Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Musicals zijn mijn leven....
Alleen ben ik het niet eens met de castings van tegenwoordig zoals tooske en jamai bla bla... Maar goed de volgende musicals heb ik gezien: Jeans9 & 13, chicago, grease, rent, titanic, saturday night fever, copacabana, doornroosje, rocky over the rainbow, aida, 3 musketiers, a chorus line, west side story, hamelen en nog meer maar kan ik ff niet opkomen.... Mijn favoriet is Rent, zoveel emotie en de cast was super en het verhaal was leuk de muziek was tof! ![]() Verder ben ik 2 keer naar het Musical awards Gala geweest en dat is echt DE usicalervaring... heel gaaf is dat!! Mijn favo musicalster is Ellis van Laarhoven... Tsja als je meer wil weten zeg et maar ![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat vind je van musicals? Geweldig! Ik vind het vooral leuk om de cd te luisteren nadat je een voorstelling hebt gezien. Dan waan je je weer helemaal terug in het stuk. Welke heb je gezien? Titanic, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, Sound of music en De drie musketiers Welke is je favoriet? De drie musketiers |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij is echt super! maar om goed in de muziek te kunnen zitten had je toch het stuk moeten zien.. maar ja luister em maar ![]() Ik snap niet hoe iemand de 3 musketiers de beste musical kan vinden... Ik vond het de slechtse musical die ik heb gezien.... Het decor was mooi en daar hield het mee op... Het verhaal vind ik saai, de dans was zo ontzettend sommelig en haastig, Tooske vind ik bagger... Bastiaan ook. Het valt me op dat de mensen die meer musicals hebben gezien dat die het een kutmusical vinden en die nog niet zoveel hebebn gezien vinden hem fantastisch ![]() Rent ga ik heeeel snel in New York zien.... Als ik eindelijk het geld heb ![]() @daangerous: Ieder mening verschilt maar ik ben wel benieuwd welke musicals e hebt gezien, want jou ´ik voel me kut en ik ga een liedje zingen´ theorie daar klopt geen zak van.... Misschien net met die musicals die jij hebt gezien maar goed ![]() Van Joe de musical is zeker INSPIRATIE mijn favoriet!!! Maar ik vond die hele cd wel mooi! ![]()
||
Citaat:
Je bedoelt toch niet de west side story uit America?? Die heb ik laatst gezien en ik vond hem bagger.. De cast was amper te verstaan ze dans zag er heeel erg onproffesioneel uit en ze droegen kleding alsof ze aan het repeteren waren ![]() De NL´se WSS was wel tof! Jeetje ik word echt kritisch ![]() Wat vond iedereen van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De duitste Elisabeth heb ik in Essen gezien. Omdat het in Nederland gestopt was en ik Pia Douwes nog een keer wilde zien. Ik vond de duitste iets mooier dan de nederlandse. Er zat ook een extra liedje in. De Weense Elisabeth had ik ook willen zien (ook met Pia Douwes). Nog een duitse/duitstalige musical die ik wil zien in Tanz der Vampire. Ik kreeg een kopie van de cd, ik vond de nummers erg leuk. Verder heb ik Beauty and the beast en Les mis in Londen gezien. Ik had echt crappy plaatsten, zat ongeveer een halve kilometer van het podium ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tooske vond ik echt niks ![]() |
![]() |
|
@ Daangerous: daar ben ik het dus niet mee eens, maar dat leek me wel duidelijk.
![]() Verder had ik helemaal over de vraag welke musicals je gezien hebt heengelezen dus komt hier mijn, helaas korte, antwoord: Rent, Fame en Copacabana. Ik vond alledrie geweldig. Het waren alledrie kleine musicals, helaas, maar ook logisch omdat ik niet bepaald in de buurt van een groot theater woon en ik en mijn familie het er niet voorover hebben helemaal naar het Westen te reizen. Mijn zussen hebben overigens in Londen de musical Starlight Expresse gezien, ze vonden hem helemaal geweldig en hebben de cd. Ik heb hem helemaal platgedraait en heb nu echt het gevoel dat ik hem ook al gezien heb. Hopelijk ga ik een keer naar Londen en draait 'ie dan. Owja, ik heb in Berlijn trouwens de musical Wunderbar gezien. Gigantisch groot, gigantisch mooi. Ik volgde het hele verhaal niet aangezien het in het Duits was en ik dat niet kon toen, maar ik was zó onder de indruk! Ik zat vlak naast het orkest, die zat halverwege en kon dat helemaal volgen, aan de andere kant van de zaal zaten de pauken ed, dat kon ik zien, en het toneel was goed zichtbaar. Nee, over Wunderbar heb ik niets meer dan lof!
