titanic, Saturday Night Fever, Fosse, musicals in Ahoy, Rent en als t goed is nog wat maar kom er ff niet op, gezien.

Saturday Night Fever vond ik t leukst. Dit komt grotendeels ook omdat ik zelf met mijn dansschool een medly van SNF heb gedaan tijdens de eindvoorstelling.

Ik wil heel graag the lion king en mamma mia zien en had heel graag aïda willen zien.
Oud 30-01-2004, 10:56
DomoBig
DomoBig is offline
*misschien niet origineel* maar vond aida wel m00'ig
Oud 31-01-2004, 11:19
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Kiss Pookie, wat is precies het doel van die site?
Oud 31-01-2004, 11:46
heidi01
heidi01 is offline
Oja, is er iemand destijds naar Musicals in Ahoy geweest? Ik heb het alleen op tv gezien. Het leek echt geweldig!! Alleen zo jammer dat er niet meer in zit van de recentere musicals. Komt Musicals in Concert ook nog eens op tv?
Oud 31-01-2004, 11:49
frozenfountain
Grappig dat je het nu over Musicals in Ahoy hebt. Ik kreeg net post daarover
Ik ben nog nooit geweest. Maar het lijkt me onwijs cool.
Oud 31-01-2004, 12:11
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 31-01-2004 @ 12:49:
Grappig dat je het nu over Musicals in Ahoy hebt. Ik kreeg net post daarover
Ik ben nog nooit geweest. Maar het lijkt me onwijs cool.
Jaa?! Zo toevallig!!! Bij ons is de post nog niet geweest, ik hoop dat we het ook krijgen!!! Ik wist niet dat er dit jaar weer shows zouden komen!!
Oud 31-01-2004, 13:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
heidi01 schreef op 31-01-2004 @ 12:46:
Oja, is er iemand destijds naar Musicals in Ahoy geweest? Ik heb het alleen op tv gezien. Het leek echt geweldig!! Alleen zo jammer dat er niet meer in zit van de recentere musicals. Komt Musicals in Concert ook nog eens op tv?
Ik ben er geweest vorig jaar: het was echt helemaal geweldig! Echt super!!! Zoveel musicals en onwijs leuke sfeer in het publiek. Met Mamma Mia allemaal meezingen, met You never Walk alone kreeg je echt kippevel en met Saturday Night Fever ging echt iedereen uit z'n dak. 't Was echt zóóó gaaf.

En ik kreeg enkele dagen geleden ook post over MIA idd. Weet nog niet of ik er heen ga, want dit jaar komen d'r liedjes uit buitenlandse musicals. Het thema is film, geloof ik.
Oud 31-01-2004, 13:27
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
thema:

Musical meets movie
Oud 03-02-2004, 09:08
Djinnxy
Djinnxy is offline
Woei, ik heb Titanic 2x gezien.

1x in Leeuwarden met Annemieke v.d. Ploeg als Alice Beane en 1x in Amsterdam met de RAI-cast.
Ik moet zeggen, ik vind Annemieke beter dan Annick, ik vind dat Annick een schelle stem heeft, er zit ook een vreemd accent in:

[zing] Baai elk diner, naast elke pallum zit straks het neusje van de zallum [/zing]

Annemieke zingt normaal: [zing] Bij elk diner, naast elke palm zit straks het neusje van de zalm [/zalm]

Verder vond ik de show qua verhaal erg slap, dat heb ik met de meeste musicalverhalen overigens.
Decor van Titanic was geweldig, vooral op het einde, wanneer het decor kantelt en je Tony Neef (of Robbert Besselaar ) geplet ziet worden tussen de piano en een kast.
Waar ik bij Titanic vooral om gelachen heb is Alice Beane.
Ook de Ragtime, zowaar de enigste dans eigenlijk in de hele musical, was erg leuk, vooral het moment wanneer Alice Beane van de Damico's dansen moet met hofmeester Etches, die dat helemaal niet ziet zitten.
Is er ook iemand die Timo Bakker heeft gezien als Kapitein Smith, zo ja, hoe vind je hem ?
Woei, morgen zal ik mijn The Sound of Music recensie eens opzoeken.
Oud 03-02-2004, 16:24
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 31-01-2004 @ 12:19:
Kiss Pookie, wat is precies het doel van die site?
Iemand adviseerde mij een keer omdat te doen zodat je als je je cv naar iets toestuurd kunnen ze meer info vinden op die site en je kan ook via je eigen site gevraagt worden voor dingen zo heb ik een paar keer een figurantenopdracht gekregen dus het is erg handig!

Regels voor berichten