||
![]() |
Citaat:
zo en bedankt! geef je helemaal gelijk! Tooske vind ik bagger.....maar echte talenten zijn er ook zeker wel! kijk naar Carolina dijkhuizen uit Aida en nu The lion king! hel-le-maal top! En chaira borderslee is ook niet slecht..wat dacht je van pia douwes? echt top! stanley burleson....ook goed. Maar af en toe denk ik echt 'is dit nou het talent wat je moet hebben?' als ik dan naar tooske kijk ja.... ![]()
|
Muscial die ik gezien heb: Chicago en Drie Musketiers (op DVD)
Wat ik van Musicals vind: top! Vooral Pia Douwes Mijn favoriet: 3M en Elisabeth, zowel de Dutise versie (Essen) als de Nederlandse versie (Scheveningen) en dan de duitse versie net iets mooier Wat ik niet snap is jullie kritiek op de 3M. Ik heb de musical weliswaar alleen op DVD gezien, maar ik vond het toch goed afgezien van Doosje (=Tooske, maar dat begrepen jullie natuurlijk wel) en Bastiaan -> ik mag haar zangtalent niet (wat een vervelende R heeft zij zeg!) en zijn uitstraling niet (God, wat kan Bastiaan arrogant doen!) Maareuh... wat maakt de 3M dan zo slecht? Het kunnen niet de choreografieën zijn,want als ik NIETS VAN STEEN, MANNEN ![]() ![]() Aan de zang kan het toch ook niet liggen (behalve die van Doosje dan)? En aan de decors kan het toch ook niet liggen, want die zijn best goed, toch? Dus wat maakt de 3M dan zo slecht? Verder wil ik nog kwijt dat het jammer is dat Nederland zo weinig musicaltalent heeft (of zeg ik nu iets heel doms?) Ik bedoel: er duiken steeds dezelfde namen op in musicals, kijk maar! Les Miserables: Pia Douwes + Simone Kleinsma (+ Stanley Burleson ![]() Chicago: Pia + Simone + Stanley Het Spook van de Opera: Henk Poort Grease: Pia (+ Stanley ![]() Fosse: Pia + Stanley + Simone 3M: Pia + Stanley + Henk Poort Elisabeth: Pia + Stanley Mamma Mia: Simone enz. enz. enz. In Duitsland heb je dit ook een tijdje gehad met Pia en Uwe Kröger. Niet dat ik het erg zou vinden als ze in ieder musicals Pia neer zouden zetten, hoor: OH, HOW I DO LOVE PIA DOUWES Tot slot wil ik nog kwijt dat ik mijzelf plechtig heb voorgenomen om vanaf nu naar elke musical te gaan die uitkomt, zodat ik later geen spijt heb dat ik hem niet gezien heb (ik heb dit nu wel met Elisabeth + Fosse + de originele cast van Chicago ('k had Pia graag als Velma Kelly gezien, die ze nu op Broadway in Chicago gaat spelen -> jammer dat ik daar niet heen kan ![]()
Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 20:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oja, ik heb ook nog Saturday Night Fever gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is de engelse Les Mis leuker of de nederlandse? Heeft iemand Phantom in Nederland gezien. Dat is ook zoooo'n mooie cd. Was is jullie favo nr? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Welke acteurs/actrices hebben jullie allemaal in echt ontmoet? |
![]() |
|
Tuurlijk is Bastiaan lief en aardig: hij heeft 10 jaar 'verkering' met Laura Vlasbom, verwekt een kind bij haar en neukt vervolgens gewoon verder met de eerste de best collega- > wat een LUL is die vent (sorry voor het taalgebruik, maar dit moest er even uit)
Welke acteur/actrices ik weleens ontmoet heb: GEEN Wie ik zou willen ontmoeten: PIA DOUWES, STANLEY BURLESON en UWE KROGER
||
Citaat:
Go on Pia! Ik heb trouwens gehoord dat Elisabeth volgend jaar weer in Berlijn draait (hij vervangt daar Cats) en dat over 4.5 jaar (das nog best lang ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En Pia Douwes is gewoon top!! Ik was naar Musicalfriends in Concert geweest drie jaar geleden. Het was een heel knus klein concertje in het Werktheater in Amsterdam (waar Kopspijkers wordt opgenomen). Pia Douwes, Marleen van der Loo, Jeroen Phaff (Marleen en Jeroen zijn getrouwd) en nog iemand waarvan ik de naam ben vergeten. ![]() Verder heb ik veel artiesten bij de artiesteningang ontmoet. Behalve Stanley Burleson. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(na vijf keer, heb ik er nog steeds niet genoeg van ![]() Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 22:03. |
![]() |
|
Bastiaan Ragas
![]() Pia Douwes ![]() ![]() Tooske Breugem ![]() Ook vind ik het stom dat Jamai ![]() ![]() Ellis van Laarhoven ![]() Rene van Kooten(aida, hamelen) Cystine Carreon(copacabana, achorus line) Carolien Canters(ensemble chicago, copacabana) Nurlaila Karim(rent, fame, rocky over the rainbow) Edwin Jonkers(rent, copacabana) Paul Boereboom(ensemble mama mia, copacabana) Celine Purcell(sound of music, mama mia) Simone Kleinsma(chicago, mama mia.....) enz.... Als ik ze allemaal op moet noemen dan pm jeme maar ![]() Veel van deze mensen zullen jullie niet bekend in de oren klinken en sommige wel... Sommige talenten krijgen niet eens de kans om hun echte talent te laten zien omdat ze niet bekend genoeg zijn en daarom dus mensen als jamai en tooske worden gecast. Eerst ging het bij een musical om de show en de perfomace en hoe het gebracht word, tegenwoordig kijken de producenten alleen erna hoe ze de meeste poen kunnen verdienen en daar worden sommige de dupe van... In tegenstelling tot de mensen die nog niet veel musicals hebben gezien, die zijn minder kritisch en kennen alleen de musical hoe die nu is... Oke ik zal nu ophouden met mijn lulverhaal, maar dit is mijn mening! ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Aan het talent lijstje wil ik nog toevoegen: Joost de Jong ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of jij de nummers niets niets echt niets, mijn leven is van mij en tussen hemel en aarde uit elisabeth kent, maar hierin hoor ik toch echt geen krijserige zang Verder zou ik toch echt niet weten waar Pia wel 'krijserig' zingt... Ze heeft, enkel en alleen, een zeer krachtig vibrato, misschien dat je dat krijserig vind??? Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat Doosje Breugem en Bastiaan nooit op deze aardbol rond hadden mogen lopen ![]() ![]() Oja... Kiss Pookie ik mis in je ' ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 15:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Over musical awards gesproken, vonden jullie het ook zo dom dat Angela Schijf twee jaar terug de award voor aanstormend talent ofzo had gewonnen. Ik vond dat werkelijk nergens op slaan. Ik bedoel, ze heeft daarna nooit meer in een musical gespeeld en ik hoorde dat ze ook helemaal niet kon zingen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als de Dood had ik Stanley Burlseon (2 keer), Addo Kruizinga (2 keer) en Uwe Kröger (in Essen). Bij Aida had ik: Rene van Kooten, Chaira Borderslee en Marleen van der Loo. 3M: Joost de Jonge, Tooske, Stanley Burleson en Marleen van der Loo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vond de Musical awards gala vorig jaar niet zo leuk eerlijk gezegd. Deed me niet aan een gala denken. Hoop dat het dit jaar leuker wordt. Met veel nederlandse producties! |
![]() |
|
Ik heb gezien (op volgorde van mooist naar minst mooi):
Rex, Aida, Elisabeth, Saturday Night Fever, Fame (Engels), Sound of Music, Copacabana, Chicago, Grease (engels), A chorus Line. Ben ook naar 'Musicals in Ahoy' geweest, waarin alle musicals met 1 of meer liedjes terug kwamen. Dat was echt super gaaf ![]() De musicals die ik het mooist vind zijn vooral de musicals met een mooi verhaal en met goed acteerwerk. Rex bijvoorbeeld, had totaal geen dans en geen groot decor, en toch vond ik het nóg mooier dan Aida. Op tv heb ik gezien: De Jantjes, Grease, West side story, Fame, Moulin Rouge, Annie, Evita
||
Citaat:
Pia: vind ik ook erg veel arogantie uitstralen, maar dat is bij haar toegestaan, vind ik ![]() Jamai: Ook ik vind dat hij niet gecast had moeten worden voor zoiets, maar wil wel even rechtzetten dat hij weldegelijk meer acteerervaring heeft. Ik heb gelezen dat hij heel veel workshops en acteerlessen is gaan nemen, om het zo goed mogelijk te leren. Wat dat betreft was het dus niet helemaal terecht om te zeggen dat hij alleen die reclame heeft gedaan, maar alsnog vind ik niet dat hij in een musical thuis hoort.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
I thought everyone heard that the saai is the word! #373 TopDrop | 500 | 11-10-2008 23:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Verpest mijn avond! Sasjeliefff | 21 | 05-04-2006 08:48 | |
Films, TV & Radio |
Welke film moet iedereen gezien hebben volgens jou? suusch | 243 | 14-10-2005 21:43 | |
Psychologie |
Mooie Kinderherinneringen Dreamerfly | 37 | 11-12-2003 12:28 |